Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 program changes verzenden met midi

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Harry Geplaatst - 31/05/2006 : 00:11:58
Hoi.
met de Tyros proberen wij een program change te verzenden naar een Yamaha DTXTreme drumcomputer.
Op midizendkanaal 10 van de Tyros selecteren we de program change.
Volgens de DTXTreme moeten MSB en LSB nummers respectievelijk 125-1 zijn.Daarna het gewenste programmanummer vermelden onder program.
Wanneer we dit op de PC via Logic doen schakelt de drumcomputer naar het gewenste programma.
Wanneer we dezelfde midifile via USB op de Tyros zetten schakelt de drumcomputer niet.
Kijken we bij kanaal 10 in de Tyros staan keurig genoemde MSB en LSB nummers vermeld.
Maar er wordt blijkbaar niets verzonden.
Wie heeft er een suggestie?
De dealer weet niets van midi en Yamaha zelf geeft niet thuis.
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 02/06/2006 : 23:38:35
Mogelijk heeft het woord 'bescheiden' bij onze zuiderburen een iets andere betekenis?
Je mag jezelf bescheiden voelen Sis...... maar zo kom je niet bij iedereen over ....dit bedoel ik redelijk serieus

Of het schitterend is/wordt kun je beter aan anderen dan jezelf overlaten
We laten ons verrassen, maar het risico dat de reakties fors kunnen tegenvallen wordt met de dag groter
n/a Geplaatst - 02/06/2006 : 22:38:58
zeker weten , het wordt top
sis
Berend Geplaatst - 02/06/2006 : 21:05:16

Nou....Sis ;-)

Schrikken, dat zal wel meevallen we zijn inmiddels wel wat gewent.
Of je moet jouw Tyros 2 op de waterleiding aansluiten of zo.
Dan krijgen we een spetterende Tyros 2 watershow
Ik heb wel de indruk dat de verwachtingen spetterend hoog zijn.

Veel succes !
Groetjes, Berend
n/a Geplaatst - 02/06/2006 : 17:36:17
quote:
Originally posted by Jan Bruijn

Sis

Enige bescheidenheid lijkt mij verstandig. Op deze manier wek je wel erg hoge verwachtingen. Hoeveel beroepsmuzikanten op deze forum aktief zijn, die met een TYROS1 of 2 spelen weet ik niet, maar het zijn er in iedergeval meer dan 1. Er zijn ook veel amateurs aktief die misschien wel beter zouden kunnen zijn dan een beroepsmuzikant.

Ik heb geen idee wat je doet als beroepsmuzikant. Is er een web site waar wij, Uw forum vrienden, uw muziek zouden kunnen beluisteren. Dus niet Uw eigen website.

Nogmaals bescheidenheid eert de echte muzikant. Dit onderwerp verdient eigenlijk zijn eigen draad.

Jan Bruijn

Jan , ik ben bescheiden , begrijp me niet verkeerd AUB !
Trouwens , IK was hier zowat de eerste die hier voor deze forumleden styles heb aangeboden , en dit helemaal zonder er één euro voor te vragen !!!!!!!!!!!!.................
En , ja de website komt eraan , zoals ik al zei nog even geduld , er wordt hard aan gewerkt !
Wat je verwacht onder hoge verwachtingen die zal ik dus helemaaal invullen

groeten
sis

Jan Bruijn Geplaatst - 02/06/2006 : 16:30:03
Sis

Enige bescheidenheid lijkt mij verstandig. Op deze manier wek je wel erg hoge verwachtingen. Hoeveel beroepsmuzikanten op deze forum aktief zijn, die met een TYROS1 of 2 spelen weet ik niet, maar het zijn er in iedergeval meer dan 1. Er zijn ook veel amateurs aktief die misschien wel beter zouden kunnen zijn dan een beroepsmuzikant.

