Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Voor die, die extra klanken zoeken

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
rwmschei Geplaatst - 13/12/2006 : 02:14:50
Hallo allemaal,

Voor die onder ons die extra klanken zoeken, is dit misschien een aanrader. Ik zoek regelmatig via internet of er geen extra, bruikbare samples te vinden zijn, maar voor de T2 zijn die er bijna niet en als ik er al vind, zijn ze zeker niet goedkoop.

Bekijk dit eens het klinkt goed, en de prijs valt best mee;

http://www.muziekhuisdera.nl/ketron.php

Het werkt echt super simpel, ik heb het al werkend gezien.

Groetjes,

Rene
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
muziek Geplaatst - 14/02/2007 : 17:55:41
quote:
Originally posted by Fred Noorlander

Hallo

Ik heb voor de liefhebbers hier nog wat registraties van verschillende orgel klanken , helemaal voor nop, geef mij even een Email en ik stuur ze naar je toe .

FRED

theplayer Geplaatst - 14/02/2007 : 13:16:50
Hallo,

Laten we deze discussie in hemelsnaam niet weer opnieuw beginnen.
Was al blij dat het gestopt was. Nu begint het weer opnieuw.
Maar ja, ze zijn weer op voorraad, dus reclame moet er zijn.
Groetjes,

Frans

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
n/a Geplaatst - 14/02/2007 : 12:52:00
Ik kom regelmatig wel eens langs in muziekwinkels,
ga dan even de nieuwe dingen testen enz...
Ketron is leuk maar onbetrouwbaar, veel problemen met software, midi enz...
Heb ook gespeelt op de nieuwe 80 van Roland, weeral de zoveelste ramp voor roland
Een majeur 7 accoord met piano klank klinkt gewoon vals, en dit is nog zacht uitgedrukt
Het lijkt wel of al die toestellen gemaakt zijn door CASIO
Dan weet je meteen wat ik bedoel
sis
Kees Wisse Geplaatst - 14/02/2007 : 12:31:09
KETRON injectie voor de Tyros.

Dit is zeker geen reclame, en diegene die vind dat de Tyros compleet is en er zeer tevreden over is, moet vooral niet verder lezen.
Immers ellenlange discussies over persoonlijke smaak zijn alleen vermoeiend, en er komt geen noot muziek uit.

De Tyros is gewoon compleet, en heeft uitgebalanceerde klanken.
Mede daardoor zijn de solo klanken over het algemeen iets 'dunner' van klank.

Ketron klanken zijn een stuk 'VETTER' en geven daardoor een meer realistische indruk.

Voor diegene die wat aan de klanken wil sleutelen, heeft als mogelijkheden ondermeer:

Inladen van Samples. Nadeel lange laadtijd, steeds weer opnieuw na aanzetten.
Expander aanschaffen. Nadeel instellen van Midi commando's steeds knopjes indrukken enz.

Gelukkig is er nu de SD2 van Ketron.
Deze expander heeft alleen een aan/uit knop en een volume regelaar.
Om die samen met de Tyros te gebruiken, moet je op het keyboard zelf vooraf de Midi commando's instellen.

Dat is een hele klus, en kan vele uren ergernis opleveren.
Welnu, ik heb die uren ergernis omgezet in een plezierige ervaring, door naar Heerlen te rijden.
Daar vind je "Muziekhuis DERA" die leveren de SD2 ( nu weer voorradig ) tezamen met alle benodigde instellingen in de vorm van een "MIDI-Patch" en gedefinieerde "User-instellingen"
Gewoon simpel op de USB stick klanken kiezen, of na saven van de harde schijf selecteren.
Dat is alles wat je hoeft te doen. Het scherm toont de klanken ( met instrument afbeelding ) gewoon op dezelfde manier als standaard "Yamaha"

Ik ben zeer tevreden, zowel over de klanken alsmede over de uitleg bij "DERA".
Met de aanschaf van het kastje, is het nog lang niet afgelopen. Er komen in de toekomst nog extra klanken bij.

Muzikale groeten,
Kees Wisse
Ezra Geplaatst - 09/01/2007 : 23:03:00
Woont er hier toevallig iemand in de buurt van Alkmaar die zo'n SD2 bezit? Aangezien ik het nog steeds niet kan vinden met de piano-klank in de Tyros2 en ik Heerlen even te ver vind om even te gaan luisteren, ben ik benieuwd of ik eens bij iemand thuis kan komen luisteren naar (onder andere) de pianoklank uit de SD2.

Of is de klank exact vergelijkbaar met de klanken uit een bepaald Ketron-keyboard?

