O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
hgdyhet |
Geplaatst - 19/08/2007 : 13:17:09 Op sommige plekjes begint de grijze lak los te laten. Erg jammer.
Bijschilderen denk ik dan. Heeft iemand dat ook ervaren en weet welk type lak/verf hier geschikt voor is, en welke tint/kleur(code) hierbij hoort?
Alvast bedankt mocht iemand me kunnen helpen. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Sneakyman |
Geplaatst - 29/08/2009 : 09:53:16 Ik heb met de lak nergens last van. 1 keer een gitaar erlangs gehad, zit nu een klein krasje op maar de rest is niks van te zien. Speel ook vaak in de kerk en andere plekken. Thuis heb ik er soort plastic overheen gelegd, toen ik 2 jaar geleden hoorde dat dit kwam door vingers etc. Dit heeft tot nu toe geholpen, want hij ziet er nog zo goed als nieuw uit, behalve dat kleine krasje dan . Natuurlijk ben ik ook wel zeer uitermate zuinig op mijn keyboard, want het is voor mij iets zeer duurs (ben nu 18 jaar oud namelijk... Toen dus rond de 16)
Als ik op andere plekken speel, heb ik het plastic er natuurlijk niet op. Het is een kleine moeite om zoiets erover heen te leggen, en toch werkt het zeer goed. Misschien een tip voor iemand die het laat fixen of wat dan ook. Ik zit op de Tyros 2 btw. |
eddy vanzee |
Geplaatst - 26/08/2009 : 11:51:24 Hallo allemaal,
Ik heb nu een Tyros3 en had voorheen een Tyros(1). Tot nu toe nog geen problemen ondervonden.
Ik vind wel dat de Tyros(1) een hogere afwerkingskwaliteit en een betere laklaag had dan de Tyros3. De oppervlakte van de Tyros3 is veel stof- en vlekgevoeliger dan deze van de Tyros(1).
Dit heeft wel niets met de Tyros2 te maken, maar geeft toch ergens een trend aan.
Yamaha is misschien van kastleverancier verandert en zoals zo dikwijls; "never change a winning team!". Verandering of vernieuwing is niet noodzakelijk verbetering.
Groetjes eddy
|
Ezra |
Geplaatst - 25/08/2009 : 23:14:15 Heel misschien, als je Henk lief aankijkt, wil hij je er eentje lenen in de tijd dat jouw Tyros gerepareerd wordt? Even je registraties op stick zetten en eventueel wat bestanden inladen en gaan!
Download hier mijn Tyros-songs... |
tyro |
Geplaatst - 25/08/2009 : 18:42:54 Het is niet alleen dat ik dan een week niet op dit geweldig mooie apparaat kan spelen.
Ik gebruik hem n.l. ook elke zondag als begeleding in de kerk.
Groeten Wim |
laakies |
Geplaatst - 25/08/2009 : 18:31:25 Erg he als je je Tyros moet missen
Maar het heeft ook pluspunten hoor.... als je de tyros ivm een reparatie even moet missen, en je zet hem weer aan na de reparatie weet je niet wat je hoort, het lijkt dan weer een geheel nieuw keyboard, omdat je de sounds dan een week niet hebt gehoord.
Dan weet je pas wat je in huis hebt staan EEN ECHTE SOUND MACHINE.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
tyro |
Geplaatst - 25/08/2009 : 18:22:46 Tyros 3.
Ja, ik moet nog Oostendorp nog bellen of mailen.
De Line in is ook niet goed. En ik kon SFX-1.S946uvn wel unzippen maar niet importeren.
Ik kan mijn T3 geen week missen vandaar ik nog niets onder nomen had.
Groeten Wim
|
Rene |
Geplaatst - 25/08/2009 : 12:59:11 Hallo Wim,
Gaat het om de Tyros 2 of 3. Als het om de Tyros 3 gaat, lijkt me dit een garantie kwestie.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
tyro |
Geplaatst - 25/08/2009 : 07:01:07 De F knop rechts boven het scherm |
Rene |
Geplaatst - 24/08/2009 : 22:34:53 Welke switch is dat Wim?
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
tyro |
Geplaatst - 24/08/2009 : 20:55:09 Ik heb al weer een switchje wat ik hard of meerdere malen moet indrukken voor dat deze geactiveerd wordt.
Dus een touchsreen voor de opvolger van de T3 lijkt mij een welkome verbetering.
Ik heb al enkele jaren een triton met touchscreen, nooit geen klachten gehad.
Groeten Wim |
corvdh |
Geplaatst - 24/08/2009 : 13:16:57 Hoe is het met de kwaliteit van de lak bij de tyros3?
Geplaatst - 23/08/2009 : 13:03:55 [quote]Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k
Hoi aea,
Mag ik vragen met welke Alwin we te maken hebben? En wie de "wij" zijn waar je het over hebt. Gewoon even ter informatie, niets aanvallends bedoeld
Groet, Martijn
Martijn Volgens mij wat ik kan terug vinden in mijn mail moeten Alwin en wij Verhoog muziek zijn Frans
|
Ben |
Geplaatst - 22/08/2009 : 21:32:00 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
Ben Na het vele geld wat je al uitgegeven hebt voor de aankoop is het ook niet waard om nog meer te betalen. Maar blijft wel overeind dat Yamaha niet een bevredigend antwoord heeft, en je zelf voor de rep.kosten moet opdraaien. Mijn keyboard komt van Verhoog muziek, en die zeggen gewoon u garantie is over went u zich maar tot Yamaha, want u was ook niet onze klant, dus de klant is verzekerd en niet het product(vreemd).Zij zijn dus niet erg bekend met de normale richtlijnen. Frans.v.H
Beste Frans ,
Je mag natuurlijk service verwachten van de winkel waar je het keyboard of wat dan ook hebt gekocht , maar houd er wel rekening mee dat ze dat niet verplicht zijn. Moet er wel bijzeggen dat ik het een zeer slechte winkel zou vinden als men geen service zou verlenen aan eigen klanten. Het verhaal ligt anders als je het keyboard ergens anders gekocht hebt , dan mag je alleen maar blij zijn als ze je willen helpen.
Als de garantie tijd verstreken is,is het altijd moeielijk om te bewijzen dat de oorzaak van het loslaten van de lak echt door slechte lak komt of gewoon door slijtage is. Dat is volgens mij ook de reden dat ze de kosten niet vergoeden. Het was wel zo netjes geweest van Yamaha als ze dit zouden laten onderzoeken , en de uitslag daarvan kenbaar zou maken bij de muziekhandels.
Een Tip voor yamaha heb ik wel , en dat is om in de toekomst geen gespoten knoppen meer te gebruiken maar in de juiste kleur kunstof gegoten knoppen en body van keyboards dan kan er ook geen lak loslaten en blijft de kleur behouden.
Groetjes Ben |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 22/08/2009 : 18:15:38 Hoi aea,
Mag ik vragen met welke Alwin we te maken hebben? En wie de "wij" zijn waar je het over hebt. Gewoon even ter informatie, niets aanvallends bedoeld
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
n/a |
Geplaatst - 22/08/2009 : 16:40:14 Goedemiddag allen en Henk,
Tja heer Frans vH...wij zijn wel degelijk op de hoogte van de richtlijnen. Als u de richtlijnen van een normale garantie (RMA) aanvraag maar kent. U heeft echter het keyboard niet bij ons gekocht. Daarnaast kan men buiten de tweejaarsgarantie termijn zich wenden tot een Yamaha service center. Dit had ik u reeds kenbaar gemaakt via de mail. Met vriendelijke groet,
Alwin
|