Auteur |
Onderwerp  |
|
mardrie
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 24/04/2007 : 16:27:32
|
Hallo,
Het is nog maar kort, maar krijg telkens de melding: "unexpectec error! Turn the power off and on again!" list_dimm, c55
Wat kan dit probleem zijn? Ik heb de dimms verwisseld, maar dat mocht niet baten! Hopelijk spoedig bericht Alvast bedankt!
Marcel |
|
T-Rossie
Moderator

3280 berichten |
Geplaatst - 24/04/2007 : 17:57:15
|
Mardrie, Deze melding duidt op problemen met de DIMMs. In mijn T2 kreeg ik een vergelijkbare melding en dit bleek veroorzaakt door onjuiste plaatsing in de voetjes. (onvoldoende aangedrukt door de leverancier)
Even iets meer na-drukken tot het 'klikje' te horen is van de automatisch sluitende klemmetjes op de voetjes op het moederboard.
Probeer het eens ZONDER de Dimms.... dan gaat hij waarschijnlijk prima. Blijft de fout optreden zodra je de Dimms hebt geherplaatst, dan zou dit kunnen duiden op een defecte Dimm. (Ook niet erg, want die dingen hebben dacht ik 3 jaar of meer garantie)
|
 |
|
mardrie
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 24/04/2007 : 22:28:02
|
Ok, dank je voor de tip! Ik ga het morgen meteen proberen, en hopen maar dat het lukt! |
 |
|
mardrie
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 25/04/2007 : 11:27:26
|
Ik heb geprobeerd om jou tip op te volgen, voetjes goed aangedrukt, eerst dezelfde melding met dimm c55, toen een c28 melding. Het gaat zich voornamelijk om het inladen van de customvoices en de soundpacks, daar doet ie dat bij! Mischien nog een andere tip of suggestie? Alvast bedankt! |
 |
|
Peter
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 25/04/2007 : 11:44:07
|
Hoi,
Ik heb de T2 nu niet bij de hand maar ik dacht dat er ergens in een menu de functie was om te kijken hoeveel geheugen je hebt. Controleer eens of dit overeenkomt met het geplaatste geheugen.
Groetjes Peter |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3280 berichten |
Geplaatst - 25/04/2007 : 16:41:27
|
Peter, Je zou inderdaad verwachten dat alles OK zou zijn als de T2 bijv. 512Mb geheugen aangeeft.... dat blijkt een misvatting. Hij checkt slechts het type van (één van) de strips en gaat er van uit dat ook de andere strip geplaatst is. (Er moeten nl. 2 stuks identieke DIMMs geplaatst worden, met een duur woord 'complementair paar')
Een echte 'test' van het geheugen, zoals een PC bij opstart wél doet, wordt niet gedaan. Pas op het moment dat het geheugen benut wordt loopt ie tegen problemen aan.... en die ondervind Mardrie zodra er klanken geladen moeten worden.
Het lijkt dus of Mardrie een defecte DIMM heeft óf een niet complementair paar. (!?) |
Bewerkt door T-Rossie op 25/04/2007 16:43:35 |
 |
|
mardrie
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 25/04/2007 : 22:34:31
|
Het gekke is dat ze altijd gewerkt hebben, tot op een moment ik mijn T2 aanzette, en deze melding kreeg!En ik heb echter de juiste Dimms, zoals Henk deze ook verkoopt per 2! Dus ik denk, zoals het vermoeden ook al was, dat 1 van de 2 Dimms stuk is??!!! Maar dat ga ik nader even onderzoeken, althans, bij de zaak waar ik ze gekocht heb!Tenslotte zit er 10 jaar garantie op! Alvast bedankt voor jullie tips en reactie's (Blijven altijd welkom!)
Groetjes Marcel (mardrie) |
 |
|
mardrie
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 28/04/2007 : 11:36:21
|
Ik ben nu bij de winkel geweest en die verklaarde dat de dimms niet stuk zijn!In een andere tyros 2 werkte ze wel perfect!Eenmaal thuis, plaatste ik weer zoals het moet de dimms op z'n plaats.Hij geeft gwoon aan dat ik 512 mb geheugen heb, maar wederom bij het inladen dezelfde fout!Zal het dan aan de tyros zelf liggen? Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee, en wedrom......alvast bedankt! |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3280 berichten |
Geplaatst - 28/04/2007 : 20:08:26
|
Dan blijft er maar één ding over :
De Tyros2 naar de dealer brengen, zodat hij de oorzaak kan opsporen PLUS oplossen. Zeer waarschijnlijk heb je nog gewoon garantie. T2 heeft 2 jaar garantie. |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 28/04/2007 : 21:00:59
|
Hallo Mardrie,
Ik lees dat het bij het inlezen van de voices fout gaat. Bij dat inlezen kun je ook zien welke voice geladen wordt. Probeer eens op te letten of het steeds bij dezelfde voice gebeurd. Zo ja, probeer dan die voice eens opnieuw te installeren. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
mardrie
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 29/04/2007 : 02:07:26
|
Hallo Frans,
Nee, het gebeurt ook met de alpenvoice's en eigelijk gewoon met alles!Hij begint , en opeens is het die error!Dus dan maar even naar gouda, naar van beveren, waar dit instrument vanaf komt!
Dank jullie voor de reacties! |
 |
|
theplayer
Moderator

3042 berichten |
Geplaatst - 29/04/2007 : 06:44:05
|
Ja, dat lijkt me dan in dit geval ook het beste. Succes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Onderwerp  |
|