O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Heiko |
Geplaatst - 02/03/2007 : 07:25:39 Hoi allemaal. Ik heb al een paar keer gemerkt dat wanneer ik T2 via USB kabel op de PC heb aangesloten,mijn computer opnieuw opstart. Dit gebeurd echter niet iedere keer. Weet iemand of hier iets aan te doen is? Grtzz, Heiko |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
tyros2 |
Geplaatst - 23/05/2007 : 15:54:42 ps Dat van die kennis en het instrument is trouwens een verbastering van de handtekening van Frans, ons aller steun en toeverlaat. Dit als kleine blijk van waardering. Grtzz, Heiko
En dat is terecht, helemaal mee eens.
Grt Henk |
Heiko |
Geplaatst - 23/05/2007 : 05:39:55 quote: Originally posted by tyros2
Hoi Heiko.
Heb je dan een nieuwe pc gekocht????
Mijn motto is "Je kunt er maar op 1 manier achter komen, gewoon door het te doen" en heb vertrouwen in jezelf. Grt Henk
Nee Henk, geen nieuwe PC, ik woon wel tijdelijk ergens anders. En daar staat een PC die ik mag gebruiken, vandaar. Vertrouwen in mezelf ben ik helaas niet mee opgegroeid. Dat uit zich wel in het feit dat ik nieuwe dingen gewoon "eng" vind, vooral wat een computer betreft. Dingen die ik wél weet en kan sta ik 200% achter, dus dat compenseert een beetje. ps Dat van die kennis en het instrument is trouwens een verbastering van de handtekening van Frans, ons aller steun en toeverlaat. Dit als kleine blijk van waardering. Grtzz, Heiko |
tyros2 |
Geplaatst - 22/05/2007 : 22:44:22 Hoi Heiko.
Heb je dan een nieuwe pc gekocht????
Mijn motto is "Je kunt er maar op 1 manier achter komen, gewoon door het te doen" en heb vertrouwen in jezelf. Grt Henk |
Heiko |
Geplaatst - 22/05/2007 : 21:48:11 Ik heb net de USB drver op een andere PC geinstalleerd. Alles werkte meteen, binnen luttele minuten...Tis dus toch meuglek... Grtzz, Heiko
Heb vertrouwen in een kennis die verstand heeft van je instrument... |
Heiko |
Geplaatst - 16/05/2007 : 21:38:30 Pauze!!!!!!!!!!!! Hoi Henk, Ja dat van die digitale handtekening wil ik wel weten ja. Het lijkt net of er iets fout gaat met de instalatie. Heb dat al vaker gezien. Dus als je dat wilt mailen, graag. De driver die Frans voorstelde heb ik wel gedownload en uitgepakt, maar de "instalateur" in XP zag er geen brood in. De foutmelding ben ik even vergeten. Dus heb ik maar de CD er bij gepakt. Inderdaad, gisteren startte ik T2 in USB-mode op....   Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan, toch? Nogmaals bedankt voor alle steun, ik ga nog een uurtje rammelen! Ik begin denk ik met een scheurende gitaarsolo van "Bloed zweet en tranen" Grtzz, Heiko |
tyros2 |
Geplaatst - 16/05/2007 : 19:57:56 Hoi Heiko. Positief blijven We hopen voor je dat inderdaad dit fenomeen niet weer de kop opsteekt. Trouwens die digitale handtekening in XP die moet je uitschakelen dan ben je van het gezeur af. Als je wilt weten hoe dat moet dan laat me dat even weten. Welke drivers heb je gëinstalleerd?? Van de CD rom of de drivers die Frans voorstelde ?? En waarom zag je gisteravond de Yamaha USB drivers niet? kwam dat omdat je de T2 in USB mode op hebt gestart ?? Laat me dat even weten als je wilt. Nu maar weer spelen. Grt Henk |
Heiko |
Geplaatst - 16/05/2007 : 19:48:46 Henk, Frans, en alle andere actieve en minder actieve leden, ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. Het goede nieuws is dat de instalatie van de USB driver is gelukt, ondanks gemekker van XP over een digitale handtekening of zo. Oh ja? Ja! Het slechte nieuws is dat ik nog een beetje huiverig ben voor mischien de eerstvolgende spontane reboot. Maar so far so good, ik ben blij dat dit, met de fantaaaastische hulp van vooral Henk, gelukt is. HARTSTIKKE BEDANKT! Grtzz, Heiko
|
Heiko |
Geplaatst - 16/05/2007 : 12:00:19 Henk, weer bedankt zover, vanavond kan ik verder. Grtzz, Heiko |
tyros2 |
Geplaatst - 16/05/2007 : 11:18:35 Hallo Heiko. Je zegt dat je de inhoud van de T2 wel ziet dus start je deze op in de USB mode. Als je dat doet dan zie je de Drivers niet !!!! Je moet wanneer je pc aanstaat de T2 gewoon opstarten totdat hij helemaal opgestart is. Ga dan eens kijken of er bij apparaatbeheer bij geluiden video en spelletjes een luidspreker staat met de naam Yamaha USB Driver. Ik ben benieuwd. Grt Henk Ps kijk even naar je e-mail. |
Heiko |
