O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
fransonline |
Geplaatst - 23/08/2011 : 20:34:36 In een ander onderwerp wordt de Ipad genoemd als mogelijkheid om digitaal bladmuziek weer te geven.
Ik heb dit een keer geprobeerd met een Ipad en een speciale PDF App maar vond de grootte van de weergaven te klein om goed te kunnen volgen. Toch speelt dit idee nog steeds in mijn hoofd en zou ik graag een oplossing vinden om af te komen van de losse A4tjes.
De optie om een notebook/PC naar je Tyros te zetten met een Flatscreen vind ik te veel rompslomp.
Ben dus benieuwd wie hier ervaring mee heeft en welke oplossingen er nog meer zijn waar ik wellicht niet aan gedacht heb.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
New in town |
Geplaatst - 03/04/2013 : 18:56:54 Graag gedaan, Wim
Ik had al het gevoel, dat deze optie nog niet bij je bekend was.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
WFF |
Geplaatst - 03/04/2013 : 18:12:46 Dag Piet,
Heb middels je TIP beeldscherm 27" gewijzigd in 24".
Bedankt, weer wat wijzer.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 |
New in town |
Geplaatst - 03/04/2013 : 17:01:51 Hallo Dirk,
Als je op de beginpagina staat van dit forum. Dan zie je rechts in de hoek de keuze "zoeken". Als je daar bijvoorbeeld geluidssystemen in toetst, kom je op allerlei topics uit, die hier mee te maken hebben. Daar kun je er in ieder geval meer over lezen.
Ik vind dit zelf ook lastige materie. Je kunt idd. ook kiezen voor actieve luidsprekers, dat zijn luidsprekers met een versterker er in. Maar dat heb ik ook nog nooit gehad. Dus ik durf je hier niet in te adviseren. Ieders smaak is weer anders. Wat ik mooi vind, hoef jij nog niet mooi te vinden.
Succes met je speurtocht naar een nieuw geluid.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
DWest |
Geplaatst - 03/04/2013 : 16:46:31 even een algemene vraag,ik heb nu nog standaard boxen T4, als ik die er afhaald,kan ik dan zonder versterker zwaardere boxen er aan hangen. of moet je altijd een versterker hebben.? lig dat aan de zwaarte,volume of zoveel wat van je boxen? sorry,maar het is voor mij een beetje adacadabra. diverse mogelijkheden?
B.V.D DWest doet zn Best.!!
DWff |
New in town |
Geplaatst - 03/04/2013 : 15:54:36 Hallo Dirk,
Je zit te kijken naar een stel Canton boxen. Die zijn al heel oud, circa 25 jaar, ze hebben een ongelooflijke diepe bass. Mij al gauw te diep. Ik heb wat gevoelige oren. Dus geen baskast nodig.
Deze boxen staan aan een best wel zware Pioneer versterker gekoppeld. Die versterker bevindt zich in de buffetkast links op de foto. Ik was een tijdje terug niet meer zo tevreden over deze boxen. Maar nu ik ze op speciale box-stands heb geplaatst, gekocht bij Henk Oostendorp, klinkt de weergave een stuk mooier. De muziek komt veel mooier op me af, veel directer. En wacht ik dus nog maar een tijdje met eventuele nieuwe geluidsversterking.
Fijn dat je m'n opstelling zo kunt waarderen.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
DWest |
Geplaatst - 03/04/2013 : 15:31:08 Hallo Piet,kzit even naar jou "studio"opstelling te kijken, maar waar is de baskast.? en wat voor boxen zijn dat? die opstelling van jou is prachtig,alleen het breng mij op ideën. aangezien ik niet veel verstand van heel de materie heb, is het misschien nooit te laat om mn eigen daar in te verdiepen. maar ja,daarom ben ik ook een laatbloeier.
DWest doet altijd zn Best.!!!
DWff |
New in town |
Geplaatst - 03/04/2013 : 11:33:50 Hoi Wim,
Dat probleem kwam ik dus gisteren ook tegen. Geen map public. Daarna kwam ik er ook niet meer uit. Toen nog een keer met Picasa geprobeerd, was ook geen succes.
Zoals je zegt, het zou al wel eens verouderd kunnen zijn, en dat er inmiddels een nieuwere versie van Dropbox is uitgekomen.
Succes met de puzzel.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
WFF |
Geplaatst - 03/04/2013 : 10:49:29 Dag Martijn,
Ik kon mijn nieuwsgierigheid toch niet bedwingen en heb vanochtend gelijk Dropbox geïnstalleerd en een account aangemaakt. Helaas kom ik in de Dropbox folder geen map Public tegen! Wel kunt je mappen share. Bedoelde je misschien "Share een folder genaamd public? Het kan natuurlijk ook veranderd zijn in de huidige versie van Dropbox.
Misschien kun je me verder helpen, ik ga in ieder geval vandaag verder op onderzoek.
