| Auteur |
Onderwerp  |
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 03/11/2008 : 21:11:31
|
Hallo Allemaal;
Ik heb inmiddels bijna twee weken mijn nieuwe Tyros 3, en ik moet zeggen dat deze Tyros 3 gewoon een totale nieuwe en een geweldige muziekale beleving geeft.
Ik was met mijn Tyros 2 al zeer verwend, maar de Tyros 3 heeft alles in zich wat de Tyros 2 ook heeft, (alleen klinken de Tyros 2 styles en voices hier véééééél mooier)
Bijvoorbeeld zijn de meeste klanken en de styles van de Tyros 2 aangepast met een veel dynamischer en doorzichtigere klankkleur en stemverhoudingen. De nieuwe klankgenerator, en daarbij de maximaal uitgebreide DSP's (Digitaal Sound Processors) geven aan de oude Tyros 2 klanken niet allen een veel ruimere, doorzichtigere en mooiere klankkleur, waar vooral ook de veel dynamischere effecten voor zorgdragen. Dus ik heb een totaal vernieuwde Tyros 2 erbij gekregen.
Maar daarnaast heeft de Tyros 3 nog véééél meer.!!!!!
Daarbij zijn de extra uitbreidingen van de Tyros 3 (zoals o.a. de nieuwe Articlation2 voices) een kompleet nieuwe stap in het weergeven van super ECHT klinkende instrumenten.
Kompleet echt nieuwe super Orgelklanken, (waarvan de samples opslag capaciteit meer als 10 maal zoveel is toegenomen.) En dat is te horen ook !!! Ik heb nog nooit zo'n mooie orgelklanken gehoord. Ook de diverse nieuwe pianoklanken (de samples uit de CVP 409) zijn om van te smullen.
De nieuwe klankkleur van de Tyros 3 maakt het bespelen ervan tot een grote emotionelere beleving.
Als je net als ik vind dat muziek een emotionele beleving moet zijn, dan kan ik zeggen dat deze Tyros 3 het eerste instrument is die, voor mij, deze beleving waarmaakt.
Ik raad dus iedereen aan om eens op dit instrument te gaan spelen, en daarna zelf te oordelen
Allemaal weer de groetjes van fboss.
|
Bewerkt door fboss op 06/11/2008 19:15:37 |
|
|
paulmuz
Average Member

279 berichten |
Geplaatst - 07/11/2008 : 09:45:45
|
Fboss
Hoe klinken de registraties die je hebt gemaakt op de Tyros 2 wanneer je deze overzet op de Tyros 3 ??? mvg Paul |
 |
|
|
fboss
Average Member

380 berichten |
Geplaatst - 07/11/2008 : 10:46:04
|
Beste Paul, en Allemaal;
Hierop kan ik helaas geen antwoord geven.
1) Ik heb mijn Tyros 2 reeds 4 maanden geleden vekocht, en ik was intussen met een Tyros 1 verder gegaan. (Deze Tyros 1 is nu dus ingeruild op de Tyros 3.)
2) Ik had me 4 maanden geleden voorgenomen om een strakkere regie te gebruiken voor de inrichting van de directory en bestandsstructuur van de harddisk van de Tyros 3, en ik heb daarom mijn registraties niet bewaart.
Wel heb ik inmiddels al mijn SongStyles (vele honderden) geconverteerd naar de Tyros 3 Daar worden de normale oude geluiden aangesproken, en niet de nieuwe Art2 geluiden.
Het zijn dus de originele Tyros 2 voices, maar ze klinken véél beter. Ook bij de conversie van oude Styles van Tyros 2 naar de Tyros 3, blijven de oude ingestelde Voices bewaart. Wil je ze overzetten naar Art2 voices, dan moet dat handmatig.
Beste Paul en Iedereen weer de groetjes van fboss.
P.S. Ik heb wel technische problemen met de Tyros 3, en daarvan open ik een nieuwe thread op dit forum.
|
 |
|
|
paulmuz
Average Member

