Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos gerelateerde onderwerpen
 Multipads van Soundwonderland ( Heidrun Dolde )
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 23/05/2020 :  15:15:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben nogal een grote fan van de software die aangeboden wordt door soundwonderland . Velen onder jullie kennen Heidrun Dolde beslist van de vele video's die online aangeboden worden met vele mooie keyboarduitvoeringen maar ook belangrijke tips die ons het spelen vergemakkelijken !
Ik heb me altijd afgevraagd hoe zij aan zulk een mooie styles en klanken komt . In mijn keyboard vond ik die niet terug .
Intussen heb ik het antwoord op mijn vraag .
Zij heeft verschillende multipads ontworpen die zo mooi zijn : rythmische multipads ( universele en synthetische) en multipads die je kan gebruiken in orchestrale muziek ( 3/4, 4/4 en 6/8).
Bij deze multipads gaat het daarom dat je uit de preset-styles veel meer halen kan, zelfs al gebruik je alleen de bas van de styles !
Je kan dan je repertoire duidelijk afwisselender en met een heel andere sound spelen .
Maar je kunt ook de multipads van verschillende multipadbanken met elkaar mixen en er vervolgens nieuwe multipadbanken van maken!
Het geeft bijna onbeperkte mogelijkheden en je keyboard krijgt een heel nieuw speelpotentiaal .....
De multipads zijn ook inzetbaar bij heel veel muziekstylen : film, klassiek, opera, volksmuziek, evergreens, Kerstmuziek, enz....

Je kan eens een kijkje nemen op de website :

www.soundwonderland.de

En ik zet hier ook een paar video's in het forum zodat je kan zien waarover ik het heb !
De eerste helft van elke video is Duitstalig gesproken , de tweede helft Engelstalig .
Zeker de moeite waard om te bekijken ...
Mij bezorgt het niet alleen heel veel plezier ...maar dikwijls ook kippenvel

Voorbeeld Orchestrale Multipads 6/8

https://www.youtube.com/watch?v=_T3mz9GRldU&feature=youtu.be

Voorbeeld Rhythmical Multipads : Universell

https://www.youtube.com/watch?v=kcd8rX1lQQI


Fijn weekend verder en vriendelijke groeten ,

susy

Wim ter Schiphorst
Average Member

230 berichten

Geplaatst - 23/05/2020 :  18:17:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad. Ook haar site

www.https://www.heidruns-musikerseiten.de/

vind ik een heel goede. Onder kopje KEYBOARDS veel tips. O.a uitleg over principe van style programmering. AI Fingered. En hoe je in een preset style melodie wijzigingen aan kunt brengen mbt van een DAW.
Vaak ook een Engelse versie. Anders downloaden, en in GoogleTranslate plaatsen.
gr.
Wim
Ga naar bovenaan de pagina

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 23/05/2020 :  21:12:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Ja, dat klopt !
De website www.heidruns-musikerseiten.de is ook zo een website die alle keyboarders normaal in hun lijst met favorieten zouden moeten hebben staan . Deze Site staat boordenvol met waardevolle tips en trukjes .Je kunt het je zo gek niet bedenken of je vind het op de site terug : van gratis downloads (styles, hoe je je USB-stick het beste inricht , enz....) tot achtergronden voor je keyboard of computerscherm , een databanken ( welke style je zou kunnen kiezen voor een bepaalde song ) , links naar muziekliteratuur, keyboardforums, muziektheorie,Style programmering, Vocal Harmony enz ....
Ik kan nog lang verdergaan met te vertellen wat je er zo allemaal vind, maar je kan best zelf eens een kijkje nemen op de site !

En weet je wat nog het mooiste is aan deze dame van Soundwonderland / Heidruns Musikerseiten ???

Natuurlijk biedt ze software aan in haar online-shop tegen betaling !
Ook zij moet haar boterham kunnen verdienen ....
MAAR ....dit is zeker niet het belangrijkste voor haar !
Veel belangrijker vindt zij het dat alle keyboarders dezelfde vreugde en hetzelfde plezier beleven aan het muziek maken zoals ook zij het ervaart !
En ze is altijd bereid , bijna dag en nacht ( af en toe slaapt ze ook een paar uurtjes ), om iedereen met kleine of grote probleempjes verder te helpen ..en dat alles gratis !!!
Ze leeft voor de muziek en ook voor ons ,keyboarders, om ons met raad en daad bij te staan. Dat merk je direct als je haar eens een keertje aan de lijn gehad hebt !
Respect !
Moest de taal een probleem zijn , kan je de tekst altijd omzetten met een vertaalprogramma ....
Zeker doen !

En dank je wel Heidrun Dolde voor al jouw moeite en inspanningen !
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 24/05/2020 :  13:58:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Susy,

Bedankt voor de info van van Heidrun Dolde en Thoralf Abarjan waar je ons op geattendeerd heb.
In een ver verleden heb ik al eens een aantal registraties bij Soundwonderland gekocht.
Multipads gebruik ik zelden of nooit, aangezien ik het altijd lastig vind om de juiste multipad bij de desbetreffend style te vinden.
Nu ik de filmpjes op YouTube van Heidrun heb bekeken ben ik van plan er maar eens wat meer tijd in te gaan steken.
Het geeft inderdaad een heel nieuw speelpoteniaal.
Ook leuk om te vernemen dat je zo enthousiast bent om het met andere te delen.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Songbook +
iPad Pro 12,9"
Ga naar bovenaan de pagina

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 24/05/2020 :  15:57:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim ,

Ik ben inderdaad heel tevreden over de styles, registraties, multipads, enz....van Soundwonderland .
Het geeft een "warme, gevoelige" touch aan mijn muziek !
Ik speel bijna geen enkel lied meer zonder één of meerdere van de multipads te gebruiken ....alleen maar omdat ze de style zoveel mooier , liever maken !
Ik weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken , maar als je het zelf eens probeert, weet je direkt wat ik bedoel !
En Wim, als jij moeite hebt om de juiste multipad te vinden bij een bepaalde style .....
Ook daar heeft Soundwonderland weer aan gedacht !
Als je zo een multipadpakket aankoopt, krijg je er automatisch registraties bij. Eenvoudiger kan het niet !
En bij de universele multipads krijg je bij de produktinfo gratis een hele lijst meegeleverd waar vermeld staat welke styles je het beste bij de multipads kan gebruiken ....

