Auteur |
Onderwerp  |
Heiko
Advanced Member
    
1640 berichten |
Geplaatst - 02/03/2007 : 07:25:39
|
Hoi allemaal. Ik heb al een paar keer gemerkt dat wanneer ik T2 via USB kabel op de PC heb aangesloten,mijn computer opnieuw opstart. Dit gebeurd echter niet iedere keer. Weet iemand of hier iets aan te doen is? Grtzz, Heiko |
|
n/a
deleted
  
100 berichten |
Geplaatst - 02/03/2007 : 10:38:53
|
Hoi Heiko,
de pc reboot waarschijnlijk omdat er een grote fout plaatsvindt. Standaard is bij de pc ingesteld dat de pc reboot ipv een blauw scherm geeft. Dit kun je aanpassen, zodat je het blauwe scherm en dus ook de foutmelding kunt zien: gaan naar -> Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen. Zorg daar dat het vinkje "de computer automatisch opnieuw opstarten" uit staat.
Als het goed is krijg je dan het blauwe scherm te zien als je de usb aansluit. Daarna kun je op google zoeken op de foutmelding. Waarschijnlijk is dit de foutmelding:"bugcode_usb_driver" . Dit kun je oplossen door de uitleg op deze site te volgen: http://support.microsoft.com/kb/331988
Als je een andere foutmelding hebt moet je daar gewoon op zoeken bij de microsoft support.
Succes!
|
 |
|
Heiko
Advanced Member
    
1640 berichten |
Geplaatst - 02/03/2007 : 13:57:46
|
Dankje Robin. Ik heb jouw advies opgevolgd en aut. herstart uitgezet. Maar ja, 2x m'n T2 aangezet: geen foutmelding, geen blauw scherm, gewoon werken! Ut benne krenge van dinge die komploeters! Afwachten maar tot het eerste blauwe scherm.... Grtzz, Heiko |
 |
|
Heiko
Advanced Member
    
1640 berichten |
Geplaatst - 02/03/2007 : 19:57:21
|
Dat heb ik weer... Geen blauw scherm, wel uitknallen en opnieuw opstarten, met onderstaande foutmelding. "Kan geen sake van maken" zeggen ze in Japan...
|
Bewerkt door Heiko op 12/05/2007 18:15:22 |
 |
|
n/a
deleted
  
100 berichten |
Geplaatst - 03/03/2007 : 13:09:37
|
Dat plaatje dat je laat zien, zegt alleen maar waar info van de fout op de pc wordt weggeschreven. Wat voor fouten krijg je nog meer?
Als ik jou was, zou ik eerst alle windows updates installeren voor zover je dat nog niet had, en daarna de usb drivers opnieuw installeren.
Maar beter is het om de goede foutmelding te hebben, en daarmee op internet gaan zoeken.
Hier kun je nog meer informatie vinden met mensen die problemen hebben met usb en spontane reboot van de pc: http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bboolean%5D=AND&data%5Bq%5D=usb+reboot&where=GoT#hitstart
|
 |
|
Heiko
Advanced Member
    
1640 berichten |
Geplaatst - 06/03/2007 : 12:47:26
|
Robin, bedankt voor je reactie. Ik heb dit even op een laag pitje gezet omdat ik plotseling even andere prioriteiten heb. Ik kom er op terug. Wel even dit: Mijn Windows was in ieder geval up to date. Ik weet niet waar ik die USB drivers kan vinden en kann ze dus ook niet verwijderen. Ik heb op naam en alles gezocht: niet te vinden....nu weet ik waarom ze die dingen COMPLOETERS noemen.... Grtz,Heiko |
 |
|
Heiko
Advanced Member
    
1640 berichten |
Geplaatst - 12/05/2007 : 18:19:09
|
Om even een oud onderwerp weer op te pakken: Op advies van een collega zet ik T2 eerst aan. met MF ingedrukt, en dan pas maak ik verbinding met mijn PC. Dit ging al diverse keren goed zonder dat mijn PC reboot. Ben benieuwd of dit de oplossing is. Het lijkt er tenminste wel op.!  Grtzz, Heiko |
 |
|
Jackyboy
Average Member
  
112 berichten |
Geplaatst - 12/05/2007 : 18:22:31
|
Wat ik merk bij mijn Tyros2 is net andersom. Als ik mijn computer opstart terwijl ik aan het spelen ben dan merk ik dat de klanken af en toe onderbroken worden. Heeft iemand dit ook al gemerkt ? Jack |
 |
|
tyros2
Senior Member
   
804 berichten |
Geplaatst - 12/05/2007 : 18:42:13
|
Ja Jakske das normaal. Hendrikje |
 |
|
Johntel
Average Member
  
265 berichten |
Geplaatst - 13/05/2007 : 13:56:17
|
He Jack
Das normaal en gebeurd ook bij afsluiten van de pc. Dat zijn de usb-midi drivers.
Muzikale groeten Johnny |
 |
|
Heiko
Advanced Member
    