279 berichten |
Geplaatst - 07/11/2008 : 18:19:48
|
Fboss ,
Bedankt voor uw reactie , misschien horen wij het nog wel , als iemand ervaring heeft met registraties overplaatsen van de T2 naar de T3 , en of die kwaliteit goed is ? mvg Fred |
Bewerkt door paulmuz op 07/11/2008 18:20:51 |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 10/11/2008 : 21:00:22
|
Ik heb zelf even zaterdag op de Tyros3 mogen spelen, . het was wel even zoeken en wennen ook aan het klavier dat nu een motif klavier had en ik was het oude vertrouwde Tyros2 klavier gewend het was vooral zoeken en even uitproberen, maar ik vond de Tyros3 ontzettend goed klinken alleen het volume was zachter naar mijn mening dan de T2. de T2 galmt ook meer dan de T3. En Marco Riedijk gaf weer een fantastische demonstratie en zei de T3 is echt iets voor jou hahaha.. maar toch denk ik er nog even over na.. die Iris pipe vond ik ontzettend mooi en de nieuwe accordeons.. Alleen ik vond de Dancestyles toch iets minder dan de T2 maar dat is mijn eigen smaak. de T3 in veel opzichten een verbetering met S.A-2
Maar ik zei ook al tegen Marco straks komt er weer een Tyros4 maar die dreigt er voorlopig toch niet aan te komen.. toch niet binnen 3 jaar. wat ik wel erin mis dat heb Roland voornamelijk wel in z'n VA-7 die Vprice stemmen die echt zingen van Come on baby enzz maar enkele heb ik al weten over te zetten naar de T2 dus dat is ook geen probleem!
Kortom Tyros3 is een geweldig keyboard!
Groetjes,
Daniel, |
 |
|
|
lacobo
Average Member

245 berichten |
Geplaatst - 10/11/2008 : 22:32:35
|
Voelen de toetsen van de T3 anders aan als de T2? En in hoeverre dan? Zwaarder, lichter, snappier (kan geen Nederlands woord vinden, maar dat je door een moment heen moet voor de toets naar beneden gaat)?
Ik heb nog steeds een beetje heimwee naar de 9000Pro toetsen, die wonnen het nog van de Tyros 2. Zou fijn zijn als de Tyros 3 dichter in de buurt van de 9000 Pro zou komen.
Bert
_______________________________________ LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 10/11/2008 : 22:52:22
|
Naar mijn idee is er geen verschil in de toetsen van de T2 &T3. Uiteraard voelt een nieuw klavier anders dan een van een paar jaar in gebruik.
Soryt. |
 |
|
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 11/11/2008 : 09:50:37
|
Via Marco heeft de Tyros3 een Motif klavier en ze voelde gewoon anders aan dan de Tyros2 ja.. Qua speling toch iets zwaarder dan Tyros2 |
Bewerkt door MrBoembas op 11/11/2008 09:52:48 |
 |
|
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 12/11/2008 : 14:59:22
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door paulmuz
Fboss ,
Bedankt voor uw reactie , misschien horen wij het nog wel , als iemand ervaring heeft met registraties overplaatsen van de T2 naar de T3 , en of die kwaliteit goed is ? mvg Fred
Hallo Fred, Ik heb hier de Tyros 2 en 3 staan. De Tyros 2 wordt uiterraard verkocht ( hoop ik ) Wat de styles betreft, deze klinken beter dan op de Tyros 2, omdat de dynamiek van de Tyros 3 veel beter is. Met name de drumkits klinken geweldig, dit is echt een verbetering ten opzichte van de Tyros 2.
Groeten Rene ( nieuw op dit forum |
 |
|
|
Fred
Average Member

