Auteur |
Onderwerp  |
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 10/06/2010 : 21:32:18
|
Hallo, Sinds enige tijd, 2 a 3 weken, krijg ik het internet op mijn Ty3 niet meer aan de gang. Ben er ook al mee in conclaaf geweest met Firma Oostendorp en die kunnen mij ook nog niet direct helpen. Wat is er aan de hand, als ik de knop indruk krijg ik wel een wit scherm, hij zegt ook pagina is geladen, maar blijf een wit scherm zien. Na telefonisch overleg met Oostendorp staan mijn instellingen goed. En dat is juist het vreemde, ik heb in alle ruimtes in huis internet via een router die ook geresset hebt een aantal keren, kabel vervangen maar mocht niet baten. De Ty3 aanzetten met de hoge C indrukken helpt dus ook niet. Nu moet ik bekennen dat ik nog niet de laatste firmware update hebt gedaan maar dat mag toch geen oorzaak zijn? Het enigste wat ik nog kan proberen om de Ty3 op een hele andere internetverbinding aan te sluiten maar dat heb ik nog niet gedaan.Wie heeft een suggestie? En bedankt alvast voor het reageren.
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
|
Rene
Senior Member

717 berichten |
Geplaatst - 11/06/2010 : 14:23:46
|
Hallo Bertus,
Wanneer je verder in huis internet hebt, moet het wel in de Tyros zitten. Heb je al een andere kabel geprobeerd?
Rene
Tyros 3, Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor. |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 11/06/2010 : 14:35:53
|
Wat je zelf al aangeeft: sluit de Tyros LAN aan op een andere poort en/of locatie. Gebruik ook een andere kabel. Controleer of het verbindingslampje op je router aangaat wanneer je de Tyros aansluit.
Als dat allemaal niet werkt dan is er toch iets meer aan de hand.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten |
Geplaatst - 12/06/2010 : 02:13:12
|
offtopic,
Volgens mij zegt de beste man toch echt citaat: kabel vervangen maar mocht niet baten
Lijkt mij dat hij dat al geprobeerd heeft.
ontopic:
Dus als ik het goed begrijp doet je internet het niet, zelfs al heb je hem direct aangesloten met een kabel op je router.
Als draadloos niet werkt kan het aan je router liggen. Maar het lijkt mij, als ik dit zo lees, dat de LAN poort van je Tyros niet helemaal puik meer is. Aangezien je andere apparaten wel internet hebben, moet het haast wel aan de Tyros liggen.
Groeten, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 12/06/2010 : 09:53:41
|
Nou dat gaat er steeds meer op lijken, gisterenavond ook weer daarmee aan het stoeien geweest en mijn internetkabel van de Pc die er direct naast staat op de Ty3 aangesloten, je raadt het al, op de Pc internet en het keyboard niet. Ik ga dus inderdaad denken dat het aan de Tyros ligt. Alle instellingen staan goed dacht ik want dat heb ik doorgenomen met Oostendorp. Vraag mij af hoe kan zo'n poort achterop het keyboard van de ene op de andere dag niet meer functioneren? Maar ja, dat is met meer dingen...
Groet, Bert
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 12/06/2010 : 10:19:08
|
Een poort kan fysiek kapot gaan, bijvoorbeeld wanneer de stekker van de netwerkkabel een duw heeft gehad. Of je blijft er met je voeten achter haken. De kleine contacten en pinnetjes gaan dan schuin staan en maken geen contact meer.
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 17/06/2010 : 22:08:45
|
Zou kunnen, hij is alleen nog nooit van zijn plaats geweest, het heeft maar weinig nodig blijkbaar. Als ik meer tijd heb moet ik er maar een dag uit van maken en richting Wezep gaan.
Groet, Bert
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 23/06/2010 : 11:40:59
|
Ben nog bezig de puzzle op te lossen maar helaas, het volgende schreef ik aan Oostendorp:
Op de eerste plaats sorry voor mijn late reactie ( ben ook thuis aan het klussen ) maar het internet werkt dus nog steeds niet. Heb alles dubbel gechechkt en meer. Weet niet waar het nu aan moet liggen. Zelfs op het forum kan men mij niet verder helpen, alleen dat de poort op de Tyros misschien kapot zou zijn. Wat al vreemd is want hij is nog nooit van zijn plaats geweest. Wil graag even de instellingen hoe ze op de Tyros staan aan je laten weten. Misschien kan je dit voor mij nakijken. Onder het tabblad Lan: Use DHCP: staat op on DNS sever 1 staat op : 192.168.0.1 DNS Sever 2 staat op: 0.0.0.0 IP Adress staat op: 192.168.0.101 Subnet mask staat op: 255.255.255.0 Gateway staat op: 192.168.0.1. De cursief vermelde getallen staan dus wel wazig zeg maar.
Gaan we naar de instellingen onder tabblad Others:
Proxy server: Staat niets Proxy port: 8080 Non Proxye sever: Staat niets Delete cookies: Delete ( verschillende malen gedaan ) Delete all bookmarks: Delete Initialize set up: Initialize Connect Information: Display information Misschien kan een van de forumleden hiet ook iets mee? Alvast bedankt!
Groet, Bert
 |
|
T-Rossie
Moderator

