Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Specificaties T4 eindelijk bekend

Nota: U moet geregistreerd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Om te registreren, klik hier. Registratie is GRATIS!

Schermgrootte:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wijze:
Opmaak: VetCursiefOnderstreeptDoorgestreept Links uitlijnenGecentreerdRechts uitlijnen Horizontale lijn Voeg link toeVoeg e-maillink toeVoeg afbeelding toe Voeg code toeVoeg citaat toeVoeg lijst toe

Bericht:

* HTML is UIT
* Forumcode is AAN
Emoticons
Lach [:)] Grote lach [:D] Cool/koel [8D] Bloos [:I]
Tong [:p] Duivels/gemeen [}:)] Knipoog [;)] Clown [:o)]
Blauw oog [B)] Achtbal [8] Frons [:(] Verlegen [8)]
Geschokt [:0] Kwaad [:(!] Dood [xx(] Moe [|)]
Kusjes [:X] Goedkeuren [^] Afkeuren [V] Vraag [?]

Vink aan om een abonnement te nemen op dit forum.

O N D E R W E R P      B E K IJ K E N
Jan Bruijn Geplaatst - 17/09/2010 : 08:56:11
Bedankt Ruud voor de link naar het nederlandse manual van de T4.

Mijn eerste indruk als T3 gebruiker. Let op dit is dus mijn persoonlijke opvatting. Voor een T2 gebruiker een prima gelegenheid om over te schakelen, voor een T3 gebruiker, zonde van het geld. Geen urgentie om over te schakelen.

T-Rossie: Geen USB 3.0, Geen HD-MIDI. Ook geen SPDIF en geen Firewire aansluiting. Weer een gemiste kans om ook de MOTIF/Cubase gebruikers te interesseren voor de TYROS. Jammer

Wel veel nieuwe SA2 voices en SA voices. Belangrijkste verbetering van de TYROS4 is eigenlijk het Flash Geheugen. Had beter standaard ingebouwd kunnen worden dan in de vorm van expansie printen. Zou veel goedkoper geweest zijn.

Technisch gezien niet echt schokkend veranderd.

Zolang mijn TYROS3 blijft werken zal ik niet overstappen. Dit geldt trouwens ook voor mijn MOTIF-XS8, niet overstappen naar de XF8.

Degene die het wel doen, veel plezier er mee, wat daar gaat het uiteindelijk om.

Groetjes

Jan Bruijn

15     L A A T S T E      R E A C T I E S    (Nieuwste eerst)
T-Rossie Geplaatst - 24/09/2010 : 15:04:26
Een waarheid als een koe! ........ tot donderdag!
R.A. Jansen Geplaatst - 24/09/2010 : 14:44:01
Al deze meningen doen mij toch denken aan de overgang van Tyros 2 naar 3.

Toen ik alle informatie kreeg, ook via dit forum, dacht ik, ik koop de Tyros 3 niet.

Na een demo-avond en de goede voorlichting van Oostendorp was ik gelijk verkocht.

Laten wij deze discussie uitstellen tot na de demo-avond van 30 september bij Oostendorp, want met de kwaliteit van YouTube filmpjes kan je echt de Tyros 4 niet goed beoordelen.
Ruud Geplaatst - 24/09/2010 : 08:45:41
Ter informatie zijn 1)vergelijking van de styles, 2)klanken en 3)verbeteringen tussen de T3 en T4 sinds gisteren te lezen in de overzichten via onderstaande links.
Hierdoor is het m.i. gemakkelijker te zien wat de verschillen zijn.

Styles vergelijking: http://www.ty4.nl/vergelijk-styles-page

Klanken vergelijking: http://www.ty4.nl/vergelijk-klanken-page

Verbeteringen (al eerder geplaatst): http://www.ty4.nl/verbeteringen-met-tyros3-page

Groet, Ruud
Hanswiel Geplaatst - 23/09/2010 : 11:09:00
Hoi,

Het moet gezegd worden, Da fa. Oostendorp laat niets aan het toeval over.

Prachtige site waar weer zeeeeeer veeeeel info komt op te staan.
Moet ik dan toch maar een T4 kopen?

