Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Uitbreiding erbij...
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 07/03/2015 :  12:40:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag een uitbreiding erbij, ben er blij mee, eigenwijs als ik ben, de Roland XV-5080 soundmodule, weet dat die oud is maar toch...nu studeren weer!

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 08/03/2015 :  08:12:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja maar Bertus, dit is wel een top synth hoor, ik geloof best dat je hier tevreden mee bent .
Geniet er maar van
Thomas

greetz
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 09/03/2015 :  21:45:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat dacht ik ook, heb al prachtige sounds ontdekt! Maar het is goed in de beschrijving kijken en uitproberen.
Bedankt voor je reactie. ..zo kom je iedere keer een stukje verder.

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 11/03/2015 :  19:16:47  Toon profiel  Reageer met citaat
En studeren is het inderdaad, wat een boekwerk zit daarbij.
Vandaag aangesloten met de speakerdraden uit de Tyros gehaald en aangesloten op de XV5080, heb ik dit goed gedaan? Want ik hoor nu geen geluid over de HS 50 monitoren als ik gewoon wil spelen? De andere uiteinde zeg maar zitten nog in de subwoofer.
Hoe krijg ik nu het geluid weer terug van de Tyros over mijn speakers als ik de XV 5080 niet gebruikt? Zal dit toch niet iedere keer moeten verwisselen?
Het midi gebeuren van de 5080 heb ik nu op midi 1 out vanuit de Tyros naar midi in op de 5080, zou iemand weten hoe je de begeleiding van de Tyros erbij kan krijgen? Ik vermoed dat het antwoord een klein mengpaneel zal worden om dat dan gelijktig weer te horen en hoe het dan aangesloten gaat worden heb ik geen idee nog over. Ook eventueel over het aantal kanalen wat een mengpaneel zou moeten worden. Ook heb die M-Audio erop staan dus alles tesamen dus. Als alle instellingen als het goed/eenmaal gaat werken zou je weer moeten kunnen opslaan enz enz.
Iemand anders misschien?
Wil er ook nog een interface bij hebben voor die virtuele synths op de pc want mijn onboard geluidskaart trekt dit niet ben ik achter gekomen.
Hoe zijn dan alle aansluitingen?
Ik begrijp dat dat niet een twee drie opgelost gaat/kan worden maar in kleine stapjes zou ik erg op prijs stellen.
Dank je wel! Een leuke puzzle!


Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 11/03/2015 19:20:08
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 11/03/2015 :  19:29:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,
Je kunt de speakerkabel van de Subwoofer aangesloten laten op de Tyros en de Line Out van de xv-5080 aansluiten op de Aux In van de Tyros. Met het uitgangsvolume van de xv-5080 kun je het in balans brengen met de Tyros.

Je hoort de xv-5080 dan samen met de Tyros over je HS50-set.

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 11/03/2015 :  21:27:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,
Bedankt voor je reactie, stel ik erg op prijs. Deze oplossing klinkt goed alleen heb ik deze kabels niet in huis nu. Maar hoe zit het dan als een audio interface erbij wil hebben bv de steinber ur 22, voor die virtuele synthesizers op de pc blijft dit dan hetzelfde? Deze oplossing?
Want als ik het dan goed begrijp gaat dit met midi. Nu heeft de Roland XV 5080 ook een midi thru, midi 1, 2 in en een midi out aansluiting, moet ik deze dan ook gebruiken en/of hoe is deze aansluiting dan?
Zou zo blij zijn als ik dit wist.

Bedankt Ruud


Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 11/03/2015 21:29:18
Ga naar bovenaan de pagina

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 13/03/2015 :  20:16:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Binnenkort in de Arena?

Groetjes John
Tyros 4 xxl
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 14/03/2015 :  17:34:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Dan zal ik toch voor iets anders moeten sparen denk ik....

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 14/03/2015 :  17:58:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar even serieus, Ruud, als ik jou voorgestelde toepassing doe houd dit toch in dat als ik de tyros alleen wil bespelen dat de roland xv 5080 dan ook aan moet staan? Of zit ik er naast?

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 14/03/2015 17:59:49
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 22/03/2015 :  19:18:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Of zou ik een mengpaneel nodig hebben in mijn situatie? Met versterker of niet?
Ik hoor het graag, of niet. ..stel toch goede vragen?

