Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Wat is het voordeel van Flash Geheugen?

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Ruud Geplaatst - 03/09/2010 : 14:16:18
In een andere draad werd de vraag: "Wat is het voordeel van Flash Geheugen?" gesteld.

Met Flash Memory kun je Custom Voices/Samples inladen zoals je nu met de Dimms gewend bent.
Als je daarna de MotiF XF en hoogst waarschijnlijk de Tyros4 uitzet blijven de Voices in het geheugen bewaard. Als je vervolgens weer inschakelt zijn de Voices direct beschikbaar.
Je kunt Voices wel wissen of overschrijven.

Groet, Ruud
15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
Dick Geplaatst - 25/10/2010 : 23:37:46
Even terug komen op het geheugen en snelheid van het keyboard T4. Ik heb me bij de T3 al verwonderd, dat de machine zo traag was, zeker zoals ik er mee werk en mijn gemaakte songs uit de T3 wil laden..in wav files.
Ik heb een pc met quadcore processor, en die is razendsnel, maar snap dan niet dat yamaha in 2008 een keyboard maakt die zo traag is? Dat zou toch niet nodig moeten zijn? Ik koop de T4, maar ik hoop dat de machine flink snel is, want dat mag toch wel in 2010?

groetjes Dick
theplayer Geplaatst - 25/10/2010 : 19:52:53
Hoi,

De map waar de voices in staan even renamen moet voldoende zijn.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite
Ruud Geplaatst - 25/10/2010 : 19:48:27
Klopt Frans.

Groet, Ruud
fransonline Geplaatst - 25/10/2010 : 19:39:14
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud...Op het yamahapkowner-forum heb ik de laadtijd ook gemeld. Daar werd geopperd om HD los te koppelen, om te zien of de voices in het Flashgeheugen zitten of van de HD worden geladen...

Je zou de bestanden ook even tijdelijk in een andere map van de HD zetten. Ook dan zal duidelijk worden wat de rol nog is van de HD met Flash.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ruud Geplaatst - 25/10/2010 : 19:32:24
Ik heb alleen beschreven wat me opviel bij het inschakelen van de T4.
Middels de nieuwe functie Pack Installation zijn de 4 Premium pakketten in de T4 geladen. De pakketten zelf staan in een map op de Harddisk.

Ik kan momenteel niet checken of je de voices nog apart moet saven op de Flash Card, Roel. Ik heb het hier over het demomodel van Henk.
Op het yamahapkowner-forum heb ik de laadtijd ook gemeld. Daar werd geopperd om HD los te koppelen, om te zien of de voices in het Flashgeheugen zitten of van de HD worden geladen.

Ook werd daar aangegeven dat het wellicht geen laadtijd is, maar de tijd die het duurt om de grote bestanden te kunnen lezen.
Net als wanneer je een USB-stick in de computer stopt, het ook even duurt voordat de inhoud kan worden getoond.

Groet, Ruud
fransonline Geplaatst - 25/10/2010 : 18:55:23
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Dit lijkt mij niet juist want daar is Flash niet voor bedoeld. Flash hoort de spullen te bewaren als ware het ROM geheugen.
Ik begrijp het dus niet Ruud.... kan het zijn dat je de voices nog niet had gesaved op de Flash card?

Mee eens... daarom ook mijn vraag waar de laadtijd dan vandaan komt.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
T-Rossie Geplaatst - 25/10/2010 : 18:33:28
Dit lijkt mij niet juist want daar is Flash niet voor bedoeld. Flash hoort de spullen te bewaren als ware het ROM geheugen.
Ik begrijp het dus niet Ruud.... kan het zijn dat je de voices nog niet had gesaved op de Flash card?

fransonline Geplaatst - 25/10/2010 : 16:31:55
Als ik het goed begrijp worden voices e.d. dus toch nog van een harde schijf (of USB) in het Flash geheugen geladen

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl
Ruud Geplaatst - 25/10/2010 : 00:07:50
Eerlijk gezegd dacht ik dat bij het inschakelen van de Tyros4 de ingeladen Expansion-sounds direct beschikbaar waren.
Er is echter toch nog sprake van een inlaadtijd, alleen gaat dat wel zeer snel.

Alle Premium Packs en Premium Voices die op dit moment beschikbaar zijn (Euro & US Organs, Choir en Vocal, Trombone SA2 en Panflute SA2) nemen 220 MB geheugen in beslag. De laadtijd bedraagt 16 seconden, ofwel 13,75 MB per seconde.
Bij het indrukken van de Expansion-knop zie je de blauwe balk zich dan "vullen".

Als ik dat extrapoleer duurt het inladen van een volledige gevulde 512 MB Flash Memory Card dan 37 seconden en een 1GB-Card
1 minuut en 14 seconden.

Alleszins dus wel erg snel ingeladen.

Groet, Ruud
T-Rossie Geplaatst - 12/10/2010 : 09:25:02
Dat denk ik ook René. Als je al Pemo samples hebt gekocht is er volgens mij geen 'uitweg' .... en is Flash een must. Je hoeft natuurlijk niet 1 Gig te kopen, met de helft (512Mb) kom je ook een eind.
Het user geheugen is meer geschikt voor registraties en multipads
Rene Geplaatst - 12/10/2010 : 09:02:08
Hallo Guus,

Zonder het flash rom geheugen heb je 6 mb tot je beschikking in het user geheugen. Met een paar samples zit dit geheugen vol.
Je kan, volgens mij, niet kiezen tussen Dramm geheugen en flash geheugen.

Rene

Tyros 3, ( bijna Tyros 4 )Samson resolv 65A monitorset, HK Audio Actor.
guus Geplaatst - 12/10/2010 : 07:22:49
De flash geheugen is de vervanger van de Dramm geheugen.
Ik twijfel nog steeds, als ik deze zonder flash geheugen inlaad wat is dan de tijdsduur.

Inderdaad bij de Tyros 3 had ik ook 1024MB en een 80 GB harddisk.

Dus er is nog steeds een vertwijfeling wel of niet.

Ik heb zelf de primium styles en Pemo geluiden.

Guus

Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven.
F.van Holten Geplaatst - 09/10/2010 : 13:55:00
Fransonline
Mijn "standaard" was dus ook 1.024 MB Dimm en 80 GB HD.

Grt.
Frans
T3-xxl
T-Rossie Geplaatst - 09/10/2010 : 00:53:12
Fransonline,
Die HDD hoef je natuurlijk niet meer in te bouwen.
De intentie van mijn post was om eerst 's te gaan stoeien met de enorme hoeveelheid klanken die aan boord (ROM) zijn. Daarna kun je je gaan afvragen of er nog meer in moet.

Qua styles hebben we geen beperkingen want je kunt ze runnen vanaf HDD.
klinkt als Geplaatst - 08/10/2010 : 20:17:09
Toen de T3 pas uitkwam was geheugenuitbreiding (Dimm )een optie waar voor betaald moest worden.
Later zal dit ongetwijfeld tot de standaard zijn gaan behoren.

Met de aanschaf van de T4 moet je het flash geheugen er ook weer apart bijrekenen....dat krijgen de toekomstiger kopers er misschien in de toekomst wel bij.........maar nu even niet.

Groeten,

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000