Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 eigen spel opslaan op USB stick
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Henk van KEULEN
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 08/08/2020 :  16:24:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoe kan ik een opgenomen song op mijn Tyros 2 opslaan op een USB stick? nu lukt dat niet. ook de handleiding klopt niet. wat doe ik fout?

Henk van Keulen

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 08/08/2020 :  16:41:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je niet aangeeft wát je doet, kan niemand je vertellen wat je fout doet.
Dus mijn (tegen)vragen:
a. Wat wil je opslaan?
b. Hoe doe je het? (stap voor stap)
c. Wat is er volgens jou fout in de handleiding?
Ga naar bovenaan de pagina

Henk van KEULEN
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 09/08/2020 :  19:33:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo T-Rossie, bedankt voor de reactie. ik speel een song en neem die op via de instructie in de handleiding. tot zover gaat alles goed. ik wil vervolgens de song opslaan op een USB stick. Dat doe ik via de volgende stappen: 1. via knop J roep ik de USB stick op. 2. ik geef de nieuwe song een naam. 3. daarna druk ik op SAVE en ik krijg de melding dat de song op de USB stick wordt geplaatst. ik zie daarna inderdaad ook de naam van de song die ik heb gesaved. ik wil de song daarna oproepen door de song te selecteren en daarna op play drukken om de song op de USB Stick af te spelen. ik hoor dan alleen de style, heel raar. ik vind de handleiding verwarrend. er staat b.v. dat je eerst een song knop moet indrukken en dan op play drukken. maar misschien doe ik nog iets verkeerds, dat weet ik wel zeker, maar ik geef ook toe dat ik de weg een beetje kwijt ben. daarom zou ik graag dat iemand mij kon zeggen wwelke dtappen ik moet zetten om de opgenomen en gesavede song weer op te roepen. met vriendelijke muzikale groet. Henk van Keulen.

Henk van Keulen
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 09/08/2020 :  23:41:54  Toon profiel  Reageer met citaat
De tijd van Tyros2 ligt voor mij al héél ver terug en heb dus even de handleiding erbij gepakt.

Je kunt op verschillende manieren een song opnemen:
a. Song (midi) opname, zie handleiding vanaf pagina 55
b. Audio (geluid) opname, zie handleiding vanaf pagina 59 en lees ook vanaf pagina 135.

Om een audio opname naar een USB te krijgen (als stereo WAV) moet je de EXPORT functie benutten. (pagina 139)

De handleiding is volgens mij redelijk duidelijk opgesteld maar het is wel belangrijk dat je de stappen goed volgt.
Ga naar bovenaan de pagina

Henk van KEULEN
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 10/08/2020 :  22:06:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo T-Rossie, bedankt voor de instructie. ik zal het nogmaals proberen en met jouw instructies erbij moet het lukken. dat met het exporteren is mij geheel nieuw, maar ik heb de handleiding ook niet goed gelezen. ik laat het je weten of het is gelukt. Henk

Henk van Keulen
Ga naar bovenaan de pagina

Henk van KEULEN
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 11/08/2020 :  16:06:37  Toon profiel  Reageer met citaat
HalloT-Rossie. ik heb het geprobeerd en krijg toch problemen. alles gaat goed tot enmet punt 8 van de handleiding op blz.56. op mijn Tyros heb ik net de mededeling gehad op het scherm dat de song verloren gaat als ik niet ga saven. op het display staan onderaan de 16 kanalenlemaal op ON staan. ik zie geen mededeling zoals in punt 8 van een OPEN/SAVE mededeling. volgens de handleiding moet ik op een van de song knoppen drukken. als voorbeeld staat kanaal 6. als ik daar op druk zou ik moeten kunnen saven. maar er gebeurt niets. alleen het kanaal veranderd van ON naar OFF. om de USER of USB op te halen moet ik toch weer op de J knop van het display drukken. is het mogelijk dat mijn T2 niet meer goed werkt of weet jij wat er mis is gegaan. helaas komt het ook door gebrek aan kennis van het instrument. en ik zou zo graag instructie hebben. ik wilde overgaan naar een T4 of T5 maar als ik deze T2 al niet beheers komt daar ook niets van terecht. ik moet instructie hebben van een kenner zoals jij. alvast bedankt voor de moeite en dat je zoveel geduld hebt met mij.

Henk van Keulen
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3176 berichten

Geplaatst - 11/08/2020 :  17:40:47  Toon profiel  Reageer met citaat
De song blijft in het geheugen als je de Tyros niet uitschakelt of niet een andere song selecteert.
De songtoetsen bevinden zich links op het keyboard (groep 8, pagina 15) en dan krijg je wel de SAVE mogelijkheden.
Ga naar bovenaan de pagina

Henk van KEULEN
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 13/08/2020 :  21:17:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo T-Rossie, het is me gelukt. dankzij jouw instructies ben ik er uit. ik moet eerst de knop Song indrukken. ik doe dat met Songknop 1. dan verschijnt de NEW SONG en kan ik SAVEN. daarna kan ik de opgeslagen song weer oproepen via dezelfde SONG knop. Geweldig bedankt. ik heb verschillende keren geoefend, en het werkt geweldig. ik ga nu via jouw instructies de song als WAV opslaan en dan kan ik ze ook via een ander medium afspelen. ik ben heel blij met dit FORUM.Met muzikale TYROS groeten, Henk.

Henk van Keulen
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000