Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Loslatende lak op de Tyros 2
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Berend
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 05/11/2006 :  20:51:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb mijn Tyros2 ca. 9 maanden thuis staan. Geen problemen met het instrument zelf.
Wat me wel opvalt is dat de laklaag aan de randen van de knoppen loslaat.
Voornamelijk al de knoppen op het display en knopje naast het data wheel (de Entertoets).
De styl en instrumentknoppen gebruik ik nooit, ik bedien alles via het display.
Jammer dat het geen touchscreen is, dan had Yamaha zich de moeite kunnen besparen.
Het is feitelijk gewoon zonde van de ruimte. Maar goed, wie ben ik ;-)

Nu zat ik vanmiddag te kijken... en te denken...mijn gedachten gingen
al richting Tyros3...Toen bedacht ik dat over een paar jaar, mijn Tyros2 dan wel eens hardstikke
kale toetsen zou kunnen hebben. De inruilwaarde zou óók wel eens fors kunnen dalen.
Nu weet ik niet of de keyboarddealers daar speciale lakstiften voor hebben, of er gewoon nieuwe knoppen op zetten. Kan me moeilijk voorstellen dat ik voor deze prijs een wegwerp produkt heb gekocht.

Dus daarom mijn vraag: Hoe los ik dit het beste op ?

Groetjes, Berend.

Marlie
Junior Member

55 berichten

Geplaatst - 05/11/2006 :  21:28:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Marlie  Reageer met citaat
Hallo Berend,

Ik hem de tyros ongeveer 7 maanden thuis en heb dit probleem ook bij de knoppen op het display van A tot J.

Ik gebruik de tyros elke dag en vind het ook jammer. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt met eerder gekochte keyboards.

Nu schiet je hier niets mee op wat ik je vertel, maar misschien hebben meer mensen dit probleem.

Ik hoop natuurlijk dat dit geen probleem blijft, want hoe meer mensen dit weten, hoe meer kans je hebt dat het opgelost wordt !!!

Dus andere forum/tyros 2 gebruikers....... herkennen jullie dit probleem, of hebben jullie al een oplossing ervoor gekregen/gevonden?

Met vriendelijke groet,

Marlie

Ga naar bovenaan de pagina

Peter
Junior Member

66 berichten

Geplaatst - 05/11/2006 :  23:11:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Jullie toestel is toch nog onder garantie ...

Groetjes Peter

MrBoembas
Average Member

336 berichten

Geplaatst - 05/11/2006 :  23:20:47  Toon profiel  Reageer met citaat
klopt bij mij is het ook het geval van de A B C in het display.

Misschien een productiefout ?

Grtz

Daniel.

Fred Noorlander
Junior Member

82 berichten

Geplaatst - 06/11/2006 :  09:33:33  Toon profiel  Klik om Fred Noorlanders MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hallo alemaal

Ik heb ook het zelfde probleem , alleen de knoppen op het display .
Verder heb ik sinds enige tijd twee strepen im het display, een zwarte horizontaal en een groene verticaal.
Het merkwaardige is dat deze stepen er van de een op ander dag er in stonden .

Fred

T-Rossie
Moderator

3287 berichten

Geplaatst - 06/11/2006 :  10:32:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Fred,
Strepen .... gauw naar de dealer !

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 06/11/2006 :  10:49:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Die groene verticaal had ik ook afgelopen weekend
Wat is dat toch allemaal met die T-2
sis

Bewerkt door n/a op 06/11/2006 10:49:34

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 06/11/2006 :  12:16:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Fred, zou je mij een paar foto's kunnen mailen van de strepen op je display? Dan kan ik die doorsturen aan degene die de garanties doet bij Yamaha. Als ik goedkeuring krijg voor vervanging en je komt met je Tyros 2, dan zorg ik ervoor dat het display reeds aanwezig is en dat je kunt wachten tot het display vervangen is bij ons in de werkplaats.

De lak problemen met de knopjes naast het display ben ik aan het onderhoren. U hoort allen nog of dat garantie is. Ik neem aan van wel, aangezien Yamaha coulant is met zijn garanties. Waarschijnlijk hebben ze er bij de fabriek te weinig rekening mee gehouden dat de Tyros 2 zó goed klinkt, dat iedereen er véél meer op speelt, dan bij vorige modellen

MVG, Henk Oostendorp

Soneg
Advanced Member

1658 berichten

Geplaatst - 06/11/2006 :  15:41:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ook bij mijn T2 laat de lak los op de knoppen rond het display,Dit was bij mijn T1 ook het geval,maar viel het niet zo op omdat deze al donker gekleurd waren,
Jammer dat de T2 zo kwetsbaar is (qua kleur & behuizing),voor de rest blijft het een topper .