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 22/03/2015 19:24:12
Ga naar bovenaan de pagina

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 22/03/2015 :  20:56:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Omdat de Roland via de Aux in de Tyros binnenkomt, hoor je de Tyros gewoon als de module uit staat. De midi Out informatie van de Tyros wordt verzonden naar de Roland die uitstaat en daar gebeurt dus niets mee.
Zodra de module aanstaat en het volume omhoog wordt gezet, hoor je de module erbij.

Met een mengpaneeltje kan uiteraard ook. Dan kun je de Tyros en de module apart regelen en de output van het mengpaneel met de Subwoofer In verbinden.

Groet, Ruud

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 25/03/2015 :  17:18:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,

Hartelijk bedankt voor je antwoord, duidelijk, maar hoe zit het dan met een mengpaneel als ik ik ook virtuele synths van de pc erbij wilt hebben, zeg alleen op de Tyros. De soundmodule staat op het onderklavier (M-Audio) en dus de pc op de Tyros.
Welk mengpaneel kan jij als kenner mij aanbevelen? Dat is de hamvraag, ik neem aan met USB maar ook met versterker? Dat maakt volgens mij een aparte versterker overbodig.
Doe ik een mengpaneel zonder versterker moet er een aparte versterker bij lijkt mij toch.
Hoeveel kanalen dan? Een Tyros 3, Roland XV 5080, M-Audio en een krachtige PC, dit alles, ik denk aan 8 kanalen maar kan ook meer wezen.
Ik hoor het heel graag van je als je tijd hebt.

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 25/03/2015 17:21:33
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1580 berichten

Geplaatst - 26/03/2015 :  11:24:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Als je echt kwalitatief en veel met sound modules of plug ins gaat werken zou je dit kunnen overwegen >>>
http://us.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-18i6
Ik heb zelf al jaren deze in gebruik (8I6) en is zo stabiel als een huis en de klank is super .
voorbeeldje : https://www.youtube.com/watch?v=0e-A0baLjBc
in een take opgenomen via de Scarlett line in .

Soryt


Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

860 berichten

Geplaatst - 26/03/2015 :  17:52:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert,

Je moet audio en MIDI goed uit elkaar houden in je hoofd: het zijn twee verschillende dingen. Audio is het geluid, en MIDI is nootinformatie.

Voor wat audio betreft, zul je altijd een mengmogelijkheid nodig hebben als je meerdere klankbronnen tegelijk wilt horen. Dat kan een extern mengpaneel zijn, of de ingebouwde mengmogelijkheid van de Tyros5. De Tyros mengt intern het geluid van de AUX in met het geluid van de T5 zelf.


Maarten
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 27/03/2015 :  08:53:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Soryt,
Inderdaad, heb even gekeken en is erg mooi en ook wel aan de prijzige kant vind ik maar wie weet, ook een duidelijke opname ervan opgezet en klinkt goed. Maar het is en blijft hobby, wil niet zeggen dat het niets mag kosten maar alles op zijn tijd, bedankt voor je reactie.

@Maarten,
Wat jij schrijft is zeker waar, ik ben dan ook al druk aan het speuren voor een mengpaneeltje, hoeveel kanalen en merk, met versterker of zonder, weet ik nog niet maar zat te denken aan 12 of wat meer, je weet nooit wat erbij zou kunnen komen later. Wel een die je ook met USB aaan de PC kan verbinden, dat ga ik eerst eens allemaal uitvinden, het zou mijn eerste mengpaeel gaan worden dus ik ben nieuw in die wereld.
Een T5 gaat ons niet lukken helaas dus dat is einde verhaal maar ik ben dik tevreden met wat voor een opstelling ik nu heb.


Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W

Bewerkt door bertus op 27/03/2015 08:56:24
Ga naar bovenaan de pagina

bertus
Senior Member

904 berichten

Geplaatst - 12/09/2015 :  14:44:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Volgende week een midiboard erbij, de wat gedateerde Edirol PCR 800,maak niet uit, hij moet in puike toestand zijn dus kan ik heerlijk nog meer uit gaan breiden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dan de Midi thru kan gaan gebruiken van de Roland XV 5030 in combinatie van de M-Audio, Tyros 3, Roland XV 5030 en de pc? En natuurlijk dat nieuwe board. Heb al wat zitten uit proberen te vogelen hier maar ben er nog niet uit.
Zal niet gelijk terug reageren want ik moet veel werken de komende dagen maar bedankt voor eventuele reacties?

Groet, Bert

Je zal maar een Tyros hebben, dan ben je toch de Koning te rijk?

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 M
Yamaha MG 102 C Mixing Console
Roland XV 5080 Soundmodule

Bewerkt door bertus op 12/09/2015 14:45:45
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000