Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Songbook+ proefversie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 11/11/2018 :  14:19:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm,kan iemand mij stapsgewijs uitleggen hoe te handelen om de gratis songbook+ versie te activeren,heb app songbook+ op iPad gedownload maar wat zijn dan de vervolgstappen om te testen hoe songbook werkt.
Heb reeds diverse YT videos gezien echter niet hoe men virtuele bladmuziek dan kan binnenhalen.
Gr Sjimmie

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 11/11/2018 :  23:56:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Sjimmie,

Het binnen halen het op iPad plaatsen gaat als volgt:
Sluit je iPad met USB aan op je PC of iMac.
Start iTunes op.
Klik vervolgens op het icoon iPad (een klein rechthoekje links boven dat de vorm van een iPad heeft)
Kies bestandsdeling
Vervolgens komt er een window met daarop de programma's die op je iPad staan.
Kies nu Songbook+
Met de button rechts onder genaamd toevoegen kun je nu pdf files plaatsen.
Ga naar de juiste directory op je PC of iMac waar de pdf's van je bladmuziek staan.
Hopelijk is het je een beetje duidelijk.

Groetjes,
Wim

Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  13:32:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm Wim, alvast bedankt voor je reactie wat je hier omschrijft is mij enigszins duidelijk, echter dan is er volgens mij sprake van "bladmuziek" die reeds op de PC staat. Hetgeen ik meer specifiek bedoel is de proef versie waarover gesproken wordt namelijk 1 songbook met max 15 nummers die ik wil binnenhalen om live de mogelijkheden te kunnen aanschouwen. Voor ik de uitgebreide versie (koop)eventueel wil aanschaffen. Als ik het goed begrijp bent U zelf reeds een songbook+ gebruiker en ben ik benieuwd naar de ervaringen omtrent dit programma. Of misschien is er een tip praktijk voor een soortgelijk programma
Groet Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina

Henk21
Junior Member

79 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  14:35:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Sjimmie
Met de proefversie kun je max 15 pdf bestanden toevoegen aan Songbook lite. je doet dit met het progamma I tune,s wat je in de app store vrij kunt downloaden.
Daarna zul je je evt registratie.s moeten koppelen via een midi interface of als je een Genos gebruiker bent kunt je dit via de wifi doen handleiding staat op de site van Baumsoftware
Mvg Henk
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  16:50:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm Henk21, alvast bedankt voor je reactie, de beschrijving die je geeft heb ik reeds uitgevoerd echter het diepere probleem zit in het feit dat het mij nou juist niet lukt om b.v.de 15 pdf toe te voegen omdat ik namelijk nergens de lijst met songs zoals in diverse video voorbeelden wordt weergegeven te zien krijg.
Groet en hopelijk via deze weg eventueel meer duidelijkheid Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  19:14:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Sjimmie,

Als ik je goed begrijp heb je de pdf bestanden al binnengehaald in Songbook, maar vindt je ze daar nergens terug.
Je ziet deze lijst pas als je op het plusteken klikt om een song toe te voegen.
Als je vervolgens een pdf bestand hebt gekozen en de gewenste velden hebt ingevuld, kun je dit pdf bestand koppelen aan een registratie.

Gr. Richard

Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  20:15:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Gda allen, ik heb de songbook+ app gedownload, dan de mogelijkheid deze te unlocken voor euro 49,99. Dat wil ik in dit geval echter nog niet doen maar eerst de free versie proberen met de mogelijkheid 1 songbook met max 15 pdf. Echter nu komt het probleem dat ik nergens een overzicht lijst te zien krijg met de nummers die ik wil binnenhalen via de store. Dus wat moet ik doen om bij dit overzicht te komen en dan de nummers kan aanvinken om mijn free songbook te kunnen downloaden (binnenhalen). Krijg dus wel het programma songbook+ echter deze is helemaal leeg, in div video's zie ik dan een overzichtlijst waar ik nummers kan aanvinken die ik wil downloaden
Groet Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  20:46:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Gda ik heb iPad air2 opnieuw gekoppeld aan pc en via store songbook+ binnengehaald. Als ik dan songbook+ open krijg ik de melding
Please use ITunes to add PDF documents to the songbook+ app, dan zie ik in div voorbeeld video's een totale overzicht lijst waaruit dan een keuze kan worden gemaakt echter bij mij is deze lijst niet zichtbaar dus kan ook geen vervolg stappen maken.
Kortom wat doe ik eventueel fout aan handelingen om songbook+ free actief te krijgen.
Hoop dat deze uiteenzetting duidelijk beeld geeft van mijn probleem.
Groet Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  21:41:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Sjimmie,

