Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Specificaties T4 eindelijk bekend
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 5

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  08:56:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Bedankt Ruud voor de link naar het nederlandse manual van de T4.

Mijn eerste indruk als T3 gebruiker. Let op dit is dus mijn persoonlijke opvatting. Voor een T2 gebruiker een prima gelegenheid om over te schakelen, voor een T3 gebruiker, zonde van het geld. Geen urgentie om over te schakelen.

T-Rossie: Geen USB 3.0, Geen HD-MIDI. Ook geen SPDIF en geen Firewire aansluiting. Weer een gemiste kans om ook de MOTIF/Cubase gebruikers te interesseren voor de TYROS. Jammer

Wel veel nieuwe SA2 voices en SA voices. Belangrijkste verbetering van de TYROS4 is eigenlijk het Flash Geheugen. Had beter standaard ingebouwd kunnen worden dan in de vorm van expansie printen. Zou veel goedkoper geweest zijn.

Technisch gezien niet echt schokkend veranderd.

Zolang mijn TYROS3 blijft werken zal ik niet overstappen. Dit geldt trouwens ook voor mijn MOTIF-XS8, niet overstappen naar de XF8.

Degene die het wel doen, veel plezier er mee, wat daar gaat het uiteindelijk om.

Groetjes

Jan Bruijn

Raysyl
Average Member

234 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  09:13:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja,ik denk dat er qua geluids voortbrenging alleen een grote verbetering voor de speakers is gekomen.
Wat de articulatie betreft ,doet T3 niets onder voor de T4.
Er zijn wel veel nieuwe vocals en koren bij gekomen.
Maar na wat handigheden,zouden er ook aanvullingen kunnen komen van deze koren en vocals voor de T3.
Kijk alleen maar eens naar de hoeveelheid Premium Yamaha voices en styles die er voor T3 geproduceerd zijn ,en nog
gemaakt worden.
Groetjes
Ga naar bovenaan de pagina

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  09:18:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Goed hoor van jullie dat je zonder 't ding gehoord hebben al precies weten dat 't zonde van 't geld is om over te stappen. Maar hadden we deze discussie al niet gehad?

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  10:10:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Op de specificaties afgaande vind ik het toch vrij indrukwekkend.
Vooral XLR voor de micro , eindelijk.
Meer styles ( die waarschijnlijk nog beter gaan klinken ) .
Die extra meer koren, hmmm ?
Wat moet je ermee, de kerken lopen in Belgie leeg
Ja, ik zie het verder wel zitten eigenlijk .
sis

Soft-lounge, lounge, chillout componist

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  10:11:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Lacobo,

Mijn opmerking was slechts mij persoonlijke mening. De TYROS4 zal ongewtijfeld beter klinken in de handen van de ons bekende demonstrateurs. Deze demonstrateurs weten precies wat zij wel en niet moeten laten horen en vergeet niet dat de TYROSSEN waar zij mee demonstreren van te voren optimaal zijn afgesteld en getweaked.

Voor mijzelf is het belangrijk wat ik uit de TYROS3 cq TYROS4 zou kunnen halen. Ik heb alleen naar die specs gekeken die voor mij belangrijk zijn, nl. interfacing met Cubase via Firewire (mLAN16E).

Zoals ik de TYROS gebruik, is de TYROS3 niet meer dan een geweldig goede tone generator.

Vandaar mijn persoonlijke mening en respecteer ik ieder andere mening.

Er is een oude gezegde: eenmaal in bezit van de zaak, einde vermaak.

vriendelijk groeten

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 17/09/2010 10:16:12

Raysyl
Average Member

234 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  10:14:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha,ha door Yamaha T4 lopen de kerken misschien wel weer vol.
Misschien komen de Weense Wiener sangerknapen van Mozart er ook wel in.
Leuk verhaal om te horen,waarom die knaapjes zo hoog konden zingen.

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  10:43:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
De overview-video. Luister maar eens naar die zoete choir voices.

http://www.youtube.com/watch?v=dON9rFsZDTQ&feature=player_embedded

Bert.

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  10:48:21  Toon profiel  Reageer met citaat
In één woord WOW!!

Groet, Ruud

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  10:59:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Vond 'm zo wow dat ik 'm maar even een apart onderwerpje heb gegeven.

Bert.

Carola
Junior Member

96 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  11:12:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Naar het bovengenoemde filmpje geluisterd te hebben is mijn reaktie ook WOW! GEWELDIG. Ik maak graag gebruik van koorklanken op mijn tyros 3 en die waren nog niet zo goed (vind ik), maar de nieuwe zijn fantastisch.

Ik ben zeker geïnteresseerd in een Tyros 4!

Groetjes,

Carola

Raysyl
Average Member

234 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  11:17:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar, wacht even,
die koorklanken zouden toch ook zo mooi kunnen klinken op T3
Neem nou die fantastische voicepack die sommigen van ons hebben bemachtigd.
Deze zijn toch ook al zo goed?

