Auteur |
Onderwerp |
hgdyhet
Starting Member
16 berichten |
Geplaatst - 19/08/2007 : 13:17:09
|
Op sommige plekjes begint de grijze lak los te laten. Erg jammer.
Bijschilderen denk ik dan. Heeft iemand dat ook ervaren en weet welk type lak/verf hier geschikt voor is, en welke tint/kleur(code) hierbij hoort?
Alvast bedankt mocht iemand me kunnen helpen. |
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 19/08/2007 : 16:33:10
|
Heb je al eerst 's contact gezocht met jouw dealer ? Zélf kun je eigenlijk alleen maar meer schade aanbrengen aan een machien waarop nog garantie van toepassing is. |
|
|
Fred Noorlander
Junior Member
82 berichten |
Geplaatst - 21/08/2007 : 11:55:30
|
Hallo Dit probleem is al eerder onder de aandacht gebracht ,vorig jaar, Henk Oostendorp zou contact opnemen met Yamaha , maar tot op heden zijn er daar nog geen mededelingen overgedaan. Ik heb begrepen dat er meer mensen dit zelfde probleem hebben.Vooral het loslaten van de lak op het display is niet om aan te zien omdat dit een zwarte ondergrond heefd. Misschien kan Henk hier op reageren.
Muzikale Fred
|
|
|
jolex
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 21/08/2007 : 14:23:14
|
Hallo, ik heb een tijdje geleden dit probleem al eens aangekaart daar werd vrijwel niet op gereageerd,wat mij zeer verwonderde want ik wist zeker dat ik niet de enige met dit probleem was. Mijn Tyros 2 was aan de knoppen helemaal zwart, hoeken display de verf af, de kast veel slijtplekken etc. Samen met een vriend van mij hebben we contact opgenomen met Yamaha, die adiseerde naar de dichts bijzijnde service dealer te gaan(Eeka, Kapelle(zld)) daar zijn foto's van het keyboard gemaakt en opgestuurd naar Yamaha. Ik kreeg van Yamaha een hele nieuwe kast, knoppen en display moest alleen arbeidsloon betalen. Mijn Keyboard ziet er weer als nieuw uit, dus zo is het probleem op te lossen. Succes |
|
|
Jackyboy
Average Member
112 berichten |
Geplaatst - 21/08/2007 : 16:03:27
|
Het zilverkleurig laagje wwaar de Tyros mee is afgewerkt is blijkbaar flinterdun, met name de veel gebruikte knoppen en er rondom heen, zullen na verloop van tijd door aanraking en huidtransperatie "kaal" worden. Zelf heb ik over het gehele display huishoudfolie gespannen, maar ja je kun niet alle knoppen gaan afdekken. Yamaha zal ook niet iedere Tyros bezitter een nieuwe kast en knoppen opsturen. Dus bien zunnig op oew Tyros !!! |
|
|
toetsie
Average Member
155 berichten |
Geplaatst - 21/08/2007 : 17:41:03
|
hai allemaal
yips dit euvel heb ik ook,niet in ernstige mate, ik ben hier naar mijn dealer gegaan met de t2 en die vertelde mij dat het eigenlijk kwam door de zuurtegraat in het zweet.[ik moest het hetzelfde bekijken als dat iemand een gouden ring droeg en die dan groen op de vinger uitslaat,] deze tast de verf aan, omdat het zeer dun is lijkt het net alsof het slijtage is. hierboven lees ik dat er alleen arbeids loon betaald moest worden , maar ik zelf ben van mening dat dit geheel bij de service hoort, het is toch een duur instrument, waarvan je mag verwachten dat het goed is.
|
|
|
caravan
Junior Member
79 berichten |
Geplaatst - 21/08/2007 : 20:53:52
|
Hoi Jolex wat ik graag van jou wil horen is van wie heb je de rekening gekregen? was die van Yamaha of van je dealer. Want als je mij vraagt valt dit toch onder de garantie en niets anders , volgens mij heb je hier met een productie fout te maken want jij bent immers niet enigste met dit probleem? Ik ben heel benieuwd naar jou antwoord. |
|
|
jolex
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 21/08/2007 : 22:06:58
|
Hoi, Ik heb de rekening van het service centre van Yamaha gekregen want die heeft er ook het werk aan gehad. Yamaha vind dit soort dingen niet onder de garantie vallen maar noemt het gebruiksschade . Daar kan je lang en kort over praten maar je staat voor de keus laten maken of niet. Wel denk ik dat ik de enige ben die verder is gegaan en het dus toch voor elkaar heb gekregen. Nog een opmerking het is een fantastich keyboard maar een hele slechte verf want hoe je het wend of keert het is een gebruiksvoorwerp en dat moet toch gebruikt worden zonder dat je handschoenen moet aantrekken.
|
|
|
admin
Forum administrator
300 berichten |
Geplaatst - 22/08/2007 : 09:35:08
|
Gisteren heb nog eens een e-mail gestuurd naar Yamaha. De reactie is dat ze het materiaal willen vergoeden, maar niet het arbeidsloon.
Ik ben het er zelf ook mee eens dat de kwaliteit van de lak van deze knoppen matig is. De discussie garantie of niet is lastig. Ik ben geen rechtsgeleerde, maar wellicht kent iemand een jurist die daar wel verstand van heeft?
