Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Midi aansluiting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marc Brouwer
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 11/05/2018 :  18:08:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allen,

Ik ben net een Kronos rijker geworden en gebruik hem samen met een Roland RD700NX. Deze laatste gebruik ik als midiklavier. (Alleen de piano niet)

Ik heb de Kronos dus als Master....

Kan het zijn (of is dat verbeelding) dat de Kronos beter klinkt als je op het toetsenbord van Kronos speelt dan als je de Roland aanslaat?

Het lijkt wat sprankelijker via de Kronos....

Zijn er soms effecten ofzo die niet meegaan via de midi...

Hopelijk weten jullie raad!

groeten,

Marc

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 16/05/2018 :  18:54:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
dat is inderdaad wel mogelijk,
het heeft niets met effecten te maken, wel met de velocity curve en de maximale velocity waarde die meegegeven wordt. Ik vermoed dat de kronos op velocity curve 4 staat, dat is de standaard en dat betekent dat de aanslag van de toetsen redelijk licht zijn en hogere waardes uitsturen dan een velocity curve van 9 (die een piano keyboard heeft, dit kun je ook instellen op de kronos dus).
Als je op de rd700nx speelt dan krijg je met dezelfde aanslag dus een iets ander type geluid op sounds die aanslag gevoelig zijn. Dit komt dan puur doordat je andere velocity waarden doorgeeft. Dat is volkomen normaal overigens als je op verschillende type keyboards gebruikt.

Je verbeeld het je dus niet, het geluid kan inderdaad iets anders klinken, doordat de kronos standaard op velocity curve 4 staat speel je daar dus per definitie harder op dan op een rd700nx. Dit resulteert dan in een harder (vaak iets helderder afhankelijk van het gekozen programma) geluid. Harder geluid wordt door de meeste mensen als beter ervaren.

Zet in Global mode de velocity curve maar eens op 9 in de korg kronos. Dan zul je waarschijnlijk dichter bij het gedrag van de rd700nx komen en is het geluid meer vergelijkbaar.
Ga naar bovenaan de pagina

Marc Brouwer
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 19/05/2018 :  10:52:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je reactie,

Het zit hem inderdaad in die hoek!

ik heb e.e.a. kunnen instellen en merk het verschil!

groeten en bedankt voor het meedenken,

Marc
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000