Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Organflutes T3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Coenraad
Junior Member

89 berichten

Geplaatst - 01/03/2010 :  13:43:43  Toon profiel  Reageer met citaat
T3 collega's,

een vraag over het maken van Organ Flutes en het saven.
Dit gaat volgens mij nog allemaal goed.
Maar wanneer ik het plaats in een registratie en save deze ook, is nog steeds alles goed.
Maar ga ik naar een andere registratie en ga dan weer terug naar deze, dan zijn de geluiden nog steeds goed, maar de naam veranderd terug naar Classic Jazz terwijl ik b.v. ReggaeBars heb gebruikt en in de registratie heb gezet. Ik vind het nogal verwarrend.
Wat doe ik fout en wat is de oplossing.

Ik wacht af of jullie mij kunnen helpen.

Coenraad

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 01/03/2010 :  18:36:14  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenraad

T3 collega's,

een vraag over het maken van Organ Flutes en het saven.
Dit gaat volgens mij nog allemaal goed.
Maar wanneer ik het plaats in een registratie en save deze ook, is nog steeds alles goed.
Maar ga ik naar een andere registratie en ga dan weer terug naar deze, dan zijn de geluiden nog steeds goed, maar de naam veranderd terug naar Classic Jazz terwijl ik b.v. ReggaeBars heb gebruikt en in de registratie heb gezet. Ik vind het nogal verwarrend.
Wat doe ik fout en wat is de oplossing.

Ik wacht af of jullie mij kunnen helpen.

Coenraad

Coenraad
je zegt de naam gaat terug, (dus terug naar het orgineel) dat is dan toch goed.?? Of begrijp ik het verkeerd.
grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 01/03/2010 18:39:30
Ga naar bovenaan de pagina

Coenraad
Junior Member

89 berichten

Geplaatst - 01/03/2010 :  18:45:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Frans,

als ik Organ Flutes open kom ik als eerste Classic Jazz tegen.
Ik verander ReagaeBars en sla deze op in user als ReagaeBars 01.
Ik gebruik ReagaeBars 01 in Registration Memory en save dit ook.
Als ik nu eerste naar een andere registratie ga en dan weer terug, dan staat er geen ReagaeBars 01 maar Classic Jazz.
Ik zou dan graag zien dat er ReagaeBars 01 zou staan. Ik heb namelijk ook al een Reagae 02.
Ook deze veranderd weer naar ClassicJazz.

Frans heel erg bedankt voor het meedenken, ik hoop zou wat duidelijker te zijn.

Coenraad

theplayer
Moderator

3040 berichten

Geplaatst - 01/03/2010 :  18:59:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Coenraad.

Als je die preset opslaat, komt hij niet meer onder de knop OrganFlute te staan, maar staat hij onder User-drive.
Voor je registration moet je daar dus de voice kiezen.
Wellicht lost dat het probleem op.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

Coenraad
Junior Member

89 berichten

Geplaatst - 01/03/2010 :  19:17:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo theplayer,

ik verander ReagaeBars en sla deze op in user als ReagaeBars 01.
Ik gebruik ReagaeBars 01, dus vanuit d user, in Registration Memory en save dit ook.
Als ik nu eerste naar een andere registratie ga en dan weer terug, dan staat er geen ReagaeBars 01 maar Classic Jazz.
Ik zou dan graag zien dat er ReagaeBars 01 zou staan. Dit zelfde gebeurt ook met Reagae 02.
Ook deze veranderd weer naar ClassicJazz. Ik krijg dus duidelijk ClassicJazz te zien in de registration, maar heb wel het goede geluid.

Theplayer ik hoop dat jullie er wat op vinden.

Coenraad

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 01/03/2010 :  23:21:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Coenraad en anderen,

Ik heb dit eens even zitten simuleren op mijn tyros, en INDERDAAD wat coenraad schreef kloptals een bus helaas.

Dit is een BUG in de software volgens mijn idee!!!
Hij zet gewoon Clasis Jazz neer als gekozen sound maar WEL de goede veranderingen.

Ik heb het volgende gedaan:

Kopieer eerst de reagbar sound naar mijn user geheugen, nu ga ik de reagbar sound die in de user staat veranderen, en sla deze dan op als reagybar01.