Groeten,
Ezra

Wat een machine!!!
Willy Geplaatst - 09/01/2007 : 22:01:25
Hallo Muziekvrienden,

Bij deze weer een groot compliment voor Muziekhuis Dera, want de nieuwe update V.1.2 voor de SD2,
met 32 nieuwe sounds uit de B,C, en Preset bank, is zelfs eerder dan beloofd uitgebracht.
Het wordt steeds beter en mooier......ik wacht nu al met smart op de volgende update.......

met muzikale groet,
Wil.
jwvandiest Geplaatst - 08/01/2007 : 18:10:37
Hallo Sound freaken

De volgende 32 sounds voor SD2 hedenmiddag ontvangen, ze zijn SUPER gewoon geweldig

Groetjes Jacob
Fred Geplaatst - 06/01/2007 : 00:39:38
Weet je wat ik nu zo leuk vind?

Dat er ondernemers zijn, die elkaar WEL het licht in de ogen gunnen.
Henk en Pedro, dit is een uitstekend voorbeeld.

Ook ik heb mijn T2 bij geen van beide gekocht, maar zowel Henk met de accessoires voor de T2 en Pedro met het SD2 verhaal.
Klasse mannen (geldt ook voor de T2 en de SD2 module)
Dit zijn bedrijven waar SERVICE met hoofdletters wordt geschreven.
Helaas kom je dat nog maar weinig tegen.

Gr. Fred
Willy Geplaatst - 05/01/2007 : 22:29:46
Beste Muziekvrienden,
Ook ik ben in het bezit van de SD2, en ik vind de combinatie van
Tyros2-SD2 MET de PATCH van Muziekhuis Dera in één woord fantastisch.
Zeker als je de sounds van de SD2 gebruikt samen met de geweldige styles van de T2.
Omdat ik nu minder custom-voices gebruik(nodig heb)start de T2 ook veel sneller op.
Ook gebruik ik de SD2 in combinatie met mijn Technics KN7000,
en Lanzinger accordeon met Limex-midi.
Ook hiervoor heeft Muziekhuis Dera een Patch gemaakt.
Dus de SD2 is naar mijn mening zeer breed inzetbaar en dan is €399.-
een zeer redelijk bedrag, zeker omdat ik vernomen heb dat binnenkort voor geregistreerde SD2 gebruikers een update komt met nog eens 128 van die geweldige Ketron sounds.
Dus bij deze mijn complimenten voor Henk Oostendorp voor de wijze waarop hij de belangen van de Tyros2 behartigd,en Muziekhuis Dera
voor de wijze waarop zij zich inzetten voor Ketron en dan de SD2 in het bijzonder.
Ik wens u allen veel speelplezier, liefde, geluk,
en gezondheid toe in 2007.
Wil van Genesen.
jwvandiest Geplaatst - 05/01/2007 : 19:05:59
Ook ik heb hem gekocht

Het is een leuk ding om mee te spelen, vooral als je de gitaarklank van de Tyros2 de SA ConcertGuitar op right 1 en de Classic guitar van de SD2 OP right 3 dan heb je een hele mooie duidelijke klankkleur gewoon weg schiterend, en de Sax de Altosoft een hele mooie klank om te gebruiken een heerlijk instrument om te gebruiken, en zo zijn er nog meer instrumenten die de moeite waard zijn om te gebruiken, vooral om ze mixen met right 1

groetjes Jacob
bbmusic Geplaatst - 05/01/2007 : 01:31:41
Ook ik heb hem gekocht...de SD2...
Ten eerste als midimodule aan de PC en nu ook als extra module aan de Tyros 2.
Super...ik had hem gekocht ( niet bij Dera ) zonder software voor aan de Tyros 2 maar heb deze gratis gekregen van muziekhuis Dera...service of niet.?
Ook mijn schoonzus heeft hem gehoord en gelijk gekocht bij Oostendorp.
Zij gebruikt hem als midimodule aan haar Okyweb...dit is een soort karaoke midimodule maar de klanken zijn zeer matig van de Okyweb dus nu heeft ze een perfecte sound.
Ja ...men kan zeggen wat men wilt maar Ketron heeft toch een leuk speeltje op de markt gebracht en voor de centen hoef je het niet te laten...en super compact.
Fred Geplaatst - 05/01/2007 : 00:32:00
De drumkits zijn niet(of nog niet) aan te spreken via het Dera systeem, maar ik blijf er blij mee.

Gr. Fred
DA FLETCH Geplaatst - 04/01/2007 : 23:20:59
Zitten er eigenlijk ook drumkits in ?
lucieyvonn Geplaatst - 03/01/2007 : 21:10:33
ik heb hem !!!!!!!!!!
De Ketron SD 2.

Zonder overdrijven ik vind het geweldig.
Prachtige klanken als aanvulling op een prachtig instrument,
Helemaal top.
Zo simpel en toch zo uitgebreid.
Makkelijk te mixen met de geluiden van de \\\\Tyros 2\\\\\
In eerste instantie stond ik er een beetje sceptisch tegen over maar als je de klanken hoort ben je verkocht.

Fred Noorlander Geplaatst - 26/12/2006 : 14:52:45
Hallo

Ik heb voor de liefhebbers hier nog wat registraties van verschillende orgel klanken , helemaal voor nop, geef mij even een Email en ik stuur ze naar je toe .

FRED

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000