O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
Steefje |
Geplaatst - 16/01/2013 : 18:57:28 Beste lezer,
Kan iemand mij mss de volgende vragen beantwoorden.....het is ZO lastig!
Als ik op youtube kijk, bij bv, Albert van Vlieden, hij speelt songs zo realistisch goed, dat spelen kan ik ook, maar de begeleidingen ed, moet je dit allemaal voorprogrammeren? Of zijn er sticks of styles te koop die alle geluiden en begeleidingen meteen klaarzetten en "meelopen" terwijl ik akkoorden en leadvoice speel? En wat zijn de verschillen tussen T2,3 en 4 behalve uitzonderlijke prijsverschillen, wat ik (denk ik) weet is dat de T1 bv geen Super Articulation geluiden heeft, de T2 er volgens mij 42 de T3 77 en de T4 iets van 163 wat ik moet geloven van internet. Ik begrijp dat dat veel tijd en geld kost ze te maken, maa zoveel prijs verschil? Kan iemand mij alsjeblieft helpen, waar doe ik goed aan? De verschillende uitvoeringen met XL en XXL als ik het goed begrepen heb van wat ik gelezen heb is de Xl en XXl is voor de accesoires dacht ik (XL voor incl speakers en XXL voor inclusief speakers en stand Ik heb keyboard gespeeld ken bv een E70 van Roland, de G800 heb ik bespeelt en me laatst instrument was een Yamaha Electone HS8. Sorry voor de lange lap tekst, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.......
Groet, Stefan
Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren. |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Steefje |
Geplaatst - 14/02/2013 : 17:01:47 Hey Penderso, Ja ik weet het en ik begrijp je ook nog eens volkomen, maar gezien me verleden met toetsen was het de vraag idd of het een psrs910 danwel 950 zou worden, of een Tyros (minimaal 2 ivm SA sounds) jaja daar ben ik weer met me SA sounds, maar di zijn ZO gaaf! Daar is het me in eerste instantie echt om te doen, de T3 heeft dan ook nog eens SA2 sounds, heb veel, heel veel youtub gezien en ben "fan" van Albert van Vlierden, wat hij eruit haalt.......pfff danwel met midi, maar toch. Wat me met name verbluft is bv het aanzetten van de Sax (breathing heet dat geloof ik) wat je met een pendaal kan bedienen, de loopjes als je de SA knoppen gebruikt en vooral het "snerpen" van gitaar geluiden wat van Vlierden bv doet bij Road to Hell van Chris Rea die hij vertolkt op zijn T3 danwel weer met midi, maar toch :-) Ik ga zaterdag spelen op een T3, een van de vriendelijke forumleden had mij uitgenodigd of gevraagd of ik dat wilde, omdat ik in een muziekwinkel toch een bepaalde druk heerst en voel, verkoper loopt rondjes en ik zit daar....met een hoofdtelefoon en moet dan, gezien het financieele plaatje, toch nog even (tot mei) de winkel verlaten. Je vraagt je dan af waarom je dan nu al gaat, maar ik moet het gewoon voelen hahaha en bespelen, me vingers kriebelen en jeuken echt! Heb me HS8 vorig jaar al verkocht ivm aanschaf van een keyboard, toen ik wel wist van de T's maar nog niet precies hoe en wat.....dat weet ik nu wel...en ik ben echt om! Dus nu nog twee nachtjes slapen hahaha :-) voor de aanschaf is het nog heel even wachten.........
Dank je wel voor je bericht in ide geval.