Ik moet toch maar eens even goed nadenken.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde.
Lang leve de vreugde
bertus Geplaatst - 23/09/2010 : 00:03:05
Ach het oog wil ook wat natuurlijk, a.s. dinsdag hebben mijn vrouw en ik een afspraak in Wezep, keyboard mee om even te laten nakijken ( internet ) alles moet werken, en zal er ook gepraat gaan worden denk ik over de Ty 4 zij het alleen informatief. En misschien zelfs een offerte, ik zie het wel hoe de dag loopt maar intussen ben ik nog zeer tevreden over mijn Ty 3 alwaar nog steeds niet alle mogelijkheden van ken na een jaar gebruik en nog dik tevreden. Ze kunnen het allemaal heel mooi brengen, het nieuwe product, maar kunnen wij, de Ty 3 gebruikers, nu alle mogelijkheden al eruit halen die in de Ty 3 zitten? ... We zijn niet verplicht om te kopen maar...daar is een ieder vrij in, versta mij goed!
Trouwens, m'n complimenten voor de site: medewerkers Oostendorp!

Groet, Bert

Muziek is leuk, en zeker als je het zelf kan maken!!!
Ben Geplaatst - 22/09/2010 : 21:35:49
Ik heb toevallig net gekeken en moet Henk mijn complimenten maken voor de mooie website.
Ik had geprobeerd een bericht achter te laten in het gastenboek al daar maar daar ben ik blijkbaar te slim voor want het lukt me niet haha
Ik kreeg wel een melding van bedankt voor uw bericht maar zie het niet.

Maar maakt niet uit dan doe ik het even hier :

Hoi Henk en alle medewerkers ,

Mijn complimenten voor de mooie website!

Tip: Begin een 2e winkel hier in Maastricht en dan ben ik er van overtuigd dat je je huidige omzet verdubbeld aangezien het in Limburg vol zit met muzikanten / artiesten.
Het enige dat ontbreekt is een winkel zoals die van jullie en je hebt dan 3 vliegen in 1 klap
- nog meer klanten uit limburg
- nog meer klanten uit belgie
- nog meer klanten uit duitsland.

En dan ben ik de eerste die voor je wil werken hahaha

Met vriendelijke groet ,

Ben Geusens

Ruud Geplaatst - 22/09/2010 : 21:14:28
Houd ook de http://www.ty4.nl/ site in de gaten.
Hierop wordt regelmatig aanvullende informatie geplaatst.
Als het goed is komen deze week ook een aantal verschillen met Tyros3 in het betreffende hoofdstuk te staan.

Groet, Ruud
Ben Geplaatst - 22/09/2010 : 19:51:53
Hoi Henk ,

Bedankt voor je toelichting
Het is inderdaad onvoorstelbaar als je ziet hoeveel styles en voices er nu in een keyboard zitten tegenover vroeger.
En vroeger waren we net zo blij met 50 styles als nu met 500 styles op de tyros 4 en toen koste een keyboard en/of orgel ook duizenden guldens en toen hoorde je ook niemand klagen.
Men is tegenwoordig niet meer te vreden en wil maar meer en meer voor weinig geld .
en het liefst ook nog de eigen wensen verwezenlijkt zien , en dat kan uiteraard niet.
Als Yamaha dat zou doen werd denk ik een keyboard voor de meeste mensen onbetaalbaar.

Groetjes Ben

Ben Geplaatst - 22/09/2010 : 19:34:11
Ik heb het gelezen en word er alleen maar vrolijk van
zelf probeer ik ook zoveel te weten te komen over de tyros 4
en zo zie je maar weer ,deze pagina had ik nog niet gezien.

Groetjes Ben
admin Geplaatst - 22/09/2010 : 19:33:55
Verbeteringen zijn relatief. 'Vroeger' was men over het algemeen sowieso enthousiaster over verbeteringen. Wij waren in de jaren 90 actief met Technics keyboards. Elke 2 jaar kwam er een nieuw model op de markt en er werd heel veel verbeterd t.o.v. het vorige model. Omdat er in het vorige model meer nieuwigheden zaten dan tegenwoordig? Verre van dat. Het heeft alles met het referentiekader te maken. En dat is natuurlijk het voorgaande model. Omdat er weinig styles en klanken aanwezig waren in bijv. in een KN1000 t.o.v. de modellen nu.

