Auteur |
Onderwerp  |
|
Gerrie
New Member

41 berichten |
Geplaatst - 25/03/2007 : 13:50:59
|
Hallo Tyrosfans
Wie kan mij helpen? Ik wil graag een stukje uit een midifile gebruiken. Hoe kan ik dit selecteren en opslaan in mijn registraties. Bijv. een intro uit een midifile. Zodat ik die intro kan gebruiken tijdens mijn spel en de rest van het liedje zo speel, zonder gebruik te maken van de midifile.
Groetjes Gerrie |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 25/03/2007 : 18:30:33
|
Hoi Gerrie
'kWeet niet of dit de beste methode is maar je zou het als volgt kunnen doen: Je zet de midi met synchro start omder de eerste reg.knop. Onder de 2e knop zet je de volume van "SONG" dicht. De midi loopt gewoon door, alleen je hoort hem niet meer.Wil je een bepaald gedeelte wel weer laten horen, schuif weer omhoog en saven onder een reg.knop. Suc6 Grtzz, Heiko |
 |
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 27/03/2007 : 11:34:18
|
quote: Originally posted by Gerrie
Hallo Tyrosfans
Wie kan mij helpen? Ik wil graag een stukje uit een midifile gebruiken. Hoe kan ik dit selecteren en opslaan in mijn registraties. Bijv. een intro uit een midifile. Zodat ik die intro kan gebruiken tijdens mijn spel en de rest van het liedje zo speel, zonder gebruik te maken van de midifile.
Groetjes Gerrie
probeer alles NA de intro te verwijderen v d midifile en sla deze op of ga naar digit rec en multipad en rec het stukje midifile wat je nodig hebt druk wel op tijd op stop
thomusic@home.nl |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 27/03/2007 : 17:10:45
|
Hoi Thomas,
IK denk niet dat het zo makkelijk is als je doet voorkomen. Het multipad kan n.l. maar één midichannel p/knop aan. Geen deel van een midifile dus. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Bewerkt door theplayer op 27/03/2007 17:13:07 |
 |
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 27/03/2007 : 17:53:49
|
kan je het stukje wat je nodig hebt dan niet opnemen in audio en dan opnieuw gebruiken??ROMANTIKO? |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 27/03/2007 : 21:17:56
|
Hallo Romantico,
Jullie maken het jezelf ook graag moeilijk hè? Als je er een audiofile van maakt, werkt dat hetzelfde als een midifile, als je die wilt afspelen. Om hem via een multipad af te spelen, moet je van de wave eerst een voice maken, waarbij je het stukje wave onder één toets zet. Daarna moet je met die voice een multipad opnemen, waarbij je die ene toets gebruikt. Bij het afspelen moet je dan eerst de multipad afspelen en aansluitend exact op tijd het ritme starten. Alles bij elkaar dus een hele onderneming. Ik denk dat het makkelijker is een van de intro's van die style opnieuw in te spelen met het begin van die midifile. Ook niet makkelijk, maar naderhand veel makkelijker te bespelen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Onderwerp  |
|