Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Organflutes T3

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Coenraad Geplaatst - 01/03/2010 : 13:43:43
T3 collega's,

een vraag over het maken van Organ Flutes en het saven.
Dit gaat volgens mij nog allemaal goed.
Maar wanneer ik het plaats in een registratie en save deze ook, is nog steeds alles goed.
Maar ga ik naar een andere registratie en ga dan weer terug naar deze, dan zijn de geluiden nog steeds goed, maar de naam veranderd terug naar Classic Jazz terwijl ik b.v. ReggaeBars heb gebruikt en in de registratie heb gezet. Ik vind het nogal verwarrend.
Wat doe ik fout en wat is de oplossing.

Ik wacht af of jullie mij kunnen helpen.

Coenraad
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
New in town Geplaatst - 05/03/2010 : 17:30:35
Hoi Riko,
Toch wel komisch, zo lijkt het idd. of ik mijn mening ook geef, maar Robert had in eerste instantie mij op het oog, met het uitwisselen van registraties e.d. Vandaar, dat ik reageerde naar hem toe, met dat ik hem gelijk gaf.
Maar inderdaad, je kunt mijn laatste bericht ook op deze manier interpreteren...
Maakt niet uit, een bedankje is altijd leuk... :-)

Groetjes, Piet
ROMANTIKO Geplaatst - 05/03/2010 : 14:49:22
OK Robert en Piet bedankt voor de vlugge reaktie,gr RIKO
New in town Geplaatst - 05/03/2010 : 11:06:34
Je hebt gelijk, Robert.
Op die manier is het idd. mogelijk, om je registraties op meerdere Tyrossen te kunnen gebruiken.
Het uitwisselen is me duidelijk.

Groetjes, Piet
robbiedoes Geplaatst - 05/03/2010 : 10:20:08
Ja Romantiko, dat klopt inderdaad. Ik doelde meer op registraties op basis van interne styles en voices die op het keyboard zelf zijn bewerkt (dus niet voices die met de voice editor op de PC zijn bewerkt, want dat wordt een Custom Voice met een eigen klankpositie).

Sorry voor de verwarring. Ik wilde het "uitwisselen" benadrukken, dat het niet persé zo hoeft te zijn dat je zelf achter meerdere Tyrossen gaat zitten maar dat je naast styles/songs ook registraties kunt uitwisselen met elkaar en dit bij gebruik van uservoices dus gewoon blijft werken.

Voor het geval van externe styles en custom voices (ingeladen voicesamples + bewerkte voices met de PC) ben je wat styles betreft volledig afhankelijk van de map waarin deze staan en ben je wat de custom voices betreft volledig afhankelijk van de klankpositie waarop de voice in het geheugen staat.

Voices die op het keyboard zelf zijn bewerkt, zijn geen custom voices maar uservoices (bereikbaar via de knop USER DRIVE).
ROMANTIKO Geplaatst - 05/03/2010 : 09:35:56
Robert,maar als je wil met je eigen registraties naar een ander t3 aan de gang gaan,dan moeten de instellingen zoals voices en styls of expansianvoices toch ook op dezelfde plaats(map)staan,anders vind hij ze toch ook niet terug,of ben ik verkeerd???gr ROMANTIKO
robbiedoes Geplaatst - 05/03/2010 : 09:17:09
Hoi Piet,

Denk ook eens aan het uitwisselen van registraties/styles/voices/songs met elkaar. Dan ben jij niet degene die op meerdere T3's aan de gang gaat, maar jouw registratie is dan wel bruikbaar voor anderen. ;-)

Groetjes,

Robert
New in town Geplaatst - 04/03/2010 : 11:15:34
Hallo Robert,
Dat klinkt idd. heel logisch.
Tis alleen dat ik niet zo snel op een andere T3 aan de gang zou gaan met mijn registraties.
Ach ja, je kunt het ook niet iedereen naar de zin maken... ;-)

Maar dank je wel voor je verduidelijking.
Groetjes, Piet
robbiedoes Geplaatst - 03/03/2010 : 21:55:52
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer

Een bewerkte voice is nog steeds dezelfde voice, alleen staan de parameters anders.
Een voice in de user drive roept dus de orginele voice op en stelt dan meteen de parameters in.
Dit zal de oorzaak zijn dat je de orginele voicenaam te zien krijgt.

Kijk....theplayer heeft hier helemaal gelijk. Wees blij dat Yamaha het zo opgelost heeft. Want je wilt niet dat je registraties afhankelijk zijn van jouw eigen uservoices en de opgeslagen posities. Daarom zijn de uservoices inderdaad verwijzingen naar de originele klank met de gewijzigde parameters. Zo ben je op een andere Tyros 3 geheel onafhankelijk van de uservoices!!!!

Logisch toch?
Dus conclusie: wees blij dat Yamaha het zo heeft opgelost. Anders werken jouw registraties alleen maar op jouw keyboard met jouw uservoices. Nu werkt het altijd en overal, zonder dat je de uservoices hebt.