Geplaatst - 16/05/2007 : 09:28:01 PS: Maakt het nog wat uit of T2 gewoon aan staat of in USB mode opgestart?      |
Heiko |
Geplaatst - 16/05/2007 : 09:20:31       Zoals je zei, ik had alvast een mapje gemaakt en de usb driver daarin uitgepakt. Er stond inderdaad zo'n blauwe snelkoppeling in het configuratie scherm. Als ik die aanklikte kwam de melding: Yamaha usb apaparaat is niet aangesloten. Terwijl ik toch echt overal bij kon op de HD van tyros. Omdat ik de driver zelf nergens kon vinden heb ik via die uitgepakte driver op mijn desktop de usb driver gedeleated.(ik bedoel uninstalled) En, inderdaad , het blauwe icoontje was weg. Maar T2 nog steeds bereikbaar, ook na herstart van de PC....       |
tyros2 |
Geplaatst - 16/05/2007 : 08:36:53 Hoi Heiko. Nou breekt mijn klomp !!!!! Als je het configuratiescherm opstart dan verschijnen er allemaal snelkoppelingen, staat daar ook een blauw symbooltje met de naam MIDI-USB DRIVER??? Als je daar op klikt wat gebeurt er dan???? De T2 moet wel aanstaan en vebonden zijn met de PC. Ik heb gisteravond een kennis gebeld die ook een T2 heeft en gevraagd of hij de USB Driver kon zien onder besturing voor geluid, video en spelletjes, en dat was inderdaad het geval zodra hij de T2 uitschakelde dan verdween ook de USB Driver. Het vreemde is dat windows wel de extra schijf ziet met andere woorden hij kent dus de T2. Je gaat toch wel te werk volgens mijn eerdere bericht?? De T2 staat toch wel aan en is verbonden met de PC?? Zo ja dan gebeuren er rare dingen die ik niet goed kan plaatsen. In het allerergste geval zou je kunnen overwegen om van je bestanden een backup te maken en windows opnieuw te installeren. We horen nog van je. Grt Henk |
Heiko |
Geplaatst - 15/05/2007 : 22:28:41   ...Ahum..... Ben nu weer 2,5 uur bezig..... Feiten tot nu toe: Nergens iets van een Yamaha usb driver op mijn pc te bekennen... Maar wanneer ik de usb kabel aansluit krijg ik wel de inhoud van T2 te zien.... |
Heiko |
Geplaatst - 15/05/2007 : 12:35:27 Wow, Henk, dit moet zeker lukken....?!?!?!? Vanavond zullen we het weten! I'll be back! Gtrzz, Heiko |
tyros2 |
Geplaatst - 15/05/2007 : 11:07:17 Hallo Heiko. Na enig speurwerk heb ik de USBDriver gevonden. Om deze te verwijderen moet je het volgende doen. Start> Configuratiescherm> Systeem dan tabblad Hardware dan Apparaatbeheer. Nu moet je op het plusje klikken van "Besturing voor geluid, Video en spelletjes. Ik dacht Zondag dat ze op een andere plek stonden De T2 moet aan staan en verbonden zijn met de PC. Daar zie je allemaal luidsprekers staan en daar staat ook bij Yamaha USB Mididriver. Dan rechter muisknop en dan "Installatie ongedaan maken", dan Oké je krijgt de vraag PC opnieuw opstarten dat moet je dan doen. Nu is de driver verwijderd. Zorg dat je de CDrom met de driver in je PC hebt haal de USB kabel uit je PC of T2 (De T2 mag aan blijven staan) Dan pas de PC weer opstarten. Wanneer de PC is opgestart sluit je de USB kabel aan en Windows geeft dan een melding dat er nieuwe hardware is gevonden. Je krijgt dan de Wizzard Nieuwe Hardware waarin 3 opties zijn je moet optie 3 kiezen "Nee nu niet" klik op volgende dan krijg je 2 opties,1 "Software automatisch laden" dan worden de USB drivers van je CDrom geladen. (Mijn voorkeur, wanneer het dan niet werkt kun je altijd nog de gedownloade drivers installeren) De eer is aan jou. 2 "Ik wil zelf kiezen" dan opent er een scherm waarin je aan moet geven waar je de gedownloade USB drivers hebt staan. LET OP!!! Omdat het een ZIP bestand betreft zul je deze eerst moeten uitpakken in een door jou aangemaakte map. Stel je noemt deze map YamahaUSB. In deze map staat een extra map "USB-MIDI_Driver" Hier staan ook PDF bestanden in waarin je kunt lezen hoe je de drivers onder verschillende besturingssystemen moet installeren. In deze map staan weer 2 submappen, 1 Driver 2 Uninstall. De map Driver moet je dan ook selecteren wanneer je kiest voor "Ik wil zelf kiezen" Klik op volgende en de drivers worden gëinstalleerd. Daarna krijg je een melding PC opnieuw opstarten en dat moet je dan ook doen. Nu zijn de drivers bekend in Windows. Dit alles heb ik vanmorgen op mijn PC en laptop uitgeprobeerd en dat werkt dus moet het bij jou ook goed gaan. Ik heb wel de drivers van de CDrom genomen omdat dit eenvoudiger is maar nogmaals de eer is aan jou. Hopelijk is jou probleem hiermee opgelost. We horen nog van je. Succes Henk
|