Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 lap stijl
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Tont4
Average Member

192 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  10:29:04  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb een lap stijl gekocht maar ik weet niet hoe ik deze ik de T5 moet zetten heeft iemand hier misschien ervaring mee,ik heb volgens mij iets op het forum hierover gelezen maar kan het niet vinden.

gr.Ton

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  12:10:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ton,

Er zijn voor zo ver ik weet twee methodes.
Het gebruik maken van de UVN of van de UVN meteen een Wave file maken.
Misschien heb je hier wat aan : http://forum.t-2.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4775

Groet, Fred
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  22:06:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Volgens mijn weten heeft dit niks met een uvn te maken, want dan zou het wel een LAP-voice hebben geheten.

Gewoon als een style gebruiken en inladen in je Tyros

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  22:34:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

Dan heb jij blijkbaar nog nooit een LAP style gekocht bij keyboardsoftware.

Als je dit gekocht heb krijg je de Style,Song en Blad muziek en de MultiPAD. En de darbij behorende UVN klank.
Deze klanken hebben een Place-Nr.
Ook krijg je een Word document, met een referentie naar deze Place-Nrs.
Met de UVI maker kun je deze UVN samenvoegen en zorg ervoor de het veld order hetzelfde nummer krijg als in het opgegeven Word document.
Daarna met YEM UVI inlezen en naar de Tyros sturen.

Wat ik makkelijker vind is de UVN sound (klank) om te zetten naar een Wav.
Deze Wav in de Tyros zetten en de desbetreffende Multipad hier aan vast linken (Audiolink).

In het blad muziek wat je krijg zie je wanneer je de multipad knop moet gebruiken in het stuk.
Ik hoop dat je hier wat aan heb Ton.

Groet, Fred
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  22:34:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Ton

Heb het nog vlug even opgezocht:


Deze Yamaha Tyros 4 L.A.P style heeft:
3x Intro's,
3x Endings,
4x Variations,
1x Break,
4x OTS link,
en Live Audio Pads.

Inhoud Download:
1* Style
2* Bladmuziek ( PDF )
3* Song (midifile) om een voorbeeld te krijgen van de Style.
4* Live Audio Pads

Wij wensen U veel plezier met deze Yamaha Tyros 4 L.A.P style.

Dus gewoon gebruiken als een style, daarnaast kun je de bladmuziek, midifile, saven (op je pc) en d multipad gebruiken.

Niks bijzonders en vooral niet voor die prijs!!


Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros

Bewerkt door laakies op 01/10/2014 22:35:42
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  22:49:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fairware

Hoi Toine,

Dan heb jij blijkbaar nog nooit een LAP style gekocht bij keyboardsoftware.

Als je dit gekocht heb krijg je de Style,Song en Blad muziek en de MultiPAD. En de darbij behorende UVN klank.
Deze klanken hebben een Place-Nr.
Ook krijg je een Word document, met een referentie naar deze Place-Nrs.
Met de UVI maker kun je deze UVN samenvoegen en zorg ervoor de het veld order hetzelfde nummer krijg als in het opgegeven Word document.
Daarna met YEM UVI inlezen en naar de Tyros sturen.

Wat ik makkelijker vind is de UVN sound (klank) om te zetten naar een Wav.
Deze Wav in de Tyros zetten en de desbetreffende Multipad hier aan vast linken (Audiolink).

In het blad muziek wat je krijg zie je wanneer je de multipad knop moet gebruiken in het stuk.
Ik hoop dat je hier wat aan heb Ton.

Groet, Fred




Voor de T5 Wordt nergens over gesproken over (UVN) Voices.
en als je geen extra geheugen hebt zou het al niet gaan!!!

Buiten dat iedereen maar eventjes weet hoe dit allemaal moet!!

YEM gebruiken is voor vele al hopeloos,
Klanken omzetten naar WAV: Niet iedereen kan dat
Uvi Maken: Moeilijk te begrijpen voor vele

Ik heb destijds voor de T4 een LAP-style gekocht, maar was er vlug van genezen, geeft niet echt veel meerwaarde als een gewone Yamaha-style mijn inziens.


Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

Mario
Starting Member

7 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  23:06:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Hoi

Ik volg op de achtergrond dit forum vaak.
Wat mijn indruk is, dat iedereen maar denkt dat alles zo simpel is.
Nou voormij niet, heb er een hele kluif aan met die tyros.

even omzetten naar dit dan weer zus en zo...
Laat maar zitten het moet mij niet te moeilijk gaan worden ik wil lekker spelen op mijn keyboard.

