Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Opnemen in sonar
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 20/04/2014 :  22:56:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

tyros toppers ;-) , zeg ik heb een vraag mbt opnemen in sonar x3 producer. Ik heb momenteel de HS 8 speakers aangesloten , volgens mij heb ik dan alleen nog de fixed output over om aan te sluiten op de mobile pre usb die ik gebruik. Echter het geluid op de pc komt dan veel en veels te hard binnen. Zo sterk zelfs dat ik de opname (mic) mobile pre in audio settings helemaal dicht moet draaien. Draaien aan de knoppen van de mobile pre helpt niet, de volume knop van de tyros reageerd niet (logisch het is een fixed output) heb ik nog andere opties? Wat ik ook niet snap is dat ik het volume in sonar x3 niet terug kan halen, dwz de schuifknop van het paneel doet niets.

Groetn Arie.

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 21/04/2014 :  00:16:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Moj Arie,
Je gebruikt hopelijk NIET de MIC (XLR) inputs maar de Instrument/Line ingangen van de M-Audio??
Het zou namelijk heel goed het veel te luide signaal kunnen verklaren.
Een aantal opties wil ik je graag laten zien, bijvoorbeeld een klein mengpaneeltje wat je alle flexibiliteit geeft.
Een andere optie is om door te lussen via de inputs van de HS80. De jack- en XLR inputs lijken parallel geschakeld te zijn, dus je zou de XLR ingang kunnen benutten als 'output' richting de M-Audio.


Roel

Bewerkt door T-Rossie op 21/04/2014 11:51:30
Ga naar bovenaan de pagina

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 21/04/2014 :  13:11:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hej Roel,

how ist :) , ik heb de tyros gewoon op de input van de M-Audio aangesloten , wat jij zegt een mengpaneel of doorlussen van de HS-80 kan ik proberen. De boel omdraaien en de fixed output naar de speakers is niet zon succes :),ik had natuurlijk eerst even het volume van de HS-80 terug kunnen nemen ;-)

Groetn Arie.
Ga naar bovenaan de pagina

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 21/04/2014 :  21:04:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel,

het doorlussen van de HS-8 speakers werkt , bedankt :) , daarna zat ik met het probleem dat het afspelen very distorted klonk na selecteren van de ASIO driver was dat goed.
nu heb ik nog ergens een heel klein vervelend brommetje storinkje inzitten die komt op het moment dat ik record van sonar indruk. Ik heb 1 setje kabels die niet van het duurste merk zijn ik vermoed dat dat de boosdoeners zijn.
Ga naar bovenaan de pagina

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 25/04/2014 :  19:57:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Intussen toch maar een klein mengpaneeltje erbij en de fixed line output van de tyros als output naar de M-Audio gebruikt.
Helemaal top het input signaal naar de pc is niet meer zo hoog en nu mooi te regelen.

Blijft alleen nog het achtergrond brommetje , geluidje ....... heb de indruk dat het afkomstig is van de Tyros zelf.

Gebruik geen randaarde omdat dit ( nog ) niet voorhanden is waar ik het spulletje heb staan. Is dit misschien de oorzaak?

Als ik het volume van de tyros op schroef wordt het geluid ook harder.
Ga naar bovenaan de pagina

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 01/05/2014 :  18:59:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Het probleem is gevonden, oorzaak aard lussen en nog eens aard lussen.
Kennis van mij heeft het een en ander doorgemeten nu is het geluid helemaal clean.
Ga naar bovenaan de pagina

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 01/05/2014 :  21:55:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Owja,

en een tip wat ook wel eens wil helpen is het gebruik van balanced cables.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3177 berichten

Geplaatst - 02/05/2014 :  18:30:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Zodra 'aardes' / behuizingen met elkaar verbonden worden via signaalkabels en net-aansluitingen is het heel vaak bingo met dit soort aardlussen, onafhankelijk van of de feitelijke WCD (wandcontactdoos) een aarde heeft. Je hebt het nu voor elkaar zodat de spullen jouw oren nog meer kunnen strelen.

Nog een vraagje : Welke mixer heb je erbij?

Bewerkt door T-Rossie op 02/05/2014 18:31:16
Ga naar bovenaan de pagina

Arie64
New Member

45 berichten

Geplaatst - 02/05/2014 :  20:34:24  Toon profiel  Reageer met citaat
http://www.behringer.com/EN/Products/UB1002FX.aspx

deze Roel , het is inderdaad fijn nu zonder dat irritante geluid.
Trouwens we raakten nog even in paniek haha. Nadat eindelijk dat geluid weg was hebben we de boel weer aangesloten dwz computer weer in het bureau ( zelfs die hadden we uitelkaar gehaald)toen we het spulletje weer aanzetten was ineens die brom weer daar.
Zoeken zoeken en nog eens zoeken totdat ik me bedacht dat we als enigste verschil de USB midi kabel er bij aangesloten hadden .
En ja hoor idd dat was weer de boosdoener. Kun je oplossen met een terminator hoorde ik. Momenteel speel ik midi met een Alesis Q49 dit gaat goed en deze creeert geen loop.

Aardlussen zijn inderdaad erg vervelend, had trouwens geen geaard stopcontact maar gebruikte wel een geaarde stekkerdoos. Dus de aarde was op elke denkbare manier metelkaar verbonden :-)

Bewerkt door Arie64 op 02/05/2014 20:38:24
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000