Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Internet op Ty 3 werkt niet meer

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
bertus Geplaatst - 10/06/2010 : 21:32:18
Hallo,
Sinds enige tijd, 2 a 3 weken, krijg ik het internet op mijn Ty3 niet meer aan de gang. Ben er ook al mee in conclaaf geweest met Firma Oostendorp en die kunnen mij ook nog niet direct helpen. Wat is er aan de hand, als ik de knop indruk krijg ik wel een wit scherm, hij zegt ook pagina is geladen, maar blijf een wit scherm zien. Na telefonisch overleg met Oostendorp staan mijn instellingen goed. En dat is juist het vreemde, ik heb in alle ruimtes in huis internet via een router die ook geresset hebt een aantal keren, kabel vervangen maar mocht niet baten. De Ty3 aanzetten met de hoge C indrukken helpt dus ook niet. Nu moet ik bekennen dat ik nog niet de laatste firmware update hebt gedaan maar dat mag toch geen oorzaak zijn? Het enigste wat ik nog kan proberen om de Ty3 op een hele andere internetverbinding aan te sluiten maar dat heb ik nog niet gedaan.Wie heeft een suggestie? En bedankt alvast voor het reageren.

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
bertus Geplaatst - 24/01/2011 : 20:51:01
Ga ik deze week doen, het bovenstaande nog eens goed doorgenomen te hebben kan ik alleen zeggen, "als je alles van te voren wist hé".
Maar dát gaat niet! Als een provider zegt niets tegen te houden ( internetsignaal ) moet of ga je het ergens anders zoeken...

Groet, Bert

Tyros 3
klinkt als Geplaatst - 23/01/2011 : 18:36:43
Citaat
Wat ik wel jammer vind is dat Firma Oostendorp die ook afweten van het probleem nooit even informeren hoe het erbij staat. Ondanks dat ik ook "even" heen en weer ben geweest op 28 September met het keyboard. Toen werkte het wel op hun provider na lang zoeken. En thuis niet meer. Neem aan dat ik toch ook wel enige actie mag verwachten van die kant? We nemen het keyboard in om het eens goed na te kijken o.i.d, ben tenslotte nog ruim in de garantie! He, toch een beetje frustratie...
Ik weet wel dan kan je zelf ook even bellen en dat doe ik ook maar nooit even of het al gelukt is. - puntje?

Al lezende en boerenverstand gebruikende was het toch de provider, zoals vaak geopperd, die het probleem veroorzaakte.
Inmiddels ook al fa. Oostendorp op de hoogte gebracht?

P.S. het garantie verhaal krijgt nu wel een heel andere betekenis!

Wel blij voor je dat eea weer naar behoren werkt!

Groeten,
bertus Geplaatst - 23/01/2011 : 18:11:20
Hallo mensen, het is niet te geloven maar sinds ik nu een nieuwe provider heb werkt het internet op mijn tyros 3 weer. Ik schreef dat ik over zou gaan naar UPC en daar zit ik nu sinds 1 week en dik tevreden!
Sloot de boel aan en direct internet op mijn tyros 3, het lag dus dus ondanks alle ontkenningen van Tele 2 aan mijn vorige provider Tele2.
Nogmaals dank voor alle goed bedoelde reacties!
Een tevreden Tyros 3 speler!!

Groet, Bert

Tyros 3
Ben Geplaatst - 05/11/2010 : 11:35:20
Hoi Bert,

Als je router hem wel ziet dan ligt het aan tele2
en daarom denk ik dat de firma oostendorp verder ook niets meer voor je kan doen.
Je kan natuurlijk altijd proberen maar ik vrees dat je toch gewoon zult moeten wachten totdat je een andere provider hebt.

Je hebt nu alle mogelijkheden gehad , en je weet nu dat hij bij je zus en bij de firma oostendorp wel werkt en je router ziet de tyros wel dan zal hij straks ook werken als je een nieuwe provider hebt.

succes verder en voor zoverre ik je heb kunnen helpen,graag gedaan.

Groetjes Ben
bertus Geplaatst - 05/11/2010 : 11:15:53
Hier ben ik weer even, dit is denk ik het laatste wat ik erover schrijf want ik krijg er nu echt genoeg van en ik begrijp dat het nu ook een oeverloze "discussie' wordt voor anderen maar nog even dit: heb gedaan wat Ben schreef. De router geeft hem een Ip adres en Mac adres door op de knop vernieuwen van de router de drukken. Dat Ip adres 192.168.0.101 heb ik gepingt en krijg 3 keer een goed antwoord, nl. TTL 64. Dus hij ziet hem wel en staat erin. Nou ik weet het niet meer en hou erover op want ik begin er nu een beetje gek van te worden. Wachten tot Feb zie ik nu nog als enigste oplossing, het zij zo. Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de moeite die ze hebben genomen om dit probleem uit de wereld te helpen maar het mocht niet baten, zal het ermee moeten doen. Ik ga weer contact zoeken met Firma Oostendorp dit weekend of volgende week.

Groet, Bert

Ben Geplaatst - 04/11/2010 : 18:17:42

Hoi Frans,

Dit Toppic is inderdaad niet erg duidelijk , maar dat komt omdat er 2 ongeveer de zelfde problemen van verschillende forum gebruikers door elkaar zijn geplaatst.
Opnieuw beginnen hoeft niet aangezien je terug kunt lezen , het gaat hier om een probleem wat bert heeft met zijn router/internet tele2 om zijn tyros online te krijgen.

wat wel van belang is , is dat Bert duidelijk aangeeft hoe hij het één en ander heeft gedaan (in stappen omschrijven).
Op die manier blijft het ook duidelijk.

