| O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
| fboss |
Geplaatst - 03/11/2008 : 21:11:31 Hallo Allemaal;
Ik heb inmiddels bijna twee weken mijn nieuwe Tyros 3, en ik moet zeggen dat deze Tyros 3 gewoon een totale nieuwe en een geweldige muziekale beleving geeft.
Ik was met mijn Tyros 2 al zeer verwend, maar de Tyros 3 heeft alles in zich wat de Tyros 2 ook heeft, (alleen klinken de Tyros 2 styles en voices hier véééééél mooier)
Bijvoorbeeld zijn de meeste klanken en de styles van de Tyros 2 aangepast met een veel dynamischer en doorzichtigere klankkleur en stemverhoudingen. De nieuwe klankgenerator, en daarbij de maximaal uitgebreide DSP's (Digitaal Sound Processors) geven aan de oude Tyros 2 klanken niet allen een veel ruimere, doorzichtigere en mooiere klankkleur, waar vooral ook de veel dynamischere effecten voor zorgdragen. Dus ik heb een totaal vernieuwde Tyros 2 erbij gekregen.
Maar daarnaast heeft de Tyros 3 nog véééél meer.!!!!!
Daarbij zijn de extra uitbreidingen van de Tyros 3 (zoals o.a. de nieuwe Articlation2 voices) een kompleet nieuwe stap in het weergeven van super ECHT klinkende instrumenten.
Kompleet echt nieuwe super Orgelklanken, (waarvan de samples opslag capaciteit meer als 10 maal zoveel is toegenomen.) En dat is te horen ook !!! Ik heb nog nooit zo'n mooie orgelklanken gehoord. Ook de diverse nieuwe pianoklanken (de samples uit de CVP 409) zijn om van te smullen.
De nieuwe klankkleur van de Tyros 3 maakt het bespelen ervan tot een grote emotionelere beleving.
Als je net als ik vind dat muziek een emotionele beleving moet zijn, dan kan ik zeggen dat deze Tyros 3 het eerste instrument is die, voor mij, deze beleving waarmaakt.
Ik raad dus iedereen aan om eens op dit instrument te gaan spelen, en daarna zelf te oordelen
Allemaal weer de groetjes van fboss.
|
| 15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
| R.A. Jansen |
Geplaatst - 04/12/2008 : 14:19:44 Ik heb nu 2 dagen de nieuwe Tyros 3, en ik moet zeggen dat deze Tyros gewoon een geweldige muzikale beleving geeft.
Ik ben het volledig eens met het verhaal van fboss, de Tyros 3 styles en voices klinken veel mooier!!!! De voices en de styles van de Tyros 3 zijn opnieuw bewerkt, waardoor zij veel echter over komen, een gitaar klinkt ook echt als een gitaar b.v.
Het schijnt dat de nieuwe klankgenerator, (Digitaal Sound Processor) daarvoor verantwoordelijk is, heeft ook veel meer capaciteit!
Verbeterde Orgelklanken, (waarvan de samples opslag capaciteit meer dan 10 maal groter is dan de tyros2)
Ook diverse nieuwe pianoklanken (de samples uit de CVP 409).
Ook als je eens wat "klassieks" speelt vallen de echtheid van een klarinet of hobo op en niet te vergeten de violen op.
Ook de drums en de gitaren klinken vele malen beter, ja wat niet?
Als je ng niet overtuigd bent, ga naar Oostendorp in Wezep, als je door de week kan nog beter, lekker rustig, koptelefoon op en spelen, dan raak je gegarendeerd overtuigd.
Zonder Tyros2 gebruikers tekort te doen is dit echt een totaal nieuw instrument en door de echtheid van de klanken echt een nieuwe ervaring!
|
| n/a |
Geplaatst - 04/12/2008 : 10:17:47 Zozo Bert, leuk hoor, mooie foto ook trouwens. Ik denk dat je echt geniet van je T-3, dat hoor je gewoon  doe zo verder . sis
T-2 rules |
| Ruud |
Geplaatst - 04/12/2008 : 09:59:09 Mooie site en leuk gespeeld, Bert. Zo zie je maar dat ook rustige nummers en TY3 goed samen gaan.
