Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 MFC 10 Pedaal
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Henk21
Junior Member

79 berichten

Geplaatst - 22/06/2018 :  10:43:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm
Wie weet hoe ik een MFC 10 pedaal moet aansluiten en functie,s kan toe wijzen op een Genos ik kan er bij de Manuels niets van terug vinden.
Heb al wel begrepen dat het via MIDI External controller en MIDI A en MIDI Ch 1 moet lukken
Mvg Henk

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 22/06/2018 :  14:37:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien helpt deze video je een beetje. Is in het engels en is voor een Tyros. Maar voor de Genos is het zelfde principe. Het gaat erom de juiste midibefelen te programmeren.

https://www.youtube.com/watch?v=1XWWr6SdyjA

De volgende link gaat over de FCB10. Wat uitgebreider in het programmeren. Ook hier is het principe hetzelfde als het MFC10 pedaal.

https://www.youtube.com/results?search_query=fcb1010+midi+foot+controller
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 22/06/2018 :  20:30:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Helaas heeft Yamaha niet de moeite genomen om in de Genos dezelfde Midi preset op te nemen om de MFC 10 te programeren .
Ik heb destijds de instellingen van mn T5 scherm opgeslagen en deze op de Genos ingevoerd ( gebruik altijd dezelfde pedaal instelling)
Ik heb enkele schermen waar het op staat "gecaptured" , kan ik wel naar je toe sturen als je via een PM je e mail adres door geeft .
Kan hier geen afbeeldingen plaatsen helaas

Soneg



Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina

mr. M.W.
Average Member

152 berichten

Geplaatst - 04/07/2018 :  21:25:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb diverse midi pedalen geprobeerd, zowel de oude van Yamaha zo ook de Behringer, beide werkte niet naar tevredenheid. Heeft Yamaha inmiddels een pedaal wat WEL GOED werkt op de Genos ?

Groet,

Mario
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1582 berichten

Geplaatst - 04/07/2018 :  22:44:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik gebruik de Mfc 10 al jaren , en heb nu de instellingen van de T5 overgenomen en bevalt me prima .
Zover ik weet zijn er weinig alternatieven te koop .
Het blijft jammer dat Yamaha dit niet met een update wil veranderen
(of kan), om het voor nieuwe gebruikers enigzins makkelijk te maken .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000