Als je zelf een dergelijk of ander probleem hebt maak dan even een nieuw toppic aan.

Groetjes Ben

fransonline Geplaatst - 04/11/2010 : 18:03:11
Ik denk dat het goed is voor de overzichtelijkheid om eens een einde aan dit onderwerp te maken en eventueel een nieuwe start te maken.

De talloze tips en trucs lossen het probleem niet op en zelfs ik kan het niet meer volgen waar wat nu fout gaat.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ben Geplaatst - 04/11/2010 : 17:21:12
Hoi Bert ,

Ik begrijp je frustratie maar ik blijf erbij dat het niet aan je tyros ligt.
zoals je zelf al hebt ondervonden werkte het wel bij de firma oostendorp , daarna meerdere keren bij je zus geweest waar hij het ook steeds deed alleen bij jou doet hij het niet.
Dat kan dus 2 dingen beteken of de router is stuk (maar is hij niet want hij is gecontroleerd door die kennis van je)
of het ligt aan tele 2.
In jou geval denk ik dat het aan beide ligt Tele 2 en je router.

Hoe heb je die router van je zus met die van jou vergeleken zoals je eerder schreef?
ik probeer je te helpen Bert maar dan zul beter de stappen moeten uitleggen hoe je dat gedaan hebt zodat we kunnen zien of je niet iets over het hoofd hebt gezien.

Wat je ook nog kan proberen is het volgende (tenminste als jou router login pagina die optie heeft).

Als ik inlog via de routerlogin pagina kan ik uit verschillende tapbladen kiezen, en als ik daar op STATUS klik zie ik onderaan het volgende staan :

IP-ADRES VRIJGEVEN en IP-ADRES VERNIEUWEN.
Als je daar terwijl de tyros is aangesloten op de router kiest voor ip-adres vrijgeven zodat je het kan verwijderen en vervolgens op ip-adres vernieuwen drukt,dan vraagt de router een nieuw ip adres aan.
als je dat gedaan hebt ga je terug naar de hoofdpagina en daar kun je ergens op instellingen opslaan klikken daarna moet je de tyros nog eens proberen.
dit is zeker het proberen waard (als je er tenminste nog zin in hebt)

Groetjes Ben

bertus Geplaatst - 04/11/2010 : 16:29:19
Tja, ik denk dat ik mijn zus niet zover zal krijgen,ha ha! En dan, dat is niet de oplossing lijkt mij. Geduld is een schone zaak. Als ik over ben naar een andere provider in Februari ben ik ook hard aan vakantie toe van al dit internet gedoe.
Ga dan lekker naar mijn broer in Australia voor 4 weken!! 10 Maart t/m 8 April, ben er al eerder op vakantie geweest in 1984 n.a.v. een 3-jarig verblijf in de jaren zeventig, heerlijk back home!
Wat ik wel jammer vind is dat Firma Oostendorp die ook afweten van het probleem nooit even informeren hoe het erbij staat. Ondanks dat ik ook "even" heen en weer ben geweest op 28 September met het keyboard. Toen werkte het wel op hun provider na lang zoeken. En thuis niet meer. Neem aan dat ik toch ook wel enige actie mag verwachten van die kant? We nemen het keyboard in om het eens goed na te kijken o.i.d, ben tenslotte nog ruim in de garantie! He, toch een beetje frustratie...
Ik weet wel dan kan je zelf ook even bellen en dat doe ik ook maar nooit even of het al gelukt is. - puntje?

Groet, Bert

theplayer Geplaatst - 04/11/2010 : 14:08:43
Hoi Bert,

Zou het een optie zijn om van huis te ruilen met je zuster.
Je moet er tenslotte iets voor over hebben!!
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ben Geplaatst - 04/11/2010 : 13:20:06
Hoi Bert,

Als je met kabel geen verbinding krijgt , krijg je het draadloos ook niet.
het lijkt me inderdaad verstandig te wachten tot februari.
het is niet anders.

groetjes Ben
bertus Geplaatst - 04/11/2010 : 13:11:05
Nu heb ik dezelfde modem als mijn zus, de Sitecom wireless router 300N WL-366, en vergeleken, en wat dies meer zij. Je mag er vanuit gaan dat ik alles eraan gedaan hebt wat ik heb kunnen doen. Niks he!
Is draadloos een oplossing misschien? Ga er maar weer even mee stoppen of wachten tot Februari...

Groet, Bert

Ben Geplaatst - 01/11/2010 : 17:13:19
hoi Bert,

dat zou ik zeer zeker doen ja als je er tijd voor hebt.
het vergelijken zul je bij haar thuis moeten doen op haar internet aangezien het bij jou niet werkt.

en graag gedaan Bert

groetjes Ben
bertus Geplaatst - 01/11/2010 : 16:22:49
Nee, Ben en Frans, bedankt voor julie reactie, haar router nog niet hier thuis gehad, ga ik doen. En vergelijken. Ben a.s. Wo en Do vrij, ga kijken of ik even de tijd kan vinden. Andere dingen moeten ook even doorgaan, doe mijn best!!

Groet, Bert

Ben Geplaatst - 01/11/2010 : 08:08:54
hoi Bert,
Wat frans zegt kun je inderdaad ook eens proberen.
Maar waar ik nieuwsgierig naar ben is welke router die kennis bij je zus heeft gebruikt?
Ben het sowieso met frans eens dat het niet aan je Tyros3 ligt.
En heb je die kennis nou ook de instellingen van beide routers eens laten vergelijken?(die van je zus en jou)
Ik blijf erbij dat in jou router 1 of meerderen instellingen niet goed staan.
Jullie hebben beide het zelfde merk router dan moeten ze ook beide via het internet bij je zus kunnen werken.

Groetjes Ben

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000