Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 2 doet het niet meer
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 29/04/2007 :  10:57:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik zit te spelen op mijn T2 loopt alles opeens vast.

Lampjes branden nog wel en de display doet het nog gewoon maar wat voor toets of knop ik ook indruk er gebeurd gewoon niks meer.
Vervolgens de T2 uitgezet, even gewacht en toen weer aan gezet maar na ongeveer 15 seconden gebeurd hetzelfde.
Ik heb toen de stekker er maar eens uitgetrokken, na een tijdje de stroom er weer op en spelen maar dacht ik maar wat is het geval: hij doet het nu helemaal niet meer.

Als ik de T2 aanzet zie ik wel dat de display wat oplicht maar het scherm blijft zwart, ook hoor ik het zachte geluid van de harde schijf niet meer wat je normaal wel eens hoort bij het opstarten.

Volgens mij heb ik een probleem met mijn T2 wat ik niet zelf kan oplossen of heeft iemand anders nog een idee?

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 29/04/2007 :  16:41:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Wat gebeurt er met de data uit het user geheugen als ik de tyros 2 reset, ik heb nog niet alles gebackupt naar de harde schijf van de T2 en wil de bestanden niet kwijt raken.

Het lukt me trouwens niet om op de manier zoals jij omschrijft in het test menu te komen. (display blijft leeg)
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 04/05/2007 :  22:20:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik heb al van alles geprobeerd maar hij doet nog steeds niets.
Morgen breng ik hem weg voor reparatie, ik ga er zelf maar niet te veel aan rommelen omdat ik nog in de garantie periode zit.
quote:
opgenomen midi files die in de user staan gaan volgens mij niet weg. Maar de musicfinder volgens mij wel. En eigen gemaakte effecten.

Wat gebeurd er met je styles en registraties die in het usergeheugen staan als je de tyros 2 reset?
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 10/05/2007 :  22:15:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
De T2 is weer gemaakt ik ga hem zaterdag ophalen.
Het moederbord was kapot en dat zou een hele dure reparatie zijn, zij het niet dat ik nog garantie heb en het me dus niets kost.
Ik vraag me af hoe dit nou zo maar kapot kan gaan, ik ga toch zuizig met mijn T2 om.
Zijn er meer mensen die dit al eens hebben meegemaakt?

Is mijn user geheugen nu leeg nu er een nieuw moederbord in zit of staat die informatie op de dimms (1024mb) die ik in mijn T2 heb zitten? alles wat ik op de harde schijf heb staan is toch wel bewaard gebleven?
Ik kan dit zaterdag pas controleren maar ik wil dit nu alvast weten.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 10/05/2007 :  23:58:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Cor,
Het user geheugen is FLASH geheugen en die zit meestal vast op een moederboard gesoldeerd. Als je een nieuw moederboard krijgt is dat bijna hetzelfde als een nieuwe Tyros2 en jouw user is dan waarschijnlijk verdwenen.

DIMM geheugen is per definitie leeg zodra de Tyros2 is uitgeschakeld.... het wordt geladen tijdens het opstarten en de 'lading' wordt van de harddisk gehaald.

Computers gaan over het algemeen 'spontaan' stuk.... of je er nu voorzichtig mee omgaat of niet. In de micro-technologie gaat wel eens iets mis tijdens de produktie van de chips. Het kan lang goed gaan, maar uiteindelijk kan er toch iets defekt raken.

Hopelijk blijft het bij deze éne keer
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 11/05/2007 :  07:21:10  Toon profiel  Reageer met citaat
...Wat ik nu ga zeggen weet iedereen eigenlijk wel, maar toch...
Na één keer een hele zooi registraties per ongeluk gewist te hebben,
maak ik nu wekelijks een backup van m'n T2. Behalve de backup van de wav's, die staan apart op een DVD schijfje, dus die hoef ik alleen maar aan te vullen. Het is even 5 minuten werk, maar je bent nooit meer iets kwijt!
Grtzz, Heiko

Bewerkt door Heiko op 11/05/2007 07:22:24
Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 12/05/2007 :  22:46:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
T-2 doet het weer en wat T-rossie al zei klopt, mijn usergeheugen is leeg.
Ik heb heelaas niet een al te recente backup van het user geheugen dus moet het één en ander hersteld worden.
Wat is nu eigenlijk de funktie van de dimms als je er toch niets op kunt opslaan?
Ik dacht namelijk altijd dat ik het user geheugen had uigebreid van de standaard 4 mb naar 4 + 1024 mb maar dat is dus niet zo?

Meschien handig om het usser geheugen maar niet meer te gebruiken en alles direct van hd te laden dan kan ik ook niets meer kwijt raken en hoef ik niet steeds mijn user geheugen te backuppen.

Nu is er ook een backup en restore knop (function-utility-owner) kan iemand mij daar wat over uitleggen?
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 13/05/2007 :  02:00:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Cor,

Het user geheugen is betrekkelijk klein, maar daarentegen is het 'niet vluchtig' (non-volatile) maw datgene wat erin staat blijft erin staan onafhankelijk of te Tyros aan- of uit is.
Er hoeft dus niets geladen te worden bij het opstarten.... scheelt tijd. Het geheugen is bovendien redelijk snel in gebruik/toegang.
Al met al alle reden om het USER geheugen juist wél te gebruiken.