Nu kies ik right 1 en ga naar mijn user en kies de reagybar01, en sla deze op onder registratiebankno:1

Als ik nu registratiebankno 1 oproep zie ik staan onder right 1 Clasic Jazz maar speelt wel de sound van reagybar01 (die ik gemaakt had)!!!!

Als onze Frans, dit ook even wil proberen, dan denk ik dat we een goed punt maken om dit aan de Fa Oostendorp door te geven ivm de volgende update (firmware) want dit is gewoon weg een softwarematige fout, zover ik dit tot nu toe kan bezien!!!!!

Nou allemaal aan de slag of Coenraad een goed draadje heeft gemaakt, volgens mij inziens WEL

Gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

Bewerkt door laakies op 01/03/2010 23:34:04

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 01/03/2010 :  23:35:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

Na een beetje puzzelen dacht ik het gevonden te hebben helaas noppes, in de registratie bank blijft de naam clasicjazz staan maar wel met de reagybar01 sounds

Ga morgen proberen met andere sounds hoe dit verloopt
Want ik wil wel weten waar de fout ligt

gr Toine

Tyros 3 xxl + Stagepass 300

Bewerkt door laakies op 01/03/2010 23:42:48

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 02/03/2010 :  10:30:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal, Wat doe ik anders ???
Ik druk op voice-1 / selecteer Organflutes / neem dan Reggaebars en save deze onder bv. Reg-1 / Ga dan terug naar een andere Reg. en "speel" deze / ga daarna terug naar de Reg. waar de Reggaebars onder staat, en die staat er dan nog steeds, en is niet veranderd in Classic of iets anders. Wat er dus gevraagd word krijg ik niet te zien, of is mijn werkwijze/volgorde niet goed.
grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 02/03/2010 10:35:11

theplayer
Moderator

3040 berichten

Geplaatst - 02/03/2010 :  10:48:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Ik ben er vanmorgen ook eens mee aan de gang gegaan.
Maar ook bij mij komt de orginele naam weer tevoorschijn.
Dat gebeurd met al de voices die je gebruikt.
Ook met de standaard voices. (je krijgt wél de bewerkte klank)
Ik denk dat het de volgende oorzaak heeft.
Een bewerkte voice is nog steeds dezelfde voice, alleen staan de parameters anders.
Een voice in de user drive roept dus de orginele voice op en stelt dan meteen de parameters in.
Dit zal de oorzaak zijn dat je de orginele voicenaam te zien krijgt.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
http://home.hccnet.nl/f.lijflander

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 02/03/2010 :  11:57:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo muziekliefhebbers.

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen.
Toen ik de T3 zo'n twee weken had, bemerkte ik hetzelfde probleem.
Omdat ik op mijn vroegere technics, de aangepaste geluiden ook graag een herkenbare titel wilde geven.
Maar telkens als ik de aangepaste geluiden via voice-set naar de harde schijf stuurde, kwam de originele geluidsnaam terug.
Ik maakte me toen zelfs zorgen dat ook de geluiden niet aangepast konden worden weergegeven, dat zou een hele grote tegenvaller van dit instrument zijn. Vooral, omdat ik heel veel met aangepaste geluiden werk. Bij mij is het heel vaak dat ik het orginele volume te laag vindt. Dus pomp ik dat volume bij alle stemmen, die ik aanpas, op tot max. Maar ook attack, decay en de andere parameters, pas ik aan, electrische gitaren wat meer vibrato. Maar bij mij was er ook geen aanpassing, dus dacht ik dat er iets aan het keyboard lag. Ik ben toen kort daarna naar Oostendorp gegaan met een vragenlijstje, en heb deze problemen aangekaart bij Martijn. Het probleem dat de aanpassing niet naar de regist werd doorgevoerd en niet werd vastgehouden, lag toen bij de memory, als je saved, moet je ook de harde schijf aanvinken. Anders pakt ie het niet.
Gelukkig was dat toen een beginnersfout, en tot mijn grote opluchting pakte het keyboard de aanpassing daarna wel.
Dus ik kon gelukkig geluiden aanpassen en vasthouden, dat was het belangrijkste wat mij betreft. Maar toen vonden Martijn en zijn andere collega het ook maar heel vreemd, dat niet de aangepaste naam werd weergegeven op de desbetreffende registpanels. Dat benamingsprobleem bleef dus bestaan. Ik zei, dat ik dat toch wel heel raar vond, dat dat op deze manier werd gedaan, dat dus de orginele naam steeds weer terugkomt. Vervelend eigenlijk ook, je hebt geen herkenningspunt meer, van wat er onder een aangepaste voice staat. Maar goed, dit probleem heeft iedereen denk ik. Het zal wel zo zijn zoals Frans het beschrijft. Maar, ik vond het direct al in het begin een onhandige oplossing van Yamaha. Zo dat was mijn duit... :-)

Groetjes, Piet.

