O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Berend |
Geplaatst - 05/11/2006 : 20:51:15 Hallo,
Ik heb mijn Tyros2 ca. 9 maanden thuis staan. Geen problemen met het instrument zelf. Wat me wel opvalt is dat de laklaag aan de randen van de knoppen loslaat. Voornamelijk al de knoppen op het display en knopje naast het data wheel (de Entertoets). De styl en instrumentknoppen gebruik ik nooit, ik bedien alles via het display. Jammer dat het geen touchscreen is, dan had Yamaha zich de moeite kunnen besparen. Het is feitelijk gewoon zonde van de ruimte. Maar goed, wie ben ik ;-)
Nu zat ik vanmiddag te kijken... en te denken...mijn gedachten gingen al richting Tyros3...Toen bedacht ik dat over een paar jaar, mijn Tyros2 dan wel eens hardstikke kale toetsen zou kunnen hebben. De inruilwaarde zou óók wel eens fors kunnen dalen. Nu weet ik niet of de keyboarddealers daar speciale lakstiften voor hebben, of er gewoon nieuwe knoppen op zetten. Kan me moeilijk voorstellen dat ik voor deze prijs een wegwerp produkt heb gekocht.
Dus daarom mijn vraag: Hoe los ik dit het beste op ?
Groetjes, Berend.
|
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
n/a |
Geplaatst - 03/12/2007 : 12:07:57 Mja T-Rossie, Als ik zie wat een T-2 nu nieuw kost inclusief het volledige pakket ( all-inn )!! Ik heb nog 3.550 euro betaald in nov 2005 voor een kale T-2 zonder speakers, klanken, dimms, standaard, HD enz... Tja, als je eens rondneust op het net wordt een ONYX 1220 + firewirekaart aangeboden aan +/- 500 euro incl BTW. Ik heb 625 euro betaald zonder f-w kaart  Enfin we zullen wel zien als de T-3 er komt  sis |
T-Rossie |
Geplaatst - 03/12/2007 : 10:38:01 Overdrijven is ook een 'vak' zijn m'n opa vroeger al.... Als je bijv. de Onyx nú al verkocht hebt voor minder dan 1/3 van de prijs is (onder)handelen niet je sterkste punt Sis 
Ik zie de wereld toch iets minder somber dan Sis.
PS. Die meneer op 2ehands heeft me iets te veel spullen in de verkoop staan  |
n/a |
Geplaatst - 02/12/2007 : 14:45:14 Drouven, als je niet zeker bent moet je het niet doen en koop dan een T-1 ( eventueel )
Zoals ze bij ons zeggen : de 2dehandse markt zit op zijn gat  Ik heb nu enkele producten 2 dehands verkocht zoals EAW speakerkasten, QSC eindtrappen een Mackie ONYX 1220 mengtafel enz... Dit alles aan 1/3 of nog minder dan de nieuwprijs, terwijl deze producten nog in redelijke nieuwstaat waren.
Dan spreek ik over A merken en geen B of C merken Niemand wil er nog voor betalen en dit zal ook het geval zijn bij de inruilwaarde van de T-2 , met of zonder zwarte knopjes !
Bij deze een voorbeeldje : http://www.2dehands.nl/yamaha-tyros-2-piano-keyboard-31956963.html?qq=tyros2 sis |
theplayer |
Geplaatst - 02/12/2007 : 13:31:52 Hallo Hans,
Inmiddels heb je 5 reacties op je vraag gehad en de antwoorden zijn voor mij duidelijk. Misschien kun je de zoekfunctie op dit forum eens gebruiken. Dat levert je 4 pagina's met onderwerpen op. Kijk anders eens in een andere zaak naar een gebruikte Tyros2. Of haal de rest van de lak er ook af, dan heb je weer mooie zwarte knopjes. Niet hatelijk, maar we blijven aan de gang op deze manier. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Drouven |
Geplaatst - 02/12/2007 : 13:09:13 Hallo,
Ik lees veel over kale knoppen en de lak die er van af zou slijten. Wat ik nog nergens lees is de vraag; is dit nou door Yamaha opgelost, ik sta echt voor een aankoop beslissing maar dit houd me tegen. In Gouda heb ik een Tyros 2 gezien van 6 maanden oud, nou dat was niet om aan te zien en ik vtaag me af wat dan je inruilprijs gaat doen bij de aankoop van een Tyros 3. Tevens acht ik het als oud electronica medewerker van een groot concern op zijn minst opmerkelijk dat een Yamaha voor een dergelijk super en duur produkt deze goedkope knoppen gebruikt, spuiten is in deze sector niet gebruikelijk een pigment toevoegen en je heb geen enkel probleem.
Wie weet de echte stand van zaken, ik hou me voor jullie raad aanbevolen. Gfroetjes Hans Drouven |
Heiko |
Geplaatst - 01/12/2007 : 19:26:51 Ik denk dat wanneer je je T2 bij een goede zaak hebt gekocht zoals bij Henk, en je ruilt hem in voor een T3, dat je evengoed een goede prijs voor je T2 krijgt. Bij Henk kunnen ze immers de knoppen omruilen, dan is 'ie weer als nieuw!  |
PHP |
Geplaatst - 01/12/2007 : 15:54:05 Hallo allemaal
Denk dat het grootste probleem is, dat na loop van tijd als het fenomeen zich voortdoet, dat bij de meeste van ons die dat meemaken, de gedachte dat als men de tyros2(ALS) wil inruilen op bijv. de tyros3 , deze toch merkbaar minder waard zal zijn, als een t2 waar geen gebruikerssporen op zitten.
