Auteur |
Onderwerp  |
RONY
Junior Member

51 berichten |
Geplaatst - 20/02/2007 : 13:24:04
|
Wie kan me uitleggen hoe ik een Audio-bestand (liedje dus)zo kan instellen dat ik een bepaald gedeelte steeds opnieuw hoor, kwestie van instuderen van moeilijke stukjes? Ik heb al zitten proberen met punch in en out maar kom er niet uit. De handleiding is ook niet duidelijk. Mijn dank is groot.
Groetjes, Rony |
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 20/02/2007 : 15:29:53
|
Hoi Ronny. Ik heb het nummer van Bergvagabunden gespeeld waarin steeds het jodel gedeelte wordt herhaald. Ik heb mbv een klein programmaatje (mp3cut)de bewuste jodelpassage uit een bestaande audio geknipt en op de hd van de T2 gezet en dit toegewezen aan 1 van mijn pedalen. Wanneer ik het nummer speel en het jodelen moet beginnen dan trap ik 1 keer op mijn pedaal en het jodelen begint. Dit kun je net zo vaak herhalen als je wilt. Je moet dit wel opslaan in een registratie zodat iedere keer wanneer je dit nummer oproept de T2 weet dat hij ook het bewuste audiobestand klaar zet. Als je wilt kan ik je dit nummer (MP3) wel sturen zodat je kunt horen of dit inderdaad hetgeen is wat je bedoelt.
Groetjes. Henk.
|
 |
|
RONY
Junior Member

51 berichten |
Geplaatst - 20/02/2007 : 16:55:40
|
Hi Henk, Dit is inderdaad een goed idee, en als je wil mag je mij dit ook doormailen (ook het liedje zelf aub). Maar je weet ook niet of de mogelijheid bestaat dit op de Tyros zelf zo in te stellen, moet toch mogelijk zijn dacht ik. In ieder geval bedankt Henk,
Rony |
 |
|
Huib
Average Member

127 berichten |
Geplaatst - 20/02/2007 : 17:38:29
|
Hallo Henk, Als het niet teveel gevraagd is, wil je mij dit incl. het liedje ook mailen. Hier ben ik al zo lang naar op zoek.
Groetjes Huib |
 |
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 20/02/2007 : 20:55:38
|
Oké Mannen ik heb het naar jullie opgestuurd. Succes ermee.
Henk |
 |
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 20/02/2007 : 21:03:02
|
Hoi Rony. Of je dit in de T2 zelf kunt doen is mij niet bekend. De manier waarop ik het doe is erg eenvoudig. Maar misschien zijn er mensen onder ons die dit wel weten. Ik weet alleen dat Marco Riedijk het ook met kleine audiobestandjes doet.
Henk |
 |
|
Huib
Average Member

127 berichten |
Geplaatst - 21/02/2007 : 05:45:41
|
Hallo Henk, Hartelijk bedankt ik ga het vandaag gelijk uit proberen.
Huib |
 |
|
n/a
deleted

100 berichten |
Geplaatst - 21/02/2007 : 09:13:00
|
Hoi Rony, Als je het puur wilt gebruiken om een passage te leren spelen kun je beter de pc gebruiken. Zelf gebruik ik Amazing slow downer, of de plug-in chronotron (zie hier de link voor de winamp plugin: http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=138562). Met die programma's kun je een mp3 of wav bestand inladen en dan langzamer laten afspelen (in een loop) om op die manier muziek in te studeren.
Werkt echt ideaal!
|
 |
|
RONY
Junior Member

51 berichten |
Geplaatst - 21/02/2007 : 13:57:13
|
Henk en Robin, allebei bedankt voor jullie bereidwillige hulp. Het zal inderdaad gemakkelijker zijn dit op de PC te doen ipv dit te proberen met de Tyros2, mijn PC staat toch vlakbij en is aangesloten op dezelfde PA (Stagepas 300). OK vanavond verder proberen. Groetjes, Rony |
 |
|
rwilliam
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 14/03/2007 : 21:58:40
|
quote: Originally posted by RONY
Hi Henk, Dit is inderdaad een goed idee, en als je wil mag je mij dit ook doormailen (ook het liedje zelf aub). Maar je weet ook niet of de mogelijheid bestaat dit op de Tyros zelf zo in te stellen, moet toch mogelijk zijn dacht ik. In ieder geval bedankt Henk,
Rony
|
 |
|
rwilliam
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 14/03/2007 : 22:05:12
|
hoi Henk; waar vind ik het mp3 cut progr.waar je het over hebt om delen van audio of mp3 ,s te maken? zou je me een tip kunnen geven,alvast bedankt voor de moeite Henk
groeten Wim van Spronsen |
 |
|
jempi
New Member

31 berichten |
Geplaatst - 15/03/2007 : 03:07:41
|
Hallo Henk
is het mogelijk mij dat liedje van de Bergvagabunden door te mailen a.u.b.Ben op zoek naar jodelnummers maar zijn blijkbaar moeilijk te vinden. Bedankt op voorhand
Jempi |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 15/03/2007 : 07:05:32
|
quote: Originally posted by rwilliam
waar vind ik het mp3 cut progr.waar je het over hebt om delen van audio of mp3 ,s te maken? zou je me een tip kunnen geven,alvast bedankt voor de moeite Henk
Hoi Rwilliam,
Yamaha heeft een progje beschikbaar gesteld om Wave's te editten. Overigens werkt de Tyros alleen met wave's en herkent geen mp3's. Het progje heet TWE (The wave editor) Je kunt het vinden op: http://www.yamahasynth.com/download/twe.html Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Bewerkt door theplayer op 15/03/2007 07:07:42 |
 |
|
tyros2
Senior Member

805 berichten |
Geplaatst - 15/03/2007 : 08:25:28
|
Hoi Jempi Ik ga dat vanavond even doen. Grt Henk. |
 |
|
rwilliam
New Member

39 berichten |
Geplaatst - 15/03/2007 : 11:24:23
|
Frans en Henk bedankt voor de snelle reactie ga er mee aan de slag.
groeten rwilliam |
 |
|
gerrit
Junior Member

57 berichten |
Geplaatst - 15/03/2007 : 17:56:45
|
hoi Henk, Wil je het ook naar mij doorsturen hartelijk dank alvast. groeten gert-jan |
 |
|
Onderwerp  |
|