Auteur |
Onderwerp |
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 18:57:28
|
Beste lezer,
Kan iemand mij mss de volgende vragen beantwoorden.....het is ZO lastig!
Als ik op youtube kijk, bij bv, Albert van Vlieden, hij speelt songs zo realistisch goed, dat spelen kan ik ook, maar de begeleidingen ed, moet je dit allemaal voorprogrammeren? Of zijn er sticks of styles te koop die alle geluiden en begeleidingen meteen klaarzetten en "meelopen" terwijl ik akkoorden en leadvoice speel? En wat zijn de verschillen tussen T2,3 en 4 behalve uitzonderlijke prijsverschillen, wat ik (denk ik) weet is dat de T1 bv geen Super Articulation geluiden heeft, de T2 er volgens mij 42 de T3 77 en de T4 iets van 163 wat ik moet geloven van internet. Ik begrijp dat dat veel tijd en geld kost ze te maken, maa zoveel prijs verschil? Kan iemand mij alsjeblieft helpen, waar doe ik goed aan? De verschillende uitvoeringen met XL en XXL als ik het goed begrepen heb van wat ik gelezen heb is de Xl en XXl is voor de accesoires dacht ik (XL voor incl speakers en XXL voor inclusief speakers en stand Ik heb keyboard gespeeld ken bv een E70 van Roland, de G800 heb ik bespeelt en me laatst instrument was een Yamaha Electone HS8. Sorry voor de lange lap tekst, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.......
Groet, Stefan
Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren. |
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 19:10:55
|
Hoi Stefan,
Bepaal eerst welk budget je hebt of wilt uitgeven!! dan is maar 1 manier om daar achter te komen...
Ga op een vrijedag naar de muziekwinkel, vraag een koptelefoon en ga lekker zitten tingelen op de verschillende keyboards.
Bij vragen klamp je de verkoper aan.
Vergeet geen broodtrommeltje mee te nemen
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 19:17:58
|
Goedenavond heer/mw Laakies,
Ik weet het, ik weet het, het is sowieso sparen, ik zag een T1 al voor 899 op marktplaats, maar ja, je wilt toch SA voices, dus een T2 die is er vanaf een kleine 1300 maar ja dan is een T3 ook al dichtbij AAAAH gek word je ervan, me handen jeuken echt om weer te spelen, maar ik doe het dan graag wel goed en ben bereid te sparen/investeren, maar de grote vraag is dus WAT???? Verschillen zie ik wel wat maar nogmaals waar doe j goed aan?, pfffff iig bedankt voor je reactie, en brood en beleg is in huis :-) word flink trommeltje denk hahaha, of ik word de winkel uitgekicked kam ook nog :-). Kun je mss wel me vraag beantwoorden mbt verschillen en wat ik schreef dat sommige begeleidingen zo realistisch zijn en of je die zelf maakt of aan kan kopen?
Fijne avond! Groet, Stefan
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Hoi Stefan,
Bepaal eerst welk budget je hebt of wilt uitgeven!! dan is maar 1 manier om daar achter te komen...
Ga op een vrijedag naar de muziekwinkel, vraag een koptelefoon en ga lekker zitten tingelen op de verschillende keyboards.
Bij vragen klamp je de verkoper aan.
Vergeet geen broodtrommeltje mee te nemen
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 20:11:07
|
Hoi Steefje,
De verschillen zitten 'm echt niet alleen in de SuperArticulation voices. Dat was eigenlijk de grote revolutie van de Tyros2. Van T2 naar T3 zijn er SuperArticulation2 geluiden bijgekomen, dat zijn een aantal blaasinstrumenten die SA weer naar een hoger niveau tillen. Maar wat bijvoorbeeld ook anders is in de T3, zijn de DSP processors. Voorheen kon er maar een effect per moment ingesteld zijn, en bij de T3 zijn dat er meerdere (weet niet precies hoeveel). Dat geeft dus dat binnen een style, verschillende instrumenten hun unieke en karakteristieke effecten kunnen hebben, wat heel veel aan de immersie toevoegt.