Ik wens je heel veel plezier verder bij het spelen.

Vriendelijke groeten,

Susy
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 24/05/2020 :  16:49:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Susy,
Bedankt voor de aanvullende informatie.
Komende week ga ik er mee aan de slag.
Mocht ik nog vragen hebben, dan weet ik je te vinden.
Groetjes en nog een fijne dag.
Wim


Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Songbook +
iPad Pro 12,9"
Ga naar bovenaan de pagina

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 24/05/2020 :  18:00:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim ,

Dat gaat je volgende week zeker lukken en je gaat zien welke nieuwe speelmogelijkheden je krijgt !
Moesten er toch nog vragen zijn ...even melden !
Ik help je met alle plezier graag verder .

Vriendelijke groeten,

Susy
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 25/05/2020 :  20:31:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Susy,

Vandaag gestart met het uitproberen/toevoegen van multipads aan mijn registraties.
In een vorige reactie had ik al verteld dat ik in het verleden registraties had gekocht bij Soundwonderland.
Dat was: Ballroom Edition 1-3 Tanzmuzik-Registierungen für Tyros.
Die heb ik gekocht nadag ik mijn Tyros 4 had aangeschaft.
Van deze registratie heb ik er vast een zeker een aantal gebruikt, maar nooit de multipads gebruikt.
Inmiddels heb ik een tabel gemaakt van Balroom Edition 1:
Engelish Waltz, Tango, Slowfox, Wiener Walzer en Foxtrot und Quickstep.
Het tabel bevat de Style en het desbetreffende Mulipad dat gebruikt is in de registratie.
Ik heb dan in ieder geval een uitgangspunt.
Bij gebruik van een multipad krijg de style krijgt een extra dimensie en het is zeker de moeite waard om toe te passen.
Het is nog allemaal experimenteel bij mij, moet ook nog uitzoeken welk volume van het multipad ik moet toepassen.
Soms vind ik de sound van het multipad overheersen, maar dat is simpel op te lossen.
Een uitgebreide lijst, style/multipad is welkom, mocht je die bezitten dan houd ik mij aanbevolen.

         



Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Songbook +
iPad Pro 12,9"
Ga naar bovenaan de pagina

susy
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 26/05/2020 :  08:03:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim ,

Ja, een lijstje heb ik wel en dat deel ik ook graag met je !
Bij de Ballroom 1-3 registraties gebruik ik de universele multipads van Heidrun dolde ( soundwonderland ) .
De ritmes en multipads laten zich heel mooi met elkaar combineren .
In volgende lijst begin ik met telkens de naam van de style te vermelden en achter het dubbele punt staan de multipads die ik bij die styles gebruik en ik persoonlijk heel erg mooi vind !

Ballroom Edition 1 - Standard:

English Waltz: 3-4Folk, 3-4***laby
Viennesse Waltz: 3-4Fairytale,3-4SchlagerWaltz
Slowfox: 4-4Swing, 4-4SwingCountry
Foxtrott, Quickstep: 4-4DixieRag, 4-4Swing, 4-4SwingCountry, 4-4SwingJive
Tango: 4-4Tango



Ballroom Edition 2 - Latein:

Jive: 4-4SwingJive
Rhumba: 4-4Ballad, 4-4ChillMe, 4-4Dreamy, 4-4FlyingBird, 4-4Lovesong, 4-4Romance
Paso Doble: 4-4HappyFolk, 4-4SchlagerDance



Ballroom Edition 3 - World:

Charleston: 4-4DixieRag
Discofox: 4-4HappyFolk, 4-4SchlagerDance
German Waltz: 3-4Fairytale,3-4SchlagerWaltz
Marsch: 4-4HappyFolk, 4-4SchlagerDance
Polka: 4-4HappyFolk, 4-4SchlagerDance
Rock'n Roll: 4-4SwingJive
Slowrock: 6-8 Soulful, 6-8 SchlagerHits, 6-8SchlagerSongs

En wat het volume van de multipads betreft .....pas het volume van de gebruikte multipad eenvoudig aan totdat het voor jou een aangenaam geheel vormt en de multipad niet te luid of te zacht klinkt .

Veel plezier met het experimenteren en als er nog vragen zijn, hoor ik het wel !

Vriendelijke groeten,

Susy
Ga naar bovenaan de pagina

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 26/05/2020 :  11:03:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Susy,

In de eerste plaats bedankt voor het lijstje.
Er is denk ik alleen een misverstand ontstaan, jij ging er waarschijnlijk vanuit dat ik een Genos bezit?
De genoemde multipads op je lijst komen namelijk niet voor op mijn Tyros 4.
Ik moet het doen met de MP presets van de Tyros 4.
Dat betekend zelf uitzoeken en tijd steken bij welke Style ik een MP mooi vind klinken.
Voorlopig verveel ik me niet.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Ketron SD 40
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Lucas Nano 300
Songbook +
iPad Pro 12,9"
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000