Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Vst plugin op rechterhand
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Philip B
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 14/04/2015 :  17:18:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik beschik over een goede VST plug-in en een interface van mijn laptop naar de tyros 5 (gebruik ASIO). Hoe kan ik de tyros instellen om die vst enkel te laten doorkomen wanneer ik het wil (dus bv. door een set-up in de registratie ; misschien door een bepaald kanaal in te stellen,...). dus op een bepaalde registratie wens ik de vst te gebruiken, op een ander niet. terzelfdertijd zou ik de tyros ook als master willen gebruiken om de presets van de vst op te roepen. Kan dit ?

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 18/04/2015 :  09:13:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Philip b,
Kan jij nu het geluid van de vst horen op de tyros?
Ik weet niet hoe je de presets van de vst zou kunnen besturen met de tyros. Dit gaat wel met mijn midicontroller.
Hoe had je dit zelf bedacht?

Ik gebruik audio in en uit van de tyros op mijn geluisd interface van Scarlett , daarmee kan ik nu opnemen en afspelen.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 27/04/2015 :  22:05:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Philip,

Vandaag ben ik zelf aan de slag gegaan met de Prophet V2 van Arturia icm de Tyros 5.
Dat gaat prima. ik heb wel een paar valkuilen ontdekt die het een en ander verstoorde.
Dat was even stoeien met de midi instellingen, maar het is gelukt

Mijn conclusie aan het eind van de dag is.

Tyros icm een softsynth draaiend op de pc gaat prima.
De synth stuur ik aan via digitalworkstation 1 op ch3.
Ik gebruik de default splitpoint instelling en verder zorg ik ervoor dat de softsynth allen de note, afthertouch ed krijgt.

Ik ben begonnen om mijn instellingen weer te verwerken in een stappenplan zodat een ieder die het wilt het zelf eenvoudig kan na bouwen en gebruiken.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 28/04/2015 :  20:49:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor een ieder die zelf eens wil spelen met een softsynth en de tyros. Maar je weet niet hoe dat dan gaat.
Ik heb een tweetal publicaties gemaakt met daarin een uitleg hoe het een en ander in te stellen. Zelfs zonder enige kennis kun je dit voorelkaar krijgen. Je kijk naar de plaatjes en maakt de zelfde instellingen en spelen maar.

Stuur maar een mailtje en je krijgt ze van mij via de mail.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000