O N D E R W E R P B E K IJ K E N |
F.van Holten |
Geplaatst - 12/09/2010 : 18:45:50 Hallo allemaal
Dit item is al eens eerder aan de orde geweest, maar met de ontwikkelingen van offerte's aanvragen en inruilen, is er misschien al meer duidelijkheid over de aangekochte premium voice in de T3. Is deze mee te nemen of over te zetten. (licencinummer meenemen/overzetten ??). Of is het einde verhaal, en ben je de centjes kwijt. zo ja dan misschien een korting op de nieuwe voice's bij aankoop,(als die er al zij) want de "oude" lever je wel in. In mijn geval T3- 9 maanden oud, dus een redelijk verlies bij inruil, met een volledig premium pakket er in. Wie heeft er al ervaring mee.
Grt. Frans |
15 L A A T S T E R E A C T I E S (Nieuwste eerst) |
Ruud |
Geplaatst - 23/09/2010 : 23:48:27 Onderstaand een vraag van een Engels forumlid aan Yamaha en het antwoord over de gehanteerde procedure "Premium Packs gekocht voor de T3 in te laden in de T4". Ik heb de gehele tekst overgenomen, omdat de verwijzing met een link niet precies bij de vraag uitkomt.
Het blijkt dat het installeren van de Premium Packs eenvoudiger is geworden door het indrukken van de nieuwe Pack-installatie-knop in het functiemenu.
Groet, Ruud
Question
I have ordered a Tyros 4 for delivery hopefully end October 2010. I purchased 3 premium packs - Choir & Vocals, Pan Flute & Trombone from you. I believe I can transfer these packs to my new T4, can you please tell me what the procedure is? Also should I delete them off my T3 which will be traded in as part exchange.
Answer Dear ***, Thank you for contacting Yamaha! When you receive your Tyros4, you will need to upload the instrument ID to your account at YamahaMusicsoft.com, and download a new license key. When you have done this, new Tyros4 versions of your purchased Premium Packs and Voices will be available for download from your YamahaMusicSoft.com account, free of charge. In the Tyros4, the pack installation is much easier. There are instructions on the FAQ at YamahaMusicsoft.com, but it basically involves registering your instrument, transferring the files from USB, and pressing the new Pack Installation button in the function menu. Please delete your license key and premium voice packs from your Tyros3 prior to returning it to the dealership. Let me know if you have any other questions. Kind Regards, *** Yamaha Music Interactive, Inc. Customer Support Team
|
Ruud |
Geplaatst - 19/09/2010 : 08:37:20 Ja, 1 GB Flash Geheugen maximaal, omdat er 1 geheugenslot in de T4 zit. Maar..... dat is omdat op dit moment de FL1024M de grootste Flash Geheugenkaart is. Ik acht het niet uitgesloten dat geheugenkaarten met grotere capaciteiten op de markt zullen komen, afhankelijk van wat de T4 maximaal aan kan.
Ik heb op een forum gelezen dat derde partijen met de ontwikkeling van Voicepakketten (sample-pakketten) bezig zijn, die in de T4 geladen zouden kunnen worden. 512 MB voor een piano-pack en zelfs 1,5 GB voor een orkest/strijkers-pack. Om die reden denk ik dat het niet bij die 1 GB hoeft te blijven.
Groet, Ruud |
corvdh |
Geplaatst - 19/09/2010 : 01:09:51 Voor de mensen die straks een Tyros 4 gaan aanschaffen:
Op de Yamaha site lees ik net dat je een gratis premium voice kunt downloaden voor de Tyros 4. http://www.music-tyros.com/tyros4/downloads/index.html
En dit lees ik op pagina 6 van de Tyros 4 brochure: citaat: Coming Soon The Vintage Keyboard Premium Pack and the realistic sound of the Premium SA2 Saxophone Voice
Zie link: http://www.yamaha.com/yamahavgn/Documents/KeyboardsDMI/T4_Catalog.pdf
Geplaatst - 17/09/2010 : 18:56:54 Ja klopt Ben , dus je bent dan min of meer verplicht dit aan te schaffen(heb zelf geen T3 meer). Overigens heeft de T4 maar een slot dus maximaal 1gb aan flash kan erin. Prijzen in Amerika ( uiteraard voor de T4 en de Motif xf) : 512mb flash 149 dollar en de 1gb voor 299 dollar exclusief verzend en eventueel belasting :P |
Ben |
Geplaatst - 17/09/2010 : 18:34:48 PatrickD heeft gelijk , het staat op de website van de tyros 4 onder het tabblad online services. Let wel dat je wel het flash geheugen moet aanschaffen om deze premium voices/packs te kunnen gebruiken.
Groetjes Ben
|
PatrickD |
Geplaatst - 17/09/2010 : 18:23:37 Free Upgrades - If you've already purchased Premium Packs & Voices for your Tyros3, you can get free upgrades for your Tyros4. Learn more about free upgrades.
|
lacobo |
Geplaatst - 17/09/2010 : 18:11:37 Valt me ineens op dat een heel aantal van de demo's op de T4 gebruik maken van de Premium voices. Kortom, zijn vast over te zetten.
