Auteur |
Onderwerp  |
|
budmoon
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 10/02/2007 : 17:03:48
|
heb een D-Link DWL-G122 gekocht en die doet het perfect op mijn laptop maar niet op mijn tyros 2. is er een verschil met die dwl-122. mijn tyros geeft de volgende error. cannot obtain ip adress start in offline confirm network ivironment error no =1003 dame shame for the money otherwise. help groetjes aan iedereen.
van driessche danny |
Bewerkt door budmoon op 10/02/2007 17:21:54 |
|
guyske
Average Member

295 berichten |
Geplaatst - 10/02/2007 : 19:30:15
|
danny,
deeld uw D-Link ip-adressen uit, kijk in de loging van de wireless of er een aanvraag binnen komt. Heb je al met een kabel en het aansluitstuk van Yamaha geprobeerd? Staat uw access point soms op vaste mac-adressen, ik bedoel, dat je de macadressen van de aan te sluiten toestellen moet instellen. Is de pool van adressen die je D-Link kan uitdelen groot genoeg. De foutmelding die je krijgt wil zeggen dat je Tyros niet gezien word door je D-Link of hij door een becherming geen ip-adres kan (mag geven) geven. Ik heb al een paar mensen kunnen helpen, in alle gevallen was het een probleem van beveiliging in de access point en of een slechte bekabeling of kaartje een de tyros kant, daarom: test even met een kabel.
Guyske
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
 |
|
budmoon
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 10/02/2007 : 19:53:32
|
beste guuske
dit is toch een beetje chinees voor mij hoor. kun je misschien een beetje detailleren a.u.b. nogmaals dank voor u reactie groetjes
van driessche danny |
 |
|
guyske
Average Member

295 berichten |
Geplaatst - 10/02/2007 : 21:22:13
|
oesje,
Danny "cannot obtain ip adress" wil zeggen dat je D-Link geen IP-adress geeft of kan geven. Een ip-adress is een uniek adress zoals uw huisnummer, zo weet de postbode waar hij uw post moet afleveren, door het IP-adress weet uw D-Link het adress van uw laptop, tyros en eventueel andere toestellen uit mekaar te kennen en de juiste info op het juiste toestel af te leveren. Als het goed is heeft uw D-Link een aantal adressen die hij kan uitdelen (dat noemt men een adressenpool) als een toestel zich aanmeld. Een vb adress kan zijn: 192.168.123.100. Ieder toestel heeft een netwerkkaart, die kaart heeft een uniek paspoort (Macadress vb: A1 FF 1F AF C2) een manier van beveiliging kan zijn dat je aan je D-Link ingeeft dat hij alleen de kaarten met een door jouw gekend adress toelaat en geen andere. Je moet zelf nakijken of laten nakijken hoe je D-Link is ingesteld, de tyros gaat altijd een IP adress vragen aan je D-Link en hij krijgt dat bij jouw voor de ene of andere reden niet.
Guyske
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
 |
|
budmoon
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 11/02/2007 : 20:33:24
|
quote: Originally posted by budmoon
heb een D-Link DWL-G122 gekocht en die doet het perfect op mijn laptop maar niet op mijn tyros 2. is er een verschil met die dwl-122. mijn tyros geeft de volgende error. cannot obtain ip adress start in offline confirm network ivironment error no =1003 dame shame for the money otherwise. help groetjes aan iedereen.
van driessche danny
van driessche danny |
 |
|
Puyf
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 12/02/2007 : 10:11:26
|
Danny,
De D-Link DWL-G122 werkt niet op de Tyros. Het beste is dat je op zoek gaat naar de D-Link DWL-122 aangzien die goed werkt op de Tyros. Veel succes met zoeken en groeten,
Rob
|
 |
|
budmoon
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 12/02/2007 : 17:31:59
|
bedankt rob
van driessche danny |
 |