Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Iets van hd Tyros 2 wissen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nidan
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 04/05/2007 :  19:31:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoy beste keyboardcolega`s

Mijn vraag is deze keer, hoe kan ik dingen die ik niet meer nodig heb op harde schijf van Tyros 2, er weer af wissen?

B.V ik heb wat songs opgenomen op HD, en wil deze wissen

Hartelijk dank alvast voor jullie hulp

Groetjes FRits

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 04/05/2007 :  20:30:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Frits,
Wanneer je je T2 op je computer hebt aangesloten kun je zo zien wat er op de harde schijf staat, en wat je weg wilt halen gewoon verwijderen.
Heb je geen PC dan ga je naar de knoppen ven de Harddisk recorder en drukt op select. dan druk je op delete (onder je display) en selecteert de songs of wat dan ook die je wilt verwijderen.(Let op: Wanneer je select voor het eerst drukt wordt er meteen al iets geselecteerd. Wil je dat bestand niet kwijt moet je, nadat je delete hebt ingedrukt, die nog even selecteren, zodat de naam niet meer zwart is gemarkeerd)
Hoop dat het duidelijk is.
Grtzz en suc6,
Heiko
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3042 berichten

Geplaatst - 04/05/2007 :  22:28:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Heiko, je bent een geweldige leerling!
Toch nog een aanvulling.
Als je via de Tyros werkt, moet je zorgen dat je in het juiste menu zit.
D.w.z. Als je een midifile wilt verwijderen (is ook een song) moet je het songmenu gebruiken en voor style werk je vanuit het stylemenu. enz enz.
Maar altijd eerst delete drukken en dan pas selecteren.
En kijk goed wat geselecteerd is, want ik krijg vaak vragen hoe je iets terug kunt halen.
Dat is nagenoeg onmogelijk, want er is geen prullebak!
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  00:12:51  Toon profiel  Reageer met citaat

ghyselen
New Member

22 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  10:08:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen
Ik heb ook een probleem.Heb om nog onbekende reden 2x de fxkit en 2x de karnaval op mijn hd gezet.Het lukt me niet deze te verwijderen,om bij het opladen minder tijd in beslag te nemen.weet iemand een opl ?
Dirk

Heiko
Advanced Member

1640 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  10:34:23  Toon profiel  Reageer met citaat
......Deze is lastig..........
Om te beginnen, ben je aangeloten op je PC?
Dan moet je zo kunnen zien waar ze staan en verwijderen moet geen probleem zijn. Maar 2 exact dezelfde bestanden in één directory lijkt me niet kunnen. Dus waarschijnlijk staan die andere ergens anders, bv onder HD_root of in de user of een zelfgemaakte map. Je moet dus eerst weten waar ze staan. De rest (het verwijdern) staat hierboven beschreven.
Succes!
Grtzz, Heiko

Bewerkt door Heiko op 05/05/2007 10:35:22

ghyselen
New Member

22 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  13:31:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Heiko
Die dubbele kits en karnaval staan op resp. empty 39 en 40.Dit achter de Alpenklanken.Dus zou ik 39+40 willen verwijderen.Aangesloten op pc kan ik langs geen kanten die 39+40 vinden.Direct op tyros wel , maar dan is delete niet te gebruiken.
Een oplossing?
Dirk

ROMANTIKO
Senior Member

568 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  13:46:36  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi,Dirk,dit zijn voices,deze kan je enkel deleten als zein user of hd staan,niet bij de preset,groetjs RIKO

nidan
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  14:56:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Prachtig mensen deze hulp en uitleg, daarvoor alvast mijn dank, maar ik heb namelijk een song opgenomen van mijn tyros 2, en toen met de hd recorder weer opgenomen, nu krijg ik deze niet meer van de hd verwijderd verwijderd, b.v als ik hem markeer, en dan op delet druk zegt hij dat deze niet verwijderd kan worden omdat hij benut wordt door de harde schijf, ik wil hem ook wel aansluiten op mijn laptop, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten, dus als iemand mij daar svp wegwijs in wil maken,zou ik hartstikke fijn vinden, bedankt in ieder geval voor jullie spontane hulp

Groetjes Frits

ghyselen
New Member

22 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  15:10:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even dit:als ik mijn custumvoises opstart staan deze onder de presets.misschien ligt het daar aan dat ik die niet wegkrijg ?
Dirk

T-Rossie
Moderator

3279 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  16:13:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Frits,
De T2 kan geen file deleten die je 'aktief' hebt gemaakt door hem eerst te laden..... dit is heel logisch. (Geen enkele computer zal dit toestaan)

Zorg dat je géén file- of een ander bestand dan degene die je wilt wissen laadt, alvorens je de delete button drukt.
Daarna zal het geen enkel probleem zijn.

theplayer
Moderator

3042 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  22:42:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by ghyselen

Hallo Heiko
Die dubbele kits en karnaval staan op resp. empty 39 en 40.Dit achter de Alpenklanken.Dus zou ik 39+40 willen verwijderen.Aangesloten op pc kan ik langs geen kanten die 39+40 vinden.Direct op tyros wel , maar dan is delete niet te gebruiken.
Een oplossing?
Dirk

Hallo Ghyselen,
Daar gaat ie.
1. Druk op: Voice creator.
2. Druk op: Custom voice bank edit.
3. Druk op: delete
4. Deselecteer de nu geselecteerde voice. (waarschijnlijk 01)
5. Druk op: 39 en 40 om deze voices te selecteren
6. Druk op: OK
De voices zullen nu verwijderd worden.
Succes en groetjes,

Frans

theplayer
Moderator

3042 berichten

Geplaatst - 05/05/2007 :  22:51:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by nidan

Prachtig mensen deze hulp en uitleg, daarvoor alvast mijn dank, maar ik heb namelijk een song opgenomen van mijn tyros 2, en toen met de hd recorder weer opgenomen, nu krijg ik deze niet meer van de hd verwijderd verwijderd, b.v als ik hem markeer, en dan op delet druk zegt hij dat deze niet verwijderd kan worden omdat hij benut wordt door de harde schijf, ik wil hem ook wel aansluiten op mijn laptop, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten, dus als iemand mij daar svp wegwijs in wil maken,zou ik hartstikke fijn vinden, bedankt in ieder geval voor jullie spontane hulp

Groetjes Frits

Hallo Frits,

Ook voor jou.
1. druk op: select
2. Selecteer een song, maar niet de song die je weg wilt gooien.
3. druk nu op: delete
4. deselecteer de actieve song.
5. selecteer de song die verwijderd moet worden.
6. druk op: OK.
7. volg de aanwijzingen op het scherm.
8. Vertel ons of het gelukt is.
Succes en groetjes,

Frans

ghyselen
New Member

22 berichten

Geplaatst - 06/05/2007 :  08:24:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Frans.
Alles is perfect verwijderd

nidan
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 06/05/2007 :  10:58:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoy Frans

Het is gelukt zeg, bij deze hartstikke bedankt zeg, trouwens verder iedereen bedankt die hier op gereageerd hebben

Muzikale groeten Frits
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000