PS: Dit geldt uiteraard niet voor custom voices die met de voice editor op de PC zijn gemaakt, of voices op basis van ingeladen samples.
New in town Geplaatst - 03/03/2010 : 11:19:54
Hallo mensen,
Dus dit probleem is dus niet zo eenvoudig met een firmware-update te verhelpen, ben ik bang.
Anders hadden ze dat natuurlijk al lang gedaan.
Spijtig, toch weer een misser... :-(
Een beetje lastig is het wel, maar het weerhoudt me er niet van om de registraties te maken, die ik wil.
Zo heb ik van hetzelfde originele soloviolin, al wel drie verschillende sounds op de harde schijf staan.
Maar ook verschillende electrische gitaren van één originele sound, want als je een gitaar eenmaal lekker hebt klinken, met een goed afgestelde dsp, save ik die ook naar de harde schijf, dat scheelt later, als je zo'n gitaar weer nodig hebt, een hoop gepuzzel om het zelfde gitaargeluid weer te verkrijgen. Je kunt dus een originele sound constant aanpassen, omdat de harde schijf wel de aangepaste parameters vasthoudt. Ik was onder laatst met een paar nummers van Anouk bezig, en dan merk je toch wel, dat je veel meer muzikale mogelijkheden hebt, om iets moois te maken, dan toen met de Technics.
Dus ondanks de probleempjes, ik zou absoluut niet meer terug willen.

Toch een mooi instrument, die Tyros3
Groetjes van Piet.
fboss Geplaatst - 03/03/2010 : 10:27:35
Hallo Allemaal;

Ik had ditzelfde probleem van de het steeds weer
terug veranderen naar de originele naam ook al reeds met de Tyros 2.

Indertijd is daar met mijn dealer en Yamaha uitgebreid contact over geweest.
Ook (meen ik), is er indertijd ook een thread hierover op dit forum geweest.

Dit heeft nooit tot een bevredigende oplossing geleid.
Het is dus een al zeer lang bestaand (lastig) (Yamaha) probleem.

Groetjes van fboss
F.van Holten Geplaatst - 02/03/2010 : 16:10:45
Nog even dit
Ik heb zelfs de naam veranderd / de plek gewijzigd / en voice Classic verwijderd, dan zelfs komt de Reg. terug in de voice die dan op de eertste plek staat, maakt niet uit welke voice dat is. Verder kan ik er niets mee.
grt.
Frans
F.van Holten Geplaatst - 02/03/2010 : 13:34:43
Sorry, maar mijn werkwijze was dus verkeerd,voorgaande klopt helemaal.Vreemd.
grt.
Frans
New in town Geplaatst - 02/03/2010 : 11:57:44
Hallo muziekliefhebbers.

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen.
Toen ik de T3 zo'n twee weken had, bemerkte ik hetzelfde probleem.
Omdat ik op mijn vroegere technics, de aangepaste geluiden ook graag een herkenbare titel wilde geven.
Maar telkens als ik de aangepaste geluiden via voice-set naar de harde schijf stuurde, kwam de originele geluidsnaam terug.
Ik maakte me toen zelfs zorgen dat ook de geluiden niet aangepast konden worden weergegeven, dat zou een hele grote tegenvaller van dit instrument zijn. Vooral, omdat ik heel veel met aangepaste geluiden werk. Bij mij is het heel vaak dat ik het orginele volume te laag vindt. Dus pomp ik dat volume bij alle stemmen, die ik aanpas, op tot max. Maar ook attack, decay en de andere parameters, pas ik aan, electrische gitaren wat meer vibrato. Maar bij mij was er ook geen aanpassing, dus dacht ik dat er iets aan het keyboard lag. Ik ben toen kort daarna naar Oostendorp gegaan met een vragenlijstje, en heb deze problemen aangekaart bij Martijn. Het probleem dat de aanpassing niet naar de regist werd doorgevoerd en niet werd vastgehouden, lag toen bij de memory, als je saved, moet je ook de harde schijf aanvinken. Anders pakt ie het niet.
Gelukkig was dat toen een beginnersfout, en tot mijn grote opluchting pakte het keyboard de aanpassing daarna wel.
Dus ik kon gelukkig geluiden aanpassen en vasthouden, dat was het belangrijkste wat mij betreft. Maar toen vonden Martijn en zijn andere collega het ook maar heel vreemd, dat niet de aangepaste naam werd weergegeven op de desbetreffende registpanels. Dat benamingsprobleem bleef dus bestaan. Ik zei, dat ik dat toch wel heel raar vond, dat dat op deze manier werd gedaan, dat dus de orginele naam steeds weer terugkomt. Vervelend eigenlijk ook, je hebt geen herkenningspunt meer, van wat er onder een aangepaste voice staat. Maar goed, dit probleem heeft iedereen denk ik. Het zal wel zo zijn zoals Frans het beschrijft. Maar, ik vond het direct al in het begin een onhandige oplossing van Yamaha. Zo dat was mijn duit... :-)

Groetjes, Piet.
theplayer Geplaatst - 02/03/2010 : 10:48:32
Hallo,

Ik ben er vanmorgen ook eens mee aan de gang gegaan.
Maar ook bij mij komt de orginele naam weer tevoorschijn.
Dat gebeurd met al de voices die je gebruikt.
Ook met de standaard voices. (je krijgt wél de bewerkte klank)
Ik denk dat het de volgende oorzaak heeft.
Een bewerkte voice is nog steeds dezelfde voice, alleen staan de parameters anders.
Een voice in de user drive roept dus de orginele voice op en stelt dan meteen de parameters in.
Dit zal de oorzaak zijn dat je de orginele voicenaam te zien krijgt.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander
F.van Holten Geplaatst - 02/03/2010 : 10:30:51
Beste allemaal, Wat doe ik anders ???
Ik druk op voice-1 / selecteer Organflutes / neem dan Reggaebars en save deze onder bv. Reg-1 / Ga dan terug naar een andere Reg. en "speel" deze / ga daarna terug naar de Reg. waar de Reggaebars onder staat, en die staat er dan nog steeds, en is niet veranderd in Classic of iets anders. Wat er dus gevraagd word krijg ik niet te zien, of is mijn werkwijze/volgorde niet goed.
grt.
Frans

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000