Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 micro setting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

cock van woerkom
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 10/02/2019 :  22:11:24  Toon profiel  Reageer met citaat
edit moderator: 2 posts samengevoegd

hallo beste genos spelers
ik heb al eerder een bericht gedaan omtrent het instellen van de microfoon ik heb al meerdere malen mijn microfoon ingesteld maar ik krijg niet de warme klank als die ik had in mijn tyros 5

wie kan mij nu eens helpen om de microfoon zodanig in te stellen dat ik de warme klank weer terug krijg
heb zelf een Shure 58 best wel een goede microfoon
ik ben al een tijdje bezig maar het is nu net of ik in een blik zit te zingen of ergens achter onder in een kast wie is er bereid om samen met mij de mooie klanken te installeren


het lijkt wel of er iets niet goed zit in de genos al vele malen misschien wel 20 keer de setting gedaan maar niet goed te krijgen
bij mijn vorige keyboard de tyros 5 was het geen probleem daar had ik na 2 keer het juiste geluid uit de microfoon en een mooi en helder
vraag ook aan Oostendorp (of er iemand is die samen met mij de microfoon kan instellen)

Bewerkt door T-Rossie op 11/02/2019 00:28:29

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 11/02/2019 :  00:24:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou je om te beginnen aan willen geven hoe je nu :

a. de 3-band eq settingen hebt staan (hi- mid en low knopjes)
b. de noise gate instelling
c. de compressor instellingen

en vanuit het mixerpaneel de instelling voor chorus/reverb. (types)

Tevens onder tab 'Master' (in de mixer) zijn de Master-compressor én EQ essentieel. (Hoe heb je die staan?)

Als laatste in de 'keten' zijn de luidsprekers natuurlijk zeer belangrijk. Heb je andere speakers gekocht?

Allerlei details over de instelmogelijkheden zijn te vinden in het Reference Manual (Naslaggids) bij hoofdstuk 9 (blz. 107-115) Dit bestand is te vinden op de Oostendorp Service stick in de map "handleidingen"

De SM58 is zeker een goede microfoon en je kunt het best beginnen met alle EQ settingen 'neutraal' te zetten, eventueel kleine correcties maken en dan de Compressor in schakelen om wat meer body /volume te krijgen als er minder luid wordt gezongen. De noise-gate doet niets aan de klank, maar zet het kanaal dicht zodra niet in de microfoon wordt gesproken.

Bewerkt door T-Rossie op 11/02/2019 00:32:31
Ga naar bovenaan de pagina

darry bell
Average Member

105 berichten

Geplaatst - 11/02/2019 :  11:01:06  Toon profiel  Reageer met citaat
beste gaat naar menu ;klik op vocal harmonie onder op scherm staan vakjes zet ze zo lead 14,harmonie 10 reverb 50 chorus 26 ,en zo heb ik een warme klank
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 11/02/2019 :  11:21:46  Toon profiel  Reageer met citaat
@Andre,
Er zijn nog een groot aantal instellingen méér. (MENU -> MIC-SETTING)
Deze zijn het meest bepalend voor de klank.
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1575 berichten

Geplaatst - 11/02/2019 :  14:46:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Beste Cock , al je een beetje duits kan lezen,kan je hier eens kijken op de site van Heidrun Dolde ,https://heidruns-musikerseiten.de/keyboard/speziell-fuer-genos

zij heeft een uitleg op pdf gemaakt om je vocal settings van de T5 over te zetten op de Genos .

Soneg

Genos /MFC10 /Nord5D/Tannoy D8 Monitors

ook kan je daar presets aanschaffen voor de Genos voor deVH

Ik heb nog even gekeken , maar het is niet mogelijk om VH bestanden via Usb stick o.i.d. over te zetten of op te slaan .
( min puntje ) .

