O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
vdburch |
Geplaatst - 07/11/2006 : 15:47:59 Hallo Forum vrienden. Ik heb de Superpack CD rechtstreeks op de HD1 gezet tot zover alles ok. Maar het blijft onduidelijk wat betreft die Alpen voices en Alpen registratie,s ga ik via menu voice creator /individual load naar HD-SE naar Alpen voices en druk bijv; op Alpenschellen dan verschijnen er 25 namen met er bij vermeld Not Found . In de Custom voice bank staat alles van P1 Ice Clear tot P 2 Folk Clarinet . En op de registratie bank staan ALPEN reg 1 2 3 alleen bij nummer 4 brand er nog maar 1 lamp en op Dance alleen de knoppen 1 5 6 7 8. ( ook na het nogmaals kompleet te hebben geinstaleerd ). Ik heb in de Tyros 512 MB staan alleen weet ik niet of ik dat ook in de Tyros kan zien misschien zit er een niet goed?
Ik hoop dat iemand mij het uit kan leggen ik heb ook de uitleg via Frans zijn site gedaan maar kom er toch niet uit. Groeten Gerard vd Burch| En ook dat Certain voice has not bla bla bla komt steeds weer
GJ vd B |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
n/a |
Geplaatst - 13/11/2006 : 11:22:28 na een druk weekend weer eens op het forum gekeken en hoera! De voices zijn ingeladen Ik heb nog niet gekeken naar dat alpen party bestand, maar ik neem aan dat dit ook niet nodig is. Het probleem ligt niet aan dat bestand, maar het was gewoon een fout in het geheugen.
En huib: het beste kun je 1 Gig aan geheugen kopen. Deze hoeveelheid levert Yamaha er nu ook standaard bij. Daarnaast is het verschil in prijs niet groot (momenteel heeft een 512 MB kaartje een betere prijs/hoeveelheid geheugen verhouding dan een 256 MB kaartje) Je kunt je dealer eventjes bellen voor een prijsopgave.
|
theplayer |
Geplaatst - 13/11/2006 : 11:19:01 Hallo Huib,
Haha, dat is helemaal een goeie. Dan is het wel helemaal moeilijk zoeken. Maar blij dat ook jij weet waar het aan ligt. Voor aanschaf van het geheugen kun je het best even kijken op:
http://www.t-2.nl/templates/standard.asp?p=226#DIMM
Neem dan even kontakt op met Henk, want die heeft de dimms van verschillende grootte in voorraad. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Huib |
Geplaatst - 13/11/2006 : 10:39:57 Hallo Frans en Gerard, Sorry dat ik wat later reageer maar ik heb dit bewust gedaan om te kijken wat de uitslag van Gerard zou zijn. We(dat zijn mijn vrouw en ik)zijn zaterdag naar een Tyros2 demonstratie van Marco Riedijk geweest en heb daar ook met Marco over gesproken over het niet werken van de Custom voice,ook wij zijn er niet uitgekomen totdat ik van de eigenaar mijn stick in een andere Tyros2 uit kon proberen of deze hem wel kon laden (dat ging zonder problemen) hij pakte ze alle 25.Toen wist ik zeker dat het aan mij keyboard lag.De volgende morgen heb ik jullie bericht gelezen heb toen de stoute schoenen aangetrokken en het dekseltje aan de onderkant verwijderd, en ontdekte dat er helemaal geen dims geplaats waren,en als ik het goed heb zijn dat de vier pootjes met een klik systeem die recht omhoog staan.Alsnog wil ik deze week de dims laten plaatsen maar wil wel graag advies over welk merk en of het een 512Mb of een 1G" en wat de kosten zijn van een 1G". Bij deze wil ik jullie Frans en Gerard hartelijk bedanken ook Marco en Marco voor de geweldige demonstratie - uitleg en stylen. Nogmaals heel heel veel dank.
Huib |
vdburch |
Geplaatst - 12/11/2006 : 14:24:57 Frans,laten we Robin scherp houden wat betreft die AlpenParty wat er op zit willen we ook hebben toch?
