Auteur |
Onderwerp  |
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 20:51:15
|
Hallo,
Ik heb mijn Tyros2 ca. 9 maanden thuis staan. Geen problemen met het instrument zelf. Wat me wel opvalt is dat de laklaag aan de randen van de knoppen loslaat. Voornamelijk al de knoppen op het display en knopje naast het data wheel (de Entertoets). De styl en instrumentknoppen gebruik ik nooit, ik bedien alles via het display. Jammer dat het geen touchscreen is, dan had Yamaha zich de moeite kunnen besparen. Het is feitelijk gewoon zonde van de ruimte. Maar goed, wie ben ik ;-)
Nu zat ik vanmiddag te kijken... en te denken...mijn gedachten gingen al richting Tyros3...Toen bedacht ik dat over een paar jaar, mijn Tyros2 dan wel eens hardstikke kale toetsen zou kunnen hebben. De inruilwaarde zou óók wel eens fors kunnen dalen. Nu weet ik niet of de keyboarddealers daar speciale lakstiften voor hebben, of er gewoon nieuwe knoppen op zetten. Kan me moeilijk voorstellen dat ik voor deze prijs een wegwerp produkt heb gekocht.
Dus daarom mijn vraag: Hoe los ik dit het beste op ?
Groetjes, Berend.
|
|
Marlie
Junior Member

55 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 21:28:52
|
Hallo Berend,
Ik hem de tyros ongeveer 7 maanden thuis en heb dit probleem ook bij de knoppen op het display van A tot J.
Ik gebruik de tyros elke dag en vind het ook jammer. Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt met eerder gekochte keyboards.
Nu schiet je hier niets mee op wat ik je vertel, maar misschien hebben meer mensen dit probleem.
Ik hoop natuurlijk dat dit geen probleem blijft, want hoe meer mensen dit weten, hoe meer kans je hebt dat het opgelost wordt !!!
Dus andere forum/tyros 2 gebruikers....... herkennen jullie dit probleem, of hebben jullie al een oplossing ervoor gekregen/gevonden?
Met vriendelijke groet,
Marlie
|
 |
|
Peter
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 23:11:20
|
Hallo,
Jullie toestel is toch nog onder garantie ...
Groetjes Peter |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 05/11/2006 : 23:20:47
|
klopt bij mij is het ook het geval van de A B C in het display.
Misschien een productiefout ?
Grtz
Daniel. |
 |
|
Fred Noorlander
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 09:33:33
|
Hallo alemaal
Ik heb ook het zelfde probleem , alleen de knoppen op het display . Verder heb ik sinds enige tijd twee strepen im het display, een zwarte horizontaal en een groene verticaal. Het merkwaardige is dat deze stepen er van de een op ander dag er in stonden .
Fred |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3287 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 10:32:55
|
Fred, Strepen .... gauw naar de dealer ! |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 10:49:04
|
Die groene verticaal had ik ook afgelopen weekend  Wat is dat toch allemaal met die T-2 sis |
Bewerkt door n/a op 06/11/2006 10:49:34 |
 |
|
admin
Forum administrator

300 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 12:16:57
|
Fred, zou je mij een paar foto's kunnen mailen van de strepen op je display? Dan kan ik die doorsturen aan degene die de garanties doet bij Yamaha. Als ik goedkeuring krijg voor vervanging en je komt met je Tyros 2, dan zorg ik ervoor dat het display reeds aanwezig is en dat je kunt wachten tot het display vervangen is bij ons in de werkplaats.
De lak problemen met de knopjes naast het display ben ik aan het onderhoren. U hoort allen nog of dat garantie is. Ik neem aan van wel, aangezien Yamaha coulant is met zijn garanties. Waarschijnlijk hebben ze er bij de fabriek te weinig rekening mee gehouden dat de Tyros 2 zó goed klinkt, dat iedereen er véél meer op speelt, dan bij vorige modellen 
MVG, Henk Oostendorp |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1658 berichten |
Geplaatst - 06/11/2006 : 15:41:33
|
Ook bij mijn T2 laat de lak los op de knoppen rond het display,Dit was bij mijn T1 ook het geval,maar viel het niet zo op omdat deze al donker gekleurd waren, Jammer dat de T2 zo kwetsbaar is (qua kleur & behuizing),voor de rest blijft het een topper .
Soryt |
 |
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 07/11/2006 : 09:35:34
|
He vrienden
Heb hem nu 11 maanden en nog niets van de lak losgelaten. Ik kuis hem maandelijks met Pledge en dan gaat hij lekker glimmen.
Muzikale groeten Johnny |
 |
|
thomas
Average Member