MVG, Henk Oostendorp |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 23/08/2007 : 06:50:29
|
Roos en ik hadden ook last van dat de tyros-2 de lak laag eraf ging. En als je dan een mail stuurde richting Yamaha dan verwezen ze naar Henk Oostendorp (terwijl Henk niet verantwoordelijk is voor de lak laag dat is en blijft nog altijd Yamaha zelf maar ze proberen het eerst altijd naar iemand anders toe af te schuiven)
Ik vind dat de koste hiervan voor Yamaha zelf zijn hun hebben geen goede materiaal (Verf en Lak) gebruikt.
Als je een auto koopt en daar is iets fouts mee dan word ook de hele productie terug geroepen en behandeld maar ja. Hopelijk dat Henk een goede jurist vind voor dit uit te zoeken. En of anders moeten we met z'n allen samen te gelijk een klacht indienen bij Yamaha Nederland.
Grtz,
Daniel, |
|
|
jolex
Starting Member
7 berichten |
Geplaatst - 23/08/2007 : 13:29:32
|
Nog even voor de duidelijkheid.... Vraag aan degene die je de Tyros heeft verkocht het adres van een servicedealer van Yamaha in jouw buurt. Ga daar naar toe, die maakt foto's van de schade stuurt ze op naar Yamaha en aan de hand hiervan wordt bekeken wat er gerepareerd gaat worden en voor welke kosten. Ga er in iedergeval vanuit dat je het arbeidsloon moet betalen. |
|
|
voice
New Member
28 berichten |
Geplaatst - 25/08/2007 : 10:08:50
|
Op de T2 zit toch twee jaar garantie ! Als je een nieuwe auto koop krijg je 7 jaar lak garantie, dit is toch ook een gebruiks voorwerp. Ik vind als er binnen de garantietermijn wat gebeurd moet dit kosteloos vervangen worden. Dus geen arbeidsloon berekenen Yamaha maar achter je product blijven staan. |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 25/08/2007 : 10:37:59
|
De lakgarantie op een auto is wel iets anders dan op de T2. Lakgarantie wordt gegeven voor roesten van binnenuit en niet op invloeden van buitenaf. Roesten van binnenuit gebeurd wanneer er tijdens het spuitproces iets is misgegaan en de lak niet goed hecht. Wanneer je je auto van buitenaf iets beschadigd en je krijgt na een bepaalde tijd roestvorming dan valt dit niet onder de garantie. Ik ben het wel volledig met je eens dat Yamaha hier in gebreke blijft. Zelf heb ik gelukkig geen last van dit fenomeen maar kan me jullie ergenis goed voorstellen. De zuurtegraad (zweethanden) heeft hier nadelige gevolgen op de lak van de T2. Ik hoop voor een ieder die dit probleem heeft dat Yamaha dit oplost. Per slot van rekening was de T2 niet goedkoop. En Yamaha kan dan wel roepen dat ze veel energie en kosten in het hart van de T2 hebben gestopt maar als je een auto hebt met een 8 cilinder motor en de carrosserie van een 2CV en je geeft dan gas en de motor ligt bij de buurman in de tuin en jij staat nog op dezelfde plek dan ben je ook niet tevreden
Muzikale Groet Henk |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 25/08/2007 : 11:21:36
|
Hoi allemaal, Ik heb niet zo erg veel last van zweethanden, en na het spelen neem ik T2 even af met een zachte doek. Toch zag ik gisteravond ook de eerste tekenen van lostlatende lak op de knoppen naast het display. Het is nog minimaal, maar ik weet natuurlijk niet hoe het er over een paar maanden uit gaat zien.... Zijn er leden die lid zijn van de consumentenbond? Mischien wordt het eens tijd om dit serieus aan te gaan pakken. Het gaat tenslotte om tientallen klachten, mischien nog wel meer. Daar mag Yamaha geen lak aan hebben! Grtzz, Heiko |
Bewerkt door Heiko op 25/08/2007 11:22:40 |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 25/08/2007 : 12:47:37
|
Ook bij mij begint de lak van de knoppen A t/m E af te bladderen op het 'knikpunt' van de knoppen (knoppen F t/m J zijn nog goed). Hoewel het voor het spelen allemaal geen moer uitmaakt, baal ik er wel erg van dat dit gebeurt. Ik ben altijd erg zuinig op mijn keyboards, maar dat maakt in dit geval kennelijk niets uit.
Ik ben geen lid van de consumentenbond, maar er is misschien wel wat te halen...wellicht zou Yamaha een massief grijze knoppenset moeten overwegen...
Wat een machine!!! |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 26/08/2007 : 09:17:15
|
quote: Originally posted by Ezra
Ook bij mij begint de lak van de knoppen A t/m E af te bladderen op het 'knikpunt' van de knoppen (knoppen F t/m J zijn nog goed). Hoewel het voor het spelen allemaal geen moer uitmaakt, baal ik er wel erg van dat dit gebeurt. Ik ben altijd erg zuinig op mijn keyboards, maar dat maakt in dit geval kennelijk niets uit.
Ik ben geen lid van de consumentenbond, maar er is misschien wel wat te halen...wellicht zou Yamaha een massief grijze knoppenset moeten overwegen...
Wat een machine!!!
Ik heb net hetzelfde probleem, speel alle dagen ongeveer een uurtje, dit probleem heb ik nog nooit gehad zelfs niet bij goedkope instrumenten. Ik heb altijd een goede prijs kunnen krijgen van mijn instrumenten als tweedehands, als dit zo verder gaat zal het voor mijn tyros2 niet het geval gaan zijn. Ik vind dit zeker niet normaal na 9 maanden gebruik, en idd Yamaha moet hier zij verantwoordelijkheid opnemen.
Guy
The way to go, heerlijk die Tyros 2 |
|
|
Onderwerp |
|