Bert.
_______________________________________ LACOBO's Tyros2>3 site: http://www.lacobo.com/kb-site |
T-Rossie |
Geplaatst - 14/09/2010 : 18:26:35 He Ruud, Dat had ik zelfs gemist! Dank |
Ruud |
Geplaatst - 13/09/2010 : 17:59:30 In het onderwerp "Nieuw feitje T4" heb ik een recent volledig verslag van een Pakefield-aanwezige geplaatst.
Een onderdeel daarvan plaats ik ook hier, omdat dat over de Premium Packs gaat. Als ik hem mag geloven en als ik het goed begrijp, zou voor degene die de Premium Packs gekocht hebben, deze nog 1x gratis te downloaden zijn.
Ik hoop dat dat waar is, want dan hebben we gelijk antwoord op dit onderwerp.
Groet, Ruud
For those who bought the premium packs, apparently that they can be freely downloaded once, they have been enhanced to suit the new keyboard too, but to me, having listened to what comes out of the Tyros 4 as is, I don't think you would miss them anyway.
|
F.van Holten |
Geplaatst - 13/09/2010 : 13:15:14 Frans Dat deinstaleren / instaleren zou wel een oplossing kunnen zijn.
SIS Of de T3 een jongen of een meisje kan ik niet zien, maar het is wel zindelijk
Grt. Frans |
theplayer |
Geplaatst - 13/09/2010 : 12:35:41 Hallo,
Als ik mij niet vergis, heb ik Peter Baartmans daar eens iets over horen roepen. Je zou ze moeten deïnstalleren van je Tyros 3 om ze mee te nemen naar een ander/nieuw Keyboard. Dat was tijdens een demo in het dorpshuis Wezep. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
Ruud |
Geplaatst - 13/09/2010 : 11:43:00 Ik denk niet dat de Premium Voices van de 4 pakketten standaard in de T4 zitten.
Dat zou niet helemaal eerlijk zijn tegenover de mensen die de Premium Packs en/of -Voices al eerder hebben aangeschaft voor hun Tyros 3.
Ik verwacht/hoop eigenlijk dat deze aan de personen die ze voor een tweede keer bestellen, met een flinke korting worden aangeboden.
Maar ook daarover zullen we wel na 17 september a.s. worden geïnformeerd, verwacht ik.
Groet, Ruud |
Hanswiel |
Geplaatst - 13/09/2010 : 10:50:10 Hoi,
Wellicht zijn ze bij Yamaha wel zo slim om de tot aan nu uitgebrachte premium voices in zijn geheel op te nemen in de T4.
Daarna gaan ze gewoon weer verder met het verkopen van nieuwe premium voices voor de T4.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde. Lang leve de vreugde |
Ruud |
Geplaatst - 13/09/2010 : 07:37:44 citaat: Dus, dat T3 voices eventueel over te zetten zijn naar de T4 lijkt mij enigzins logisch (backwards compatible noemen ze dat geloof ik)
Deze variant heet upwards compatible.
Als van een nieuw model de mogelijkheden/upgrades ook op eerdere modellen toegepast kunnen worden, heet dat downwards compatible.
Bijvoorbeeld de styles van de Tyros 2 kunnen wel op de Tyros 3 worden afgespeeld, maar andersom niet. Upwards compatible dus.
Groet, Ruud |
Ezra |
Geplaatst - 12/09/2010 : 23:26:47 citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Raysyl
Kijk, het zou mooi zijn om T4 voices zo om te bouwen, dat deze zijn te gebruiken op de T3. Dan hoef ik of hoeven wij niet T3 meteen om te ruilen Tja anders is het zonde van het geld wat je in de T3 gestopt hebt.
Ja, dat zou marketingtechnisch een slimme zet zijn van Yamaha!
Mooi voorstel, maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Yamaha is een bedrijf met als primair doel: Geld verdienen. Zo simpel is het. Dat men daarvoor mooie instrumenten maakt waaraan mensen een hele hoop plezier kunnen beleven is slechts secundair, niet onbelangrijk, maar wel secundair.
Dus, dat T3 voices eventueel over te zetten zijn naar de T4 lijkt mij enigzins logisch (backwards compatible noemen ze dat geloof ik), maar dat de T4 voices zomaar (zonder aanzienlijk kwaliteitsverlies) omgezet kunnen worden naar T3 voices lijkt me onwaarschijnlijk, want dan schiet Yamaha zich in zijn eigen marketingtechnische voet. Waarom denk je dat ze elke keer een nieuw instrument uitbrengen?
Dit is overigens geen kritisch bericht richting Yamaha hoor, want zo werkt het nu eenmaal bij bedrijven. Ik denk dus niet dat je wens in vervulling zal gaan.
Download hier mijn Tyros-songs... |