O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Peter H |
Geplaatst - 25/10/2009 : 09:40:06 Hallo, Ik heb dagen dat ik vaker dan een keer ga spelen, vooral in het weekend. Nu is mijn vraag, moet ik de T2 elke keer uitzetten, of kan ik het rustig uren aan laten staan?? Zondags staat hij b.v wel 10 uur aan. Wat is nu het beste? Gr; Peter. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
T-Rossie |
Geplaatst - 07/11/2009 : 00:56:27 Hans,
'Helemaal fout' is het niet, maar er zit mogelijk een verschil in de schakelaars zelf. Een goede netschakelaar schakelt snel en resoluut spanning aan of uit. (zo'n schakelaar zit volgens mij ook in de Tyros3)
Minder goede (beveiligde) tafelverdeeldozen hebben schakelaars die niet snel schakelen, maar afhankelijk zijn van de duim die 'm bedient. Is die duim traag dan worden de contacten langzaam gemaakt/verbroken. Het gevolg is dat er een vonken getrokken gaat worden, de contacten gaan denderen (aan-uit-aan-uit-aan.....) en er kunnen daardoor hoge inductiespanningen ontstaan met alle gevolgen van dien.
Dus het advies : Schakel in ieder geval snel aan- of uit! |
Peter H |
Geplaatst - 06/11/2009 : 23:17:46 Hallo Hans, Volgens mij moet dit niets uitmaken, en het heeft nog een voordeel, je hoeft niet te bukken als je de box aan wilt zetten Gr; Peter |
Hanswiel |
Geplaatst - 06/11/2009 : 10:39:03 Hallo Peter,
Ik zet mijn Tyros niet fysiek aan maar dat doe ik via een (beveiligd)stekkerblok. Op die manier hoef ik de aan-uitknop niet in te drukken.
Of is er een techneut die zegt dat zoiets helemaal fout is?
Vriendelijke groet,
Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Peter H |
Geplaatst - 05/11/2009 : 10:25:56 Wat kan zo'n 'domme' vraag, toch vele reacties geven. Ik wilde eigenlijk alleen maar weten of dit aan en uit zetten slecht is voor een Tyros. Maar het is toch leuk om te zien, hoe iedereen meedenkt. Het totale kosten plaatje komt dan op ongeveer 1.33 euro per dag, als je het 5 jaar gebruikt. (schat ik ) Maar dit doet er niet toe, als je er maar plezier aan hebt. Peter.
|
Hanswiel |
Geplaatst - 05/11/2009 : 09:07:54 [quote]Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Volgens mij is het nog goedkoper in het rekenvoorbeeld van 10 uur per dag ingeschakeld zijn. 0,45 kW x 365 x 0,3 = 49,28 euro (13,5 eurocent per dag).
Je hebt gelijk. Het kost bij 10 uur gebruik per dag geen Eur 109.64 maar inderdaad nog geen Eur 50.- per jaar.
Groeten Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
n/a |
Geplaatst - 05/11/2009 : 07:32:01 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Een goede tip voor alle Tyros gebruikers...........
Alle lampen uit in huis, want het Tyros display geeft voldoende licht om te kunnen spelen. Zet het display bijna recht omhoog, en de toetsen worden ook verlicht. Alle problemen en berekeningen opgelost.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
Nog een betere tip. Gebruik stroom van je buurvrouw sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
Sneakyman |
Geplaatst - 04/11/2009 : 21:36:09 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Volgens mij is het nog goedkoper in het rekenvoorbeeld van 10 uur per dag ingeschakeld zijn. 0,45 kW x 365 x 0,3 = 49,28 euro (13,5 eurocent per dag).
Onze hobby wordt steeds goedkoper
Groet, Ruud
En dan reken jullie ook nog 0,30 euro per KW. Als ik beetje op google kijk is dit al snel 0,15 of 0,20. Dus dan is het (0,45x365) x0,20 = 32,85 per jaar :D
Groene stroom zit zelfs rond de 0,10 cent als ik het zo even bekijk. (heb nog niks met stroom te maken, dus weet daar niet zoveel vanaf , maar als ik het zo lees en mijn reken kunsten erop los laat kom ik zo uit.)
Zelf hou ik hem gewoon alleen aan als ik speel, dat is meestal 1-2 uur achter elkaar. En als ik 's avonds nog zin heb zet ik hem voor een half uur/ uur (soms langer) gewoon nog een keer aan. Maar 50 euro per jaar heb ik er wel voor over, hoewel ik veel en veel minder verspil. Sport is duurder
Gr. Menno |
Rene |
Geplaatst - 04/11/2009 : 11:45:44 Een goede tip voor alle Tyros gebruikers...........
Alle lampen uit in huis, want het Tyros display geeft voldoende licht om te kunnen spelen. Zet het display bijna recht omhoog, en de toetsen worden ook verlicht. Alle problemen en berekeningen opgelost.
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
theplayer |
Geplaatst - 03/11/2009 : 19:47:56 Hoi,
Ik speel alleen nog maar 's nachts, dan is het nóg goedkoper i.v.m. mijn nachtstroomtarief. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
n/a |
Geplaatst - 03/11/2009 : 19:41:37 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
Groet, Ruud
+ alle lampen in huis vervangen door LED's ( ik heb trouwens geen enkele gloeilamp meer in mijn huis ) . Kan je lekker op je tyrosje spelen, dag en nacht. Ben je uiteindelijk lekker goedkoop vanaf. K'weet niet hoe het in Nederland is maar in Belgie is het wel rendabel om zonnepanelen te plaatsen. De mijne worden binnenkort geplaatst. Dus ik kan dan nog meer tyrossen joepeeeeeeeeeee... sis
Fulltime freelance muzikant, producer , componist. |
Ruud |
Geplaatst - 03/11/2009 : 19:22:48 Volgens mij is het nog goedkoper in het rekenvoorbeeld van 10 uur per dag ingeschakeld zijn. 0,45 kW x 365 x 0,3 = 49,28 euro (13,5 eurocent per dag).
Groet, Ruud |
laakies |
Geplaatst - 02/11/2009 : 09:13:43 Kost dat zooooo duur aan energie kosten, oei oei, ik zet m niet meer aan hoor
Ik zet m ook lekker aan, anders moet ie telkens de custom voices inladen en dat duurt toch ook weer een geruime tijd bij mij.
Gr Toine
Tyros 3 xxl + Stagepass 300 |
Peter H |
Geplaatst - 27/10/2009 : 21:47:02 Dat doet het ook, en met zo'n instrument, heb ik daar ook geen moeite mee. Gr; Peter.
|
Trebor |
Geplaatst - 27/10/2009 : 18:36:31 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Ik heb wel eens ergens gelezen op dit forum:
HOBBY KOST GELD
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
misschien even nuanceren :
een hobby MAG (een beetje) geld kosten |
Rene |
Geplaatst - 27/10/2009 : 09:10:24 Ik heb wel eens ergens gelezen op dit forum:
HOBBY KOST GELD
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
|
|