Ook zijn er een aantal voices (bijvoorbeeld de harp en de sitar) verbeterd, die niet het stempel SA/SA2 hebben gekregen. Zelf gebruik ik de harp zeer regelmatig, en vind die echt veel mooier dan in mijn oude T1 (ik heb zowel een T1 als een T3).
Richting de T4 zijn er natuurlijk weer allerlei SA en SA2 voices bijgekomen, maar zijn bijvoorbeeld ook de drums en synthesizergeluiden gigantisch onder handen genomen. Die zijn veel krachtiger en overtuigender dan in de T3. Daar zijn ook de koren nog bij gekomen. In de T4 is bijvoorbeeld het slagwerk ook onder handen genomen. De xylofoons en vibrafoons zijn daar erg verbeterd. En er zit in de T4 een nieuwe Vocal Harmony, voor als je veel zingt met je keyboard.
Dus tussen elke generatie zit niet altijd alleen maar een nieuwe techniek, maar zijn er nog veel meer dingen die wat onopvallender worden aangepast.
Er is maar één manier om er achter te komen welke voor jou de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt, en dat is proberen!
En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat meneer Oostendorp het heel goed kan begrijpen dat dit niet zomaar een uitgave is, en dat je eerst alles wilt proberen en er vervolgens nog goed over na wilt denken.
Echt waar, ik denk dat het onverstandig is om een oordeel te vellen op basis van demofilmpjes en ervaringen van anderen, hoewel het natuurlijk wel goed is om naar te vragen!
Ik heb voor mezelf ook de overweging moeten maken toen mijn T1 kuren kreeg, of ik voor een tweedehands T2 of een nieuwe T3 zou gaan (de T3 was toen net uit). En ik kwam er voor mezelf gewoon uit dat, hoewel het een smak geld meer was, het me dat helemaal waard was... waardoor ik voor een T3 ben gegaan.
Ik heb er tot op de dag van vandaag, nog geen spijt van gehad. En toen de T4 uit kwam, ben ik 'm gaan proberen... en vond ik 'm niet genoeg verbeterd ten opzichte van het bedrag wat ik bij zou moeten leggen na een inruil.
Ik hoop dat dit je wat helpt. Veel succes met je keuze!
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 21:04:24
|
Hey Martijn,
Hier heb ik echt onzettend veel aan, super bedank voor je reactie! Zoals ik dit lees word het mss toch een T3, maar ik zal idd toch, ondanks dat ik toch ch zal moeen sparen, een bezoek brengen aan Dhr. Oostendorp, ondanks dat ik echt zal moeten sparen en ws in eerste instantie met lege handen de deur uit zal moeten, en ja ik wee dat je kan lenen en nee da doen we nie hahaha.
Zitten er in de T2 dan geen choir geluiden? Ik gebruikte, nu ik echt helemaal zonder klavier zit, erg vaak links, bij de akkoorden. Ik zal dan ook eens kijken of het een beetje een plug en play apparaat is, ik heb kort geleden achter een GW8 gezeten...maar voor ik dat een fingered chord uithad was ik een half uur verder en toen kwam ik erachter dat de lead voices erg zacht waren.....weer alle menu's in en weer zoeken...pffff dat is dus ech ergelijk....maar goed, ik hoop dat dat met de T nie het geval is.
Nogmaals er bedankt! Zal het nog wel een paar keer lezen haha.
Groet, Stefan
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Tyr0s_Fre4k
Hoi Steefje,
De verschillen zitten 'm echt niet alleen in de SuperArticulation voices. Dat was eigenlijk de grote revolutie van de Tyros2. Van T2 naar T3 zijn er SuperArticulation2 geluiden bijgekomen, dat zijn een aantal blaasinstrumenten die SA weer naar een hoger niveau tillen. Maar wat bijvoorbeeld ook anders is in de T3, zijn de DSP processors. Voorheen kon er maar een effect per moment ingesteld zijn, en bij de T3 zijn dat er meerdere (weet niet precies hoeveel). Dat geeft dus dat binnen een style, verschillende instrumenten hun unieke en karakteristieke effecten kunnen hebben, wat heel veel aan de immersie toevoegt.
Ook zijn er een aantal voices (bijvoorbeeld de harp en de sitar) verbeterd, die niet het stempel SA/SA2 hebben gekregen. Zelf gebruik ik de harp zeer regelmatig, en vind die echt veel mooier dan in mijn oude T1 (ik heb zowel een T1 als een T3).
