Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 premium voice

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Soneg Geplaatst - 09/01/2010 : 16:35:50
Zijn er die het ook opvalt dat bij gebruik van premium voices de begeleiding uit de maat gaat spelen ?
Valt vooral op bij SA voice HuhHahMW met Harmony aan.
Ik denk dat de processor van de T3 zn grens bereikt heeft wat betreft rekenkracht.

Gr.
Soryt
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
MrBoembas Geplaatst - 14/01/2010 : 18:41:57
Helemaal mee eens Frans misschien kan de Admin een deel van dit topic kopieren naar een ander topic?
New in town Geplaatst - 14/01/2010 : 18:22:01
Is waar Frans...
Ik liet me meeslepen door mijn Tyros-perikelen... :-)

Groetjes Piet
fransonline Geplaatst - 14/01/2010 : 17:43:56
Probeer s.v.p even te blijven bij het topic: het probleem van Premium Voices en Harmony op de Tyros 3.
Een uitstapje naar Technics keyboards KNxxx en het gemis van een octaaf op de T3 zijn zeker interessant, maar passen beter in een apart onderwerp.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
New in town Geplaatst - 14/01/2010 : 17:43:23
Nog even een ps-je.
En dat zelfde geldt bij mij ook voor de styles, die extra voor mij op de harde schijf zijn gezet.
Het is eigenlijk één grote warboel van styles daar. Allemaal heel erg onoverzichtelijk.
Ik merk dat ik met tegenzin, daar een ritme van gebruik. En er zitten trouwens ook heel weinig bruikbare styles voor mij bij. Heel veel van hetzelfde. Gelukkig zijn voor mijn muziekstijl heel veel standaard styles wèl bruikbaar. En daar zitten gelukkig veel mooie styles bij. Veel meer overigens dan de KN 6000 had.

MrBoembas Geplaatst - 14/01/2010 : 17:33:37
Wat Sis zegt over een Octaaf meer dat kunnen ze wel doen net zoals Roland met de VA7 en 76 de VA76 heeft ook een octaaf meer dan de Va7 maar dan zouden ze twee keyboards te gelijk op de markt moeten brengen. Wie weet is dit wel de volgende stap maar ik vind wel dat je een keuze moet hebben of je een octaaf meer wilt of niet :p, en over de Technics gesproken de orgels van de Technics zijn hele mooie geluiden maar die moeten niet worden overgenomen door Yamaha laat Yamaha maar z'n eigen geluiden fabriceren en voor de Technics liefhebbers misschien komt er ooit wel weer een Technics pakket aan (ideetje voor Oostendorp) naast het pakket van Marco Riedijk.

Grtz,

Daniel.
New in town Geplaatst - 14/01/2010 : 17:20:08
Tja, ik ben gestopt bij de KN 6000.
Ik heb dus geen ervaring met de KN 6500, en de KN 7000.
Maar eerlijk is eerlijk, qua geluiden kon mijn oude KN 6000 niet tegen de T3 op.
Toch heb ik altijd heel prettig op de KN serie kunnen spelen.
En ben ik het logischerwijs niet eens met de echnics-grap van sis. Hoewel ik hem wel leuk vond.
Qua bedieningsgemak, vond ik Technics beter. Ik vind al dat gehannes met al die mappen en folders nog steeds niets.
Vooral als ik sounds uit de legacy of andere sounds onder andere folders weg wil halen... Je blijft maar drukken, om in die menus te komen. Het is net alsof Yamaha, die sounds met de realisering van de T3, in één keer tot taboe heeft verklaard, zo omslachtig als het is, om deze moeilijk bereikbare geluiden van de harde schijf te kunnen gebruiken. En daar zitten toch echt nog wel leuke sounds bij. Die hadden makkelijker bereikbaar moeten zijn. En eigenlijk is het ook niet goed voor het totaal overzicht... Zo ben je bijvoorbeeld volop bezig met organvoices, en dan zie je, dat er in de legacy, of bij andere folders van vroegere keyboards, ook nog een organ keuze mogelijk is. Het maakt het allemaal niet makkelijker om het optimale instrument bij de daarbij horende registratie te plaatsen.