Groet, Stefan
penderso |
Geplaatst - 14/02/2013 : 15:16:55 Dag Stefan, waarschijnlijk ben je al een fiere bezitter van een Tyros 3, Proficiat zou ik zeggen. Het is zeer moeilijk om voor een ander te denken wat wel of juist niet juist is. Ik heb meerdere toestellen van verschillende merken gehad, maar nu heb ik dan voor zolang het duurt de top !!! Misschien is er morgen een opvolger van de Tyros 4 en dan zit ik inderdaad met een verouderd keyboard. Ik maak mij daarover echt geen zorgen, als je eindelijk in staat bent om te kopen waar je echt voor gaat, geeft dat een grote voldoening. Ik sta echt niet te wachten op de volgende - genieten is de boodschap en voel je goed in je vel, vriendelijke groeten, Omer
|
Steefje |
Geplaatst - 03/02/2013 : 16:07:30 Hey Omer, Dank j voor je berichtje, ja ik weet jet ik weet het, maar het prijs verschil is echt, in mijn ogen, gigantisch. Als ik de youtube filmpjes bekijk van de drie en de vier, en ik vergelijk dan met dezelfde liedjes die dan gespeeld worden, hoor ik natuurlijk wel wat verschil, maar als ik het doorsnee en nuchter bekijk weet ik heel eerlijk gezegd niet of ik het waard vind. Ik me Yamaha Electone HS 8 verkocht, daarvoor een Yamaha psr 630 en daarvoor een technics, dus als ik de voices beluister van de T3 en met name de SA voices dan sla ik style achterover....het glijden en "snerpen" van gitaarsounds, de breathing bij een sax partij of iets man dan begint het overal te kriebelen en kippenvel op me armen, dus ik ben niet veel gewend zeg maar, waardoor ik zeker met een T3 echt lang uit de voeten kan. Ik begrijp je argument, maar ik ben al an een T2 "afgestapt" ivm de SA2 sounds die de T3 dan weer heeft, dus ik denk, gezien het prijsverschil dat het toch echtveen T3 word :-)
Dank je voor je berichtje iig en de tijd die je er in stopt, toch weer tijd die je niet achter je T4 kan zitten ;-)
Fjne zondag verder iig, Groet, stefan
penderso |
Geplaatst - 03/02/2013 : 15:58:27 Dag Steefje, als je dan toch geduld kunt opbrengen om iets echt goed te kopen, ga dan voor de Tyros 4, je zult het jezelf niet berouwen. Ik heb die ganse cyclus van uitkijken naar iets betaalbaar en tegelijk iets beter maar uiteraard duurder ook meegemaakt. Eindelijk heb ik nu een T4 en al mijn vorige toestellen verdwijnen in het niets. Ik wil alleen maar zeggen dat je bij aankoop van iets minder, snel uitkijkt naar het betere en op die manier ook geld verspild, wat achteraf gezien ook jammer is. Muziekale groeten, Omer
|
Steefje |
Geplaatst - 02/02/2013 : 13:41:08 Hey Frans,
Ja het is bij iemand thuis, dus lekker relaxed en kan ik op me gemak even kijken en proberen, zal de eigenaar wel eerst even vragen alles op te slaan wat i gedaan heeft, wan ws help ik ze Tyros over de pino heen, zoals wij dat hier noemen hahaha. Verder denk ik een usb stickje mee te nemen en wat dingen die ik speel op te nemen (leuk voor thuis) en om me vrouw ove te halen c.q. enthousiasmeren hahaha :-)
Erg bedankt voor je berichtje weer, tis toch fijn, ondanks dat ik denk dat het soms beetje onnozel is, dat er mensen sijn die het toch gewoon even lezen en me vragen beantwoorden. Ik snap ook wel dat het het handigste is om erachter te zitten, maar in een winkel voel ik toch altijd wat druk en zit je niet helemaal je gemak, althans zo ervaar ik dat altijd, is toch altijd een soort spanningsveld.....verkoper verkoopt graag dus ja....je houd toch altijd wat spanning haha. Maar goed, dat even ter zijde, dank je wel Frans voor je tijd en j berichtje weer iig.
Groet, Stefan
theplayer |
Geplaatst - 02/02/2013 : 13:28:25 Hallo Stefan,
Ik denk dat het een goeie is om er eens ergen een te gaan bekijken/bespelen. Dat wordt je al snel een hoop duidelijk. Laat je daar het ding meteen een beetje uitleggen. Veel plezier met je onderneming. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Steefje |
Geplaatst - 02/02/2013 : 11:13:24 Hey Frans,
Dank je wel voor je heldere bericht, als ik het een beetje begrijp en ik zou met midifiles gaan werken kan ik de voices gebruiken die in de midifil zitten, hij linkt dat dus aan een voice dan wel SA, Sa2, mega of sweet, voice. En zodra ik dus een fillin maak naar een andere variation pakt hij het geluid op wat daar dan weer bij hoort in de midi-file, pfff word studeren hahaha. Binnenkort ga ik een T proberen, ik heb en afspraak gemaakt, dus ik ben erg benieuwd!