Soryt

Johntel
Average Member

265 berichten

Geplaatst - 07/11/2006 :  09:35:34  Toon profiel  Reageer met citaat
He vrienden

Heb hem nu 11 maanden en nog niets van de lak losgelaten.
Ik kuis hem maandelijks met Pledge en dan gaat hij lekker glimmen.

Muzikale groeten
Johnny

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 08/11/2006 :  13:20:59  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Johntel

He vrienden

Heb hem nu 11 maanden en nog niets van de lak losgelaten.
Ik kuis hem maandelijks met Pledge en dan gaat hij lekker glimmen.

Muzikale groeten
Johnny

Ben je niet bang dat de lak na enige tijd zal beschadigd worden ?
In ieder geval, ik kuis mijn klavier met eau de cologne, dit heeft als voordeel dat het klavier niet glibberig wordt door vetafstotende vingers ( zweten dus )
groeten
Thomas

Johntel
Average Member

265 berichten

Geplaatst - 08/11/2006 :  14:52:46  Toon profiel  Reageer met citaat
He Thomas

Deze Pledge in een blauw flesje is speciaal voor hout, metaal, glas en hifi installaties. Spuit wat op een vodje en dan insmeren nadien met poetsdoek opglimmen. Het klavier word niet glibberig.

Muzikale groeten
Johnny

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 08/11/2006 :  15:09:21  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Johntel

He Thomas

Deze Pledge in een blauw flesje is speciaal voor hout, metaal, glas en hifi installaties. Spuit wat op een vodje en dan insmeren nadien met poetsdoek opglimmen. Het klavier word niet glibberig.

Muzikale groeten
Johnny

Ah zo , goed idee , bedankt voor de info

groeten thomas

Player
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 08/11/2006 :  19:29:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Forumleden,

Als de lak loslaat van diverse knoppen is het mijns inziens meestal te wijten aan de voorbehandeling van de kunstoffen alvorens de lak bij de fabrikant wordt aangebracht.
Het zou dus kunnen dat een bepaalde opéénvolgende serie T-2 's deze problemen vertoont.
Verder zou ik voorzichtig zijn om allerlei "poetsmiddeltjes" te gebruiken omdat de kans bestaat dat deze middelen een negatief effect hebben op de duurzaamheid van de lak, en dat merk je dan pas een poosje later.

Bij mijn T2 is de lak nog steeds in orde, maar wat ik wel merk is dat sommige A tot J knoppen naast de display iets harder moeten worden ingedrukt om het gewenste contact te maken (het gaat nu om 2 stuks) Op zich geen ramp zolang ze maar werken, maar het mag toch eigenlijk niet kunnen bij zo'n kwaliteitsproduct.
Daarbij komt dat ik zeer behoedzaam met de T2 omga.
Zijn er nog meer forumleden die deze klacht herkennen

Groet, Player

Bewerkt door Player op 08/11/2006 19:30:14

Johntel
Average Member

265 berichten

Geplaatst - 10/11/2006 :  09:23:42  Toon profiel  Reageer met citaat
He Player

Had dat probleem bij de T1 ook na 3 jaartjes. Ik heb toen het scherm geopend en de kabelboompjes voorzichtig verwijderd. Nadien de printplaat losgevezen en die contactjes met een neutrale contact cleaner bespoten. Alles terug voorzichtig in elkaar gestoken en klaar was Kees. Heb dit wel gedaan na het vervallen van de garantie.

Muzikale groeten
Johnny

Player
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 10/11/2006 :  12:10:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Johhny,

Ik had al zoiets verwacht.
Als dit probleem zich reeds bij de T1 heeft voorgedaan vind ik het
toch wel een beetje slordig van Yamaha dat e.e.a. bij de T2 niet is
opgelost.
Hoe dan ook, ik wacht nog maar even met het openen van de display tot de garantie is verstreken, of een keertje naar de familie Oostendorp.

Bedankt, Mark
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000