Lijkt wel of men nooit tevreden is, we willen maar meer en meer terwijl ik althans dolblij ben met mij Tyros met hetgene ik al er mee kan doen.
Ga naar bovenaan de pagina

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 01/10/2014 :  23:52:44  Toon profiel  Reageer met citaat
@Mario.

Voor deze keer sla ik even een zijstraat in en wijk af van deze topic.
De Tyros 5 is een magistraal instrument wat eigenlijk al alles kan.
Er zijn weinig mensen die er alles uit kunnen halen wat er in zit.
Ik zeker niet.

Maar iedereen gebruik de Tyros op ‘zijn’ of op ‘haar’ manier. Zo hoort het ook.
Maar soms wil de één er net iets meer uithalen. Dat het niet 1 2 3 voor de hand ligt dat mag duidelijk zijn bij dit instrument.
Ook ik, heb net zo als anderen moeten zoeken naar de mogelijkheden, die ook weer niet terug te vinden zijn in een handleiding.

Daarom is het fijn dat er een forum is.
De vraag steller is nog niet eens meer aan het woord geweest of er komt meteen al kritiek op het geen wat een ander zegt.
Tuurlijk heeft ieder zijn mening, maar probeer er dan wel op een juist manier mee op te gaan.

Dus in de trend van ‘Lijkt wel of men nooit tevreden is’ lijkt me iets te kort door de bocht.

@Ton,
Als je wilt weten hoe ik dit doe met de LAP Style mag je me wel mailen hoor.

Groet, Fred

Bewerkt door Fairware op 01/10/2014 23:55:13
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 02/10/2014 :  12:27:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ton,

ik heb deze week ook (de gratis) lap style voor de Tyros4 gedownload en uitgeprobeerd.
Om te beginnen moet ik zeggen dat alles er goed uitziet en de bijgevoegde bladmuziek keurig aangeeft hoe je alles moet instarten en gebruiken.

De lap style bestaat in feite uit Acapella songfragmenten die al dan niet sync met een bijgeleverde "normale' style worden afgespeeld.
De songfragmenten zijn opgeslagen in UVN bestanden en worden door een bijbehorende Multipad opgeroepen.

Ik heb zelf op dit forum over het gebruik van Acapella's met de Tyros5 al eens een onderwerp geopend.

Ik weet niet of de lap styles voor de Tyros5 op dezelfde manier werken als die voor de Tyros4, 3 en 2.
De leverancier verklapt hier niets over en ik wilde er vooralsnog geen 12,50 Euro aan besteden.

Voor de Tyros5 is deze procedure namelijk een stap terug en bovendien ingewikkeld.

De Tyros5 heeft nu juist de mogelijkheid de wav-fragmenten (acapalla's) direct in een multipad te plaatsen, dus is de tussenstap van een UVN-bestand of -bestanden niet nodig en wordt er bovendien geen kostbaar expansion geheugen gebruikt.

Bovendien creëert de Expansion Manager zelf een Banknummer (mogelijk hebben we daar bij een volgende update zelf invloed op) waardoor de kans groot is dat de bij de lap style geleverde multipad de bijbehorende UVN-bestanden niet zal vinden en dus geen geluid zal geven.
Je zult dan eerst de Multipads zelf opnieuw moeten maken en weer via de Expansion Manager moeten toevoegen.
Probleem daarbij is dan weer dat je een Multipad niet rechtstreeks in de Expansionmap kunt wijzigen en overschrijven. Je zult hem elders moeten opslaan en opnieuw via de Expansion Manager moeten laden in de Tyros5.

Ik heb uiteindelijk alles wel aan de praat gekregen, maar het is een heel gedoe.

Nogmaals, het kan zijn dat de Tyros5 lap style anders werken, maar dat weet ik niet.

Al met al, niet veel nieuws onder de zon.
Het enige probleem is om aan mooie Acapella fragmenten te komen.
Dan kun je het verder zelf maken.

Mogelijk kan de leverancier op zijn site meer duidelijkheid geven over de gebruikte procedures en de wijze van installeren, zodat het van te voren duidelijk is waar je aan begint.
Ik vind namelijk de demo's best mooi klinken en het zou de moeite waard kunnen zijn om er een aantal euro's aan te besteden, mits de installatie eenvoudig is.

Vriendelijke groeten,

Richard








Ga naar bovenaan de pagina

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 02/10/2014 :  13:36:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ton, Richard


Ik heb ooit eens de leverancier benaderd om te vragen hoe dat bij een Tyros 5 gaat.
Daarbij wou hij geen assistentie leveren omdat ik mijn T5 niet bij hem had gekocht.