Heel erg bedank iig voor het decrypten van mijn onsamenhangende verhaal en je duidelijke antwoorden, super!
Groet en fijn weekend gewenst, Stefan
theplayer |
Geplaatst - 02/02/2013 : 10:34:22 Hallo Stefan
Het is natuurlijk moeilijk om aan iemand die geen Tyros tot zijn beschikking heeft uit te leggen wat de Tyros allemaal kan. Yamaha had daar een dik boekwerk voor nodig. Misschien is het slim voor jou om de handleiding eens te downloaden en die door te lezen. Daarin kun je heel veel ontdekken wat de Tyros allemaal kan. En dat is veel!!!!!!!! Je kunt inderdaad van een midifile ieder gewenst channel uit zetten. Dat is geen probleem. Al zet je alle channels uit, het is mogelijk. De Tyros laat ook zien welke voice gebruikt wordt op een channel. Dat kun je dus zo overnemen op je klavier en vastzetten in een registration zodat zowel de midifile als de juiste voices meteen opgeroepen worden. Als je met styles speelt, kun je de OTS linken aan een mainvariation. Als je dan een andere variation neemt, krijg je ook meteen een andere voice. Ik vind het beter om dat via registrations te doen, zodat je meer je eigen inbreng hebt. Je kunt een Musicfnder in het geheugen zetten en die zo zonder internet gebruiken. Er zijn er ook verschillende op het net te verkrijgen. Maar je kunt ook via internet bij Yamaha div musicfinders binnenhalen. Die kun je weer opslaan en er een eigen musicfinder van samenstellen. Internetverbinding kun je inderdaad maken via een dongel, hoewel dat ook een beetje afhangt van je router. Maar dat zijn allemaal zaken die je eens rustig uit kunt gaan proberen als je zo'n Tyros hebt. Je kunt het dan ook zien, doen en horen. En zoals ik al schreef, de Tyros kan heel veel. Bijna alles!! Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Steefje |
Geplaatst - 02/02/2013 : 09:48:20 Hey Frans,
Sorry dat ik je weer stoor hoor, maar ik vraag me toch nog wat af haha. Excuus ook als ik de vorige post heb meegekopieert, maar ik denk dat is voor jou mss een kleine reminder. Waarschijnlijk zal het een beetje een onsamenhangend verhaal worden, maar ik ben echt super enthousiast en me vingers kriebelen te gaan spelen en me kop zit vol vragen haha daar gaan we:
Je schreef dat van Vlierden midi files gebruikt, dat idee had ik ook al, maar kun je dan de lead uitschakelen waardoor je meespeelt? Daarbij komt ook dat hij voices gebruikt waar ik kippenvel van krijg, de gitaar voices bv echt super! Moet je deze allemaal zelf erbij zoeken of doet de Tyros dat zelf? Ik weet dat in de tijd ik nog met Cubase en Cakewalk bezig was ik op elk spoor een geluid kon zetten, ik weet ook dat de Tyros (vlgns mij) 16 sporen heeft als het gaat om programmering (verbeter me als ik ernaast zit) zou het dan niet zo zijn dat hij vanuit de midi file voices pakt die op dat spoor staan dat je kan spelen? Hij gebruikt namelijk ook de registraties voor verschillende voices die hij (of de Tyros) klaarzet onder de OTS settings en als hij dan een fill-in maakt van A naar B bv verspringt ook zijn geluid, pfff volgens mij snap ik het nog niet helemaal haha. Bij de MusicFinder doet de T dit volgens mij allemaal wel namelijk, zou die dat dan ook zo doen met de midi-files (die ik echt veel op marktplaats tegenkom) En is er voor de MusicFinder een internet verbinding nodig, ik heb volgens mij gelezen dat dit ook draadloos kan met een dongeltje, althans er werd een T aangeboden met een wifi dongel.
Sorry voor de mega vragen en lange lap tekst, maar ik probeer het te begrijpen allemaal hahaha, ik ben er wel aan uit dat het een T3 word en dan met evt voices packes uitbreiden met bv SA of SA2 geluiden....