Groet, Ruud |
| lacobo |
Geplaatst - 03/12/2008 : 20:47:18 M'n eerste 2 Tyros 3 nummers staan op m'n site die (vanwege de omzetting van Tyros2- naar 3 site) nog een beetje rommelig is. 't Zijn geen klappers, maar geven wel een aardig beeld van wat nieuwe klanken en stijlen. Ik heb trouwens een Logitech Z-5500 set aan een plank vastgeschroefd en boven de T3 gehangen. Het 5500 geluid voegt veel toe in de laagte en hoogte en zelfs in 't midden. Erg gaaf om 't geluid uit 7 speakers te horen. Een paar vrienden die op bezoek kwamen sprongen op van de bank bij de eerste klanken! Ze waren erg onder de indruk van zoveel (mooi) geluid 
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com |
| theplayer |
Geplaatst - 17/11/2008 : 22:04:04 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis in de jukebox van de T-2 staat al genoeg , nu even de jukebox van de T-3.
Niet te hard roepen, maar de eerste staat er. En je weet, als het eerste schaap over de dam is,........ Snel dus even in de jukebox kijken. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
| T-Rossie |
Geplaatst - 17/11/2008 : 21:32:27 Geert,
Op http://ty3.nl/downloads.html staan enkele programma's die je kunnen helpen om styles en/of voices (klanken) over te zetten vanuit T2 formaat naar T3. Ikzelf had bijv. de voice-bestanden (.tvn) uit de Tyros2 in een map op de T3 harddisk gezet. Vervolgens bleek de T3 ze helemaal niet te 'zien'. Het file-converter programma kan in één klap al de files omzetten naar T3 formaat en ze krijgen dan de extentie .tvu de Tyros3 ziet ze dan wel. Verder sta ik geheel achter jouw standpunten betreffende de kosten. Wij hebben in ieder geval veel plezier aan ons instrument en dat telt !
|
| n/a |
Geplaatst - 17/11/2008 : 19:05:46 Die 1,5 euro is natuurlijk wel berkend op een gebruik van 2 a 3 jaar hihi schitterend !! |
| n/a |
Geplaatst - 17/11/2008 : 19:04:12 Heren,
Ik heb mijn Tyros 3 nu een aantal dagen en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben..
Ik moest in het begin even wennen aan de indeling maar verder verliep alles gewoon vlekkeloos...
Ik heb mijn registraties zonder enig probleem overgenomen vanuit mijn T2..
Ik heb nog wat technische ondersteuning gehad van T-ROSSIE en SIS maar ide hadden het over de registraties door een bepaald programma heen te halen... Dit zegt mij jammer genoeg helemaal niets.
Ik kwam er achter dat er in een sub menu nog een heleboel geluiden stonden ... wat daar de bedoeling van is weet ik niet maar kwam goed uit omdat ook daar prachtige samples te vinden zijn.
Er is maar 1 ding wat ik jammer vind en dat is de demo.... hihi jawel weer die irritante fluit maar ja... Ik heb al aan Henk gevraagd of het mogelijk was om de demo van de T2 te laden hihi
Maar zie het zo... de T2 is al weer een paar jaartjes oud... geen garantie meer..
Nu heb ik de T3 3 jaar garantie volgens henk... omgerekend kost de T3 ongeveer 1,5 euro per dag haha daarvoor heb je geen onkosten ... geen risico ben je up to date en heb je er nog plezier in ook..
je kunt natuurlijk ook gaan roken of gaan drinken maar dat is waarschijnlijk duurder hahaha
gr geert |
| n/a |
Geplaatst - 17/11/2008 : 12:23:00 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
Fluitje van een cent??? Volgens mij kost 'ie ietsje meer... Ik ben eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar wat de forumleden er op de T3 van bakken.
