Auteur |
Onderwerp  |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 02:28:13
|
Ik heb gehoord dat er plannen zijn om ook andere demonstrateurs naar de winkel van Henk Oostendorp te halen. Tot nu toe kwam enkelt Marco Riedijk demo's geven op de Tyros-2 met wel leuke liedjes maar ik ben ook wel eens benieuwd hoe Michel vonken of Peter Baartmans of Bert Smorenburg de demo's geven en met een ander reportoir dan onze grote vriend Marco Riedijk. Voor Roland kwam oud Technics Demonstrateur Eric Visser naar Wezep. Ik ben echt benieuwd welke andere demonstrateurs Henk op zijn lijstje heb staan of misschien geeft Henk zelf wel eens een demonstratie van de Tyros-2 ik heb Henk eens zien spelen en ik vond hem toch ook het goed doen.
Groetjes,
Daniel, |
|
T-Rossie
Moderator

3280 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 09:06:24
|
Daniel,
Mogelijk zie ik het verkeerd, maar er zijn toch ook anderen die er (geweest) zijn : Michel Voncken, Koen Vergoosen, Peter Baartmans .... niet te vergeten Jan Herbert ! (Hoe zou het met JH zijn?)
Persoonlijk ben ik ook van mening dat de Tyros-2 zichzelf 'verkoopt' vanwege zijn kwaliteiten.
|
 |
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 09:38:53
|
Daniel,
Het is misschien interessanter om demonstraties bij te wonen of te ondergaan van gewone TYROS2 gebruikers, in plaats van de professionele demonstrateurs. Dan krijg je pas echt te horen en te zien waartoe de doorsnee gebruiker in staat is of niet toe in staat is. Dus niet de echte professionals, maar meer de prive muzikant.
Het zal in iedergeval zeer leerzaam zijn, omdat de problemen waarmee men worstelt dan uiteraard ook zichtbaar worden. Eventuele adviezen van deskundige in de zaal zullen dan ook zeer welkom zijn.
Misschien dat Henk iets kan organiseren, mits er uiteraard voldoende belangstelling voor is.
Ik denk dan ook aan optredens van TYROS2 muzikanten gebruikmakend van een niet voorgeprogrammeerde T2, dus geen eigen registraties of midi files. De muzikant in kwestie dient de T2 zelf met de hand in te stellen voor zijn optreden. Dus zelf style, voices, mixer en effekten in stellen en dan spelen maar.
Ik bedoel. Wie durft. Het lijk mij hardstikke leuk en leerzaam om zo'n demonstratie avond bij te wonen.
Jan
|
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 10:44:26
|
Hoi Jan, Toevallig speelde vanmorgen jouw idee ook door mijn hoofd. Het lijkt me echter heel moeilijk te verwezelijken. Aan de ene kant moet je een heel strak schema aanhouden anders komt niet iedereen aan de beurt. Aan de andere kant komen er waarschijnlijk vragen die wat meer tijd nodig hebben om te beantwoorden, en net zoals bij cursussen kom je dan gewoon tijd te kort. Ik ben bang dat het al snel een rommeltje word. Maar in principe sta ik er wel positief tegenover. Mischien heb je wat concrete ideeën hoe zo'n dag / avond er uit zou moeten zien?Ideeën van anderen zijn ook welkom natuurlijk. Grtzz, Heiko |
Bewerkt door Heiko op 05/03/2007 10:45:20 |
 |
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 11:55:59
|
Heiko,
Ik denk dat je het aantal vrijwillige deelnemers zou moet beperken tot 4 per avond. Speeltijd 20 minuten max per deelnemer. Dan blijft er tijd over voor het beantwoorden van vele vragen. In mijn geval zal ik weinig antwoorden hebben, omdat ik zelf wel veel speel maar weinig experimenteer of bezig houdt met technische details van de T2.
Desalniettemin lijkt het mij een geweldige ervaring voor velen te zien hoe gewone T2 gebruikers zoals mijn persoontje omgaan met een T2 en zo nu en dan een aardig stukje muziek kunnen spelen. Ik denk dat er vele T2 gebruikers zijn die het leuk zullen vinden een kleine demonstratie van hun kunnen te kunnen geven. Ha Ha.
Het is weer eens wat anders dan de geroutineerde, vlotte professionele demonstraties van de Prof's.
Jan |
Bewerkt door Jan Bruijn op 05/03/2007 11:58:08 |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 12:34:28
|
Wat dacht je van Bert (Lacobo). Die houdt zich voornamelijk met het programmeren bezig. Ik zou dit graag eens "live" zien om te kijken wat zijn programma kan en hoe dat er in de praktijk uit ziet. Grtz, Heiko |
 |
|
n/a
deleted

100 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 15:23:27
|
Mij lijkt het lid worden van een keyboard club de perfecte manier om te zien hoe anderen hun T2 gebruiken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit bij zo'n club ben geweest, maar dat is toch wel het idee ervan?
Groeten, Robin
ps. bert smorenburg ben je nog vergeten T-Rossie  |
 |
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 16:12:56
|
Robin,
Voor mijzelf zie ik het club verband niet zitten. Ik ben geen verenigings mens. Als andere dat wel zien zitten. Prima. Ik dacht meer aan iets incidenteels.
Jan |
 |
|
Rosita
Average Member

146 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 21:20:47
|
ik zou graag een demonstratie willen zien van Peter baardmans, maar die staat niet gepland op de yamaha lijst dus vetrek ik maar naar het verre oosten om peter te zien. 
Rosita |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 05/03/2007 : 23:57:47
|
Nou wat Robin zegt lid worden van de Toetsenclub ? Goh ik ben daar lid van ik heb betaald maar ik hoor daar niets meer van hé er zal wel iets goed fout zijn gegaan maar daarover zal ik Dennie nog wel effe mailen.
Andere demonstrateurs zal leuk zijn zoals Roos zei Peter Baart aap mans zal ook wel eens gezellig zijn of zoals Jan zegt eigen demonstrateurs klinkt ook leuk hé
Maar we zullen wel zien.
Grtz,
Daniel, |
 |
|
jempi
New Member

31 berichten |
Geplaatst - 06/03/2007 : 01:52:42
|
Hallo Dames en Heren ik ben jempi nieuw lid van de forum.Om aan te sluiten bij dit onderwerp geef mij maar Michel Vonken,Peter Baartmans heb ik al een paar keer gezien op demonstraties,niets om over te pronken,is wel een goeie toetsennist maar geeft weinig uitleg over technische vragen van T2.
groetjes Jempi
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|