O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
robbiedoes |
Geplaatst - 05/05/2010 : 03:03:54 Hallo,
Ik heb weer eens een poging gedaan om mijn muzikale creativiteit op de Tyros 3 weer eens samen te voegen met de nodige dosis informatie die voor velen wellicht leuk en nuttig zijn.
In een video laat ik horen hoe de vocal harmony processor klinkt en geef ik door middel van duidelijke schermen aan hoe het één en ander ingesteld kan (/moet??) worden.
Du - Peter Maffay
Hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=XborDPT0C94
Veel kijk en luisterplezier!!!
Groetjes,
Robert |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
robbiedoes |
Geplaatst - 06/02/2011 : 22:41:11 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door saxopjefeest
Ik sluit me bij Werner aan dat het met live-optredens altijd trammelant is met die VH. Thuis met de koptelefoon klinkt het fantastisch en live ga ik de mist in. Volgens mij heeft het te maken met het geluid dat vanuit de zaal terugkomt en ervoor zorgt dat het geheel gaat fladderen. Ik denk dat ik de hele zangweergave via de tyros vaarwel zeg en gewoon direct via de mixer mijn zang ga versterken. Dan heb je ook betere mogelijkheden om een monitormix te maken. Wellicht nog eens een aparte digitech of wat dan ook maar daar heb ik ook geen ervaring mee.
Hoi Philip,
Ik heb het nooit live gebruikt, maar kan me heel goed voorstellen dat je hier last van hebt. Het is en blijft een enorm zwak punt van de vocal harmony in de Tyros 3 en zijn voorgangers. Dat gorgelen ontstaat heel snel wanneer er geluid afkomstig van de speakers en/of omgeving wordt opgevangen door de microfoon. Dat hoeft maar in zeer lichte mate te zijn en het gorgelen is een feit. Dat heb ik ook thuis ervaren. Voor thuis valt daar wel het één en ander in te fine-tunen (toonregeling en type stem - hoog/mid/laag opgeven in de instellingen). Echter bij live optreden is het denk ik geen beginnen aan.
Al heb je er nu niet veel aan, ik kan je wel bevestigen dat dit probleem in de Tyros 4 geheel verdwenen is. De Vocal Harmony 2 in de Tyros 4 is in dat opzicht dus ook enorm verbeterd!!
Groetjes,
Robert
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = Alles over mijn muzikale activiteiten en Tyros 4: http://www.robbiedoes.nl = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = |
saxopjefeest |
Geplaatst - 06/02/2011 : 11:43:32 Ik sluit me bij Werner aan dat het met live-optredens altijd trammelant is met die VH. Thuis met de koptelefoon klinkt het fantastisch en live ga ik de mist in. Volgens mij heeft het te maken met het geluid dat vanuit de zaal terugkomt en ervoor zorgt dat het geheel gaat fladderen. Ik denk dat ik de hele zangweergave via de tyros vaarwel zeg en gewoon direct via de mixer mijn zang ga versterken. Dan heb je ook betere mogelijkheden om een monitormix te maken. Wellicht nog eens een aparte digitech of wat dan ook maar daar heb ik ook geen ervaring mee.
|
ROMANTIKO |
Geplaatst - 11/05/2010 : 15:25:35 Hey ROBBIEDOES,geweldig hoe je het voor mekaar krijgt,DU van ROBBIEDOES vind ik prachtig,is het soms niet mogelijk om van deze een midi of audio opname te bekomen ?Zo kan ik het ook in mijn tyros plaatsen om het ook aan te leren(indien mogelijk)groetjes ROMANTIKO |
klinkt als |
Geplaatst - 07/05/2010 : 13:10:15 Weer lekker duidelijk uitgelegd Robert! Volgens mij moet de Firma Oostendorp het maar eens overwegen om met jou een instructie DvD te gaan maken. Ik hou mij van harte aanbevolen. Bedankt maar weer!
Groeten, |
wernerjo |
Geplaatst - 07/05/2010 : 08:46:17 Robert,
we gaan het weekend eens aan de slag. Echter ik heb geen last van bijgeluiden van mijn mic. deze is ook niet gevoelig voor bijgeluiden, kortom zeer direct.
bedankt voor je reactie.
groet, Werner |
robbiedoes |
Geplaatst - 06/05/2010 : 23:05:19 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
Bij mij was het gorgelend geluid weg toen ik met de instelknop van mijn mike wat "laag" weghaalde.
Hey Heiko. Je hebt gelijk. We waren tegelijk een antwoord aan het posten en jij was me net voor. Dit noemde ik dus ook als tip .