GJ vd B |
theplayer |
Geplaatst - 11/11/2006 : 18:21:17 Hallo Gerard,
Blij dat het is opgelost. En kwaad worden? Echt niet. Zeker niet voor iemand met mijn geduld. Maar blijft nog wel de vraag van de file AlpenParty bestaan. Benieuwd of Robin daar nog mee aan de gang is geweest. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
vdburch |
Geplaatst - 11/11/2006 : 14:48:58 HULDE en APPLAUSE voor onze FRANS. Inderdaat de DIMMS moesten beide aangedrukt worden deze waren scheef in de houder gezet. Frans ik ben je dus voor de zoveelste keer dankbaar. Ik heb wel een tip voor de firma Oostendorp na het monteren van het extra geheugen even via Voice Creator naar Property voor extra kontrole ,het had mij en Frans want die werd kwaad een aantal berichten terug en dat willen wij toch niet he. Ik ben nu weer een tevreden mens prettig weekend en voor Frans jij kan nu weer slapen Gerard
GJ vd B |
theplayer |
Geplaatst - 11/11/2006 : 08:31:24 Hallo Gerard,
Ik denk dat we nu toch iets gevonden hebben. 'Total' geeft aan hoeveel geheugen er beschikbaar is. Daar zou bij jou dus '512' moeten staan, maar er staat maar '4'. Dat wil zeggen dat jouw dimms niet goed zitten of niet goed zijn. Kijk eens of ze wel goed in de zitting zitten. Ik denk dat we dan al een heel stuk verder komen. Klusje voor de zaterdag dus. Groetjes,
Frans
vdburch |
Geplaatst - 10/11/2006 : 19:40:26 Beste Frans. Ik ga het zeker weer proberen ,maar de visite vraagt nu of ik er voor de gezelligheid ook even bij kom zitten ze zien alleen nog maar mijn rug,dus als je even geen reactie krijg dat is de reden . Trouwens ik krijg ook de pest in ondertussen,als we nu samen gaan rijden zien wij elkaar ergens op de grote weg scheelt de helft enige probleem is een lang snoer. Toch nog maar even gauw leeg gemaakt . En geprobeerd. Nee niet gelukt van af Alpen Steirische en alles wat er op volgt dus in totaal 8 stuks wel Voice edit ram 1024 zijn toch de Simms he?
En nog even de gegevens zoals die nu voor mij staan.
MEMORY STATUS geeft aan
wave ram (MB)1 - total - 4 available 3 Voice edit ram (KB) 26 - 1024. Wave ram count 0 - 4096. Wave form count 0 - 512
FILE PROPERTY EMTY 001
Prettig weekend to you . Gerard
GJ vd B |
theplayer |
Geplaatst - 10/11/2006 : 10:13:07 Hallo Gerard,
Nog even en ik wordt zo kwaad dat ik in de auto stap. (Hahaha) Maar alle gekheid op een stokje, we gaan gewoon door.
Ik zou met al deze gegevens in mijn achterhoofd alles verwijderen. Alle custonvoices deleten. (dat kan in Custom Voive Bank Edit) De complete map Alpenvoives leegmaken. Op je USB-stick alle voices verwijderen.
Als alle klanken verwijderd zijn, controleer dan het geheugen. (Custom Voice Bank Edit; dan rechts onder: Property) Daar moet je dan in een popup-venster de totaal geïnstalleerde MB's zien staan.
Als dat klopt kun je weer opnieuw beginnen. Dus vanaf de CD weer opnieuw klanken op de stick. Klanken in de map Alpen voices kopieren.
Je kunt nu ook eens een klank na musette proberen te installeren. Je weet dan dat die wél goed is. Daarna verwijder je 'm gewoon weer.
Ik weet dat het allemaal veel werk lijkt, maar je moet gewoon even wat experimenteren om te vinden waar het fout gaat. Overigens leer je er wel weer wat handelingen mee uit te voeren. Groetjes,
Frans
theplayer |
Geplaatst - 10/11/2006 : 09:54:26 Hallo Huib,
Dat is geen probleem. Hij kijkt bij het opstarten in de map Alpenvoice en vind dan de file wel. 'n Plaats is alleen belangrijk waar hij in de cuusomvoive gezet wordt. Groetjes,
Frans
Huib |
Geplaatst - 10/11/2006 : 06:28:15 Hallo Gerard en Frans
Ik weet er wel niet veel van maar als ik in de HD_SE bij Alpen voice kijk staan ze daar in alfabetische volgorde terwijl ze in de custom voice niet op alfabetiche volgorde staan (zijn ze dan wel terug te vinden)
Huib |
vdburch |
Geplaatst - 10/11/2006 : 00:02:42 Frans ik ben gaan doen wat u voorstelde hoewel ik geen vraag krijg voorgesteld van wilt u OVERSCHRIJVEN dus heb ik het via ASSIGN gedaan dat ging goed tot na MUSETTE daarna kreeg ik de melding CUSTOM VOICE MEMORY ERROR en dat verscheen na elke volgende regel ik heb ook goed op de plaats nummers gelet. Dus probleem probleem. Groet Gerard
GJ vd B |
theplayer |
Geplaatst - 09/11/2006 : 21:21:03 Oke, ik doe de eerste even voor. Druk op voicecreator. Druk op individual load. Ga naar de map HD_SE\Alpen Voices Druk op Ice Clear Je krijgt nu een plaats voorgesteld. Druk op de éérste plaats op de eerste pagina. Als er al wat staat zal hij vragen 'Overschrijven'? Kies voor ja. gebruik de voorgestelde naam. Druk op OK Zo nu verder met 2 uit het lijstje. Groetjes,
Frans
vdburch |
Geplaatst - 09/11/2006 : 20:02:48 Frans dat van die 3postings terug die vat ik niet helemaal ,misschien ben ik al een beetje doorgedraaid zit al aardig wat uren van alles en nog wat te proberen. ps Jammer van die 400 km dan is Nederland ineens toch weer groot he. Gerard
GJ vd B |
theplayer |
Geplaatst - 09/11/2006 : 19:29:15 Hallo Gerard,
Kijk even 3 postings terug en probeer het zo eens. Laat dan de stand even weten. Groetjes,
Frans