Is dus toch mogelijk , gaat via registraties dus

https://soundwonderland.de/pages/en/shop/vocal.php

Bewerkt door Soneg op 15/02/2019 17:56:41
Ga naar bovenaan de pagina

cock van woerkom
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 11/02/2019 :  21:31:02  Toon profiel  Reageer met citaat
beste allen bedankt voor de reacties
en Beste T-Rossie
zodra ik achter de keyboard zit zal ik u dan even bellen dan kan ik gelijk aangeven wat de status is van de instellingen van mijn genos als u mij per mail uw telefoon nummer door geeft dan bel ik u deze week op
mijn mail adres is c.woerkom3@chello.nl
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 12/02/2019 :  13:46:38  Toon profiel  Reageer met citaat
De Naslaggids al gelezen/bestudeerd?

Mijn voorkeur is om hulp te verlenen via dit forum opdat ook anderen er wat aan kunnen hebben. Zou je jouw settingen (zie eerste beantwoording van mij) kunnen vermelden?



Ga naar bovenaan de pagina

cockvanwoerkom
New Member

41 berichten

Geplaatst - 15/02/2019 :  15:34:48  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb alles ingesteld maar het lijkt of ik in een blik zit te zingen vindt het niet mooi en het spel van de muziek op de keyboard is ook hard waardoor ik mijn stem nauwelijks hoor is er iemand die mij kan helpen qua setting microfoon

Cvw
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 15/02/2019 :  16:23:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok.... daar gaan we :
a. Met de SM58 moet de Phantom voeding worden uitgeschakeld. (schakelaartje achterop de Genos)

b. Stel de MIC-Gain knop zodanig in de dat bij luid zingen het 'signal' lampje niet rood kleurt. (de knop staat bij mij op 12 uur)

c. Ga naar de Mixer (assignable knop A) en draai de Reverb van mic (panel 2) weg/naar nul. Doe hetzelfde voor Chorus.

d. Druk 'Direct Access' knop en dan de TALK knop. De Mic-Setting verschijnt. Selecteer eerst de 'Vocal'.

e. Zet in de 3-band EQ alle drie de dB knoppen op '12 uur' (= 0 dB)

f. Schakel de Compressor in en zet de potmeters op resp. -9dB, 7 en 127. Dit zal de microfoon een stuk krachtiger maken.

g. De Noise gate potmeter staat meestal goed rond '12 uur'

Herhaal bovengenoemde stappen voor de 'Talk sectie'

Mijn SM58 klinkt met deze instellingen voortreffelijk (warm, helder en krachtig)..... dus de jouwe moet hetzelfde zijn.

In de mixer bestaat ook nog een tab genaamd MASTER. Check of de instellingen daar ook neutraal staan (preset = Natural)

Zou je jouw bevindingen willen melden en aangeven hoe het klinkt?

Voor de Vocal Harmony zijn ook diverse instellingen mogelijk, maar allereerst moet de Microfoon-setup kloppen.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 17/02/2019 :  23:13:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Edit moderator : verplaatst uit niet noodzakelijke nieuwe draad

Geplaatst - 17/02/2019 : 19:58:23

Hoi TROSSIE ik ben er nog niet helemaal uit ik begrijp sommige settings niet kunt u wat uitgebreider toelichten ik ben u zeer dankbaar dat u mij kunt helpen

Cvw
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 17/02/2019 :  23:16:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je aangeeft welke instellingen, kan ik wel toelichten.

Hoe ver kom je? .... is er al iets veranderd?

PS. Graag beantwoorden binnen deze 'draad' door middel van 'Reageer'

Bewerkt door T-Rossie op 17/02/2019 23:17:37
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3172 berichten

Geplaatst - 25/02/2019 :  16:10:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Update:

De oorzaak bleek te liggen in de schakelaar Phantom 48V welke Cock op ON had staan. Nadat hij op OFF was gezet ervoer Cock geen problemen meer.
Ik blijf het vreemd vinden want met een dynamische SM58 en gebalanceerd XLR-XLR kabel mag de schakelaar geen verschil maken.... op mijn Genos gaat dat prima in beide situaties.

'Gebalanceerd' betekent dat de drie aders/pinnen van de kabel elkaar niet mogen raken. (Soms soldeert men wel eens een bruggetje tussen bijv. pen 1 en 2)

Bewerkt door T-Rossie op 25/02/2019 16:13:27
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000