109 berichten |
Geplaatst - 13/11/2008 : 02:02:20
|
Hoi Lui,
Zelfs de meest ongeoefende luisteraar(die de afgelopen 3 weken bij mij waren) hoort het verschil tussen de 2 en 3, dus wat dat aangaat moet het wel kloppen. Wat betreft het maken van registraties leg ik de volgende vraag neer!!!!! Is het niet zo, dat elk nieuw instrument een uitdaging is voor de bespeler om weer vanaf nul te beginnen? Ikzelf gebruik m'n instrumenten alleen maar thuis, waardoor ik voldoende tijd heb om te bedenken wat ik wil, maar als je (semi)professioneel bezig bent en dus geld verdient met je instrument, waarom grijp je dan alsmaar terug op het oude, terwijl het nieuwe je met enige inspanning veel meer biedt? Het is maar een vraag!!!!! En verder, als je tevreden bent voor het moment, ok maar de T3 is absoluut een ander instrument, met inderdaad alle eigenschappen van de T2 met een heleboel meer en voor zover ik begrijp op korte temijn uitbreidbaar. Het enige wat er bij Yamaha nog steeds niet in wil is 76 of 88 toetsen en dat is jammer, want als ze die durf zouden hebben heeft wat mij betreft de rest het nakijken en ja ik heb ook o.a een G70. Zo dat wilde ik ff kwijt. Groetjes Fred te B. |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 13/11/2008 : 08:21:05
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Fred Wat betreft het maken van registraties leg ik de volgende vraag neer!!!!! Is het niet zo, dat elk nieuw instrument een uitdaging is voor de bespeler om weer vanaf nul te beginnen? Ikzelf gebruik m'n instrumenten alleen maar thuis, waardoor ik voldoende tijd heb om te bedenken wat ik wil, maar als je (semi)professioneel bezig bent en dus geld verdient met je instrument, waarom grijp je dan alsmaar terug op het oude, terwijl het nieuwe je met enige inspanning veel meer biedt? Het is maar een vraag!!!!!
Hallo Fred,
De reden is vrij simpel. Als je vandaag een Tyros3 ophaalt en je moet over 3 dagen weer op de planken zitten, heb je gewoon de tijd niet om snel even je registrations te maken voor die hele avond. Daar komt bij dat je gewend bent aan de reactie van je oude registration en je dus wel eens ineens voor verrassingen kunt komen te zitten. Daar hebben we natuurlijk allemaal een hekel aan. Natuurlijk worden die registrations in de loop der tijd wel weer bijgesteld naar de nieuwe mogelijkheden. Maar je zult er toch meteen mee aan de slag moeten. Ik hoop dat je zo enig inzicht hebt in het 'waarom". Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
 |
|
|
Heiko
Advanced Member

1643 berichten |
Geplaatst - 13/11/2008 : 15:07:52
|
.........Zelfs wanneer je andere (betere) speakers aansluit moet je waarschijnlijk je registraties weer aanpassen. Vooral bij die HS boxen is het verschil groot. Je hoort elk instrument van de begeleiding veel beter, dus je kunt alles veel fijner afstellen. Ook de baspartij is een ding op zich. Moest ik ook vaak bijregelen en opnieuw vastzetten.(Jammer dat ik de fout in ging om alle totalen op 86 tezetten. Da's pas dom!) Grtz, Heiko |
 |
|
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 13/11/2008 : 18:44:28
|
Er wordt gesproken o.a.over een songstyle. Ik ken een midi en een songstyle. Kun je deze beginnende Tyrosiefhebber (die over 2 weken een T3 afhaalt in Wezep uitleggen wat zo'n songstyle precies doet?
Henske |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 13/11/2008 : 19:51:33
|
Hallo Henske,
Een songstyle is niets anders dan een gewone style. Maar deze heeft wel het intro en ending precies zoals het bij die bepaalde song hoort. Ook de stylevariaties zijn zoals de begeleiding van die song is. Hij is dus eigenlijk maar geschikt om één bepaalde song te spelen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
Bewerkt door theplayer op 13/11/2008 19:52:18 |
 |
|
|
Fred
Average Member

109 berichten |
Geplaatst - 13/11/2008 : 20:31:05
|
Hallo Frans,
Da's duidelijk, zo zie je maar dat ik als thuisgebruiker de beroeps ff over het hoofd zie.
Gr. Fred te B |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 13/11/2008 : 23:32:32
|
Met het overzetten van de registraties van de Tyros 2 naar de tyros3 heb ik geen enkel verschil kunnen ontdekken.alle klanken en stylen (de interne) worden netjes geselecteerd. Uiteraard wel eerst door het conversie programma heen,wat verder ook belangrijk is dat de indeling van je harddisk en je user stylen identiek moet zijn aan de tyros 2 (ook je sample's),zodat de registratie de goede klanken en stijlen kan selecteren.
Soryt |
 |
|
Onderwerp  |
|