209 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 13:20:59
|
quote: Originally posted by Johntel
He vrienden
Heb hem nu 11 maanden en nog niets van de lak losgelaten. Ik kuis hem maandelijks met Pledge en dan gaat hij lekker glimmen.
Muzikale groeten Johnny
Ben je niet bang dat de lak na enige tijd zal beschadigd worden ? In ieder geval, ik kuis mijn klavier met eau de cologne, dit heeft als voordeel dat het klavier niet glibberig wordt door vetafstotende vingers ( zweten dus ) groeten Thomas |
 |
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 14:52:46
|
He Thomas
Deze Pledge in een blauw flesje is speciaal voor hout, metaal, glas en hifi installaties. Spuit wat op een vodje en dan insmeren nadien met poetsdoek opglimmen. Het klavier word niet glibberig.
 |
|
thomas
Average Member

209 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 15:09:21
|
quote: Originally posted by Johntel
He Thomas
Deze Pledge in een blauw flesje is speciaal voor hout, metaal, glas en hifi installaties. Spuit wat op een vodje en dan insmeren nadien met poetsdoek opglimmen. Het klavier word niet glibberig.
Muzikale groeten Johnny
Ah zo , goed idee , bedankt voor de info
groeten thomas |
 |
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 08/11/2006 : 19:29:15
|
Beste Forumleden,
Als de lak loslaat van diverse knoppen is het mijns inziens meestal te wijten aan de voorbehandeling van de kunstoffen alvorens de lak bij de fabrikant wordt aangebracht. Het zou dus kunnen dat een bepaalde opéénvolgende serie T-2 's deze problemen vertoont. Verder zou ik voorzichtig zijn om allerlei "poetsmiddeltjes" te gebruiken omdat de kans bestaat dat deze middelen een negatief effect hebben op de duurzaamheid van de lak, en dat merk je dan pas een poosje later.
Bij mijn T2 is de lak nog steeds in orde, maar wat ik wel merk is dat sommige A tot J knoppen naast de display iets harder moeten worden ingedrukt om het gewenste contact te maken (het gaat nu om 2 stuks) Op zich geen ramp zolang ze maar werken, maar het mag toch eigenlijk niet kunnen bij zo'n kwaliteitsproduct. Daarbij komt dat ik zeer behoedzaam met de T2 omga. Zijn er nog meer forumleden die deze klacht herkennen
Groet, Player
|
Bewerkt door Player op 08/11/2006 19:30:14 |
 |
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 10/11/2006 : 09:23:42
|
He Player
Had dat probleem bij de T1 ook na 3 jaartjes. Ik heb toen het scherm geopend en de kabelboompjes voorzichtig verwijderd. Nadien de printplaat losgevezen en die contactjes met een neutrale contact cleaner bespoten. Alles terug voorzichtig in elkaar gestoken en klaar was Kees. Heb dit wel gedaan na het vervallen van de garantie.
 |
|
Player
Average Member

221 berichten |
Geplaatst - 10/11/2006 : 12:10:27
|
Hallo Johhny,
Ik had al zoiets verwacht. Als dit probleem zich reeds bij de T1 heeft voorgedaan vind ik het toch wel een beetje slordig van Yamaha dat e.e.a. bij de T2 niet is opgelost. Hoe dan ook, ik wacht nog maar even met het openen van de display tot de garantie is verstreken, of een keertje naar de familie Oostendorp.
Bedankt, Mark |
 |
|
Onderwerp  |
|