Groetjes,
Robert |
robbiedoes |
Geplaatst - 06/05/2010 : 23:03:23 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ronny
Kan er nog één iets aan toevoegen: WANNEER KOMT HET VOLGENDE FILMPJE?
Dank je Ronny! Wel...hou mijn YouTube kanaal maar in de gaten. Om de 3-4 weken staat er een nieuw filmpje op. Sneller red ik niet. Het maken van een video kost veel tijd. Maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen.
Groetjes,
Robert |
robbiedoes |
Geplaatst - 06/05/2010 : 23:00:17 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo
Heb jij speciale instellingen gebruikt? Wanneer ik de vocalist gebruik tijdens live optredens dan gaat ie gorgelen en raar klinken.
Hoi Werner.
Ik gebruik inderdaad speciale instellingen, maar deze worden allemaal in de video getoond. Sommige instellingen zijn echter wel erg afhankelijk van de stem en de microfoon. Hiermee doel ik op:
- een correcte equalizer instelling
- een correcte instelling van VOCAL RANGE (heb je een lage stem, kies dan "LOW"; heb je een hoge stem, kies dan "HIGH"
Voor wat betreft de equalizer instelling:
- Zorg voor niet te veel bass (voorkom "pop"-geluiden)
- Voorkom zoveel mogelijk feedback van de speakers richting de microfoon
Als laatste tips:
- Zet de harmony stem niet te hard, maar gebruik het als een kleine aanvulling op jouw eigen stem. Dit kun je instellen met BAL. in het MICROPHONE SETTINGS scherm.
- Test toch eens met een andere microfoon. Kan me goed voorstellen dat een headset veel bijgeluiden genereerd (blazen bij de "F" en "S" klanken en popgeluiden bij de "P" en "B" klanken). Zo'n headset zit immers erg dicht bij de mond.
Ik geef ook toe, de Digitech (heb zelf ook nog mijn oude Digitech Studio Vocalist op zolder in de opslag staan) is beter en stabieler. Die heb ik nog nooit horen gorgelen!
Neem eens een kijkje naar mijn andere vocal harmony video's op YouTube. Daar staan alle tips die ik kan geven om het zo optimaal mogelijk te laten klinken.
Groetjes,
Robert |
Heiko |
Geplaatst - 06/05/2010 : 22:49:08 citaat:
Wanneer ik de vocalist gebruik tijdens live optredens dan gaat ie gorgelen en raar klinken.
Bij mij was het gorgelend geluid weg toen ik met de instelknop van mijn mike wat "laag" weghaalde....En nu ik een half jaartje verder ben (veel oefenen, adamhaling e.d) heb ik helemaal geen last meer van ongewenste geluiden (behalve m'n eigen stem dan! ) Grtzz en succes!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
Ronny |
Geplaatst - 06/05/2010 : 22:16:12 Robert,
Ik heb bewondering voor u en uw tyros kennis !!!!!
Kan er nog één iets aan toevoegen: WANNEER KOMT HET VOLGENDE FILMPJE?
Vriendelijke groet,
Ronny |
eddy vanzee |
Geplaatst - 06/05/2010 : 18:05:19 Hallo Robbie
PrimaDeLuxe jong ! en bedankt voor de tip's
VrGr eddy |
wernerjo |
Geplaatst - 06/05/2010 : 17:06:29 Robert,
mooi gedaan, klinkt goed.
Maarrrrrr ik heb toch een vraag aan jou. Heb jij speciale instellingen gebruikt? Wanneer ik de vocalist gebruik tijdens live optredens dan gaat ie gorgelen en raar klinken. Moet nu weer naar af met mijn Digitech vocalist.
Heb je tips? Ja, ik gebruik een zeer profesionele mic ( headset ) en Pa is een HK Lucas Impact.
groet, Werner |
MrBoembas |
Geplaatst - 06/05/2010 : 16:31:32 Goed gedaan het klinkt echt super.
Grtz,
Daniel. |
Hanswiel |
Geplaatst - 06/05/2010 : 09:26:57 Hoi,
Goed gedaan, klinkt mooi.
Maar, ..... enige dagen geleden heeft onze top-techneut een apart item (vastgezet) bij diverse onderwerpen gemaakt om te verwijzen naar YouTube links. Mijn mening is het dat die mogelijkheid dan ook benut moet worden.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
ROMANTIKO |
Geplaatst - 06/05/2010 : 03:04:20 hey ROBBIEDOES ZOIETS kan je toch NOOIT beu worden ,ik vind het subliem,zowel zang als uitleg,groetjes ROMANTIKO |