Voor een Tyros 5 is het echt veel gemakkelijker om van die UVN sound (klank) een Wav te maken.
Ik gebruik hier de WAVE Xtractor voor. (http://www.wavextractor.com/) Deze kost niet zo veel.

Deze kan ook exact de juiste export maken zonder dat je hoeft te knippen in de Wav.
Als je deze UVN naar Wav bestand hebt geëxporteerd, dan kopieer je deze naar de Tyros en zet hem in een aparte map.

Vervolgens zet je alle bestanden zoals de mid,sty,pad op de HD van de Tyros.
Selecteer dan de gekochte stype en maak een nieuwe Multipad met audio link. Dit staat in de handleiding.
Sla de multipad op en je kunt gebruik maken van de LAP Stype.

Je kunt de oude methode gebruiken van de Tyros 4 dat de UVN bestanden in de Expansion module worden opgeslagen (indien dit aanwezig is in je Tyros) , maar dit is bewerkelijk. Als je dan het uiteindelijk in de Expansion module hebt staan , kun je de gekochte multipad oproepen en de voice m.b.v. multipadcreator (T5) laden.
Dit is bewerkelijk en als er gebruik is gemaakt van een transposer ook nog een aardige klus. Maar het is echt te doen.

Mijn advies is maak er een Wav van, als je een tyros 5 hebt.

Succes. Fred
Ga naar bovenaan de pagina

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 02/10/2014 :  14:01:33  Toon profiel  Reageer met citaat
En de prijs is denk ik wel oké. Tuurlijk wil hier iemand mee wat verdienen. Daar is ook voor gewerkt.
Het is niet alleen de style maar ook het blad muziek waar en wanneer er een multipad of variatie moet plaats vinden.
Sommige mensen zijn alleen maar gefocust op gratis, dat andere mensen voor een product uren moeten maken staan ze soms niet bij stil.
Gelukkig komt de zon wel gratis op …… (vandaag alleen niet) Groet, Fred
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 02/10/2014 :  14:38:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Fred,

De prijs is helemaal niet het probleem. Natuurlijk mag men daar een redelijke vergoeding voor vragen.

Waar het om gaat is dat het niet nodig moet zijn om eerst allerlei ingewikkelde handelingen te verrichten om alles aan de praat te krijgen.

Juist omdat de Tyros5 de mogelijkheid biedt om direct wav-bestanden in de multipad te zetten, zou ik het vanzelfsprekend vinden dat de leverancier van deze mogelijkheid gebruik maakt en voor de Tyros5 een direct werkende multipad bijlevert.

Het blijkt uit allerlei forumberichten dat veel Tyrosgebruikers niet zitten te wachten om eerst achter de computer te moeten zitten om een en ander spelend te krijgen.

Het verbaast mij dat de leverancier daar desgevraagd geen informatie over wil verstrekken.

Misschien gaat hij dat nog doen. We wachten het af.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 02/10/2014 :  15:05:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Richard,

Ja de Tyros 5 verleent zich daar uitstekend voor.
Nog niet zo lang geleden waren LAP styles alleen mogelijk voor een Tyros 4.
(tenzij je van knutselen houd, wat voor mij weer een uitdaging is als programmeur)

Ik heb toen der tijd ook heel duidelijk gevaagd aan de leverancier kun je niet gewoon een WAV file leveren.
Ook dit was niet mogelijk.
Het zou zeker veel vriendelijker kunnen, incl. een WAV file en een register configuratie leveren.

Ik vind die LAP styles een mooie aanvulling op de T5 en ik koop deze dan ook zo nu en dan.
Geeft een extra leuk speel plezier.

Groet, Fred
Ga naar bovenaan de pagina

Tont4
Average Member

192 berichten

Geplaatst - 03/10/2014 :  13:15:53  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi allemaal
ik heb op de T4 ook lap stijls gebruikt en dat ging redelijk gemakkelijk,maar op de T5 werkt het toch wel anders maar mij lukt het in ieder geval niet,heb om uitleg gevraagd bij keyboard software maar kreeg een antwoord wat niet werkt,en schepen mij af, vraag maar aan de dealer waar je de T5 gekocht hebt dus willen niet te veel moeite doen maar wel verkopen.

gr.Ton
Ga naar bovenaan de pagina

Fairware
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 03/10/2014 :  17:03:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ton,

Ik heb je een email gestuurd , met daarin stap voor stap hoe je de gekochte file (in dit geval Blue moon) in je Tyros 5 krijgt.
Ik heb ook meteen,twee audio wave file gestuurd, want ik had deze ook gekocht.

Succes Fred

Bewerkt door Fairware op 03/10/2014 17:04:33
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000