Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 draadloos je hd van de tyros benaderen ? dat kan!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 16/11/2014 :  22:08:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Tijdens de workshop van Ruud kwam ook dit onderwerk aan de orde.
Voor het gemak heb ik alle type verbindingen die gemaakt kunnen worden verwerkt in een workshop. gewoon in het nederlands geschikt voor iedereen.

Ik begin met de USB kabel dan USB kabel icm Musicsoftdownloader
tot slot ook nog draadloos midi versturen vanaf je PC.

https://www.dropbox.com/s/618ps0qm94x8pny/laptop%20vs%20%20Tyros%205.pdf?dl=0

https://www.dropbox.com/s/lyh39m55xdk7gpp/handleiding%20tyros%20%26%20laptop.pdf?dl=0

Als je bovenstaande pdf bestanden ophaald heb je alle bij elkaar.
Veel plezier ermee

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

Bewerkt door micdo op 19/11/2014 20:17:12

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 17/11/2014 :  12:08:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Goed beschreven, Michel.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Niek
Average Member

197 berichten

Geplaatst - 17/11/2014 :  14:54:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Michel

Groet, Niek
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1613 berichten

Geplaatst - 17/11/2014 :  19:54:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Michel,

Netjes gemaakt



Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio-61
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 19/11/2014 :  22:36:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag is het mij gelukt om musicsoftdownloader draadloos te verbinden met de tyros.
Nu nog via de pc, maar daar stuit ik op een port probleem denk ik.
Wordt vervolgd.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

JanBos
Junior Member

99 berichten

Geplaatst - 23/11/2014 :  11:03:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Als ik de MIDI driver op de laptop wil installeren stopt deze onderweg met de mededeling: No device is connected. Moet ik dan de laptop en de Tyros al eerder via de USB kabel verbinden?

Alle registers openen voor muziek.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2986 berichten

Geplaatst - 23/11/2014 :  13:36:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Jan,

Ja, als je iets met de mididriver wilt doen, moet altijd de Tyros aangesloten zijn en aan staan.
Ook als de driver geïnstalleerd is, anders is de driver niet eens te zien.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 23/11/2014 :  19:38:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik nu de draadloze optie. Het lukt mij nu ook te werken vanuit sonar, finale enz de tyros te benaderen zonder kabel.laatste stand van zaken. Laptop windows 7 werkt volledig. Pc met Vista werkt ook volledig.
In principe heb ik nu geen midi kabel meer nodig. De software die benodig is kost niets en is niet moeilijk te installeren.
Happy keyboard player now

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 17/03/2016 :  11:42:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Dit onderwerp - draadloze communicatie tussen de computer en de Tyros5 - is alweer een tijdje in ruste maar ik wil het graag weer even tot leven wekken.

Waar ik naar op zoek ben is de mogelijkheid om een draadloze verbinding te leggen tussen de PC of Mac en de harde schijf van de Tyros5.
Met een USB kabel is dat geen probleem, maar dat heeft 2 nadelen: de kabel zelf en het moeten opstarten via de MusicFinder.
Het zou zo leuk zijn als je een midi song kunt maken of bewerken op de computer, deze draadloos via de Tyros kunt afspelen (dat kan al) en vervolgens het eindresultaat zonder verdere toestanden kunt kopiëren naar de harde schijf van de Tyros.

Ik maak al geruime tijd gebruik van een draadloze MIDI verbinding tussen mijn Mac en de Tyros, zodat ik zonder kabel muziek kan afspelen vanuit mijn audio programma.

Ook is het mogelijk om met de Musicsoft app op de iPad draadloos te communiceren met de Tyros. Niet via een midi-poort maar rechtstreeks met de harde schijf van de Tyros, zodat je bestanden kunt uitwisselen tussen de twee apparaten.
Je zou daarom verwachten dat dit met de computer ook mogelijk is, maar dat is mij nog niet gelukt.
Het computerprogramma Musicsoft Downloader kan wel communiceren met de harde schijf van de Tyros5 maar alleen met een USB kabelverbinding.

Ik zou graag willen weten of dit al iemand is gelukt en zo ja, of hij of zij deze kennis zou willen delen.

Vriendelijke groeten,

Richard


Bewerkt door richard001 op 17/03/2016 12:13:34
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 18/03/2016 :  15:42:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Richard,

als je via RTPmidi een draadloze midi verbinding hebt tussen de Tyros en je pc dan kan je ook via "Het computerprogramma Musicsoft Downloader" je keyboard HD benaderen.
Ik werk zo al diverse jaren. het gaat goed mits je niet teveel data wilt versturen. Dus voor backups is deze methode minder geschikt.
op mijn homepage kun je een document vinden hoe je RTPmidi kan installeren. (www.studio2create.nl) zie keyboard projects.
daarna kiesje in musicsoftdownloader zowel voor in als uit de draadloze verbinding van rtpmidi zoals in het document te zien is.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 18/03/2016 :  20:56:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Michel,

Bedankt voor je reactie.
Ik ga met jouw advies aan de slag en ik laat je weten of het gelukt is.

Vr.groet,

Richard
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 19/03/2016 :  11:22:37  Toon profiel  Reageer met citaat
@Michel,

Het is gelukt zoals jij hebt aangegeven.

Ik kende het programma RTPmidi niet maar het blijkt een kopie te zijn van de MIDI-netwerkconfiguratie app op de Mac. Die gebruik ik om draadloos MIDI af te spelen.

Maar voor rechtstreekse verbinding met de harde schijf heb je dus ook Musicsoft Downloader nodig.

Probleem is dat Musicsoft Downloader van Yamaha alleen voor Windows beschikbaar is.
Dat maakt het voor mij weer wat gecompliceerd want ik gebruik Logic Pro X op de Mac en moet opnieuw opstarten in Windows om draadloos met de harde schijf van de Tyros te kunnen communiceren.

Maar we zijn weer een stapje verder.

Vriendelijke groeten,

Richard
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 19/03/2016 :  13:30:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Richard heb je tabled?
ik maak ook gebruik van bv dropbox en kan bestanden verplaatsen via de tabled


Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 19/03/2016 :  17:13:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat doe ik inderdaad ook wel Michel.
En het kan natuurlijk ook nog gewoon met een USB-stick, maar ik was op zoek naar een simpele manier om alles vanaf mijn Mac te doen zonder kabeltjes en stickjes.
Misschien verrast Yamaha ons nog eens met wat nieuwe software op dat gebied. Je weet nooit.

Vr.gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000