Ik heb geen idee wat je doet als beroepsmuzikant. Is er een web site waar wij, Uw forum vrienden, uw muziek zouden kunnen beluisteren. Dus niet Uw eigen website.

Nogmaals bescheidenheid eert de echte muzikant. Dit onderwerp verdient eigenlijk zijn eigen draad.

Jan Bruijn
n/a Geplaatst - 02/06/2006 : 15:58:55
quote:
Originally posted by Peter

Hoi Sis,

quote:
Verder zou ik je aanraden een roland G-70 te kopen , op 2 dehandse sites zijn er 10 tallen te koop, raad eens waarom

Leg eens uit Sis, ik snap het niet?

Het is hier wel een tyros 2 site maar daarom moeten andere merken (type's) nog niet worden afgebroken. Ik heb ook een G-70 naast de tyros 2 en beide zijn zeer goed. De tyros 2 is makkelijker om te starten. Maar verder heeft de G-70 heeft ook zijn sterkere kanten. En sis zoals je zelf aanhaalt in de "styles - midifiles" discusie. Als je het toestel "wil" gebruiken (zelf bespelen - instellen) klinkt het allemaal goed. De G-70 is alleen geen toestel "plug & play".

Groetjes Peter

Peter , heel simpel uitgelegd, op dit moment( heeft en geeft ) roland de beste support ter wereld , en dit op alle gebied !!
Bij de T-2 die later kwam dan de G-70 is dit nog niet het geval, maar dit komt wel ( hopelijk )
Nu is het zo dat ik één van de weinige beroepsmuzikanten ben op dit forum ( denk ik ? )
mijn probleem is , ik wil het beste materiaal, dit is ook noodzakelijk als je +/- 150 x per jaar op de baan bent om op te treden !
Dit vertaald hem dan ook in het materiaal PA enz... die ik gebruik .
En jammer genoeg is Roland niet meer up-to-date .
Dat weten zij zelf ook wel na het uitbrengen van de T-2
Zo is Technics gestopt ( korg is nog een ? ) met keyboards produceren
PAS OP , ik heb niks tegen deze merken ( ver van mijn bed ) maar we moeten eerlijk zijn dat de T-2 een subliem instrument is .
Zoals ik al eerder zei , zal mijn site deze zomer klaar zijn en dan ga je schrikken wat de t-2 in zijn marge heeft
nog even geduld
groeten
sossis
T-Rossie Geplaatst - 02/06/2006 : 13:02:06
Wij moeten wel oppassen dat hier niet de vlam in de pan schiet en er twee kampen ontstaan zoals op bijna alle andere keyboardfora

Harry begon eigenlijk de forumleden + Tyros af te katten toen hij niet op zijn wenken werd bediend. (ongeduldig typje?)
Hierop is hij terecht aangesproken en heeft besloten het elders te zoeken.

G70 is ongetwijfeld een prachtding.
Peter Geplaatst - 02/06/2006 : 12:05:25
Hoi Sis,

quote:
Verder zou ik je aanraden een roland G-70 te kopen , op 2 dehandse sites zijn er 10 tallen te koop, raad eens waarom

Leg eens uit Sis, ik snap het niet?

Het is hier wel een tyros 2 site maar daarom moeten andere merken (type's) nog niet worden afgebroken. Ik heb ook een G-70 naast de tyros 2 en beide zijn zeer goed. De tyros 2 is makkelijker om te starten. Maar verder heeft de G-70 heeft ook zijn sterkere kanten. En sis zoals je zelf aanhaalt in de "styles - midifiles" discusie. Als je het toestel "wil" gebruiken (zelf bespelen - instellen) klinkt het allemaal goed. De G-70 is alleen geen toestel "plug & play".