Richting de T4 zijn er natuurlijk weer allerlei SA en SA2 voices bijgekomen, maar zijn bijvoorbeeld ook de drums en synthesizergeluiden gigantisch onder handen genomen. Die zijn veel krachtiger en overtuigender dan in de T3. Daar zijn ook de koren nog bij gekomen. In de T4 is bijvoorbeeld het slagwerk ook onder handen genomen. De xylofoons en vibrafoons zijn daar erg verbeterd. En er zit in de T4 een nieuwe Vocal Harmony, voor als je veel zingt met je keyboard.
Dus tussen elke generatie zit niet altijd alleen maar een nieuwe techniek, maar zijn er nog veel meer dingen die wat onopvallender worden aangepast.
Er is maar één manier om er achter te komen welke voor jou de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt, en dat is proberen!
En als ik heel eerlijk ben, denk ik dat meneer Oostendorp het heel goed kan begrijpen dat dit niet zomaar een uitgave is, en dat je eerst alles wilt proberen en er vervolgens nog goed over na wilt denken.
Echt waar, ik denk dat het onverstandig is om een oordeel te vellen op basis van demofilmpjes en ervaringen van anderen, hoewel het natuurlijk wel goed is om naar te vragen!
Ik heb voor mezelf ook de overweging moeten maken toen mijn T1 kuren kreeg, of ik voor een tweedehands T2 of een nieuwe T3 zou gaan (de T3 was toen net uit). En ik kwam er voor mezelf gewoon uit dat, hoewel het een smak geld meer was, het me dat helemaal waard was... waardoor ik voor een T3 ben gegaan.
Ik heb er tot op de dag van vandaag, nog geen spijt van gehad. En toen de T4 uit kwam, ben ik 'm gaan proberen... en vond ik 'm niet genoeg verbeterd ten opzichte van het bedrag wat ik bij zou moeten leggen na een inruil.
Ik hoop dat dit je wat helpt. Veel succes met je keuze!
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 21:41:53
|
Hoi Stefan,
Graag gedaan natuurlijk. Als je wilt mag je me e-mailen (e-mail adres krijg je als je op m'n gebruikersnaam klikt). Ik denk dat ik nog wel wat heb om je wat meer diepgang te geven m.b.t. zowel T2 als T3.
Overigens, als je een reactie plaatst hoef je niet te klikken op 'Reageer met citaat' Op die manier wordt de gehele vorige post meegenomen in je eigen post. Je kunt gewoon onderaan een 'Snelle reactie' typen, en die wordt dan aan de lijst toegevoegd. Dat houdt 't forum wat overzichtelijker
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 21:51:42
|
Hey Martijn,
Hahaha ja sorry groentje he hier ;) haha, zo beter? :-) Wat bedoel je met, ik heb hier nog wel het eea voor wat meer diepgang?, ach ik stuur je wel een mailtje, verras me maar, ik vind het echt een fascinerend geluid.....als ik, ja kom ik weer, naa demo's luister van dhr van Vlierden, dan word ik ech gek en begin het over t jeuken en te kriebelen, de gitaren, saxes, flutes man man man wat klinkt dat waanzinnig! St elmos fire speelt ie bv, sich a shame van talk talk, road to hell van chris rea.....zo waanzinnig, die kan ik ook spelen, maar die SA voices zijn zo zo gaaf, dus tsja, mss laat ik me verleiden, maar dit is dus allemaal haalbaar.......zucht......zal je even een mailtje sturen iig.
