O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
aberendse5 |
Geplaatst - 07/12/2009 : 00:11:36 Mogge Heren en Dames,
Een wat vreemde vraag misschien, maar ik kom er niet mee uit de voeten. Ik wil graag een opname maken terwijl ik op de t3 speel. Maar hoe koppel ik de camera qua geluid aan de tyros? door aan te sluiten op de koptelefoon, is een optie, maar dan hoor ik niet meer wat ik speel.....
Iemand een werkend idee?
Alvast dank aart |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Niek |
Geplaatst - 21/12/2009 : 12:55:01 Ha Robert,
Hartelijk dank voor je advies. Ga het binnenkort zeker uit proberen en zal resultaat laten weten.
Wat mij betreft de laatste opmerking in Pinnacle Studio. Al hoewel ook versie 14 niet probleemvrij is heb ik perfecte DVD's / Blu-ray's kunnen maken.
Groet, Niek |
appie21 |
Geplaatst - 19/12/2009 : 22:14:08 nee
ik had een systeem laten ontwikkelen door pinnacle zelf Met sommige analoge camera's gaf de audio echt problen ik heb er later een ander kastje bij gekocht (niet van pinnacle)probleem op gelost.
pinnacle is gewoon echte ammateur (troep) Zelfs liquid is erg mager.... oops we gaan wel erg off topic Ach ik raad pinnacle hard en software af! |
robbiedoes |
Geplaatst - 19/12/2009 : 21:33:48 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door appie21
Hoi had jij bij die pinnacle ook een box voor S video op aan te sluiten? bijvoorbeel de breakout box. Dat ding is namelijk niet goed (met analoge video) En heeft altijd vertraagd
Ik heb vroeger ook een moviebox gekocht van Pinnacle (met destijds Pinnacle 8 erbij) om analoge video (composite en S-VHS) om te kunnen zetten daar digitaal computerbestand. Deze moviebox werkt overigens via firewire en niet via USB. Is ook minder groot en uitgebreid dan de afbeelding die je toonde. Het probleem wat jij beschrijft over vetraging in audio of geluid heb ik met mijn moviebox nooit last van gehad. Heb de moviebox nog steeds overigens.
Mogelijk dat jouw ervaring komt door een vertraging met de USB bus. Voor optimale performance zul je ook USB 2.0 nodig hebben. Ben bang dat USB 1.0 te traag is voor live videostreaming.
Alleen Pinnacle, dat is helaas een drama pakket. Zelfs na een upgrade naar versie 9 en 10 is het programma traag en instabiel gebleven. Vandaar mijn overstap naar Magix. Het was even wennen qua gebruik, maar Magix vind ik toch een enorme verbetering qua mogelijkheden en stabiliteit. |
robbiedoes |
Geplaatst - 19/12/2009 : 21:24:33 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Niek
Zou graag hetzelfde willen doen maar dan met: camera:Canon HV30 Software: Pinnacle Studio 14 Ultimate Collection PC: Vista 64 bit, 8 Gb, NVidia G-Force 9600 GT, 1,4 TB (3x HD)
Heb redelijk wat ervaring met bewerking van Video (DV en HDV) maar heb nog nooit geluid geimporteerd wat ook synchroon moet blijven.
Elk advies is welkom, waarvoor bij voorbaat dank.
Niek,
Of je nu Magix of Pinnacle gebruikt, beide programma zijn in staat om aan een video geluid toe te voegen en het eventueel aanwezige geluid in de opgenomen video uit te schakelen/te verwijderen.
Je moet ervoor zorgen dat je tijdens het opnemen met de camera, ook de harddiskrecorder van de Tyros activeert. Zo heb je opname van twee verschillende bronnen, die qua tijd synchroon lopen en achteraf goed samen te voegen zijn omdat ze tegelijkertijd gemaakt zijn.
Na de opname kun je de audio van de Tyros exporteren naar een standaard .WAV bestand op een USB stick, die je in Pinnacle of Magix weer kunt toevoegen aan de video in een apart spoor. Het synchroon laten lopen is een kwestie van fine-tunen. Net zolang de audio beetje bij beetje verplaatsen zodat deze gelijk loopt met het beeld. Omdat beide opnames tegelijk hebben plaatsgevonden zou je geen last moeten hebben van het feit dat beeld en geluid langzaam afwijken van de synchronisatie (mits je "lost frames" hebt van de camera opname).
Succes!
Groeten,
Robert |
robbiedoes |
Geplaatst - 19/12/2009 : 21:12:05 Ik kan me heel goed vinden in de mening van Roel. Het is inderdaad prima gespeeld Frans, niets op aan te merken!! Maar geluidstechnisch is het een flinke brei geworden door een grote hoeveelheid galm (al ben ik ook een galmfreak hoor ;-)) en compressie. Het galmeffect wordt hierdoor juist ook weer versterkt. AGC (automatic gain control) uitschakelen is inderdaad verstandig. En wellicht het volume van de Tyros 3 wat lager zetten tijdens de opname.
