O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
rene3d |
Geplaatst - 09/08/2010 : 21:00:36 Hallo Gebruiker Tyros 3
Ik wil een compleet nummer als wav op mijn HD zetten. Dus heb ik mijn nummer eerst in mijn Adobe Audition 2.0 geconverteerd naar 16 bit Wav. Daarna op memorystick gezet en met mijn Tiros 3 geprobeerd deze te importeren. Maar iedere keer krijg ik de melding dat hij het file ( wat hij wel ziet ) niet kan importeren Tiros 3 geeft aan dat het een stereo 7 bits file is terwijl ik in Audition toch duidelijk heb opgegeven dat hij het naar 16 bits moest converteren. Ook zie ik in Adobe Audition diverse soorten Wav files. Wat gaat hier fout, waarom wil het niet lukken.
Kan iemand mij helpen ?
Bij voorbaat dank.
Rene
|
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
rene3d |
Geplaatst - 19/08/2010 : 11:33:48 Let op dat je WAV file 16 bits is. Anders het eerder genoemde programma daarvoor gebruiken. Werkt bij mij perfect. |
bertus |
Geplaatst - 17/08/2010 : 10:04:14 Oke Frans, dat is om het makkelijk te maken, eigenlijk net andersom dan je zou denken. Nog even een dienstmededeling, de komende weken zal ik weinig of niet hier aanwezig zijn vermoed ik i.v.m. vakantie en het op bezoek hebben van mijn broer uit Australie. Frans, bedankt tot zover en iedereen het beste gewenst.
Groet, Bert
Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!! |
theplayer |
Geplaatst - 16/08/2010 : 20:39:09 Haha Bert,
Het zit ook allemaal niet mee bij jou. Als de song eenmaal in het geheugen zit, kun je hem niet meer verwijderen. Selecteer eerst dus geen of een andere song. Druk op Delete. Deselecteer de song die niet weg moet en selecteer de songs die weg moeten. Druk dan op OK. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
bertus |
Geplaatst - 16/08/2010 : 14:12:25 Hallo, toch nog even verder borduren op het bovenstaande. Een prima rip programma gevonden, werkt goed. Het verwijderen van audio nummers vanaf de hd moet je me ook eens uitleggen want dat gaat nog niet, het zal best wel kunnen maar nog niet bij mij.
Groet, Bert
bertus |
Geplaatst - 15/08/2010 : 23:01:05 Bedankt Frans voor je weer snelle reactie, gaat zeker lukken!
Groet, Bert
theplayer |
Geplaatst - 15/08/2010 : 19:27:52 Hallo Bert,
Wat jij bedoelt heet 'rippen'. Hier kun je er een aantal vinden. Je moet zelf maar even uitzoeken welke de beste is. Ik heb daar niet zoveel ervaring mee, omdat ik dat altijd met mijn audio programma doe. Maar dat is wat duur om zo even aan te schaffen om een cdtje te rippen. Groetjes,

bertus |
Geplaatst - 15/08/2010 : 17:45:41 Hallo Frans, ik keek weer te ver en slecht , maar het is prima gelukt! Bedankt weer redder in de nood ! Nu zoek ik een programmaatje die audio-cd's converteerd naar dit wave bestand, dit zou leuk zijn omdat ik ook wel eens een pauze inlas tijdens de "voorstellingen" bij de fam. en dan zou het leuk zijn om nummers van de cd te laten afspelen. Heb je toch een achtergrond geluid. Op mijn cd's, en dat zijn er nogal wat, staat alleen audio cd, en als je bij de eigenschappen kijkt zie je net niet wat voor een bestand het is. Het zou leuk zijn om bepaalde nummers te converteren. Als je mij daarmee ook nog op weg zou kunnen helpen zou ik een gelukkig mens zijn! Ben ik al want ik heb de Tyros 3 nota bene! Waar klaag ik over...
Groet, Bert
bertus |
Geplaatst - 13/08/2010 : 21:54:25 Je hebt helemaal gelijk, shame on me , lezen is een speciaal vak ha,ha. Ga ermee aan de slag, bedankt en laat het weten.
Groet, Bert
theplayer |
Geplaatst - 13/08/2010 : 11:55:20 Hallo Bert,
Het lezen van iets blijft kennelijk moeilijk. Op 11/08/2010 : 14:51:22 schreef ik: Als je in de harddiskrecorder kijkt, staat daar ook bij: Importeren. Daar druk je op. dan zoek je de betreffende wave of waves op. Selecteer deze en ze worden in de harddiskrecorder gezet al *****.AUD. Nu kun je ze in de harddiskrecorder selecteren en afspeelen. Wat jij gedaan hebt is alleen maar kopieren. Je moet ze dus importeren.

bertus |
Geplaatst - 13/08/2010 : 11:10:14 Hallo Frans, ga nu eens precies schrijven wat ik doe: het mapje met het wavebestand heb ik gekopierd naar de hd1 vanaf de Usb stick, so far so good dus op de hd1 zie ik de map staan waar het wave bestand in moet zitten ( gechechkt met de pc) ga naar de knop select bij de hard disk recorder en kom dan op het blad audio. Wat ik dus denk dat ik die daar dan kan plakken (paste) maar dat gaat dus niet, en hier eindig ik eigenlijk...zie daar dus niets staan.
Groet, Bert
bertus |
Geplaatst - 12/08/2010 : 22:53:50 Nee, geen melding dus nog maar eens proberen, dat zal wel morgen of het weekend worden. Zal ook goed naar de juiste map kijken. Gaat inderdaad steeds leuker worden...
Groet, Bert
theplayer |
Geplaatst - 12/08/2010 : 22:18:53 Haha, nu begint het leuk te worden. Heb je tijdens het importeren ook een melding gekregen dan? Als er iets fout gaat meld de Tyros dat. Let ook op in welke map je aan het zoeken bent. Dit kun je onderaan het scherm zien. Groetjes,

bertus |
Geplaatst - 12/08/2010 : 21:39:53 Juist, dit dacht ik al en heb ik ook gedaan maar onder select staat niets, waar ik ook kijk en dat is het vreemde eraan. Zit dus wel op de goede weg...of tijdens het importeren zal iets fout gegaan zijn, zou dus ook kunnen.
Groet, Bert
theplayer |
Geplaatst - 12/08/2010 : 21:10:00 Oh o Bert,
Library load/save/edit enz horen thuis bij de voicecreator. Maar daar hebben we het nu niet over. Om je geïmporteerde wave's terug te vinden druk je iets verder naar rechts op Select onder de lijn Harddiskrecorder. Daar vind je de titels terug. Groetjes,

bertus |
Geplaatst - 12/08/2010 : 20:59:11 Zal ik je zeggen, importeren lukt wel, daarna ben ik ze kwijt?! Geef ze dus wel een mij herkenbare naam, dus terugvinden/selecteren/afspelen in de harddiskrecorder lukt dus niet. Domme vraag misschien, zou je mij ook eens kunnen/willen uitleggen wat nu precies Library load/save/edit enz doet? "Moet" je alles eigenlijk wat je maakt aan drumpads,styles, registraties, songs, e.d. dus daar opbergen zeg maar? Heeft geen haast hoor Frans, maar bij deze alvast, juist, thanks!! ( Of zal ik een nieuw draadje aanmaken? )
Groet, Bert