Ik heb je omschrijving kennelijk niet goed begrepen.
Ik begrijp nu dat je nog geen pdf bestanden in Songbook hebt geplaatst.
Wim heeft een paar berichten terug uitgelegd hoe je pdf bestanden via iTunes in Songbook kunt kopiëren.
Dat is de eerste stap.
Je hebt het over een lijst die je in een Youtube filmpje te zien krijgt.
Het is de bedoeling dat je eerst zelf een aantal pdf bestanden met muziek in een map op je PC hebt staan.
Deze bestanden plaats je vervolgens met behulp van iTunes in Songbook zoals Wim heeft beschreven.
Geef even aan of je dit al hebt gedaan of nog moet doen, want dan weten we tot hoever je bent gekomen.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  21:57:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Gda Richard, in div video's laat men zien dat men nummers/bestanden uit de totaal lijst haalt en deze dan tot een songbook/playlist maakt. Hier ligt het probleem namelijk deze totaallijst kan ik nergens vinden. Ik heb momenteel geen eigen muziek pdf's op mijn computer staan. Ik ga er van uit dat songbook+ toch een database is van bladmuziek nummers welke men zelf kan rangschikken of begrijp ik het dan verkeerd.
Groet Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina

richard001
Average Member

396 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  22:22:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Sjimmie,

Nu begrijp ik wat je bedoelt.
Songbook is geen database van bladmuziek.
Je vult Songbook met je eigen muziek.
Songbook stelt je onder andere in staat om je eigen muziekbibliotheek in pdf formaat op het scherm van de iPad weer te geven en deze te koppelen aan registraties van de Genos.
Je kiest een song in Songbook en de Genos kiest automatisch de gekoppelde registratie.
Ook kun je midi files beheren in songbook en deze zelfs afspelen op de Genos terwijl het notenschrift vanuit het bijbehorende pdf bestand wordt weergegeven, inclusief automatisch pagina’s omslaan.

Je zult dus eerst zelf over bladmuziek in pdf formaat moeten beschikken anders gaat het feest niet door.

Gr. Richard
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 12/11/2018 :  23:25:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Sjimmie,
Het klopt hetgeen Richard schrijft.
Songbook verkoopt en levert geen bladmuziek.
Het is een programma om je eigen pdf bestanden in op te slaan, waarna je speellijsten kunt maken en een koppeling kunt maken aan een registratie.
Met de proefversie van Songbook kun je maximaal 15 pdf files van je zelf opslaan om een indruk van het programma te krijgen.
Hopelijk is het nu duidelijk.
Op je vraag wat mijn ervaringen zijn met Songbook +
Ik gebruik Songbook + al een jaar of 4, misschien wel 5 met veel succes en en ben er erg tevreden over en kan het een ieder aanbevelen.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 13/11/2018 :  11:47:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm Wim en Richard e.a.
Bedankt voor jullie reacties en uitleg omtrent het songbook+ programma
nu is mij meer duidelijk. Ik heb div Genos demo's gezien en beluisterd en daar gehoord/opgevangen dat men songbook+ gebruikt en hoorde regelmatig dat men geen bladmuziek meer koopt/gebruikt echter songbook+ wat mij het idee gaf dat dit programma o.a. bladmuziek aanschaffen overbodig zou maken. Of is er misschien toch en programma of tool waar bladmuziek te vinden is zonder dat men deze zelf hoeft aan te schaffen/kopen hetgeen ik nu doe als ik een bepaald nummer nog niet in mijn bezit heb. Ik sta voor meer gebruikers tip ervaringen open.

Muzikale groet Sjimmie

Bewerkt door Genos not yet 1956 op 13/11/2018 11:50:51
Ga naar bovenaan de pagina

Henk21
Junior Member

79 berichten

Geplaatst - 14/11/2018 :  11:22:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Sjimmie
http://www.jososoft.dk/yamaha/ op deze site is e.e.a. te vinden
Gr henk
Ga naar bovenaan de pagina

Genos not yet 1956
Junior Member

64 berichten

Geplaatst - 20/11/2018 :  22:46:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Gda allen, kan iemand in stappen uitleggen hoe ik Songbook+ kan connecten met, ja ik heb er nu ook een, de Genos.


Groet Sjimmie
Ga naar bovenaan de pagina

Henk21
Junior Member

79 berichten

Geplaatst - 21/11/2018 :  10:25:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Gdm
Als je de Songbook lite versie hebt kun je deze alleen koppelen middels een midi interface, in welke regio woon je
Gr Henk
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000