Frans, begrijp ik goed dat je inderdaad de line-out op de achterkant van het keyboard hebt gebruikt en niet de koptelefoonuitgang?
Het korrelige verschijnsel van het geluid (mooie woordkeuze!!) is overigens iets dat heel goed kan ontstaan door de omzetting van YouTube. Ik merk ook dat mijn opnames door YouTube enigzins licht vervormen door het compressie-algoritme van YouTube. Dit is met name hoorbaar bij de koperen blaasinstrumenten (brass, sax, trumpet). |
T-Rossie |
Geplaatst - 18/12/2009 : 17:03:32 Frans,
Het nummer is mooi gespeeld, maar het audio zou wel wat beter kunnen: Er is een behoorlijk stevige compressie of auto-gain regeling aan het werk wat de dynamiek weghaalt en een indruk van 'vervorming' geeft. Op de meeste camera's is AGC uitschakelbaar. Ook is het geluid 'korrelig' maar dat kan komen door de (te lage) samplerate waarmee het is uitgevoerd
Roel |
Niek |
Geplaatst - 18/12/2009 : 13:37:12 Ha Appie21,
Aannemende dat je op mijn bericht reageerde.......... neen ik gebruik geen Moviebox, wewrk uitsluitend met digitale (SD of HDV)opnamen.
Je vraag over de piano heb ik niet begrepen.
Groet Niek |
appie21 |
Geplaatst - 18/12/2009 : 11:37:31 Hoi had jij bij die pinnacle ook een box voor S video op aan te sluiten? bijvoorbeel de breakout box Dat ding is namelijk niet goed (met analoge video) En heeft altijd vertraagd
en At theplayer
Gebruik jij de standaard piano of heb jij er een echo achter gezete(bewerkt) ik vind hem namelijk wel mooi klinken
|
Niek |
Geplaatst - 17/12/2009 : 13:37:23 Hi,
Zou graag hetzelfde willen doen maar dan met: camera:Canon HV30 Software: Pinnacle Studio 14 Ultimate Collection PC: Vista 64 bit, 8 Gb, NVidia G-Force 9600 GT, 1,4 TB (3x HD)
Heb redelijk wat ervaring met bewerking van Video (DV en HDV) maar heb nog nooit geluid geimporteerd wat ook synchroon moet blijven.
Elk advies is welkom, waarvoor bij voorbaat dank.
M.vr.gr Niek |
Soneg |
Geplaatst - 16/12/2009 : 21:38:04 Klinkt prima ,hoef je niks meer aan te doen
Gr, Soryt |
theplayer |
Geplaatst - 16/12/2009 : 12:18:57 Hallo,
Heb weer eens een poging gedaan. Met de line out van de tyros naar de ingang op de Camera. Dacht dat het geluid wel meeviel. Althans bij mij klinkt het wel aardig. Ook bekijken? klik hier. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
bertus |
Geplaatst - 15/12/2009 : 20:37:32 Mag ik me ook even er tegenaan bemoeien? Die Magix hé, nou ik kan je vertellen dat ik die na een schone installatie van Xp niet meer aan de gang kreeg, na contact met de supportdesk weer wel (PC liep niet meer vast erop) en dat was ook het enige ook, ook na patches geinstalleerd te hebben op aanraden van diezelfde desk. Weer het probleem aangekaart daar en dat was 3 weken geleden maar tot op heden geen reactie!! Ondanks toch in het verleden goede ervaringen met Magix. Maar laat ik maar stoppen want daar is het forum niet voor eigenlijk, sorry maar moest het even kwijt. Groet, Bert |
theplayer |
Geplaatst - 15/12/2009 : 08:03:51 Hallo,
Zal het eens proberen. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! http://home.hccnet.nl/f.lijflander |
robbiedoes |
Geplaatst - 15/12/2009 : 01:44:46 Ik neem aan dat je je Magix software dan (net als ik) geregisteerd hebt op de website van Magix. Je kunt dan aanmelden op de website van Magix en daar de nieuwste patches downloaden van jouw Magix Video versie. Wellicht dat dat nog verschil maakt m.b.t. jouw problematiek. |
theplayer |
Geplaatst - 11/12/2009 : 19:59:55 Hoi Robert,
Toevallig werk ik met hetzelfde programma. Wat mij overigens goed bevalt. Maar ook aan de hardware zal het niet liggen. Mijn camera is een van de betere van Sony.(DV-PC5E) Mijn computer draait met een I7 processor met 6 gig geheugen en win7 (64 bits). Het grootste gedeelte gaat goed, maar aan het eind treedt het verschil dan ineens op. Maar ik zal alles eens nalopen en kijken of ik iets kan vinden. Groetjes,