Groet en weder bedankt! Stefan
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 22:20:19
|
Hallo Stefan,
Ik heb voor jou eens de werkwijze van Albert van Vlieden bekeken. Daar begon je vraag mee. Bij de filmpjes die ik bekeken heb, maakt hij gebruik van midifiles en speelt daar zelf de rechterhand en af en toe een akkoord bij. Maar om alles gewoon zelf te spelen, kun je gebruik maken van z.g. registrations. Hiermee kun je met één druk op de knop het hele keybord in de juiste instelling zetten. Ook zit er bij iedere style 4 instellingen die bij die style passen. Op die manier kun je al snel een goede samenstelling krijgen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 22:25:40
|
Hey Frans,
Dank je dank je, ja ik had al het idee dat t of veel programeer werk was of idd midifiles o iets per usb stick, dat wil ik dus ook! Het klinkt zo lekker allemaal, heb je ook Road to Hell gehoord van Chris Rea van van Vlierden zijn site, och dat klinkt echt super! Die SA gitaren klinken zo zo realistisch, ja ben echt om hoor, t word minimaal een T2 hahaha. Kun je die files ergens kopen of iets? En wat zijn hier de kosten dan van?
Sorry voor het mss wat overdreven enthousiasme, maar met wat ik van hem, van Vlierden, hoor gaat t overal jeuken en kriebelen en wou ik dat ik t geld al had hahaha. Ook excuus voor wellicht weggelaten letters, maar doe veel vana ipad en ik type denk e snel hahaha.
Bedankt voor je reactie iig!
Groet, stefan
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 16/01/2013 : 22:45:27
|
Hoi Stefan,
Er zijn heel veel van die midifiles te koop. De beste vind je natuurlijk bij Yamaha. Kijk HIER maar eens. Daar staan er op het moment 2272. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 17/01/2013 : 07:55:36
|
Hey Frans,
Hahahaha jep gezien en ben blij dat er een zoekfunctie bij is :-) Dank je wel iig voor de moeite
Groet, Stefan
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 17/01/2013 : 13:08:12
|
Hoi,
Zodra de opvolger van de Tyros 4 er is, dan komen er veel (heel veel) Tyrossen vrij. Wellicht kun je dan voor een prettige prijs iets moois kopen.
Ik heb zelf in het verleden een een Casio Millenium o.i.d. gekocht. Al snel werd ik geluidsmoe. Ja ja, dat bestaat echt. Dat hebben ze eens onderzocht. Van geluidsmoeheid bij een Tyros heb ik nooit last gehad en ik speel 2-3 uur per dag (want gepensioneerd en gepassioneerd).
Mijn advies is: heb geduld.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 17/01/2013 : 13:48:50
|
Hey Hans,
Dank je wel voor je wijze advies ik hoop dat ik het kan opvolgen en me kan inhouden, want echt het kriebelt en jeukt overal haha. Ik moet gewoon spelen! Word er gek van hahaha.
Dank je wel voor je berichtje iig.
Groet, Stefan
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 17/01/2013 : 16:59:15
|
Hoi,
Nou Frans, bedankt voor de verwijzing naar de Yamaha site. Wat een overstelpende hoeveelheid stuf is daar te vinden. En als je jezelfvregistreert, dan krijg je ook nog (gratis, want we zijn dutch) een midi.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
Steefje
Junior Member
53 berichten |
Geplaatst - 17/01/2013 : 19:03:42
|
Hey Hans,
Trouwens, geluidsmoeheid ken ik ook :) zoals je wellicht gelezen hebt was me laatste instrument een Hs 8, altijd tegenop gekeken, blij dat ik m gespaard had, met mdr en al, extra pendaal erbij, was e zeer content mee, alleen ja, het is en blijft een oudje, ook een paar x op een hx1 gespeelt, erg mooi allemaal, maar ik wou meer show, meer begeleiding en betere geluiden, nu had de hs8 al awm voices en piano, choir ed vond ik al goed, maar ja, eerlij is eerlijk, niet te vergelijken met een Tyros :-) Ik hoop zsm te kunnen melden dat hij pronkt in me huiskamer :) enig idee wanneer de T5 op de markt komt? ;)
Groet, Stefan
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 17/01/2013 : 19:46:58
|
Hoi,
De Tyros 5 of hoe de opvolger gaat heten zal waarschijnlijk in november december gelanceerd worden en dan vind de meest uitlevering plaats in 2014!
Das dus een ruim jaar wachten..... en zo te lezen ga jij dat niet redden om zolang te wachten
Ik zou lekker voor de Tyros 3 gaan, deze heeft meer als genoeg aan boord om je voorlopig niet te hoeven vervelen, en deze zijn nu redelijk betaalbaar.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Onderwerp |
|
|
|