Denk dat dat het grootste euvel is.
Peter |
T-Rossie |
Geplaatst - 30/11/2007 : 12:01:53 Idem voor mij !! Geen kale knoppies na 2 jaar gebruik.... sluit me volledig aan bij Frans en Henk |
tyros2 |
Geplaatst - 30/11/2007 : 09:42:29 Hallo Hans. Frans heeft helemaal gelijk. Ik heb de T2 deze maand nu 2 jaar ik speel er bijna iedere avond op en er heeft nog nergens maar dan ook nergens lak losgelaten. Best vervelend voor de mensen waar dit wel gebeurd is. Misschien is nagelbijten een optie ??? Maar zonder flauwekul, laat je niet afschrikken door dit fenomeen want de T2 blijft een ontzettend mooi instrument qua mogelijkheden en geluid. Dus ik zou zeggen: Kopen die Tyros2.
Muzikale Groet Henk |
theplayer |
Geplaatst - 30/11/2007 : 09:32:16 Hallo Hans,
Na al die jaren en intensief gebruik heb ik een héél klein randje zitten op de knop EXIT. Maar geloof mij, al werd ie helemaal kaal, weegt dat nog niet op tegen de kwaliteit van het geluid. Laat je dus niet door dit soort berichten afschrikken, maar ga er gewoon voor. Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Drouven |
Geplaatst - 30/11/2007 : 08:57:22 Mijn opmerking is dat er veel wordt geschreven en gesignaleerd over het kaal wordn van bepaalde bedieningsknoppen van de Tyros 2. Wat ik tot op heden niet heb kunnen vernemen is of dit probleem ook daadwerkelijk door Yamaha is opgelost. Ik sta dus pal voor de keuze van aanschaf maar dit euvels is toch een behoorlijke drempel.
Kan iemand mij zeggen wat de status op dit moment is of kan ik beter even wachten op de Tyros 3.
Met vriendelijke groet Hans |
Jan Bruijn |
Geplaatst - 19/11/2006 : 14:38:46 Ezra,
Ik ben het helemaal met je eens. Het is jammer dat sommige delen kwetsbaar blijken te zijn. Ik hoop echter een ding dat toetsen van het keyboard goed blijven werken, vergeleken met de Yamaha MOTIFES8 die ik naast de TYROS2 gebruik, voelen de toetsen van de TYROS2 nogal fragiel aan. Laten wij er maar het beste van hopen.
m.vr.gr.
Jan |
Ezra |
Geplaatst - 19/11/2006 : 13:03:06 quote: Originally posted by theplayer
Hallo,
Een ding weet ik wel: Hoe meer je 'm zelf afkraakt, hoe lager de prijs zal worden!!!!!!!!! Groetjes,
Frans
Ik ben de Tyros niet aan het afkraken, ik benoem een minpuntje, da's heel wat anders.
Enne, minpuntjes benoemen moet je natuurlijk nooit doen bij een toekomstige koper ervan  
Groeten, Ezra
Wat een machine!!! |
Ezra |
Geplaatst - 19/11/2006 : 13:01:37 quote: Originally posted by Jan Bruijn
Ezra,
Ik ben bang dat de inruilwaarde van een TYROS2 over een aantal jaren niet echt hoog zal zijn. Het is net als bij digitale camera's. Zodra je er een gekocht hebt moet je 50 procent afschrijven, zeker als er binnen niet al te lange tijd een TYROS3 op de markt komt. Ik zou me maar geen illusies maken over de inruilwaarde.
Geniet van je TYROS2 zolang je kan. Ik heb er geen enkele moeite mee. De afschrijving van 50 procent valt in het niet bij het plezier wat ik met de TYROS2 beleef. Stel dat ik gelijk heb en dat je echt 2000 euros moet afschrijven na het eerste jaar, dat is gelijk aan ongeveer 160 euros/maand. Ik denk dat dit niet eens gelijk is aan wat mensen voor een voetbal abonnement over hebben. Of wat zij per maand aan drank uitgeven.
Het is allemaal zo relatief. Als het om waarde behoud gaat, koop dan een echte piano of vleugel, bijv. een steinway, een bosendorf, maar niet een electronisch instrument/synth of electronisch speeltje. Je weet van te voren bij een electronisch instrument dat de waarde op termijn nihil is.
m.vr.gr.
Jan
Hoi Jan,
Je hebt helemaal gelijk en ik weet precies hoe het werkt bij electronisch instrumenten of computers of meer van dat soort zaken. En laat ik nogmaals voorop stellen dat ik met heel veel plezier speel op de Tyros en dat ik zeker van mening ben dat een hobby geld mag kosten (móet kosten ).
Ik ben over het algemeen geen klager of negatieveling, integendeel zelfs. Maar, ik vind het wel jammer dat de behuizing en knoppen van de Tyros zo kwetsbaar zijn en wilde het topic even omhoog schoppen om te vragen of Henk al iets meer wist. Doet Yamaha er wat aan dan is dat mooi meegenomen, doen ze er niets aan, dan spelen we vrolijk verder en zien we over een paar jaar wel weer verder.
Groeten, Ezra
Wat een machine!!! |
theplayer |
Geplaatst - 19/11/2006 : 07:05:53 Hallo,
Een ding weet ik wel: Hoe meer je 'm zelf afkraakt, hoe lager de prijs zal worden!!!!!!!!! Groetjes,
Frans