Auteur |
Onderwerp  |
robbiedoes
Average Member

281 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 03:03:54
|
Hallo,
Ik heb weer eens een poging gedaan om mijn muzikale creativiteit op de Tyros 3 weer eens samen te voegen met de nodige dosis informatie die voor velen wellicht leuk en nuttig zijn.
In een video laat ik horen hoe de vocal harmony processor klinkt en geef ik door middel van duidelijke schermen aan hoe het één en ander ingesteld kan (/moet??) worden.
Du - Peter Maffay
Hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=XborDPT0C94
Veel kijk en luisterplezier!!!
Groetjes,
Robert |
|
weijers124
Average Member

104 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 10:39:45
|
Heel netjes en duidelijk gemaakt!! Klinkt zeer goed.
"Vooral doorgaan" zou Barry zeggen
Groetjes Frans |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 12:40:32
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door weijers124
Heel netjes en duidelijk gemaakt!! Klinkt zeer goed.
"Vooral doorgaan" zou Barry zeggen
Groetjes Frans
Ja, helemaal mee eens, maar die vocal toestanden, daar wordt je toch moe van hé ? Dat klinkt toch echt voor geen meter , sorry hoor . Maar als ik vocals wil neem ik deze : http://nl.wikipedia.org/wiki/Jody_Pijper Dan ben ik zeker dat het juist zit . Trouwens in Geleen zit ook zo'n geweldige meid ( kan even niet op de naam komen )  Ik zou zeggen , doe zo verder en luister niet, of lees niet mijn kritiek  sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer |
Bewerkt door n/a op 05/05/2010 12:44:57 |
 |
|
robbiedoes
Average Member

281 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 13:01:17
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis
Ja, helemaal mee eens, maar die vocal toestanden, daar wordt je toch moe van hé ? Dat klinkt toch echt voor geen meter , sorry hoor . Maar als ik vocals wil neem ik deze : http://nl.wikipedia.org/wiki/Jody_Pijper Dan ben ik zeker dat het juist zit . Trouwens in Geleen zit ook zo'n geweldige meid ( kan even niet op de naam komen )  Ik zou zeggen , doe zo verder en luister niet, of lees niet mijn kritiek  sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer
Luister Sis ....ik kan je natuurlijk geen ongelijk geven. Er gaat niets boven een menselijke stem voor de harmonieën. Wat dat betreft ben ik ook van mening dat een computerstem dit nooit 100% kan vervangen. En het is ook zeker hoorbaar dat het geen menselijke stem is. Daarom neem ik de meeste nummers (ook op mijn YouTube kanaal) op door zelf ook de tweede stem in te zingen. Maar eerlijk is eerlijk; ik heb nooit zanglessen gehad, mis ook zeker enige techniek waardoor mijn stembereik niet oneindig is en ik dus niet altijd de tweede stem haal qua hoogte (of de eerste stem qua laagte, 't is maar hoe je het bekijkt) . Dan biedt het toch wel eens uitkomst.
Afijn, het is leuk dat zo'n optie op de Tyros keyboards ingebakken zit en de mensen die het willen gebruiken daarin wat tips te geven om het enigzins redelijkerwijs te kunnen gebruiken. Want de Vocal Harmony presets van Yamaha, die zijn mijns inziens vreselijk (veel toegevoegde vibrato).
PS: Jody Pijper is natuurlijk top...altijd bewonderd op TV als achtergrondzangeres in vele situaties.
Groetjes,
Robert |
 |
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 13:24:52
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door robbiedoes
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer
Luister Sis ....ik kan je natuurlijk geen ongelijk geven. Er gaat niets boven een menselijke stem voor de harmonieën. Wat dat betreft ben ik ook van mening dat een computerstem dit nooit 100% kan vervangen. En het is ook zeker hoorbaar dat het geen menselijke stem is. Daarom neem ik de meeste nummers (ook op mijn YouTube kanaal) op door zelf ook de tweede stem in te zingen. Maar eerlijk is eerlijk; ik heb nooit zanglessen gehad, mis ook zeker enige techniek waardoor mijn stembereik niet oneindig is en ik dus niet altijd de tweede stem haal qua hoogte (of de eerste stem qua laagte, 't is maar hoe je het bekijkt) . Dan biedt het toch wel eens uitkomst.
Afijn, het is leuk dat zo'n optie op de Tyros keyboards ingebakken zit en de mensen die het willen gebruiken daarin wat tips te geven om het enigzins redelijkerwijs te kunnen gebruiken. Want de Vocal Harmony presets van Yamaha, die zijn mijns inziens vreselijk (veel toegevoegde vibrato).
PS: Jody Pijper is natuurlijk top...altijd bewonderd op TV als achtergrondzangeres in vele situaties.
Groetjes,
Robert
Ik breek je ook niet af hoor, ik vind het zeer goed gedaan. Alleen , ik ben die vocals zo beu hé, zal aan mij liggen zeker  sis
Soft-lounge, lounge, chillout componist- producer |
 |
|
aberendse5
Average Member

