Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Vocal-Packs
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 18/09/2016 :  13:41:12  Toon profiel  Reageer met citaat


Heidrun van Soundwonderland heeft de laatste maanden iets voor de Tyros 5,4 en PSR 970 ontwikkeld wat tot op heden nog niet bestond. Gewoonweg SUPER!!!
Ze heeft koorinstellingen voor de Keyboard-vocalisten geprogrammeerd die men zeer snel op je eigen zang- en spraakstem kan overbrengen....Bv. stijl : neutrale koren ( Unsisono, duo, trio, quartet), Jazz of swinginstellingen, geslachtsomwisselling van de hoofd en koorstemmen ( man-vrouw), de smurfen, dance, rock 'n roll, synth- en computerstemmen, komische samenklanken, meditatieve koren, Gregoriaanse koren, enz....
Heidrun wil ons laten zien dat we helemaal niet hoeven te weten hoe de Vocalist technisch functioneert om toch hele mooie en leuke resultaten te bekomen !
Om te laten zien en horen wat men met haar Vocal-Packs doen kan , zijn er 2 video's!

In de Introductievideo legt ze uit waar je rekening mee moet houden, waar je op moet letten en kan je tegelijkertijd ook uittesten wat jouw eigen vocale bereik is. Ben je een alt of mesosopraan ? Of ben je eerder een tenor,bas of bariton ?

https://www.youtube.com/watch?v=f81MWCDvWz8

En in de demo-video kan je horen welke uitwerking de vocal-instellingen hebben op je stem :

https://www.youtube.com/watch?v=65OEpDsg2co

Hier kan je ook nog een ZIP-bestandje downloaden :

https://soundwonderland.de/media/zip/00TestResetBank-and-PDF.zip

In dit ZIP-bestand bevindt zich een PDF waarin men het belangrijkste lezen kan .
Er zit ook een registratie bij waarmee men de vocalisten weer snel in de basisinstelling terug kan zetten . Dat kan belangrijk zijn als men met veel verschillende effekten gezongen hebt!

De vocal-Packs vindt je terug bij Soundwonderland :

https://soundwonderland.de/page/shop/pakete.php

Als er vragen zijn kan je Heidrun altijd een mailtje sturen. Zij antwoord zowel in het Duits als in het Engels, maar ze kan ook heel goed overweg met Google translate en dus mag je ze ook in het Nederlands of in éénder welke andere taal mailen!

Ik schrijf dit hier neer omdat ik het pakket zelf gekocht heb en er onnoemelijk veel plezier aan beleef !
Ik zong van tevoren nooit (ik kan niet goed zingen)....maar ik beleef er nu zoveel plezier aan ....
En dat wil ik jullie niet onthouden......

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 18/09/2016 :  18:18:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Susy,

Bedankt voor de tip.
Leuk om je enthousiasme te vernemen wat betreft het resultaat met je eigen stem.
Ook ik kan in het geheel niet zingen maar misschien dat ik nu het na het zien van de Youtube filpjes het ook nog eens ga proberen.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Ga naar bovenaan de pagina

micdo
Senior Member

526 berichten

Geplaatst - 18/09/2016 :  21:13:41  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt voor de tip
Susy

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel
Ga naar bovenaan de pagina

Demuynck
New Member

49 berichten

Geplaatst - 23/09/2016 :  22:23:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hello,

ik weet niet hoe ik juist die zip file van de VOCAL PACK moet instaleren in de Tyros 5
kan je mij dit even uitleggen. ik heb die al op en usb stick staaN die in de T5 zit

Alvast bedankt.

JM
Ga naar bovenaan de pagina

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 24/09/2016 :  03:26:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Je hebt het ZIP-bestand op een USB-stick staan...prima!
Je moet het bestand dan nog even uitpakken en dan kan je meteen aan de slag!
Het zijn registratiebanken en bij elke registratie die je oproept ( via "j" op je display ) krijg je andere instellingen voor je microfoon....
Kan je hiermee al verder ?
Ik wens je heel veel plezier ermee !

Vriendeljke groetjes,

Susy

Bewerkt door susy op 24/09/2016 03:27:35
Ga naar bovenaan de pagina

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 24/09/2016 :  13:08:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Het ZIP-bestand moet je uitpakken op je computer...NIET op je Tyros 5, dat lukt niet!

Je gaat met je muis op je ZIP-bestand staan, klikt het aan met je rechtermuisknop en kiest voor "hier uitpakken" of " extract here"...De map die je dan krijgt zet je op je USB en dan kan je naar je Tyros gaan !

Je zoekt via "J" in het Maindisplay de map op je USB-Stick en dan kan je aan de slag!


Laat je me even weten of het gelukt is ?
Dank je wel,

Susy
Ga naar bovenaan de pagina

Demuynck
New Member

49 berichten

Geplaatst - 24/09/2016 :  16:28:21  Toon profiel  Reageer met citaat
ja oke het is gelukt maar ik heb het nog niet gepeobeerd

Bedankt
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 24/09/2016 :  17:19:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Susy,

Waarschijnlijk bedoel je Jean "Demuynck" i.p.v. Wim "WFF"
Het maakt verder niet uit, maar wel zo leuk dat je weet met wie je communiceerd.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Ga naar bovenaan de pagina

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 24/09/2016 :  22:37:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hebt helemaal gelijk Wim!
Sorry hoor!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000