WFF |
Geplaatst - 02/04/2013 : 23:20:47 Dag Martijn,
Bedankt voor de link naar het desbetrefende topic (foto's plaatsen). Ga het binnenkort bestuderen.
Ruud |
Geplaatst - 02/04/2013 : 21:51:17 Ik heb jouw topic vastgezet, Martijn.
Groet, Ruud |
Tyr0s_Fre4k |
Geplaatst - 02/04/2013 : 21:36:54 Ik heb hier ooit een prachtig topic over gemaakt (al zeg ik het zelf), maar er is nooit een sticky van gemaakt (wat ik nog steeds jammer vind).
Foto's plaatsen op het forum: Klik hier voor de uitleg
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
New in town |
Geplaatst - 02/04/2013 : 21:33:55 Dag Wim,
Veel succes met een foto op het forum te plaatsen. Ik zelf vond het lastig, en had het zonder theplayer niet gered.
Wat betreft je opmerking, dat het helaas te laat was om je reactie te wijzigen. Daar heb ik wel een nuttige aanvulling op. Je kunt wel degelijk elk moment wijzigingen maken in je geplaatste tekst. Tenminste als het je eigen post is. Kijk maar eens naar je naam WFF. Op die zelfde regel staat in de volgende kolom, wanneer je hebt geplaatst e.d. Maar ook nog een paar icoontjes. Er staat als je de post zelf hebt geschreven, ook een icoon met een stukje papier en een pen/potlood bij. Als je dat icoontje aan klikt, kun je alles veranderen in het stuk, wat je inmiddels al hebt gepost. Dat doe ik zelf ook heel vaak. Dus die optie van tekst wijzigen is zeker aanwezig.
Ik hoor wel weer.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
WFF |
Geplaatst - 02/04/2013 : 20:24:20 Dag Piet,
Op het moment dat ik op de button "Nieuwe reactie plaatsen" klikte, realiseerde ik me dat het geen 27" scherm was dat je had aangeschaft, maar een 24". Toen was het helaas te laat om mijn reactie te wijzigen. Verder zal ik als het lukt een foto van mijn "kabelbundelaar" maken en op het forum plaatsen. Een foto maken is uiteraard het probleem niet maar op het forum krijgen is een andere zaak. Net als jij zal ik de uitleg op het forum opzoeken hoe e.e.a. in zijn werk gaat. Als het gelukt is, dan kom je me wel weer tegen.
New in town |
Geplaatst - 02/04/2013 : 18:13:13 Hoi Wim,
Dank je wel voor je reactie. Ik heb er vanmiddag tussen alle foto perikelen door, nog een tijdje mee gespeeld. Het is wat mij betreft tot nu toe echt het geld waard. Alleen 's avonds is het wel wat scherp aan de ogen. Maar inmiddels heb ik het contrast en helderheid van het screen op de helft gezet. Eens kijken of dat vanavond beter bevalt. Ik moet eigenlijk ook verder met mijn overige muziekstukken, die allemaal nog op pdf moeten. Maar, ik verwacht dat ik de eerste paar weken die werkzaamheden maar even bevries. En maar eens lekker ga genieten van de muziekstukken die inmiddels gereed zijn.
Het is trouwens een 24 inch scherm geworden, daar konden dus precies 2 a4-tjes tegelijkertijd op. Ik heb ook serieus een 27 inch scherm bekeken. Maar die werd me veel te groot. Dat was toch wel wat te veel van het goede. Je hebt dan allemaal scherm-ruimte over, waar je niets mee doet. En het zou een stuk minder fraai ogen. Deze 24 inch kan nog prima qua beeldverhouding.
Wat betreft die kabelbundelaar. Sinds kort heb ik dus PayPal. Dus ik kan eindelijk ook zaken op het internet aanschaffen. Over een poosje zal ik wel eens op die site van Conrad kijken. Want ik vind die kabel-spaghetti ook niet zo mooi ogen.
Dank je wel voor je tip.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
WFF |
Geplaatst - 02/04/2013 : 17:20:24 Dag PIet,
Veel plezier met je nieuwe aanwinst(en). Inmiddels heb ik de foto's van je muzikale werkplek/studio ook gezien. Het ziet er met het 24" beeldscherm erg indrukwekkend uit. Hopelijk voldoet het aan je verwachtingen, maar zo te lezen zijn je eerste indrukken in orde en dat is een goed teken.
Misschien een tip! Het heeft bij mij ook twee jaar geduurd (terwijl ik het onderdeel zelfs in huis had), je kabels in een kabelbundelaar bundelen. Alle kabels zitten bij mij nu in een flexibele slang van 25 mm rond, die achter mijn Tyros hangt. Dat oogt een stuk rustiger. Misschien stoort het je in het geheel niet, vergeet de tip dan maar gauw.
Ben je wel geïnteresseerd. De kabelbundelaar besteld bij Conrad. Artikel Nr. 775163 Hama kabelbundelaar easyflex 25mm z Volgens mij ook bij de HEMA te koop.
|
|