Groetjes Peter

Jan Bruijn Geplaatst - 02/06/2006 : 11:39:57
T-Rossie,

Hartelijk dank voor deze uitleg. Ik denk dat mijn vergissing is ontstaan omdat ik via een externe sequencer werk, welke de midi signalen terug echoed naar de TYROS2 om de voices te kunnen laten horen, vandaar LOCAL OFF en midi on i.p.v. internal.
Excuses als ik iemand op het verkeerde been heb gezet.

Jan Bruijn
T-Rossie Geplaatst - 02/06/2006 : 11:21:33
Harry mag dit niet meer lezen dus !

Met 125,1 wil hij selecteren DRUM VOICE, USER KIT
Harry kan natuurlijk heel eenvoudig testen of de Tyros2 inderdaad de PC (= program change) correct verstuurt door de midifile af te spelen op T2 en opnemen met PC.

Ik heb dit gedaan en gezien dat de T2 dat keurig doet ( in ieder geval naar de USB poort).
Opmerkelijk is wel dat hij meer uitstuurt dan de oorspronkelijke midifile bevat.

Het oorspronkelijke ch10 kanaal :
CC0 = Bankselect MSB 125
CC32= Bankselect LSB 1
CC7 = volume 120
CC10= pan 64
CC11= expression 127
CC91= eff1 50
CC93= eff2 0

Zodra de midifile in de T2 wordt afgespeeld spuugt hij een hele rits meer :
CC120 = Allsoundoff 0
CC0 = Bankselect MSB 127
CC32 - Bankselect LSB 0
PC = 1
CC7 = mainvolume 79
CC91 = eff1 40
CC74 = brightness 64
CC0 = Bankselect MSB 120
etc.
dit ca. 3 keer en dan als laatste

CC0 = Bankselect MSB 125
CC32= Bankselect LSB 1
PC = program 0
CC7 = mainvolume 95
CC91= eff1 50
CC64= sustain 0
CC72= releastime 64

Dus afgezien van de toevoegingen, die als 'extra' kunnen worden gezien, stuur hij wel degelijk de 125,1 uit ! (Don't blame the T2!)

Dit gebeurt gewoon zonder ook maar iets aan de midi-clock en/of local on/off te wijzigen..... die hebben inderdaad niets van doen met hetgeen de Tyros2 uitstuurt.

Wél is belangrijk dat de juiste midi-output poort wordt ingesteld op de Tyros2. In mijn geval moest ik de MIDI-B/USB poort instellen voor alle tracks.

n/a Geplaatst - 02/06/2006 : 09:41:43
jawel hoor , alles wordt live, geen gedoe met multitrack enz...
Trouwens op het podium moet het ook live gebeuren , dus
watch me
sis
Jan Bruijn Geplaatst - 02/06/2006 : 09:34:30
SIS,

Ja, maak het wel live and kicking.

Jan Bruijn
Jan Bruijn Geplaatst - 02/06/2006 : 09:32:57
T-Rossie

Ik ben wel nieuwsgierig naar je oplossing, want ik denk dat mijn oplossing alleen maar een deel van het verhaal is. Als je er een aanvulling op heb. Graag. Dan kan ik het opnieuw lezen van het handboek even uitstellen. Ha Ha.

Jan Bruijn
T-Rossie Geplaatst - 02/06/2006 : 09:23:04
"heb je het tegen mij
effe geduld nog want ik ga je laten schrikken wat de T-2 allemaal kan, ben er vollop mee bezig "

Yep Sis.... MAAK ONS GEK!!!

PS. Het wordt toch wel een live ingespeeld nummer en niet een multitrack met 'tig' takes ?
T-Rossie Geplaatst - 02/06/2006 : 09:18:45
Net nu ik de oplossing voor Harry heb doemt er zo'n ondermaatse reaktie op.....

Op zich is midi niet moeilijk. Het is een protocol wat al meer dan 20 jaar oud is en eigenlijk niet is veranderd in die tijd.
Maar ja..... Harry gaat iets anders kopen en daarmee is het vast zó opgelost en is hij mijn advies niet meer nodig.

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000