Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Gewijzigde geluiden worden niet onthouden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 05/11/2019 :  18:19:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal. Wie kan me helpen met het volgende: Ik kan geluiden wijzigen in een Song in Tyros 3 en opslaan maar als ik de Tyros vervolgens uitzet en herstart of een andere Song afspeel blijken de nieuwe instellingen weer te zijn vervangen door de oude.
Ik heb het als volgt geprobeerd: Song geopend en stukje afgespeeld en weer op Stop gedrukt. Via de Mixconsole de nieuwe geluiden gekozen en daarna op Exit gedrukt. Via de knop Digital Recording gekozen voor SongCreator. Daar naar Channel, setup, alles aangevinkt bij Song, gedrukt op Execute, vervolgens Save, en een naam gegeven. Dan lijkt alles goed totdat ik de computer dus herstart of tussentijds een andere song laat spelen. Heel erg bedankt voor het meedenken in elk geval en hartelijke groet! Harald

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 05/11/2019 :  20:00:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Harald,

Het kan zijn dat er bepaalde instellingen in de Song staan die alles weer terug zetten, maar dat kan ik zo niet zien.
Probeer het eens te bekijken in het tabblad 1 - 16 in de songcreator.
Zorg dan wel dat alle items aan staan.
Als het helemaal niet lukt, mag je hem ook wel opsturen, dan wil ik er wel eens naar kijken.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 05/11/2019 :  21:12:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Frans, ik heb je inmiddels even een mailtje gestuurd. Weet niet precies hoe ik een fout moet herkennen in het tabblad 1-16 en wat ik daar allemaal kan). Ik heb nergens een item uitgezet en precies de instructies gevolgd in het volgende filmpje https://www.youtube.com/watch?v=A7QycCyOOG4 Dat filmpje legt uit hoe je een voice verandert in een midifile. Wat ik probeer is het geluid te veranderen in een stukje van een stijl dat ik heb ingespeeld en opgenomen als een song in Tyros 3. (Dus ik heb een style gekozen en laten afspelen in een eigen accoordschema en dat opgenomen met de Songrecorder aan de linkerkant van het scherm en die opname ook opgeslagen in de Usermap. Na het kiezen van een andere song of een herstart zijn de wijzigingen weer niet onthouden. Het is niet alleen in deze song maar ik heb het ook met andere songs geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Nou heb ik de instructies van het filmpje ook eens gevolgd bij het wijzigen van geluiden in een eigen midifile en dàt gaat wèl goed... Blijkbaar beschouwt de Tyros een zelf opgenomen patroon op een andere manier. Zou dit wel te bewerken en te bewaren zijn?

Bewerkt door H. Veenstra op 06/11/2019 08:04:53
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2981 berichten

Geplaatst - 05/11/2019 :  21:41:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hoi Harald,

Ik heb geen mail ontvangen.
Kijk even op mijn site, daar staat wel een emailadres.
Kijk bij Tyros3 onder Contact.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ga naar bovenaan de pagina

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 05/11/2019 :  21:45:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hai Frans, ik zal het daar nog even naar doorsturen. Ik heb het hierboven nog wat duidelijker proberen uit te leggen: Het veranderen en onthouden van een geluid in een midifile lukt wel maar als ik een stijl heb opgenomen en die opname heb bewaard en later een geluid wil aanpassen lijkt ie het eerst wel te doen maar die wordt NIET onthouden gek genoeg....
Ga naar bovenaan de pagina

H. Veenstra
New Member

26 berichten

Geplaatst - 06/11/2019 :  09:30:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Probleem opgelost! (met grote dank aan Frans (de moderator))
Voor iedereen die met hetzelfde te maken kreeg de oplossing:

Kies eerst de song, speel het even een klein stukje af en druk 2x op stop zodat de song aan het begin staat.
Ga dan EERST (via de knop digital recording) naar Songcreator en kies daar voor het tweede tabblad Channel.
Ga met de B-toets aan de linkerkant van het schermpje naar beneden tot de cursor op Setup staat. Controleer of daaronder voice ect. staat aangevinkt.
Druk DAN op de knop Mixing Console links naast het scherm. Klik er een paar keer op tot je bij het tabblad Mixing Console Song (CH 1-8) of (9-16) bent. Klik op de C-knop aan de linkerkant van het scherm om de geluiden te selecteren en dan via de onderste knoppen 1 t/m 8 of 9 t/m 16 om het gewenste kanaal te selecteren. Dan zie je welk instrument er gekozen staat. Kies daar een nieuw instrument m.b.v. de data-entry draaiknop. Klik dan op EXIT (dan kom je weer in de mixing Console), klik daarna nogmaals op EXIT (dan kom je terug in de Song Editor). Klik nu op Execute, daarna op Save aan de rechterkant van het schermpje en vervolgens nogmaals op Save aan de onderkant van het schermpje om een naam in te voeren en druk tenslotte op OK. Dankjewel Frans voor je hulp!!

(Wat ik blijkbaar dus HAD moeten doen is EERST naar de songcreator en na het wijzigen van de voices niet opnieuw op songcreator drukken maar 2x op EXIT. (Na de eerste keer komt je weer terug in de mixing console en na de tweede keer EXIT ben je terug in de songcreator en als je het dàn opslaat onthoudt ie het wel.....


Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000