De DIMMs (wél vluchtig... spanning even weg... geheugen leeg) zijn nodig voor het snel benaderen van grote bestanden zoals samples. (kunnen wel 20 Mb groot zijn)
Ook voor de harddisk-recording optie wordt het DIMM benut voor tussentijdse opslag, want de harddisk alleen sloft het dan niet helemaal bij.

Bij het opstarten van de Tyros2 wordt het DIMM volgestouwd met dergelijke files... en tijdens dit laden loop je direkt tegen het grootste nadeel van een harddisk aan : In verhouding erg langzaam door al die bewegende delen.

Vergis je overigens niet in de betrouwbaarheid van een harddisk. Ze zijn stukken kwetsbaarder als USER (flash) geheugen.

Zo zie je maar weer dat elk type opslag-geheugen z'n voor- en nadelen heeft. In elke computer vind je alle drie de types geheugen.

Een regelmatige backup maken is absoluut een must, maar bijna iedereen begint daar pas mee als ie een hoop data (= werk) is kwijtgeraakt..... da's blijkbaar menselijk

Ga naar bovenaan de pagina

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 13/05/2007 :  11:49:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
T-Rossie bedankt voor de heldere uitleg.
Blijft er nog 1 vraag onbeantwoord, die 2 knoppen backup en restore wat kan ik daar eigenlijk mee?
Kan ik daar in 1 keer het user geheugen mee backuppen i.p.v dat ik dit per bestandstype afzonderlijk moet doen?
Als ik op die backup knop klik vraagt hij of ik een usb storage device wil aansluiten, ik ga nog maar niet verder in afwachting van wat meer uitleg over deze functie.

Bewerkt door corvdh op 13/05/2007 11:51:11
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 13/05/2007 :  11:55:02  Toon profiel  Reageer met citaat
...........Is het user geheugen groot genoeg om SFX-1.S946.TVN en zo op te slaan en wat voices? Zou wel prettig zijn!
Grtzz, Heiko
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 13/05/2007 :  13:19:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Cor,
Ik heb de backup functie nog nooit gebruikt, want ik doe het iets anders :
User (voices) en registraties kopiëren naar de Tyros2 Harddisk (apart aangemaakte folder)
Vervolgens de Tyros2 in 'USB connection mode' zetten (inschakelen met music finder knop ingedrukt)
Vanaf dat moment kan ik met de PC (die met USB kabel verbonden is) alle belangrijke folders en bestanden overhalen naar mijn TYROS2 folder op de PC.

Zowieso heb ik op de Tyros2 harddisk altijd een 'RESERVE' folder gemaakt waarnaar ik óók alle data (inclusief USER) kopieer.

Uiteindelijk staat mijn data dan op :
a. USER memory Tyros2
b. Harddisk Tyros2 (normale folders)
c. Harddisk Tyros2 (alles nogmaals maar dan in de folder RESERVE)
d. Harddisk PC in de folder 'TYROS2'
e. 2e Harddisk in PC
f. Gebrande CD (telkens een nieuwe na belangrijke wijzigingen. (De vorige CD gooi ik niet weg maar wordt bewaard)

g. Zélfs bewaar ik nog een CD/DVD van de data buiten ons huis. (bij mijn ouders)

Kan bijna niet mis

Heiko,
De SFX file is ca. 15 Mb groot ... en dat past niet in de 4 Mb flash (USER)

Bewerkt door T-Rossie op 13/05/2007 13:19:59
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 13/05/2007 :  18:07:51  Toon profiel  Reageer met citaat
xxx, toch bedankt...
grtzz, Heiko
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2988 berichten

Geplaatst - 14/05/2007 :  07:18:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Met de backup-functie worden alle instellingen en ik dacht ook het usergeheugen naar de root van een usb-stick geschreven.
Je hebt verder geen keuze v.w.b. de plaats van opslaan.
Je kunt dat dus rustig doen.
De HD zul je handmatig moeten doen. (Het beste in de USB-mode)
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
Ga naar bovenaan de pagina

Cobie
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 03/06/2007 :  11:26:03  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Uiteindelijk staat mijn data dan op :
a. USER memory Tyros2
b. Harddisk Tyros2 (normale folders)
c. Harddisk Tyros2 (alles nogmaals maar dan in de folder RESERVE)
d. Harddisk PC in de folder 'TYROS2'
e. 2e Harddisk in PC
f. Gebrande CD (telkens een nieuwe na belangrijke wijzigingen. (De vorige CD gooi ik niet weg maar wordt bewaard)

g. Zélfs bewaar ik nog een CD/DVD van de data buiten ons huis. (bij mijn ouders)

Dag T-Rossi,
Met grote belangstelling heb ik je uitleg over de back-up gelezen. Er blijft echter één vraag hangen.... Waarom de reserve folder op de Harddisk van de Tyros 2. Op welk moment zou dit een voordeel kunnen zijn?
Gr. Cobie

Music is my first love
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3181 berichten

Geplaatst - 03/06/2007 :  12:29:30  Toon profiel  Reageer met citaat
De reserve-folder heb ik gemaakt omdat er plenty ruimte is op die disk en het kan best 's voorkomen dat ik per ongeluk een bestand delete (verwijder) door overhaast handelen.

Om te voorkomen dat ik dan direkt moet grijpen naar een backup elders is de reserve-folder super handig, want je hebt 'm immers in de Tyros2 ......... vandaar
Ga naar bovenaan de pagina

Cobie
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 03/06/2007 :  14:34:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Natuurlijk!!! Dank jewel T-Rossi voor je uitleg.
Gr. Cobie

Music is my first love
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000