Ach, zo leer je in ieder geval wel je keyboard kennen... :-)
Groetjes Piet

n/a Geplaatst - 14/01/2010 : 16:08:10
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanvdw

heb de KN-6500 gehad , die ruim 10 jaar geleden, de voices en scats waren echt fantastisch, kan de Ty3 premium voices niet eens benaderen!

Ja , sorry jongen maar ik ga niet mee met jou stelling, de T-3 heeft wel degelijk goede klanken aan boord en daar kan geen technics tegen op , echt waar niet .
Vandaar hoor je in sommige winkels : echnics ,dus gewoon de T weglaten
sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
johanvdw Geplaatst - 14/01/2010 : 15:25:48
heb de KN-6500 gehad , die ruim 10 jaar geleden, de voices en scats waren echt fantastisch, kan de Ty3 premium voices niet eens benaderen!
New in town Geplaatst - 14/01/2010 : 13:32:30
Ja, dat is jammer sis.

Het is niet goed voor de produktvernieuwing als er geen concurrerende partij is.
Eigenlijk is het wat concurrentie betreft, dan ook jammer dat Technics gestopt is.
We moeten het maar afwachten zoals Daniel ook al zegt.
Maar over het algemeen ben ik best wel tevreden met de T3. En speel ik lekker verder met de mooie sounds, die dit keyboard te bieden heeft. Een paar betere choir-voices direct standaard in het keyboard, had ik nog mooier gevonden.
Maar ja je kunt niet alles hebben... :-) Met de T3, heb je al best wel veel.
Maar eerlijk is eerlijk, toch denk ik dat ik met die choral voices, en dat organpack nog wel overstag ga.
Ik hoop alleen, dat ik dat via Oostendorp kan regelen, als het zover is. Ik heb namelijk nog steeds geen credit-card.
En schaf die ook niet voor deze reden aan.

Leve de T3 dan maar, ha, ha. ;-)
Groetjes Piet

n/a Geplaatst - 14/01/2010 : 12:27:03
New in town , Yamaha heeft geen concurentie, ze zijn daar goed bezig , die Japanezen .
Het enige wat zij niet snappen is dat er een grote vraag is naar een oktaaf meer .
Dat snappen zij dus echt niet, eigenlijk zou de T-3 er al moeten mee uitgerust zijn , nope, niks.
Wat doet Yamaha , de mensen zot maken en allerlei klanken en styles aanbieden.
Slaat nergens op en is een vorm van ...................
Is duur, klinkt niet en is voor velen meer last dan plezier !
Leve de T-2
sis

New in town Geplaatst - 14/01/2010 : 11:17:27
Hallo beste mensen.

Heel verhelderend dit topic.
Ik sta er steeds weer verbaasd van te zien, hoeveel know how er hier aanwezig is, wat betreft de T3.
Vooral van Robert, vond ik de uitleg zeer helder. Het heeft dus beperkingen om te spelen met premium voices.
Tja, op dit moment heb ik nog steeds mijn expansion eigenlijk leeg. Ik heb nog geen premium voices aangeschaft. Behalve dan het bijgeleverde euro-pack, staat er niets op. In ieder geval liggen er nog geen expansion-geluiden onder mijn regist-banks. Deze voor mij zeer nuttige informatie, maakt me toch huiverig om over een poosje via Oostendorp nieuwe voice-packs te kopen. Toch jammer zo'n mooi apparaat, en dan zulke speelbeperkingen. Idd. dan is de 128-tonige polyfonie, ook niet toereikend. En ook wat sis zegt, daar ben ik het ook helemaal mee eens. Als Yamaha, een 6-octaafs keyboard zou uitbrengen, zou ik waarschijnlijk om die reden deze T3 inruilen. Want ik mis dat ook, vooral wanneer je het keyboard split in drie gedeelten. Is een leuk idee natuurlijk, zo'n split, maar dan moet je wel ruimte overhouden om je muziek fatsoenlijk te kunnen spelen. Eén octaaf meer maakt in dit geval een groot verschil. En dan gelijk maar 256-tonig polyfoon. Vooral voor de mensen zoals mij, die best wel veel gebruik maken van de harmony-mogelijkheid. En laat Yamaha dan ook gelijk, de laadtijd van de expansionvoices aanpassen door up to date-techniek in het apparaat te bouwen. Dan heeft Yamaha, een keyboard om de concurrentie weer een aantal jaren de baas te blijven.