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  11:21:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Het klinkt inderdaad erg goed , maar voor mij met mijn tyros2 klinkt alles beter nu

er staat een link op www.ty4.nl bij nieuws die het bij mij niet doet
ik ga er vanuit dat ze er bovenstaand filmpje mee bedoelde?

oeps hij stond bij filmpjes

Link werkt nu ook

Gr.Ben

Bewerkt door Ben op 17/09/2010 11:27:00

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  14:10:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raysyl

die koorklanken zouden toch ook zo mooi kunnen klinken op T3
Neem nou die fantastische voicepack die sommigen van ons hebben bemachtigd. Deze zijn toch ook al zo goed?

Eh nee. Dat zijn geen SA voices en je hebt er dus heel veel die los best mooi klinken, maar je zult dus tussendoor flink moeten switchen (wat in de praktijk niet echt mogelijk is) om hetzelfde effect te gaan krijgen. T4 heeft dus kwa choir voices echt een megasprong gemaakt.

Bert.

PatrickD
New Member

27 berichten

Geplaatst - 17/09/2010 :  14:53:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van PatrickD  Reageer met citaat
Hebben jullie die "Music Production" clip al gezien ,die strings zijn echt belachelijk goed !!( ik heb de East West complete composer collection ,lijkt er aardig op).

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 18/09/2010 :  18:51:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Mark I uit Canada heeft even uitgezocht welke styles er nieuw zijn bij de T4 en welke vervallen zijn t.o.v. de T3.

PopRock
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - StadiumRock, 70sRock, 70sRockShuffle, SurfRock, BeachRock, 60sRisingPop, 60sUnderground, 70sRockBros, OrchRockBallad, 80sGuitarPop, JerseyPop, 90sPopShuffle, 00ssBoyBand, 6-8Rock.
Tyros 3 styles verwijderd - SouthernRock, Unplugged2, J-PopHit.

Ballad
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - BoyBandBallad, 70sCoolBallad, 70sPopDuo1, 70sPopDuo2, 70sR&BPopBld, VocalPopBallad, PopEvergreen, 80sAnalogBallad, Modern16BtBal, Acoustic8BtBld, ChilliPerformer, CoudyBay, NightWalk, Play4Sofa, AngelSun, RomanticWaltz.
Tyros 3 styles verwijderd - 16BeatBallad2, 70sPopBallad, 16BeatPop, GuitarBallad, PopNewAge.

Dance
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - GlobalDJs, Ibiza2010, DanceFloor, FrenchClub, DeepHousePop, PopLegend, DirtyPop.
Tyros 3 styles verwijderd - Ibiza2004, Ibiza2002, FrenchHouse, SwingHouse, LatinDJs, USPop, HipHopLight, HipHopGroove.

Swing&Jazz
Swing&Jazz (nieuwe styles toegevoegd) - TheJazzSingers, BigBandJazz, ManhattanSwing, InstrumentalJazz, CoolPianoJazz, 40sSwingBallad, OchestralBallad, LACoolSwing.
Tyros 3 styles verwijderd - 40sBigBand, OrchJazzBallad, LoungePiano, Dixieland2.

R&B
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - CoolR&B, 70sScatLegend, HollywoodGospel, GospelParty, Amazing Gospel, GospelBallad, LetsFunk, 50sRock&Roll, 60sRock&Roll.
Tyros 3 styles verwijderd - R&BBallad, ComboTwist, ComboBoggie.

Country
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - Country Blue, ModernPickin, Pickin'Swing, CaliCountry, CountryStraits.
Tyros 3 styles verwijderd - geen

Latin
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - JazzSamba, BossaBrazil, LoungeBossa.
Tyros 3 styles verwijderd - RumbaFlamenco2, PopMambo, PopSalsa.

Ballroom
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - VocalWaltz, SlowWaltz, VocalFoxtrot.

Movie&Show
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - Etherealvoices, ChoralSymphony, ChoirSoundTrack, OnBroadway, BigScreenClassic, StringConcerto, StringAdagio.

Entertainer
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - DiscoFoxRock, MallorcaParty, MallorcaDisco, ApresSkiHit, PartyArena, SchlagerFever, SchlagerPalace, AlpenSchlager, SoftSchlager, SynthPopDuo, Sing-a-longPiano.
Tyros 3 styles verwijderd - Carnival

World
Tyros 4 (nieuwe styles toegevoegd) - AlpenLand4-4, AlpenLand3-4, BrassBandHymn, CelticDance3-4
Tyros 3 styles verwijderd - Cassatchock, FolkRock, Enka, PopEnka, CelticDance

Bert.

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 18/09/2010 :  21:51:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb hiervan al een overzicht in Excel gemaakt.
Aangegeven in kolommen welke 1)nieuw zijn, 2)hetzelfde (qua naam), en 3) niet in de T4 maar wel in de T3 of hernoemd.

Dat wordt door Henk op de Ty4.nl-site gezet.

Groet, Ruud
Pagina: van 5 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000