104 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 22:45:41
|
Zo Robert, klinkt goed. kon ik maar half zo goed zingen.......
en dan de uitleg, pefect helemaal top.
Ga zo door!!
groeten aart |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1658 berichten |
Geplaatst - 05/05/2010 : 23:48:46
|
Super gedaan,helemaal top 
Gr, Soryt  |
 |
|
ROMANTIKO
Senior Member

569 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 03:04:20
|
hey ROBBIEDOES ZOIETS kan je toch NOOIT beu worden ,ik vind het subliem,zowel zang als uitleg,groetjes ROMANTIKO |
 |
|
Hanswiel
Senior Member

888 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 09:26:57
|
Hoi,
Goed gedaan, klinkt mooi.
Maar, ..... enige dagen geleden heeft onze top-techneut een apart item (vastgezet) bij diverse onderwerpen gemaakt om te verwijzen naar YouTube links. Mijn mening is het dat die mogelijkheid dan ook benut moet worden.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
 |
|
MrBoembas
Average Member

336 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 16:31:32
|
Goed gedaan het klinkt echt super.
Grtz,
Daniel. |
 |
|
wernerjo
Junior Member

70 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 17:06:29
|
Robert,
mooi gedaan, klinkt goed.
Maarrrrrr ik heb toch een vraag aan jou. Heb jij speciale instellingen gebruikt? Wanneer ik de vocalist gebruik tijdens live optredens dan gaat ie gorgelen en raar klinken. Moet nu weer naar af met mijn Digitech vocalist.
Heb je tips? Ja, ik gebruik een zeer profesionele mic ( headset ) en Pa is een HK Lucas Impact.
groet, Werner |
 |
|
eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 18:05:19
|
Hallo Robbie
PrimaDeLuxe jong ! en bedankt voor de tip's
VrGr eddy |
 |
|
Ronny
Average Member

381 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 22:16:12
|
Robert,
Ik heb bewondering voor u en uw tyros kennis !!!!!
Kan er nog één iets aan toevoegen: WANNEER KOMT HET VOLGENDE FILMPJE?
Vriendelijke groet,
Ronny |
 |
|
Heiko
Advanced Member

1640 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 22:49:08
|
citaat:
Wanneer ik de vocalist gebruik tijdens live optredens dan gaat ie gorgelen en raar klinken.
Bij mij was het gorgelend geluid weg toen ik met de instelknop van mijn mike wat "laag" weghaalde....En nu ik een half jaartje verder ben (veel oefenen, adamhaling e.d) heb ik helemaal geen last meer van ongewenste geluiden (behalve m'n eigen stem dan! ) Grtzz en succes!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
 |
|
robbiedoes
Average Member

281 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 23:00:17
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wernerjo
Heb jij speciale instellingen gebruikt? Wanneer ik de vocalist gebruik tijdens live optredens dan gaat ie gorgelen en raar klinken.
Hoi Werner.
Ik gebruik inderdaad speciale instellingen, maar deze worden allemaal in de video getoond. Sommige instellingen zijn echter wel erg afhankelijk van de stem en de microfoon. Hiermee doel ik op:
- een correcte equalizer instelling
- een correcte instelling van VOCAL RANGE (heb je een lage stem, kies dan "LOW"; heb je een hoge stem, kies dan "HIGH"
Voor wat betreft de equalizer instelling:
- Zorg voor niet te veel bass (voorkom "pop"-geluiden)
- Voorkom zoveel mogelijk feedback van de speakers richting de microfoon
Als laatste tips:
- Zet de harmony stem niet te hard, maar gebruik het als een kleine aanvulling op jouw eigen stem. Dit kun je instellen met BAL. in het MICROPHONE SETTINGS scherm.
- Test toch eens met een andere microfoon. Kan me goed voorstellen dat een headset veel bijgeluiden genereerd (blazen bij de "F" en "S" klanken en popgeluiden bij de "P" en "B" klanken). Zo'n headset zit immers erg dicht bij de mond.
Ik geef ook toe, de Digitech (heb zelf ook nog mijn oude Digitech Studio Vocalist op zolder in de opslag staan) is beter en stabieler. Die heb ik nog nooit horen gorgelen!
Neem eens een kijkje naar mijn andere vocal harmony video's op YouTube. Daar staan alle tips die ik kan geven om het zo optimaal mogelijk te laten klinken.
Groetjes,
Robert |
 |
|
robbiedoes
Average Member

281 berichten |
Geplaatst - 06/05/2010 : 23:03:23
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ronny
Kan er nog één iets aan toevoegen: WANNEER KOMT HET VOLGENDE FILMPJE?
Dank je Ronny! Wel...hou mijn YouTube kanaal maar in de gaten. Om de 3-4 weken staat er een nieuw filmpje op. Sneller red ik niet. Het maken van een video kost veel tijd. Maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen.
Groetjes,
Robert |
 |
|
Onderwerp  |
|