Groeten van Piet
n/a Geplaatst - 14/01/2010 : 08:27:18
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas

[quote][i]
Overigens ik ben benieuwd welk soort keyboard Yamaha nu aan het ontwikkelen is die misschien nog veel beter is dan de Tyros3, welke veranderingen erin komen en of dit probleem ook word mee genomen. maar op die antwoorden zullen we nog 1,5 jaar of 2 jaar moeten wachten hahaha.

Grtz,

Daniel.

En hopelijk met een oktaaf meer, want dit is echt nodig vind ik .
sis

MrBoembas Geplaatst - 13/01/2010 : 21:41:11
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanvdw

Heb ruim 10 jaar geleden de TECHNICS KN-6500, de scats en de humanvoices zijn destijds al formidabel, ongelooflijk goed!! Yamaha steunt toch ook TECHNICS, waarom kopieert zijn dan niet? Vind toch matig van TYROS 3 voor de prijs.

Ik vind ook dat Yamaha Yamaha moet blijven en geen geluiden moet kopieren uit andere merken want dan is het niet meer een Yamaha maar dat terzijde, Aan de andere berichten te lezen heeft de Tyros3 een bepaald Limiet dus dat vind ik vrij normaal van een keyboard en ik speel wel op een Tyros2 maar ik heb ook vaak gemerkt wat ik al eerder zei dat bepaalde tonen raar gaan klinken enz maar dat nemen we maar voor lief.

Overigens ik ben benieuwd welk soort keyboard Yamaha nu aan het ontwikkelen is die misschien nog veel beter is dan de Tyros3, welke veranderingen erin komen en of dit probleem ook word mee genomen. maar op die antwoorden zullen we nog 1,5 jaar of 2 jaar moeten wachten hahaha.

Grtz,

Daniel.
Soneg Geplaatst - 13/01/2010 : 19:02:43
Mijn speelplezier gaat hier ook niet lijden,maar het is gezien de huidige techniek wel jammer.

Soryt
robbiedoes Geplaatst - 13/01/2010 : 18:20:20
Ten eerste mijn complimenten voor Oostendorp die klaarblijkelijk zo'n goed communicatiekanaal richting Yamaha heeft, dat zij al zo snel een officiële reactie hebben ontvangen van een grote organisatie als Yamaha.

Dan nu het polyfonieverhaal, dat is heel erg logisch. Een polyfonie van 128 mag dan veel lijken, maar je moet ook goed begrijpen dat zolang een toon klinkt deze nog steeds polyfonie in gebruik neemt. In stijlen zoals dit in de YouTube link werd gedemonstreerd door RonsonDenmark, bereik je al heel erg snel het plafond van de polyfonie.

Yamaha geeft aan dat met name bij de SA(2)/Megavoice geluiden één toon door de gelaagde samples (zie de voice editor van Yamaha, een geluid kan uit maximaal 8 gelaagde samples bestaan) al meer dan één polyfonie in beslag neemt, dan kun je je voorstellen dat het bij harmoniegebruik 3-4x zo snel gaat met de beschikbare polyfonieruimte. Als de sample/het geluid ook nog eens een hoog susain gehalte heeft, dan gaat het echt heel erg hard met de polyfonieruimte.

Reken maar na (even in een extreem geval dat een geluid uit 8 gelaagde samples bestaat):
(1 toon + 2 harmoniën) x 8 samples = 24 polyfonie
Aannemende dan een toon/harmonie nog wat sustain bevat mag je het bij een langzame speelstijl verdubbelen en dan kom je al op 48. Bij een snelle speelstijl kan het zelfs af en toe verdrievoudigen en dan zit je al op 72.

Wanneer daar ook nog eens een (complexe) stijl bij wordt gebruikt dan is de koek uiteindelijk gewoon op.

Kortom: een mooi moment voor Yamaha om bij een opvolger een hogere polyfonie in de specificaties te realiseren.

Ik heb begrip voor deze beperking en het ontneemt mij geenzins het plezier dat ik met de Tyros 3 beleef .

Robert

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000