Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 yamaha usb adapter
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

van Woerkom
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 05/06/2024 :  15:31:34  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo beste keyboard spelers van yamaha tyros 5 wie kan mij helpen hoe het werkt om een usb adapter van yamaha aan de praat te krijgen

cock

Soneg
Advanced Member

1591 berichten

Geplaatst - 06/06/2024 :  11:42:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
De Usb adapter was nodig om een bepaalde site van Yamaha te bezoeken om midi's te downloaden en bestanden te delen , Deze site is al enkele jaren gestopt en de toepassing is niet meer te gebruiken .
meer info vind je hier https://usa.yamaha.com/files/download/other_assets/7/330627/tyros5_en_rm_b0.pdf
op Pag 144

Genos2/MFC10/YC61
Ga naar bovenaan de pagina

van Woerkom
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 10/06/2024 :  20:01:33  Toon profiel  Reageer met citaat
kan ik het nog wel gebruiken voor een ipad

cock
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

2998 berichten

Geplaatst - 10/06/2024 :  20:08:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Cock,

Ik zou de adapter wél installeren.
De Tyros 5 heeft ook een klok de gevoed wordt door internet.
Het lijkt niet zo belangrijk, maar is dat wel.
Middels die klok wordt n.l. de juiste datum/tijd achter een file gezet als je hem opslaat.
Zo weet je altijd wanneer die gemaakt is.
Groetjes,




Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

Bewerkt door theplayer op 10/06/2024 20:09:52
Ga naar bovenaan de pagina

van Woerkom
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 11/06/2024 :  06:46:34  Toon profiel  Reageer met citaat
dus met andere woorden kan ik deze wel gebruiken ik heb namelijk een ipad apple die wil ik gaan gebruiken met mijn tyros 5 hoe ga ik deze instaleren ????

cock
Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1591 berichten

Geplaatst - 11/06/2024 :  19:59:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Met een Wifi verbinding heb je nog niks aan een I/pad ,er is geen specifieke software meer die de Tyros 5 ondersteunt.
Chinese en Japanse bedrijven ondersteunen hun producten na het uitkomen van een nieuw model bijna of hoegenaamd niet meer , zelfs de Yamaha audio recorder app die nog steeds perfect werkt op mn huidige I-Pad (met wifi) is niet meer te vinden in de Yamaha downloads in de app store.
Het is helaas niet anders en de economische levensduur van consumenten elektronica wordt in de meeste gevallen geraamd op 5 jaar , dan moet men weer wat nieuws kopen (willen de fabrikanten) dat sommige keyboards wel 20 jaar of langer meegaan heeft daar dan weer niets mee te maken. Kijk naar de levensduur en ondersteuning van bv Mob telefoons , na 3 a 4 jaar zijn er geen updates meer voorhanden , dat is een goed voorbeeld hoe men hier met consumenten elektronica omgaat , niet echt duurzaam , maar alles voor het "grote" geld .

Genos2/MFC10/YC61
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000