Wij ruilen nog wel eens een Technics KN1000 of KN2000 in (waar blijft de tijd). Nog geen 50 Styles in totaal aanwezig, dan hield het op. Hetzelfde geldt voor de klanken.

Omdat het referentiekader nu de Tyros3 is, welke bomvol styles, mogelijkheden en klanken zit, lijken 80 nieuwe styles (en 450 verbeterde styles) en honderden nieuwe klanken weinig. Als deze verbetering in de jaren 90 in een keyboard zouden zitten, en dan heb ik het niet over de huidige geluidskwaliteit, maar het aantal vernieuwingen en verbeteringen, dan zou het ongelofelijk zijn. Technics speelde trouwens ook veel met steeds een totaal ander uiterlijk, wat psychisch echt invloed heeft.

Men verwacht tegenwoordig meer. Dat mag ook, maar het kost wel veel meer inspanning voor Yamaha. Zonder Yamaha zouden wij hun keyboards niet verkopen en zouden de klanten niet zoveel speelplezier beleven. Ik heb wel respect voor die jongens bij Yamaha. Een enthousiast team. Ook al zijn ze commercieel, dat hebben ze nodig. Om door meer instrumenten te verkopen meer geld in het laatje te brengen voor nieuwe research. En zodoende straks bij een opvolger aan nog hogere verwachtingen te kunnen voldoen.

En natuurlijk meer winst te maken, daar zijn ze een commercieel bedrijf voor.

Ik denk dat de Tyros4 een meer dan waardig opvolger van de Tyros3 wordt, zodat het een win-win-win situatie wordt. Yamaha verkoopt de beoogde aantallen, wij zijn tevreden met de verkopen en onze klanten hebben speelplezier van hun investering. Wij hebben nog nooit een klacht gehad van een klant die een Tyros2 had en overging naar een Tyros3 dat hij het verschil te klein vond. En er zijn er verscheidene over de toonbank gegaan. Kortom, onbekend maakt onbemind, je moet het ervaren. Experience the difference, buy Tyros4

MVG, Henk Oostendorp
guyske Geplaatst - 22/09/2010 : 19:26:07
Met plezier gedaan, ik probeer zo veel mogelijk te weten te komen en dan deel je best met met de hoop collega's om veel terug te krijgen he, he.

Ik denk wel dat je kritisch moet lezen, het is een verkoper niettegenstaande staan er een paar puntjes in die moed geven.

The way to go, heerlijk die Tyros 2
Ben Geplaatst - 22/09/2010 : 19:15:16
Hoi Guy ,

Bedankt dat je deze link met ons wilde delen .
Ik had deze nog niet gezien en ga hem nu eens even bekijken.

Groetjes Ben
guyske Geplaatst - 22/09/2010 : 19:05:02
Voor diegenen die interesse hebben, is misschien een beetje gekleurd maar toch:

http://www.synthesisers.co.uk/Tyros4_review.html

The way to go, heerlijk die Tyros 2
Ruud Geplaatst - 22/09/2010 : 19:00:37
Beste mensen,
Ik probeer iedereen altijd zo veel en eerlijk mogelijk van informatie te voorzien. Daar is dit forum ook voor bedoeld en dat geeft me voldoening.

De kant waar het nu op dreigt te gaan met negativisme en afkeur baart me zorgen en ontneemt me het plezier. Een mening ergens over hebben is natuurlijk goed, maar het door blijven zagen alsof je je gelijk moet krijgen is een brug te ver. In ieders perceptie heeft eenieder ook gelijk en maakt zijn of haar overwegingen.

Ik heb me nu twee keer laten verleiden tot een wat scherpere reactie en dat doe ik niet gauw en ben ik ook niet gewend. Ik heb me dan ook voorgenomen om als forumlid niet meer op negatieve punten in te gaan. Als moderator wel. Ik hoop dat dat niet nodig is en dat we met mijn oproep met z'n allen weer overgaan tot waar dit forum bekend om staat.
Namelijk een gezellige plek om Tyros-informatie met elkaar te delen met genoeg ruimte voor humor.

Groet, Ruud
Ben Geplaatst - 22/09/2010 : 18:20:38
Maar nu was je me net voor

Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000