Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Premium voices
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

ludo53
New Member

41 berichten

Geplaatst - 06/02/2016 :  10:33:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Bij deze heb ik nog maar 14 dagen mijn Tyros 5 en werkte vroeger met een Tyros 3.
ik heb 4000 Premium voices op USB stick en zou graag een paar op de Tyros 5 zetten.
Maar deze voices staan in org. of vce bestand en de Expantion manager vind ze niet.
Hoe kan ik deze voices toch op de Tyrois krijgen.

Groetjes Ludo

Wouter1972
Average Member

288 berichten

Geplaatst - 06/02/2016 :  11:20:23  Toon profiel  Reageer met citaat
4000 premium voices!?
Ga naar bovenaan de pagina

ludo53
New Member

41 berichten

Geplaatst - 06/02/2016 :  13:25:24  Toon profiel  Reageer met citaat
ja hoor 4000 premium voices waaronder de Wersi orgel en de Hammond orgel
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 06/02/2016 :  18:48:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ludo,

ORG en VCE bestanden zijn eigenlijk geen voices, maar instellingen waarmee bestaande voices worden gewijzigd.
Ze zijn ongeveer 500 bytes groot en bevatten dus geen sample data.

De Expansion Manager is bedoeld om (wav) voices naar het expansion geheugen te kopieëren.

ORG en VCE bestanden worden niet in het expansiongeheugen opgeslagen, maar kunnen rechtstreeks vanaf de harde schijf of een USB-stick worden gebruikt.
Het is dus een soort snelkoppeling naar een bestaande voice, met een aantal aanpassingen.

vr.gr Richard
Ga naar bovenaan de pagina

ludo53
New Member

41 berichten

Geplaatst - 07/02/2016 :  10:53:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Richard,

bedankt voor de uitleg,
moet ik ,dan deze bestanden vanaf de PC naar de Harde schijf copieeren want hoe kan de Tyros deze bestanden dan lezen ??
Ik ben een leek in al deze toestanden maar toch al een en ander geleerd door te zoeken en fouten te maken.

mvg Ludo
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 07/02/2016 :  11:33:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Goeiemorgen Ludo,

Het is inderdaad het handigste om de bestanden naar de harde schijf te kopiëren.
Ze nemen maar weinig ruimte in en ze zijn dan altijd direct beschikbaar.

Je kunt ze ook rechtstreeks vanaf een USB stick gebruiken. Het voordeel daarvan is dat je eerst kunt uitproberen welke je wilt bewaren en ze vervolgens vanaf deze stick in een aparte map op de harde schijf kunt zetten. Ik begrijp dat je er erg veel hebt; het is dan verstandig om verschillende mappen te maken voor verschillende instrumentsoorten.

Om een ORG of VCE voice te gaan gebruiken druk je op één van de PART SELECT knoppen, ga je vervolgens met de TAB knoppen rechtsboven op het display naar de USB stick of de betreffende map op de harde schijf en kies je de gewenste voice.

Succes,

gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000