3285 berichten |
Geplaatst - 23/06/2010 : 15:30:34
|
Bertus,
De IP adressen/instellingen zijn prima in orde. Waar ik erg benieuwd naar ben is of jouw 'link' lampje op de router ook gaat branden zodra je de kabel (die naar de Tyros gaat) in de router prikt. Als hij gaat branden/knipperen is het een teken dat de Tyros verbonden is (electrisch). Dit is geheel onafhankelijk van IP instellingen. Gaat het lampje niet aan dan komt de kabel óf de netwerk aansluiting van de router of de Tyros in aanmerking als 'verdacht'.
De LAN poort op de router is eenvoudig te controleren door er een computer/laptop op aan te sluiten. Hetzelfde geldt voor de kabel ..... sluit niet de Tyros aan, maar een computer....... als je kunt interneppen dan is de kabel+router OK
Mocht ondanks de checks van kabel en poort de Tyros het niet doen dan kan eigenlijk alleen de LAN poort op de Tyros defect zijn.
Het is niet al te moeilijk om de poort te testen : Het IP adres weet je 192.168.0.101 en voer een PING uit. Met Windows --> Start --> Uitvoeren --> type 'cmd' ---> type 'ping 192.168.0.101' (ENTER). Als het goed is antwoordt de Tyros 3x.
Ik moet bekennen dit zelf niet geprobeerd te hebben. (ben ff niet thuis)
Je vraagt je af hoe dat kan terwijl ie nooit van zijn plaats is geweest? Denk dan aan een fikse onweersbui met bliksem ontladingen, schade kan zich soms na een tijdje openbaren. Bovendien kan elk stukje electronika defekt raken zonder aanwijsbare reden.
|
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 24/06/2010 : 10:20:12
|
Fijn zo'n duidelijk bericht, ik ga het de komende dagen allemaal uitproberen, je gaat het van mij horen maar kan even duren want de klus moet ook af, hartelijk bedankt!
Groet, Bert
 |
|
Johntel
Average Member

265 berichten |
Geplaatst - 25/06/2010 : 10:11:10
|
Hey Bert
Alle instellingen onder Lan moeten op 0.0.0.0 staan en use DHCP op ON. Tab blad Others is OK zo. Moest het niet lukken trek dan eens de stroomstekker van de modem uit en wacht 20 seconden alvorens die terug in te steken. Als die terug is opgestart kan je de T3 terug aanzetten en wel wachten tot de Expansion voices geladen zijn. Bel mij anders eens op. Zie prive mail.
Muzikale groeten Johnny |
Bewerkt door Johntel op 25/06/2010 10:12:15 |
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 25/06/2010 : 22:50:07
|
Hallo John, Bedankt voor je bericht en ga even kijken of dit de oplossingen gaan zijn. Mijn Tyros 3 staat naast mijn pc boven op mijn kamer, doe ik de internet stekker die in mijn pc zit in mijn keyboord,... maar niets hoor. Geen internet op de Tyros en dat terwijl ik wel internet op de pc heb door hetzelfde draadje.Je zou dan zeggen dan is er iets met de router of zoals je schreef modem aan de hand. Ook dat is niet het geval zover ik kan zien. Doe de internet draad die van mijn router naar de tyros loopt in mijn pc en walla, internet! Doe ik hem weer terug, niets op het keyboord display! Dus dan zou je zeggen dan moet het aan de tyros liggen dus ik vermoed dat het een ritje vanuit Spijkenise naar Wezep gaat worden. Fijn dat er garantie bestaat.
Groet, Bert
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 26/06/2010 : 10:04:58
|
Wat nog zou kunnen, is dat je router het keyboard/IP blokkeert. Weet niet of je veel instellingen hebt aangemaakt in je router, bijv. forwarding, enz., maar je zou 'm eens kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Hiervoor zit op de meeste routers achter op een knopje, zie anders de handleiding. Voor je dat doet kun je eventueel de huidige instellingen Opslaan, iedere router heeft wel zo'n optie.
Kijk of je keyboard hierna een IP krijgt en of het probleem verholpen is.
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 26/06/2010 : 11:59:33
|
Hallo, Heb inderdaad die ping getest en er kwam geen reactie op. Precies zoals je het schreef. Heb ook weer de kabel getest, die vanaf de router naar de Tyros 3 loopt in de pc gedaan en ja hoor, internet op de pc, dus aan de kabel of router ligt het dus niet. Daarna diezelfde kabel weer aan de tyros gehangen en nee hoor. Ben dus bang, en het gaat er steeds meer op lijken dat het toch de poort van het keyboord is. Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 26/06/2010 11:59:55 |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3285 berichten |
Geplaatst - 26/06/2010 : 19:11:13
|
Bertus, Misschien een overbodige vraag, maar heb je al gekozen voor 'confirm Internet Settings' en dan optie 'try to connect again' ?
Volgens mij wordt er dan de DHCP server (jouw router/modem)verzocht om een IP te geven. Ondanks dat ik nooit op internet zit met de T3 toch even geprobeerd om 'm patsboem aan te sluiten.... dat werkte ook niet totdat ik 'try to connect again' koos.
Hopelijk schudt dat jouw T3 wakker?
|
 |
|
bertus
Senior Member

918 berichten |
Geplaatst - 29/06/2010 : 19:32:58
|
Hallo, bedankt voor het meedenken maar ook daar zit het niet in, alleen de zin try to connect again staat er niet bij mij, alleen close maar dat zal je wel bedoelen. Zelfs restore default home settings en saven helpt dus ook niet. Het vreemde is wel dat hij zegt dat de pagina geladen ( zie dan een wit scherm ) is en het wereldbolletje rechtsonder knippert de ene keer wel en dan weer niet. Ga het zachies opgeven denk ik voorlopig.
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 29/06/2010 19:39:45 |
 |
|
Onderwerp  |
|