Inderdaad, Ik ook , in de jukebox van de T-2 staat al genoeg , nu even de jukebox van de T-3. Niemand voelt zich blijkbaar aangesproken  Kom op lady's , laat eens iets horen wat we op de demo's nog niet gehoord hebben  LAAT die T-3 eens KNALLEN.  sis
T-2 rules |
| Heiko |
Geplaatst - 17/11/2008 : 12:13:18 Fluitje van een cent??? Volgens mij kost 'ie ietsje meer... Ik ben eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig naar wat de forumleden er op de T3 van bakken. Maar wanneer iemand daar geen behoefte aan heeft moeten we dat respecteren, toch? Het gaat niet zozeer om kwaliteit dan wel het delen van het plezier in je hobby / beroep. Roel doet dat weer op een andere, voor de forumleden waardevolle manier!  Grtz, Heiko |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 17/11/2008 : 10:29:13 Roel,
Neem mij niet kwalijk hoor. Het was goed bedoeld. I dacht, je doet zo moeilijk over het opnemen van je eigen werk, laat ik hem even op weg helpen. Over hoeveel tijd het kost enz. Onzin natuurlijk. Het blijkt dan ook uit je antwoord. Je bent totaal niet geinteresseerd hoe je eigen perfomances klinken. Het zelf opnemen van je eigen zaal performances kan namelijk uiterst leerzaam zijn. Ha . Ha. Ha.
Persoonlijk zal het mij niet veel kunnen schelen of je wel of niet je oude werk gaat plaatsen hoe interessant dat mischien ook mag zijn.
Het is alleen jammer dat je je TYROS vrienden niet wilt laat meegenieten van je fantastische werk met de TYROS 3. Niet iedereen is in staat naar je optredens te komen.
Valse bescheidenheid siert je ook niet. Dus, als het voor je een fluitje van een cent is om iets op te nemen, waarom dan niet.
groetjes.
Jan |
| T-Rossie |
Geplaatst - 17/11/2008 : 10:11:11 Beste Jan, Ik ben zeer wel op de hoogte van opname mogelijkheden- /technieken en zou natuurlijk mijn MD recorder of Yamaha AW16G mee kunnen nemen. (Bijna alle audio van Tyros2 DVD-instrukties van Henk heb ik daar mee gemaakt) Punt is dat onze prioriteiten daar in het geheel NIET liggen, bij het opnemen van onszelf.
Indien het jullie enigszins 'bevredigt' kan ik wel wat (oude) opnames plaatsen van voor de Tyros-periode .... de SD1 Ketron was toen mijn instrument. |
| Jan Bruijn |
Geplaatst - 17/11/2008 : 09:39:52 Roel,
Het opnemen van je performance in de zaal of waar dan ook is niet zo'n grote klus. Ik ga er wel vanuit dat je in je geluidsapparatuur ergens een stereo L/R line uitgang vrij hebt.
Het vergt wel een kleine investering maar je zal er veel LOL van hebben. Kijk eens naar de Yamaha Pocketrak Mobile recorder type CX. Verbindt de stereo L/R out met de stereo Line In van deze Yamaha recorder en je hebt je opname in stereo kwaliteit. Line niveau enz wordt automatisch geregeld. Je kan kiezen of je het als MP3 of als WAV file wilt opnemen.
Roel. Deze methode kost absoluut niets van je kostbare tijd en je hebt een perfekte opname van je optreden.
Het is maar een gedachte cq suggestie.
m.vr.gr.
Jan |
| n/a |
Geplaatst - 17/11/2008 : 07:20:44 OK Roel, dan wachten we wel even af tot je eens tijd hebt . sis
T-2 rules |
| T-Rossie |
Geplaatst - 16/11/2008 : 22:48:06 Sis,
Inderdaad heb ik het toegezegd, maar 't is er nog niet van gekomen. Het 'probleem' is namelijk dat ik géén professional musicus ben en er dus een andere zeer drukke job naast heb om voor de inkomsten te zorgen  Als wij optreden ligt onze prioriteit bij dat optreden en niet zo zeer bij het opnemen ervan om een 'hongerige Belg' tevreden te stellen 
Mijn zanger en ik zien elkaar vrijwel niet buiten optredens om te repeteren en/of op te nemen.... alweer vanwege drukke jobs en gezinsverplichtingen. Het thuis opnemen van ons duo heb ik een jaar of 6 geleden een keertje gedaan (heb ik nog), maar toen had ik nog geen Tyros
Noem het wat mij betreft bescheidenheid dat wij niet zo erg te koop lopen met hoe geweldig wij zijn, dat doen anderen wel voor zichzelf 
Overigens staat het je vrij om 's langs te komen bij een optreden |