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 02/03/2010 :  13:34:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry, maar mijn werkwijze was dus verkeerd,voorgaande klopt helemaal.Vreemd.
grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 02/03/2010 13:35:25

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 02/03/2010 :  16:10:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Nog even dit
Ik heb zelfs de naam veranderd / de plek gewijzigd / en voice Classic verwijderd, dan zelfs komt de Reg. terug in de voice die dan op de eertste plek staat, maakt niet uit welke voice dat is. Verder kan ik er niets mee.
grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 02/03/2010 16:12:42

fboss
Average Member

380 berichten

Geplaatst - 03/03/2010 :  10:27:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allemaal;

Ik had ditzelfde probleem van de het steeds weer
terug veranderen naar de originele naam ook al reeds met de Tyros 2.

Indertijd is daar met mijn dealer en Yamaha uitgebreid contact over geweest.
Ook (meen ik), is er indertijd ook een thread hierover op dit forum geweest.

Dit heeft nooit tot een bevredigende oplossing geleid.
Het is dus een al zeer lang bestaand (lastig) (Yamaha) probleem.

Groetjes van fboss

Bewerkt door fboss op 03/03/2010 10:29:59

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 03/03/2010 :  11:19:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo mensen,
Dus dit probleem is dus niet zo eenvoudig met een firmware-update te verhelpen, ben ik bang.
Anders hadden ze dat natuurlijk al lang gedaan.
Spijtig, toch weer een misser... :-(
Een beetje lastig is het wel, maar het weerhoudt me er niet van om de registraties te maken, die ik wil.
Zo heb ik van hetzelfde originele soloviolin, al wel drie verschillende sounds op de harde schijf staan.
Maar ook verschillende electrische gitaren van één originele sound, want als je een gitaar eenmaal lekker hebt klinken, met een goed afgestelde dsp, save ik die ook naar de harde schijf, dat scheelt later, als je zo'n gitaar weer nodig hebt, een hoop gepuzzel om het zelfde gitaargeluid weer te verkrijgen. Je kunt dus een originele sound constant aanpassen, omdat de harde schijf wel de aangepaste parameters vasthoudt. Ik was onder laatst met een paar nummers van Anouk bezig, en dan merk je toch wel, dat je veel meer muzikale mogelijkheden hebt, om iets moois te maken, dan toen met de Technics.
Dus ondanks de probleempjes, ik zou absoluut niet meer terug willen.

Toch een mooi instrument, die Tyros3
Groetjes van Piet.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 03/03/2010 :  21:55:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theplayer

Een bewerkte voice is nog steeds dezelfde voice, alleen staan de parameters anders.
Een voice in de user drive roept dus de orginele voice op en stelt dan meteen de parameters in.
Dit zal de oorzaak zijn dat je de orginele voicenaam te zien krijgt.

Kijk....theplayer heeft hier helemaal gelijk. Wees blij dat Yamaha het zo opgelost heeft. Want je wilt niet dat je registraties afhankelijk zijn van jouw eigen uservoices en de opgeslagen posities. Daarom zijn de uservoices inderdaad verwijzingen naar de originele klank met de gewijzigde parameters. Zo ben je op een andere Tyros 3 geheel onafhankelijk van de uservoices!!!!

Logisch toch?
Dus conclusie: wees blij dat Yamaha het zo heeft opgelost. Anders werken jouw registraties alleen maar op jouw keyboard met jouw uservoices. Nu werkt het altijd en overal, zonder dat je de uservoices hebt.

PS: Dit geldt uiteraard niet voor custom voices die met de voice editor op de PC zijn gemaakt, of voices op basis van ingeladen samples.

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 04/03/2010 :  11:15:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Robert,
Dat klinkt idd. heel logisch.
Tis alleen dat ik niet zo snel op een andere T3 aan de gang zou gaan met mijn registraties.
Ach ja, je kunt het ook niet iedereen naar de zin maken... ;-)

Maar dank je wel voor je verduidelijking.
Groetjes, Piet
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000