1640 berichten |
Geplaatst - 13/05/2007 : 18:04:29
|
Ik heb dus te vroeg gejuicht. PC stond aan, niet aangesloten op T2. T2 aangezet met MF ingedrukt. USB kabel aangesloten en ja hoor, Reboot!!              Ik heb op advies van Frans ook even op internet gekeken voor informatie over dit probleem, maar ja, net als wanneer je denkt een kwaaltje te hebben en je zoekt op 't net naar vergelijkbare symptomen, voel je je nog beroerder dan je al was. Dat heb ik nu dus ook een beetje. Van dit soort dingen heb ik echt geen kaas gegeten. Er moet toch een eenvoudige manier zijn om dit op te lossen?????? Grtzz, Heiko |
 |
|
tyros2
Senior Member
   
804 berichten |
Geplaatst - 13/05/2007 : 20:35:22
|
Hoi Heiko. Een gelijk soortig probleem heb ik gehad met een HP printer (ook USB). Wanneer de pc aan stond en ik plugde daarna de USB kabel in de pc dan starte mijn pc ook opnieuw op en bleef dat herhalen. Soms kreeg ik ook een blauw scherm en soms moest de stekker eruit om de handel weer stil te zetten. Als ik de USB kabel van de printer weer verwijderde dan starte de pc gewoon door. Ik heb Windows XP en deze is up to date. Ik heb in mijn ontwetendheid en ook wel een beetje uit radeloosheid de printer opnieuw gėinstalleerd en je mag 3 keer raden. 1 2 3 Juist het probleem was hiermee opgelost. Om alles wat te maken heeft met de USB van je T2 te kunnen verwijderen moet je toch even proberen om de pc op te starten met de aangesloten T2 om bij de USB drivers te komen. Dus eerst de USB kabel aansluiten tussen de pc en T2 Dan de pc opstarten en dan de T2 Lukt dat niet dan eerst de T2 en dan de PC. Als dat lukt kun je via start> configuratie> systeem> hardware> apparaatbeheer bij de USB van de T2 komen. Wanneer je het scherm apparaatbeheer voor je hebt scroll dan naar beneden en daar zie je alle USB controllers staan. Klik op het plusje voor de USB controller en dan openen alle USB apparaten. Daar moet nu ook Yamaha tussen staan. Klik met de rechter muisknop op de USB regel van Yamaha en kies de optie "Installatie ongedaan maken" Nu is de USB mididriver verdwenen. Schakel alles uit, start de pc op en gebruik dan de Zwarte cd die je bij de T2 hebt en ga dan te werk volgens de bijgeleverde omschrijving. Start de pc op, doe de cd in de pc zorg dat de pc verbonden is met de T2 alleen de T2 mag NIET aanstaan. Ook hier moet je eerst naar het configuratiescherm> systeem> hardware> en dan onder stuurprogramma's de optie "handtekeningverificatie" en dan de optie: Negeren: De software installeren en niet om mijn toestemming vragen. Daarna alles weer afsluiten tot dat je weer op het bureaublad staat. Dan de T2 aanzetten dan zal er een installatiescherm openen die je vraagt wat je wilt doen,vervolgens de installatie starten. Wanneer Windows hier klaar mee is zal er in Windowsverkenner een extra schijf te zien zijn welke van de T2 is. Het kan zijn dat je deze schijf nog even niet ziet maar geef Windows even de gelegenheid om deze tevoorschijn te toveren. Hopelijk is het probleem dan voorbij want ik denk de het puur een USB driver probleem is. Ik neem aan dat wanneer de T2 niet met de pc verbonden is dat deze normaal opstart en verder geen problemen geeft. We wachten met veel spanning af. Succes Henk. |
Bewerkt door tyros2 op 14/05/2007 08:28:22 |
 |
|
Heiko
Advanced Member
    
1640 berichten |
Geplaatst - 13/05/2007 : 22:54:34
|
Hoi Henk, Hartelijk dank voor je advies. Helaas, nu is het bedtijd Morgenavond ga ik het proberen! Grtzz, Heiko |
 |
|
theplayer
Moderator
    
3040 berichten |
Geplaatst - 14/05/2007 : 07:20:51
|
Hallo,
kijk dan eerst of er een nieuwere versie van de USB-driver te krijgen is bij Yamaha. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
tyros2
Senior Member
   
804 berichten |
|
tyros2
Senior Member
   
804 berichten |
Geplaatst - 14/05/2007 : 10:10:52
|
Hoi Heiko. Je zegd dat je eerst de T2 opstart met de MF knop ingedrukt en dan pas de USB kabel aansluit. Dit lijkt me niet de juiste volgorde. Eerst de USB kabel verbinden met de T2 en dan de T2 opstarten met de MF ingedrukt. Want dan worden de USB mididrivers op de juiste manier geladen. We blijven mee denken en hopen dat je probleem snel opgelost wordt. Grt.Henk |
 |
|
Onderwerp  |
|