Alvast dank voor het lezen van dit onsamenhangende verhaal en wellicht een antwoord :-)
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door theplayer
Hallo Stefan,
Ik heb voor jou eens de werkwijze van Albert van Vlieden bekeken. Daar begon je vraag mee. Bij de filmpjes die ik bekeken heb, maakt hij gebruik van midifiles en speelt daar zelf de rechterhand en af en toe een akkoord bij. Maar om alles gewoon zelf te spelen, kun je gebruik maken van z.g. registrations. Hiermee kun je met één druk op de knop het hele keybord in de juiste instelling zetten. Ook zit er bij iedere style 4 instellingen die bij die style passen. Op die manier kun je al snel een goede samenstelling krijgen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite
Steefje |
Geplaatst - 17/01/2013 : 20:16:31 Hey Toine,
Ja ik heb zelf ongeveer 15 jaar in een detailwinkel gestaan dus ik weet h he met "beloofde" releases gaat hahaha en nee ik kan idd niet wachten, goh hoe heb je dat zo bedacht? :-) Tis al wa je zegt een T3, daar neig ik toch al naar al is het alleen maar de voices......heb nu wat tunes gedownload en speel ik af op me ac ryan media playert.....tis gewoon om mezelf te trikkeren hahaha, maar het keywoard blijft toch even sparen nog, zijn er hier mss wat spnsers? :-)
Dank voor je bericht in ieder geval,
Groet, stefan
laakies |
Geplaatst - 17/01/2013 : 19:46:58 Hoi,
De Tyros 5 of hoe de opvolger gaat heten zal waarschijnlijk in november december gelanceerd worden en dan vind de meest uitlevering plaats in 2014!
Das dus een ruim jaar wachten..... en zo te lezen ga jij dat niet redden om zolang te wachten
Ik zou lekker voor de Tyros 3 gaan, deze heeft meer als genoeg aan boord om je voorlopig niet te hoeven vervelen, en deze zijn nu redelijk betaalbaar.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Steefje |
Geplaatst - 17/01/2013 : 19:03:42 Hey Hans,
Trouwens, geluidsmoeheid ken ik ook :) zoals je wellicht gelezen hebt was me laatste instrument een Hs 8, altijd tegenop gekeken, blij dat ik m gespaard had, met mdr en al, extra pendaal erbij, was e zeer content mee, alleen ja, het is en blijft een oudje, ook een paar x op een hx1 gespeelt, erg mooi allemaal, maar ik wou meer show, meer begeleiding en betere geluiden, nu had de hs8 al awm voices en piano, choir ed vond ik al goed, maar ja, eerlij is eerlijk, niet te vergelijken met een Tyros :-) Ik hoop zsm te kunnen melden dat hij pronkt in me huiskamer :) enig idee wanneer de T5 op de markt komt? ;)
Groet, Stefan
Hanswiel |
Geplaatst - 17/01/2013 : 16:59:15 Hoi,
Nou Frans, bedankt voor de verwijzing naar de Yamaha site. Wat een overstelpende hoeveelheid stuf is daar te vinden. En als je jezelfvregistreert, dan krijg je ook nog (gratis, want we zijn dutch) een midi.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
Steefje |
Geplaatst - 17/01/2013 : 13:48:50 Hey Hans,
Dank je wel voor je wijze advies ik hoop dat ik het kan opvolgen en me kan inhouden, want echt het kriebelt en jeukt overal haha. Ik moet gewoon spelen! Word er gek van hahaha.
Dank je wel voor je berichtje iig.
Groet, Stefan
Hanswiel |
Geplaatst - 17/01/2013 : 13:08:12 Hoi,
Zodra de opvolger van de Tyros 4 er is, dan komen er veel (heel veel) Tyrossen vrij. Wellicht kun je dan voor een prettige prijs iets moois kopen.
Ik heb zelf in het verleden een een Casio Millenium o.i.d. gekocht. Al snel werd ik geluidsmoe. Ja ja, dat bestaat echt. Dat hebben ze eens onderzocht. Van geluidsmoeheid bij een Tyros heb ik nooit last gehad en ik speel 2-3 uur per dag (want gepensioneerd en gepassioneerd).
Mijn advies is: heb geduld.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|